OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

450 Marlin pulttilukko
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 18.09.2013 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite asiassa tuo cz voisi olla hyväkin aihio, jos siis perus periaate on sama kun 550 magnumissa.. Itse en ole käpistelly kyseistä mallia 308na, mutta mauserin lukot toimivat ja jos lukonpäässä on tilaa avartaa (niinku varmaan on) niin ei muutaku rakentamaan. Se kannattaa vielä mitata minkä mittasta patia sopii lippaaseen, mutta sekään tuskin rajottaa liiaksi. Pitemmällä latauspituudella saattaa muuten takkuavan syötön saada jouhevammaksi. Niin ja sopiihan sinne paljon lisää ajoainetta, ja ylimeno kannattaa teettää vaikka 400gr luodille muutaman millin pitemmällä latauspituudella. Esim 405gr woody 68mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 19.09.2013 07:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan CZ:aan onnistuu, mauser lukkoisena helpollakin? Odotan vaan että joku laitaa että tee nyt 458 kun lukon pituus ei ole este Smile

Sakon L579 45 Blaserina olen tuossa viritellyt ja viimeisin parannus oli irtolipas, syöttö ei ollut 100% toimintavarma maksiinilla, johtuen vähän suunniteltua paksummasta hylsystä. Samoin makasiini veti 3 kun irtolipas taas 4, latasupituudessa häviää millin verran mutta edut on kiistattomia.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miikkula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 19.09.2013 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu. Täytyypi tutkia tuokin makasiini minkä mittaista patia siihen saapi sopimaan kunhan pääsee vkl aseen luo. Lukossa pitäs kyllä olla varaa työstämistä varten. Mietityttää että kun tuossa on pitkä lukko että mitenkähän syötön saapi toimimaan tuolla kaliperilla makasiinista. Voisi sen puolesta 458 ehkä olla parempi ? Itekki oon oottanu 458 kommenttia asiasta ja löytyshän siihen kyllä jälleenlatausta ajatellen enemmän tarpeita kuin 450. Mutta mutta.. onko tuo 458 enää kovin kaksinen ammuttava n. 3,5 kg aseesta Laughing tietysti riippuu latingista mitä sattuu lataamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 19.09.2013 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miikkula kirjoitti:
tietysti riippuu latingista mitä sattuu lataamaan.


Juurikin näin, onnituu myös ladata esim 350-400gr luodeille lussut lähdöt.. Tarvittaessa löytyy kuitenki potentiaalia vaikka mihin. Tästä on "väännetty" ja tullaan keskustelemaan maaliman tappiin. Very Happy Mukava suurriista ase tulee valitsipa minkä tahansa näistä nelivitosista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 17.10.2013 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nin, ase alkaa löytää käytön myötä viimeisiä linjoja, hirvijahtiin totesin vaimentimen turhaksi pidennykseksi, peurakytikselle sitten voi sen ruuvata nokalle. Kiikarina oli Burris 2-7 mutta en saanut siihen ihan täyttä luottoa, ja silmänetäisyyttä tuo ilman vaimenninta ampuminen vähän kysyy, joten Leupoldin kiinteä 2,5x 12cm silmänetäisyydellä. Kytikselle sitten Meopta päälle.

Viime viikonloppuna kaatui Viron maalla tuolla vasa ja pieni villisika, hyvin tuntuu toimivan, siis irtolippaalla, makasiinin kanssa en saanut pelaamaan.

Ase siis Sako L579.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 18.10.2013 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:

Ase siis Sako L579.


Hianoo hianoo. Saitko yhtään luotia talteen? Millä luodilla roimasit?
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 18.10.2013 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="cashman"]

Hianoo hianoo. Saitko yhtään luotia talteen? Millä luodilla roimasit?[/quote
Woodyn 350, sain talteen, mutta osuma oli vähän takana, ts. mennyt kinkkuhen ja takapään luiden läpi, aika kärsinyt oli:

_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 18.10.2013 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Woodyn 350, sain talteen, mutta osuma oli vähän takana, ts. mennyt kinkkuhen ja takapään luiden läpi, aika kärsinyt oli:


Aikas kärsineen näköinen mutta tekipähän mitä pitikin. Onnea kovasti!
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1482

LähetäLähetetty: 18.10.2013 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän tuollaisesta Sakoon tehdystä .45 Blaserista voisi kaikkeine lataus hilppeineen saada kun oma lojuu ihan toimettomana kaapissa? Hiukan olen koittanut ase kaapissa pitää inventaariota niin tuokin olisi kyllä aika tarpeeton minulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 18.10.2013 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Mitähän tuollaisesta Sakoon tehdystä .45 Blaserista voisi kaikkeine lataus hilppeineen saada kun oma lojuu ihan toimettomana kaapissa? Hiukan olen koittanut ase kaapissa pitää inventaariota niin tuokin olisi kyllä aika tarpeeton minulle.

Ei tuota alle tonnilla tee, joten siitä vähän osviittaa, täällä foorumillä oli Sako L61:een tehty 450 marlin viime talvena, taisi olla 900,- pyynti.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 18.10.2013 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
overkill kirjoitti:
Mitähän tuollaisesta Sakoon tehdystä .45 Blaserista voisi kaikkeine lataus hilppeineen saada kun oma lojuu ihan toimettomana kaapissa? Hiukan olen koittanut ase kaapissa pitää inventaariota niin tuokin olisi kyllä aika tarpeeton minulle.

Ei tuota alle tonnilla tee, joten siitä vähän osviittaa, täällä foorumillä oli Sako L61:een tehty 450 marlin viime talvena, taisi olla 900,- pyynti.


Paljonko maksaa tehdä ja paljon siitä saa on kyllä kaksi ihan eri asiaa. En itse maksaisi paljoa enempää kuin muutenkaan hyväkuntoisesta vastaavasta Sakosta kolmen linjan kaliperissa..

Kyllä näissä projekteissa on valitettavasti itselleen tekemisen meininki.
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 18.10.2013 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

cashman kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
overkill kirjoitti:
Mitähän tuollaisesta Sakoon tehdystä .45 Blaserista voisi kaikkeine lataus hilppeineen saada kun oma lojuu ihan toimettomana kaapissa? Hiukan olen koittanut ase kaapissa pitää inventaariota niin tuokin olisi kyllä aika tarpeeton minulle.

Ei tuota alle tonnilla tee, joten siitä vähän osviittaa, täällä foorumillä oli Sako L61:een tehty 450 marlin viime talvena, taisi olla 900,- pyynti.


Paljonko maksaa tehdä ja paljon siitä saa on kyllä kaksi ihan eri asiaa. En itse maksaisi paljoa enempää kuin muutenkaan hyväkuntoisesta vastaavasta Sakosta kolmen linjan kaliperissa..

Kyllä näissä projekteissa on valitettavasti itselleen tekemisen meininki.

Tuokin on varsin totta.
Jos haluaa jotain spesiaalia niin aina se vähän maksaa, mutta mikäs harrastus se olisi jos ei kaikki rahat ja vapaa aika mene Cool
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 19.10.2013 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
cashman kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
overkill kirjoitti:
Mitähän tuollaisesta Sakoon tehdystä .45 Blaserista voisi kaikkeine lataus hilppeineen saada kun oma lojuu ihan toimettomana kaapissa? Hiukan olen koittanut ase kaapissa pitää inventaariota niin tuokin olisi kyllä aika tarpeeton minulle.

Ei tuota alle tonnilla tee, joten siitä vähän osviittaa, täällä foorumillä oli Sako L61:een tehty 450 marlin viime talvena, taisi olla 900,- pyynti.


Paljonko maksaa tehdä ja paljon siitä saa on kyllä kaksi ihan eri asiaa. En itse maksaisi paljoa enempää kuin muutenkaan hyväkuntoisesta vastaavasta Sakosta kolmen linjan kaliperissa..

Kyllä näissä projekteissa on valitettavasti itselleen tekemisen meininki.

Tuokin on varsin totta.
Jos haluaa jotain spesiaalia niin aina se vähän maksaa, mutta mikäs harrastus se olisi jos ei kaikki rahat ja vapaa aika mene Cool


Perskele... taiataa olla samat kaverit meillä... Smile Very Happy
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 19.10.2013 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millä toimenpiteellä nuo raudat on käsitelty?Miellyttää minun silmää tai no molempia silmiä Laughing
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 19.10.2013 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun mutkaa tarkoitat? Peurala kysyi haluanko matan vai kiiltävän, niin pyysin matan, pari sivua taempana on kuva minun ja Jykapa:n aseista, hänellä taisi olla kiiltävä.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 12 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com