OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Rautaa&Kuvaa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.04.2024 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä minkinpyynti menee niin huvittavaksi vidduiluksi että.. minkit tramppaa rantoja, lähimmillään 10cm pääs luukusta mut ei edes katso pyytöjen päälle.😅 Mut nyt sain nurmoolaisilta ammattipyytäjiltä minkkejä ja niistä rauhasia ja hajusteet lootiin. Lisäksi stabilisoituneen vesitilanteen myötä sain muutaman kulkupaikkaraudan vireeseen.

Illan hämys keksin kokeilla vielä hajustetun sukellusputken tekoa. Eli putki missä minkin hajua, upotetaan veteen niin että raudat juuri juuri peittyy. Minkki haistaa putkesta tulevan hajun, uo sinne ja sukeltaa puun kohdassa rautoihin.





Ylläolevassa kuvassa näkee miten minkki painellu pöntön ohi katsomattakaan syöttien perään. Kilsan matkalla puroa vain loukun kohdassa 3m matkalla oli jäljet. Muuten minkki oli pysynyt vedessä.




Tässä kuvassa näkyy sukellusputket ja takapihalta löytynyt vanha granlundin verkkoloukku. Nyt laitetaan kaikki kalusto kehiin
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3461

LähetäLähetetty: 06.04.2024 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös toi kaikki ole jo esitetty vuosikymmeniä sitten jo alan lehdissä.(ennen internettiä)
Mutta jos tämä on uutta teille,niin mikäpä siinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.04.2024 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hellokitty kirjoitti:
Eikös toi kaikki ole jo esitetty vuosikymmeniä sitten jo alan lehdissä.(ennen internettiä)
Mutta jos tämä on uutta teille,niin mikäpä siinä.

Jaa hajustettu sukellusputki. Linkkaa ihmeessä missä on esitelty. Putken käyttö ilman hajustetta on mielestäni turhaa
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.04.2024 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikenlaisia putkivirityksiä on toki ollut olemassa aina ja itekki käyttäny jo 20v sitten. Sukellusputkia en ole käyttänyt vaan napsinut minkit ilman tuollaisia kulkupaikalta. Nuoden putkien tarkoitus on vain nopeuttaa purojen hallintaa stabiilissa vesitilanteessa. Se että miten hyvin toimii niin en osaa sanoa siihen. Että pärjääkö pelkälle kulkupaikkaraudalle ilman putkia ja hajuja.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.04.2024 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt sitten saatiin rankkasateet ja varmaan kolmannen kerran piikkaa kunnon tulvat päälle. Ja loukut veden valtaan. Onneksi tuo lumi näyttäs sitovan vettä vielä siten että ehkä ensiyön raudat vielä pyytää. Toki muutamat laatikot oon nostettu semmosille penkoille että kestää tulvaakin aikalailla. Mut nehän ei ole matalalla vedellä sitten monesti kovinkaan tehokkaita paikkoja

On kyllä niin ristuksen lujille ottanu minkinpyynti että en olisi uskonut. Oon laittanu kaikki peliin mitä mun resursseilla saa enkä ole saanut ainuttakaan minkkiä. Olen jatkuvasti nostanut loukkuja tulvasta asentanut uudelleen tutkinut minkkitilanteen todella kattavasti ja siltikin saldo nolla. Säälittävääkin säälittävämpi suoritus.😅 Ihan kuka tahansa alakoululainen olis tehnyt kovemman suorituksen varmaan.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PVM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Lok 2022
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 07.04.2024 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Nyt sitten saatiin rankkasateet ja varmaan kolmannen kerran piikkaa kunnon tulvat päälle. Ja loukut veden valtaan. Onneksi tuo lumi näyttäs sitovan vettä vielä siten että ehkä ensiyön raudat vielä pyytää. Toki muutamat laatikot oon nostettu semmosille penkoille että kestää tulvaakin aikalailla. Mut nehän ei ole matalalla vedellä sitten monesti kovinkaan tehokkaita paikkoja

On kyllä niin ristuksen lujille ottanu minkinpyynti että en olisi uskonut. Oon laittanu kaikki peliin mitä mun resursseilla saa enkä ole saanut ainuttakaan minkkiä. Olen jatkuvasti nostanut loukkuja tulvasta asentanut uudelleen tutkinut minkkitilanteen todella kattavasti ja siltikin saldo nolla. Säälittävääkin säälittävämpi suoritus.😅 Ihan kuka tahansa alakoululainen olis tehnyt kovemman suorituksen varmaan.


Nojaa, itekkin oon viimesen kuukauden pistäny kaikki resurssit minkipyyntiin mitä vaan on riittäny. Tällä hetkellä 13 loukkua vireessä, on keinulautaa, keinulautarautaa ja perinteistä rautaputkea. On fennia, conia ja jalmaria. Ja yhtä paljon saalista kuin tuholalla. Juuri tulin rautakierrokselta niin minkki oli kiertänyt koteloa, käynyt päälläkin muttei ollut mennyt sisään. Alakoulusta on yli kymmenen vuotta aikaa ja ensimmäisestä minkistä vielä enemmän…

Ensi viikolla lähtee 10 Fennit tilaukseen briteistä. Loppuu se minkkien ryppyily.
_________________
ent. PieniValkoinenMetsästäjä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.04.2024 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ei ole käynyt edes kurkkaamas pöntön sisälle minkit että pyyntilaitteista ei itsellä ole ollut kiinni. Toki kotelot on uusia ja vasta yhden yön ollu hajusteet käytössä. Ja aivan sikahuonoa tuuria ollut että minkit ei ole sattunut menemään loukun ohi vaan juuri sillä kertaa vetäny esim peltoa 50m päässä😅
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2331
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 07.04.2024 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PVM kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Nyt sitten saatiin rankkasateet ja varmaan kolmannen kerran piikkaa kunnon tulvat päälle. Ja loukut veden valtaan. Onneksi tuo lumi näyttäs sitovan vettä vielä siten että ehkä ensiyön raudat vielä pyytää. Toki muutamat laatikot oon nostettu semmosille penkoille että kestää tulvaakin aikalailla. Mut nehän ei ole matalalla vedellä sitten monesti kovinkaan tehokkaita paikkoja

On kyllä niin ristuksen lujille ottanu minkinpyynti että en olisi uskonut. Oon laittanu kaikki peliin mitä mun resursseilla saa enkä ole saanut ainuttakaan minkkiä. Olen jatkuvasti nostanut loukkuja tulvasta asentanut uudelleen tutkinut minkkitilanteen todella kattavasti ja siltikin saldo nolla. Säälittävääkin säälittävämpi suoritus.😅 Ihan kuka tahansa alakoululainen olis tehnyt kovemman suorituksen varmaan.


Nojaa, itekkin oon viimesen kuukauden pistäny kaikki resurssit minkipyyntiin mitä vaan on riittäny. Tällä hetkellä 13 loukkua vireessä, on keinulautaa, keinulautarautaa ja perinteistä rautaputkea. On fennia, conia ja jalmaria. Ja yhtä paljon saalista kuin tuholalla. Juuri tulin rautakierrokselta niin minkki oli kiertänyt koteloa, käynyt päälläkin muttei ollut mennyt sisään. Alakoulusta on yli kymmenen vuotta aikaa ja ensimmäisestä minkistä vielä enemmän…

Ensi viikolla lähtee 10 Fennit tilaukseen briteistä. Loppuu se minkkien ryppyily.


Vetääkö nuo raudat minkkejä puoleensa vai mikä niissä parantaa pyytävyyttä? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.04.2024 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sukellusputki vireessä. Toinen toisella rantaa. Rantaan tehty aitaa sillai että minkki menis veteen tuossa vaikka rannalla kulkis. Toki tuo mun kohde minkki ei juuri rantoja mene vaan elää tuolla vetessä. Saattaa tehdä vaan 5m matkalle jäljet puolen kilsan matkalla puroa



_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PVM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Lok 2022
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 08.04.2024 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:


Vetääkö nuo raudat minkkejä puoleensa vai mikä niissä parantaa pyytävyyttä? Very Happy


Todella helppo tehä läpikuljettavia putkia noille, ei siinä sen kummempaa. Eivätkä ole hinnan kiroissa.
_________________
ent. PieniValkoinenMetsästäjä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.04.2024 08:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ooks kokeillu conibearien kans läpikuljettavia? Mulla on virees polkulaukasimilla, mutta ei käy edes luukulla niin vaikea sanoa tehosta 😅
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PVM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Lok 2022
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 08.04.2024 08:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ooks kokeillu conibearien kans läpikuljettavia? Mulla on virees polkulaukasimilla, mutta ei käy edes luukulla niin vaikea sanoa tehosta 😅


Oon, oon tosin taittanu viikset M-kirjaimen malliin ja kääntänyt raudat ylösalaisin kun en oo jaksanu askarrella polkulautoja. Tota sun pajukeppityyliä aattelin kyllä koittaa.

Yhet astinlautamallin conit odottaa asennusta, niiden putken ajattelin kaivaa joen rantapenkkaan ja vetää perältä tuuletusputken maan pinnalle.
_________________
ent. PieniValkoinenMetsästäjä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20501
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.04.2024 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo oon kans käyttänyt myös nuon että viikset sojottaa alhaalta ylös. Luulen että paree niinpäin. Sitte mulla on minkille ajatus laittaa telkänpönttömalleja maahan mutta ne vaatii pohjatöitä vähän niin sais olla sula maa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PVM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Lok 2022
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 08.04.2024 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on yks telkänpönttö tehtynä ja kaks pitäs vielä tehä. Ajatuksena laittaa jokipenkalle puuhun, pohja noin 5cm maasta ja kulkupuu reiälle. Pohjalle olkea ja kennollinen fasaaninmunia…
_________________
ent. PieniValkoinenMetsästäjä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2331
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 08.04.2024 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on ainakin yksi minkki mennyt puussa olevaan näädän loukkuun. Toimisiko jokin muu syötti kalaa paremmin? Vaikka jäniksen tai linnun roippeet? Kalaahan ne varmasti saa aina kun haluavat. Viime kesänä minkki jahtasi jänistä useampaan kertaan mökin pihassa. Ei paljon ihmisen hajut ja äänet haitanneet. Äiti joutui ainakin kerran pelastamaan pihajäniksen ja juokseen väliin Laughing Jos olisi ylimääräistä rahaa niin hakisi s kaupasta viiriäisen munia ja laittaisi niitä syötiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43  Seuraava
Sivu 40 Yht. 43

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com