OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsapillit osa 2!!!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.10.2010 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mullakin on tuo ph 1 ja peesaan edellisiä.. kieli jumittuu melko nopeasti ja pakkasella varsinkin saattaa jämähtää jos ei koko ajan puhaltele.. ja feedi onnistuu kun pikkuisen käyttää sitä kieltä korkealla ja läpsäyttää alas... sitten saat parikymmentä ääntä pihalle... ääni on kieltämättä hyvä.. heinäri laskeutu pikkuisen kauas hollista ja alkoi huudella kuville.. vastailin hetken niin kovin kuulosti omaan korvaan samalta kun itse sorsa...

pitäis saada joku paljon varmempi pilli... mikä se sitten olis.. onko se dr-85 hyvä?
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 26.10.2010 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mercury kirjoitti:
mullakin on tuo ph 1 ja peesaan edellisiä.. kieli jumittuu melko nopeasti ja pakkasella varsinkin saattaa jämähtää jos ei koko ajan puhaltele.. ja feedi onnistuu kun pikkuisen käyttää sitä kieltä korkealla ja läpsäyttää alas... sitten saat parikymmentä ääntä pihalle... ääni on kieltämättä hyvä.. heinäri laskeutu pikkuisen kauas hollista ja alkoi huudella kuville.. vastailin hetken niin kovin kuulosti omaan korvaan samalta kun itse sorsa...

pitäis saada joku paljon varmempi pilli... mikä se sitten olis.. onko se dr-85 hyvä?


Sulla on pirun hyvä pilli äänen puolesta käsissäs jos aatellaan vaan näitä peruspillejä. Elä ainakaan deeärrää osta siihen rinnalle. Ennemmin otat mukaan talouspaperia ja kuivailet kielen välillä siten että vedät sen paperin siihen kielen ja insertin väliin. Monessa pillissä on tuo sama "vika". Voi olla että se on puhaltajan sylenerityksestä/puhallustavasta yms kiinni enemmänkin tuo jumiminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehta_mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2005
Viestejä: 1978
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 26.10.2010 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikäs olis hyvä pilli merelle ja muutenkin tuulisempiin olosuhteisiin? pitäis olla kova ja hyvän kuulonen ääni sekä varma toiminen, ettei 5 puhalluksen jälkeen kuulu pelkkä piip

hinnalla ei niin väliä, kyllästyny noihin alle 45 euron pilleihin ku ne tuntuu kaikki olevan samasta pökäleestä veistetty Laughing
_________________
pikkupojista rusakoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.10.2010 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aku kirjoitti:
mercury kirjoitti:
mullakin on tuo ph 1 ja peesaan edellisiä.. kieli jumittuu melko nopeasti ja pakkasella varsinkin saattaa jämähtää jos ei koko ajan puhaltele.. ja feedi onnistuu kun pikkuisen käyttää sitä kieltä korkealla ja läpsäyttää alas... sitten saat parikymmentä ääntä pihalle... ääni on kieltämättä hyvä.. heinäri laskeutu pikkuisen kauas hollista ja alkoi huudella kuville.. vastailin hetken niin kovin kuulosti omaan korvaan samalta kun itse sorsa...

pitäis saada joku paljon varmempi pilli... mikä se sitten olis.. onko se dr-85 hyvä?


Sulla on pirun hyvä pilli äänen puolesta käsissäs jos aatellaan vaan näitä peruspillejä. Elä ainakaan deeärrää osta siihen rinnalle. Ennemmin otat mukaan talouspaperia ja kuivailet kielen välillä siten että vedät sen paperin siihen kielen ja insertin väliin. Monessa pillissä on tuo sama "vika". Voi olla että se on puhaltajan sylenerityksestä/puhallustavasta yms kiinni enemmänkin tuo jumiminen.



mä yleensä nyppään sen kielen kokonaan irti kiiloineen päivineen... sitte kuivaan sen koko hässäkän ja takaisin kasaan... pari ylilentoa on tapahtunu just siinävaiheessa kun oon ollu kasaamassa pilliä... pitänee ottaa seuraavalla kerralla nessupaketti mukaan..

pitää vissiin lähteä muualle pillittelemään.. pidin pannuhuoneessa pienen konsertin ja hyvä ettei sormukset lennelly Laughing

tiedä pitäiskö tuo ottaa jotenkin enteenä kun vuotias poika alkaa hulluna nauraa mulle kun päästelen comeback calleja Laughing
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.10.2010 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mercury kirjoitti:
Aku kirjoitti:
mercury kirjoitti:
mullakin on tuo ph 1 ja peesaan edellisiä.. kieli jumittuu melko nopeasti ja pakkasella varsinkin saattaa jämähtää jos ei koko ajan puhaltele.. ja feedi onnistuu kun pikkuisen käyttää sitä kieltä korkealla ja läpsäyttää alas... sitten saat parikymmentä ääntä pihalle... ääni on kieltämättä hyvä.. heinäri laskeutu pikkuisen kauas hollista ja alkoi huudella kuville.. vastailin hetken niin kovin kuulosti omaan korvaan samalta kun itse sorsa...

pitäis saada joku paljon varmempi pilli... mikä se sitten olis.. onko se dr-85 hyvä?


Sulla on pirun hyvä pilli äänen puolesta käsissäs jos aatellaan vaan näitä peruspillejä. Elä ainakaan deeärrää osta siihen rinnalle. Ennemmin otat mukaan talouspaperia ja kuivailet kielen välillä siten että vedät sen paperin siihen kielen ja insertin väliin. Monessa pillissä on tuo sama "vika". Voi olla että se on puhaltajan sylenerityksestä/puhallustavasta yms kiinni enemmänkin tuo jumiminen.



mä yleensä nyppään sen kielen kokonaan irti kiiloineen päivineen... sitte kuivaan sen koko hässäkän ja takaisin kasaan... pari ylilentoa on tapahtunu just siinävaiheessa kun oon ollu kasaamassa pilliä... pitänee ottaa seuraavalla kerralla nessupaketti mukaan..

pitää vissiin lähteä muualle pillittelemään.. pidin pannuhuoneessa pienen konsertin ja hyvä ettei sormukset lennelly Laughing

tiedä pitäiskö tuo ottaa jotenkin enteenä kun vuotias poika alkaa hulluna nauraa mulle kun päästelen comeback calleja Laughing


Mulla myös tuo PH1 ja sama ongelma kuin sinulla. Koko ajan saa kuivata ja kovaa ääntä tuosta ei minun mielestä kyllä yleensä saa tai ainakaan se ei enää oikealta kuulosta. Pitäis löytää jokin toinen pilli mikä kuuluu kauas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 27.10.2010 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite nyppäsin ph:sta kielen kokonaan irti, kuivasin sen ja laitoin takasin. Vaikka miten yrittäis niin siitä ei saa kunnollista ääntä enää pihalle, tuntikausia olen yrittänyt. Vinkkejä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 27.10.2010 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mä en ota kieltä irti, kuivaan vaan päällisin puolin sormilla. en käytä ees paperia. kyllä mä oon tyhymä. mutta pilli pelittää mainiosti ja nopee kuivata ku sormilla vetää kosteudet pois. mut en o vaihtanukkaa ku tykkään pillin saundista nii kovaa.

kaverilla on toiflextone 2-kielinen ja se saa sillä kohtuullisen kovan äänen aikaseksi. joskus testailin töis, molempia niitä yks ja kaks-kielisiä mut vaan sisätilois. eli kenttäkokemusta ei o. mut jos haluaa kovaäänistä nii noista ainaki lähtee, eikä kaverin oma tukkeutunu ku koko päivä oltiin mettällä..
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 27.10.2010 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei minunkaa tarvii kieltä nyppiä irti ku kuivaan mut muutenki melko harvoin tukkeutuu vaikka joskus melko paljon pitää puhaltaa, mikä mikan pillin äänessä vikana? kääntyikö kieli toisinpäin operaatiossa? eli kaarevuus voi olla nurinpäin ja ääni täten korkea?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 27.10.2010 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mika h kirjoitti:
Ite nyppäsin ph:sta kielen kokonaan irti, kuivasin sen ja laitoin takasin. Vaikka miten yrittäis niin siitä ei saa kunnollista ääntä enää pihalle, tuntikausia olen yrittänyt. Vinkkejä?


jos kieli taittunut pistä pariks päivää painavan kirjapinon alle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.10.2010 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se kieli saattaa tosiaan vähän taipua jos sen kanssa oikein kikkailee.. pitää irrottaa ja oikoa sitä hieman.. mun mielestä oboen kieli on melkein samanlainen kun näissä sorsapilleissä.. se tosiaan on vaan jotain eri materiaalia ja niitä sai jostain musiikkiliikkeestä balsasta valmistettuja.. ajaa varmasti saman asian aika varmasti takkuaisi kokemattomampienkaan käytössä... pitääpä ottaa selvää...
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 27.10.2010 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tukelius kirjoitti:
ei minunkaa tarvii kieltä nyppiä irti ku kuivaan mut muutenki melko harvoin tukkeutuu vaikka joskus melko paljon pitää puhaltaa, mikä mikan pillin äänessä vikana? kääntyikö kieli toisinpäin operaatiossa? eli kaarevuus voi olla nurinpäin ja ääni täten korkea?


Ei, kieli on oikeinpäin. Täytyy koittaa laittaa painon alle ja testata sitten. Meni vaan tämä kausi ilman pilliä tuon toheloinnin takia Crying or Very sad

Niin ja ääniskaala tuppaa olemaan liian matala. Vaikka miten yrittäisi laittaa kieltä suoraan ja muutenkin tip top asentoon niin ei!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 27.10.2010 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mika h kirjoitti:
tukelius kirjoitti:
ei minunkaa tarvii kieltä nyppiä irti ku kuivaan mut muutenki melko harvoin tukkeutuu vaikka joskus melko paljon pitää puhaltaa, mikä mikan pillin äänessä vikana? kääntyikö kieli toisinpäin operaatiossa? eli kaarevuus voi olla nurinpäin ja ääni täten korkea?


Ei, kieli on oikeinpäin. Täytyy koittaa laittaa painon alle ja testata sitten. Meni vaan tämä kausi ilman pilliä tuon toheloinnin takia Crying or Very sad

Niin ja ääniskaala tuppaa olemaan liian matala. Vaikka miten yrittäisi laittaa kieltä suoraan ja muutenkin tip top asentoon niin ei!

aika jännä että liian matala, mun pitää säännöllisesti taivotella ylöspäin kieltä ettei mene liian korkeaksi ääni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 28.05.2011 02:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

timpa kirjoitti:
elikkäs nyt ois sellanen yksinkertanen kysymys! mitä pilliä suosittelette aloittelijalle jolla ois mahdollisimman helppo alottaa pillitys Very Happy en tarvi sellasta hiteck pilliä vaan yksinkertasesti sellasen joka toimii hiukan vähemmän oppineelle muuta kuin pelkästään karkottajana Evil or Very Mad

Itse itseäni lainaten vuos takaperin ei ollu juuri tietoo pilleistä vaan tässä tullu nyt viimesten viikkojen aikana otettua selvää ja bill collektorilta zinkiltä ja buckilta on pillit hommattu ja viikon toista reenailtu ahkerana Razz Nyt heitetään teille kysymystä ja toivomusta ku laiska olen jotta seuraavaks tänne sivulle kaikki yleisimmät kutsut ja vaikka linkit videoihin niin sais reenata vain ja tätä samaa sivua tuijotella.
Eli kaikki comeback calssit ynnä muut tänne seuraavaksi heti ja nyt Razz
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 28.05.2011 05:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisää kuvia -> lisää tietoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 28.05.2011 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oi ku mukava kuva timpalla. Mä tuun niin herkästi noista kuvista Arrow
_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 28, 29, 30  Seuraava
Sivu 14 Yht. 30

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com