OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

CZ 550 fs ja Aimpoint 7000 L

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 08.09.2004 13:29    Viestin aihe: CZ 550 fs ja Aimpoint 7000 L Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin tuollaisen yhdistelmän.Kiväärin malli oli selvä ennen kauppaan menoa.Kaliberiksi tuli 9,3x62.Kaliberin valinta ja tuo tähtäin ovat hyvän myyntimiehen ansiota.Eli,kannattiko ostokseni?Onko hyvä yhdistelmä hirvijahdissa?
Takaisin alkuun
E-ttan
Vieras





LähetäLähetetty: 08.09.2004 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole valittamista. Pari vuotta on ollut vastaava paketti käytössä ja vieläpä "Kotzabin" jaloilla. Toimii, eikä laukeamattomia ole ollut. Itseladattuja
12,5 g harjoituspatruunoita on ammuttu satoja muut patrunat lisäksi.
Takaisin alkuun
Peezzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2004
Viestejä: 416
Paikkakunta: Tornedalen

LähetäLähetetty: 08.09.2004 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten aivan huippu kamppeet mutta kiväärinä sais kyllä olla Sakolainen. Laughing Ei vaineskaan, ei ole myyjä !&%¤# puhunu, kaliiperi on ainaki minun mielestä parhaaasta päästä hirvijahtiin ja itelläki on mielessä ollu tuo Aimpointin laitto kiikarin tilalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetori 25A
Vieras





LähetäLähetetty: 08.09.2004 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa zetorissani, 550 FS 9.3, olen asetta kohdistaessa huomannut, että eka paukun jälkeiset laukaukset, ammuttuna 2-3 min välein, putoavat kukin 2-3 cm alaspäin. Ilmiö on toistunut eri päivinä ammuttaessa. Muuta selitystä en ole keksinyt kuin sen, että tukkiin sidottu piippu lämmetessään vääntyy. Onko muut havainneet vastaavaa ilmiötä?
Takaisin alkuun
FS
Vieras





LähetäLähetetty: 09.09.2004 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on tuo sama ysikolmonen Fullstock. Eipä ole kolmen vuoden aikana ollut minkäänlaisia häiriöitä. Eihän se mikään kasa-ampujan vehje ole mutta kyllä sillä helposti saa sellaisen samalaisen kolmen laukauksen kasan mitä tehtaalta tulleessa koeampumataulussa on. Mitään kasan venymistä en ole huomannut..

Kiikarina mulla on Leopold 1-4x20. Olen ampunut aseella kolmen vuoden aikana 11 hirveä ja yhden peuran. Patruunoina olen käyttänyt pääasiassa Norma Oryxia 15g ja 18,5g. Ase syöttää hyvin ja muutenkin toimii moitteettomasti. Lyhyt kokotukkinen kivääri aiheuttaa yleensä kaikkien jahtimiesten käsissä väristyksiä ja intohimoja..jokin outo ilmiö..?
Takaisin alkuun
Täystukki
Vieras





LähetäLähetetty: 09.09.2004 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just sama yhistelmä myös minulla kuin FS:llä ja no problem.Muutaman hirven olen sillä kötistellyt nurin kahdessa syksyssä.Koira miehenä nimenomaan halusin tällaisen,vaihto ehtona oli Tikka Battue mutta päädyin sitten CZ:aan.Itselleni oli positiivinen asia sen tarkkuus,kolmen laukauksen kasat ovat 2-2,5cm/100m Lapua Megalla,tosin todella hyvältä tuelta ammuttuna.Eipä ainakaan minulla ole aihetta hirviaseen vaihtoon piiitkään aikaan.
Takaisin alkuun
m
Vieras





LähetäLähetetty: 10.09.2004 08:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama Zetori löytyy minunkin kaapistani. Vaikkakin siinä on hemmetin hyvät avot, niin se perhanan Meopta himoittaa mielessä.

Onkos kellään Artemis 2000 1,5-6 :ta FS:n päällä?
Ei kait se 9.3:sella mitään puolikuita aiheuta ???
Takaisin alkuun
Täystukki
Vieras





LähetäLähetetty: 10.09.2004 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä Meoptan silmän etäisyydestä,mutta ainakin Leupoldissa se on riittävä.Ei ole otsaan kolahtanut ampuu sitten penkistä tai seisaaltaan.On kylläkin huomion arvoinen seikka tässä kaliperissa,vaikka ei se potku mikään kovin hirvittävä olekaan.
Takaisin alkuun
plx
Vieras





LähetäLähetetty: 15.09.2004 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä "normaali" CZ 550 9,3 & Aimpoint 7000 L (kozapin jaloilla). Olen ollut tähän kokonaisuuteen tosi tyytyväinen. Näköjään CZ 9,3 & aimpoint on yleistyvä yhdistelmä (eikä ihme). Olen myös käyttänyt 18,5 g Oryxejä.
Itse valitsin tähtäimeksi aimpointin, vaikka pitkään oli mielessä juuri toi Artemis 2000 1,5-6. Siinä oli mielestäni ihan passeli silmänetäisyys, mutta kun muutaman kerran koeammuin tutun asella, jossa oli aimpoint, niin päädyin siihen.
Takaisin alkuun
kkn
Vieras





LähetäLähetetty: 15.09.2004 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on fs zetorin (9.3x62) päällä europoint 1.5-6X42 valaistulla ristikolla (keskisosa valaistu), jalat on br-tuotteen valmistamat..
osumat 100m:n matkalta pysyy 5cm:n kasassa, tosin kun ammutaan yli 20 kutia putkeen niin hieman alkaa alaspäin menemään, mutta harvoinpa ysikolmosella kymmeniä laukauksia kerralla ammutaan. paukkuna oon radalla käyttäny itse tehtyjä 18.5g:n sellier&bellottia ja metällä aiemmin megaa ja viime syksystä alkaen natua...
Takaisin alkuun
kphy
Vieras





LähetäLähetetty: 21.09.2004 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni 7000 L Winsun puoli-automaatin päällä. Erittäin hyvä varsinkin ajolla ollessa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com