OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsapillit osa 2!!!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
timhoe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 885

LähetäLähetetty: 24.08.2014 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täälläkin yritetään paluuta pillitysrintamalle jonkunlaisen tauon jälkeen. Aiemmalla DR85 -töötillä tuli hommaa opeteltua jonkun verran, ja muutamat hienot tilanteet sillä saikin. Itse asiassa kun oikein miettii, niin tulipa sillä joku heinuri ihan pataan asti. Kuitenkin aika ajoi siitä ohi, runko halki ja aika rimpula oli muutenkin, niin tänään tyrkkäsin tilaukseen Double Nasty 2:n.

Ajatuksena oli saada tuollainen suht laadukas peruspilli, millä onnistuisi perusränkätys kosteikoilla ja vähän isomman vesialueen rannalla. Kantohihna tuli jo askarreltua, kovasti vaan polttelee et posti toisi tilauksen kotia. Saa nähdä miten !&%¤# sitä polkaisi, mutta ei tuon luulisi olevan ainakaan DR:n tööttiä huonompi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simppeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2008
Viestejä: 1643

LähetäLähetetty: 24.08.2014 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse tykkään tuosta pillistä ja muutamia tilanne tälle kaudelle saatu aikaankin mutta tuntuu että pienille metsäisille alueille turhan voimakas ääni, tai en ainakaan osaa sillä pehmeästi puhaltaa. Oisko kellään antaa vinkkiä kevyempiäänisestä pillistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.08.2014 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

simppeli kirjoitti:
itse tykkään tuosta pillistä ja muutamia tilanne tälle kaudelle saatu aikaankin mutta tuntuu että pienille metsäisille alueille turhan voimakas ääni, tai en ainakaan osaa sillä pehmeästi puhaltaa. Oisko kellään antaa vinkkiä kevyempiäänisestä pillistä?


RNT timber valikoitunu itelle pienten vesistöjen kulukijalle. toimii! kivelä outdoorilta ainaski saa tilattua..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rakki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 981

LähetäLähetetty: 24.08.2014 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

simppeli kirjoitti:
itse tykkään tuosta pillistä ja muutamia tilanne tälle kaudelle saatu aikaankin mutta tuntuu että pienille metsäisille alueille turhan voimakas ääni, tai en ainakaan osaa sillä pehmeästi puhaltaa. Oisko kellään antaa vinkkiä kevyempiäänisestä pillistä?


Samaa oon itekkin moittinu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timhoe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 885

LähetäLähetetty: 24.08.2014 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jännähän tuo on nähdä et miten se käytännössä pelittää sitten. Jotenkin tuntuu et jos ei ihan täysin palkein paina menemään niin pitäisi sen pelittää järven rannoilla sekä ranta-alueiden läheisissä kosteikossa, joilla pituutta on kuitenkin lähempänä kilometriä kuin satoja metrejä. Tämähän ei tietenkään sitä tarkoita etteikö sitä hankkisi jossain vaiheessa myös lähimatkan pilliä, mutta kunhan nyt tämän kokeilee ensin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 24.08.2014 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tilattua tällainen setti rapakon takaa ja hienosti tuli perille kotilaatikkoon asti. Ja vieläpä yllättävän nopeasti.

http://www.ebay.com/itm/The-Honk-Quack-Pack-Speck-Hammer-SPKH-DN-CBBC-Buck-Gardner-Duck-Goose-Calls-/351061747929?pt=US_Game_Calls&hash=item51bce928d9

Jos sorsapillin soitto vaatii opettelua, niin setin hanhipilli vasta tuntuukin haastavalta.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
impe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2004
Viestejä: 594
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2014 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
simppeli kirjoitti:
itse tykkään tuosta pillistä ja muutamia tilanne tälle kaudelle saatu aikaankin mutta tuntuu että pienille metsäisille alueille turhan voimakas ääni, tai en ainakaan osaa sillä pehmeästi puhaltaa. Oisko kellään antaa vinkkiä kevyempiäänisestä pillistä?


RNT timber valikoitunu itelle pienten vesistöjen kulukijalle. toimii! kivelä outdoorilta ainaski saa tilattua..


Oliko tämä se minkä olit todennut toimivaksi?
Rich-N-Tone™ QuackHead Duck Call - Timber

Noita timbereitä tuntuu olevan useampaa mallia. Tosin en tiedä onko rnt mallia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 25.08.2014 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapmar kirjoitti:
Mikäs re-setää nyt painaa? Ei ole oikotietä onneen, mutta nyt osuit diilikuviossa ohi. Toki sain ennakkotiedon näiden pillien tulosta - niin sait sinäkin, mutta ihan rahalla pillini ostin. Ei lyhyeen pilliesittelyjuttuun kuulu laittaa puhallustekniikkahommia. Ne käsitellään sit erikseen.


Ehkä minulle kyse on edelleen ja ensisijaisesti metsästystaidosta. Kohtuu paljon, esim. nuoren jengin edustajien käsityksiä houkuttelumetsästyksestä saa jatkuvasti korjata, koska he korostavat materiaa eli välineitä. Toki toimivilla välineillä on merkityksensä onnistumisessa, mutta ei akryylisorsapilli välttämättä oli mitenkään toimintavarmempi tai parempi äänenlaadultaan kuin se muutaman kympin polypilli.

Tossa jahdeissa kun pyörii porukoitten kanssa, niin etenkin sorsan pillityksessä huomaa sen, että moni puhaltaa liian kovaa. Tyynessä, tukkoisessa paikassa normisti puhallettukin kaikuu ja pelottaa lintuja. Opetelkaa ennemminkin hallitsemaan pilliä sitä kautta miten mahdollisimman hiljaisesti saatte pillin soimaan. Lisäksi pillivalinta on erilainen kuin suurille vesistöille.

Nyt kauden alussa ja hiljaisissa illoissa olen puhaltanut yksikielistä puupilliä ja hiljaista kaksikielistä. Toimii myös suurilla aavoilla. Luottopilli, yksikielinen akryyli, on roikkunut käyttämättömänä narussa. Soittakaa sorsille, älkää soittamisen ilosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
rakki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 981

LähetäLähetetty: 25.08.2014 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sanokaas nyt ammattilaiset mitä ääniä kannattaa ruveta opettelemaan? Perus kvaakkia olen oikeastaan puhallellut ja yrittänyt imitoida muita sorsia. En vaan kyllä saa tuosta double nasty II kunnon ääntä lähtemään ilman, että koko järvi soi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
impe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2004
Viestejä: 594
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.08.2014 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rakki kirjoitti:
Sanokaas nyt ammattilaiset mitä ääniä kannattaa ruveta opettelemaan? Perus kvaakkia olen oikeastaan puhallellut ja yrittänyt imitoida muita sorsia. En vaan kyllä saa tuosta double nasty II kunnon ääntä lähtemään ilman, että koko järvi soi.


+1 Minustakin melko kova ääninen. Jopa tyynellä merellä tuntuu ääntä olevan vähintäänkin tarpeeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 25.08.2014 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

impe kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
simppeli kirjoitti:
itse tykkään tuosta pillistä ja muutamia tilanne tälle kaudelle saatu aikaankin mutta tuntuu että pienille metsäisille alueille turhan voimakas ääni, tai en ainakaan osaa sillä pehmeästi puhaltaa. Oisko kellään antaa vinkkiä kevyempiäänisestä pillistä?


RNT timber valikoitunu itelle pienten vesistöjen kulukijalle. toimii! kivelä outdoorilta ainaski saa tilattua..


Oliko tämä se minkä olit todennut toimivaksi?
Rich-N-Tone™ QuackHead Duck Call - Timber

Noita timbereitä tuntuu olevan useampaa mallia. Tosin en tiedä onko rnt mallia.


juurikin se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 25.08.2014 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei, ketäs niitä "pillihihnoja" täällä foorumilla punoi ja aikanaan myikin?

Onkos viellä hoodeilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 25.08.2014 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysy Tukeliukselta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 25.08.2014 13:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pilllinaru@gmail.com ja sieltä valmistaja vastaa ja tekee mittojen mukaan. Itse olen sweduissa hanttahommissa 9.9 asti joten mulle ei kannata tilauksia laitella.
_________________
pillinaru@gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 25.08.2014 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Palvelu on hyvä ja nopea, koska vastauksia tuli myöskin yksäreinä heti miten! Wink

Mutta ai voi, kuis se Tukelius nyt sinne on lähtenyt ja juuri kun tarvisi narua...

Katselen linkistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
Sivu 27 Yht. 30

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com