Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri_K Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2009 18:21 Viestin aihe: Kaksoisluodikon kohdistus, missä tukipiste? |
|
|
Valistakaapa epätietoista. Mikä on oikeaoppinen paikka tukihaarukalle/ampumatuelle, kun ampuu päällekkäispiippuisella kaksoisluodikolla radalla?
Kannattaako asetta tukea heti baskyylin edestä, etutukin puolivälistä vai mistä?
Aseessa on yhteen juotetut piiput. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
knutzke Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.07.2009 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen kohdistanut ko. asetyypin niin että on käsi hiekkapussin ja etutukin välissä.
Tällä saa osumapisteen pysymään samana penkistä ja "vapaalta".
Vastauksena varsinaiseen kysymykseen sanoisin että tuenta samasta paikkaa missä käsikin olisi seisaaltaan ammuttaessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri_K Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2009 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Thänks. Tuntuu tuo osumapiste vaeltavan jonkun verran tukipisteen mukaan. Vaikka eihän nää vehkeet kasa-ammuntaan ole tehtykään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Säilä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2009 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Tavoittelet varmaan osuntaa tuelta ja vapaalta samaan pisteeseen.
Edellä keskeinen tulikin jo. Tulokseen vaikuttaa myös otetuikkuus ja ampuma-asento. Matala asento pieni jousto, korkea asento suuri jousto, joka on lähempänä tukeamantonta pystyasentoa. Itse olen lisäksi asettanut tukikäden niin, että tuenta on ranteen jälkeen, jolloin joustoa syntyy enemmän. Mitä rankempi rekyyli sitä tiukempi ote. Tulokset tosiaan saattavt vaidella suuresti, ellei toisto ole sama. Päällekkäinen ei kuitenkaan ole niin herkkä kuin rinnari. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|