OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ajatuksia jahtimaasturista?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Erturo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2007
Viestejä: 216

LähetäLähetetty: 15.03.2009 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo Suzukin mallit on tiloiltaan suht pieniä, poikkeuksena Vitaran pidempi malli. Itsellä oli vm. -91 pätkä-Vitara, mutta mm. kuljetuskapasiteetin vähyyden vuoksi meni vaihtoon. Perhovapaputkien ja aseiden kanssa oli aina miettiminen ja mallailu, että miten saa kaikki tarvittavat vermeet sopimaan kyytiin.

Matka-ajossa tuo Vitarakin on melkoinen viritelmä, ei juuri kahdeksaakymppiä lujempaa kehdannut ajaa. Samurai on kuulemani mukaan vielä pahempi maantiellä. Jos jahtimaille on pitkiä maantiesiirtymiä, melkein unohtaisin nuo pikkususukit. Tosin pienessä, henkilöautomaisessa koossa on hyvääkin; sopii parkkipaikoille ja kaupunkiliikenteesee, plus kulutus pysyy aisoissa. Omalla Vitaralla pääsi alle 8 litran keskikulutukseen.

Nyt kalastus-/metsästys-/kakkosautona on Nissan Kingcab vm 90, 2.4l bensakoneella. Hankintahinnaltaan puolet Vitarasta ja kuljetuskapasiteettia monin kerroin. Istuimia ei ole kuin kahdella, mutta se riittää minulle. Maantiellä mukava ajaa, aivan eri luokkaa kuin Vitara. Tosin bensa tuntuu maistuvan, n 12 litraa / 100km. Lava korkealla katteella, joten lavalla sopii vaikka nukkumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Challe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2008
Viestejä: 161
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 15.03.2009 08:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laidasta laitaan hyviä vekottimia:

Vanha letukan neliveto pikkis tai sit Bleiseri. Todellisia menopelejä jos vaan ovat sillä jäykällä etuakselilla jossa napalukot. Etupenkille mahtuu suht hyvin kolmekin henkeä. Pikku miinuksena koko ja kankeus varsinkin nelivedolla (100% lukko etuakselissa).

Tai sitten idän ihme uaz menee kun tauti mutta on varmaan 99,9% kansalaisille 440% liian eksoottinen vekotin.

Niva, ainoa miinus on valmistusmaa, josta sitten parit muut miinukset. Taisi Sukulakin todeta Ajoneuvoksessa "järisyttävä kokemus" tjs.

Vanhempi Range, etenee ja tilaa on.

Sit on tosiaan noi Jeep Grand Cherokeet joissa miinuksena vaan koko ja kankeus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vipros
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2006
Viestejä: 111
Paikkakunta: Rutku

LähetäLähetetty: 15.03.2009 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuiskukoppi kirjoitti:
Itse ajelen näillä HALVEMMILLA maastureilla! Edellinen oli Suzuki Samurai,!&%¤# ajettava hyvällä tiellä,hyvä ajettava !&%¤# tiellä!
Nyt maasturina LJ 70 diiseli,rekisteröity pakettiautoksi 5 henkilölle ja ilman 80 lätkää! Aj.nippa nappa 300 tkm,tässä oiva kulkupeli metsämiehelle! On tullut ajettua pitkiäkin siirtymiä ja ihan ok ajaa,kunhan asennoituu oikein! Laughing

Sama peli.Ajettu vain enemmän,kohta 500000 rikki.Rekisteröity 6 pikkuverolla. En sitten tiedä mihin siellä kaikki mahtuu mutta kuiteki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2005
Viestejä: 641

LähetäLähetetty: 15.03.2009 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pittääkö siihen passipaikan viereen päästä suoraan autolla Laughing
Tiesittekö muuten, että sillä maastoautolla kurvaillessa tieltä pois, ei saa olla pyssyt kyydissä? Jos sattuu oikein virkaintonen polliisi porhaltamaan pillit päällä paikalle, niin aijai...
_________________
Gsp
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Systeemin uhri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2007
Viestejä: 709
Paikkakunta: Jönköping

LähetäLähetetty: 15.03.2009 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

duster kirjoitti:
Jos sattuu oikein virkaintonen polliisi porhaltamaan pillit päällä paikalle, niin aijai...


Ai Mondeolla? Laughing
_________________
JESJESJESJES!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 15.03.2009 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä perusteluni MB 300GD-miehenä valinnalleni Laughing
-muutama video
http://www.youtube.com/watch?v=ye0-iX4R8Ug&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vvPDgcUbdr8&feature=related

sit vielä TVH:n maasturi
http://www.youtube.com/watch?v=Nqbp5WFPeN0


Viimeinen muokkaaja, Jänkäkurppa pvm 15.03.2009 13:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 15.03.2009 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mustilaesten auto??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16699
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.03.2009 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kokemusta minulla 3 maasturista, suzuki sj 410 -85, litrasella bensakoneella. rakentelin itse lähes kokonaan uudelleen ja ajelin 4 vuotta sillä sitten. maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa. tilat pienet joo mutta 4 miestä ja koira menee sopivasti. kulutus kesällä 9-10l/100km ja talvella kun on pakko ajaa 4wd päällä niin 11-12l/100km oli kulutus. vakuutukset 200e/vuosi. pohjan ja tankin panssaroin ja alla suurimmat sallitut 235/85/15 renkaat. jahtiautojen aatelia taatusti ja menee samoista paikoista kuin monkijä/kelkka. Very Happy



hiace 2.4d 4wd -93, rekisteröity 3 henk, pieni kääntösäde, maastokyvyt rajalliset koska etu ja takaylitykset melko pitkat ja maavaraa 20cm paikat 14"peruspyörillä. tilaa tavaroille paljon ja käyttökulut alhaiset. hörppii tiellä takavedolla 7.5l/100 ja nelikolla maastoajossa alle 11l/100km. pakettiautovero eli 120e/vuosi.



kolmas jahtiauto on nissan navara -03 2.5tdic. hyvä ajaa tiellä ja metsäteillä, varsinaiseen maastoon ei oikein mahdu. maavaraa sama kuin suzukissa mutta pituutta 1.5m enemmän. tavaraa mahtuu lavalle ja penkkien takana lämmintä tilaa vaikka koiralle.kulutus maantiellä takavedolla 7-8l/100 ja nelikolla metsätie+umpihanki huippukulutus 13l/100km. pakettiauto eli vero 120e/vuosi. kääntöpaikkoja suzukiin verrattuna joutuu haeskelemaan mutta venetrailerin ja peräkärryn vetoon voimaa löytyy.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 15.03.2009 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
kokemusta minulla 3 maasturista, suzuki sj 410 -85, litrasella bensakoneella. rakentelin itse lähes kokonaan uudelleen ja ajelin 4 vuotta sillä sitten. maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa.
Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Panostaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2007
Viestejä: 1911

LähetäLähetetty: 15.03.2009 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa.
Laughing Laughing Laughing
No kyllähän se varmaan jonkin takavetointikan saattaa kusettaa mutta jos lähdetään oikealla neliveto raktorilla kopasemaan niin kyllähän se toiseksi vaan jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sammeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 532
Paikkakunta: Koillismaalla

LähetäLähetetty: 15.03.2009 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Näillä molemmilla päsee, mutta kyllä vanha Bertta on eri peli.
Vero taitaa olla siellä 100 € luokkaa vuosi. Polttoaineen kulutus on sekaajolla 10 ja 14 välissä helposti menee kyllä enemmänkin. Talvella tietysti kulutus nousee kun tulee paljon pikkuajoa. Kilometrejä autolla takana 153 tkm. On vielä kova rauta. ja uskomattoman hyvä lähtemään käyntiin ilman lämmitystä. Jopa yllättävän hyvä ajaa jos ei vertaa nyky autoihin. Ei vetele eikä puolla. Sellainen hyväpuoli vielä on kun vauhtia alkaa olla 100 lähelle niin kännykkä lopetta soimasta Wink
_________________
"Ei se niin mene, etteikö se jotenkin mene"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 15.03.2009 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollainen lyhyt g-mese on periaatteessa parhaimpia pääsemään pahassa paikassa koska on niitä harvoja lyhyitä malleja joissa on 100% lukot kummassakin päässä autoa. Se sitten eri asia kuka niitä tarvitsee normikäytössä.

Pahintahan noissa on tuo hinta. Vanhastakin pitää maksaa siitä, että sen oletetaan kestävän sen puolimiljoonaa kilometriä ja maksaahan pitää vaikka sillä olisi jo se ajettukin. Maastureissa ei oikein ole tuota henkilöauto puolella puhuttua eroa noiden japsien ja mersujen välillä ainakaan kestävyydessä tai ajo-ominaisuuksisa. Saattaa olla se ero jopa päinvastainen. Imagohan kyllä eri ja siitä moni valmis maksamaan.

Tällä hetkellä kannattaa vanha g-mese hakea saksasta nopeasti. 92-93 vuosimalleja saa vielä huoltoautoksi rekisteröitynä tuoda aivan ilman mitään veroja. Hinta ero jo Suomessa oleviin on huima. Puhumattakaan siitä, että pihassasi seisoo auto joka voi maksaa vaikka 150000 ulkonäön perusteella. Mallihan on ajaton.

Toki samanikäistä pajeroa ja muita japseja siellä myynnissä alkaen 1000€.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&editSearch=&scopeId=C&lang=de&export=NO_EXPORT&sortOption.sortOrder=ASCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=152%2C151%2C153%2C154%2C155%2C156%2C157%2C158%2C160%2C159%2C161%2C68&maxPrice=&minFirstRegistrationDate=1992-01-01&maxMileage=&fuel=&ambitCountry=&zipcode=
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Challe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2008
Viestejä: 161
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 15.03.2009 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä tää huoltoautoksi rekisteröiti on, en oo meinaan ennen kuullutkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 15.03.2009 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huoltoautoksi voit rekisteröidä maasturin joka painaa 1800 kg ja risat. Takapenkki pois ja joku laatikko tilalle (aseille säilytystila). Lisäksi vaaditaan ruuvipuristin vaikka sinne laatikkoon.
Ei kattokorotuksia eikä kalliita veroja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 15.03.2009 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa tarkempi lainaus Aken sivuilta:

Huoltoauto

Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.

Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Seuraava
Sivu 2 Yht. 24

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com