Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Metsästäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Huh 2004 Viestejä: 124 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 17.09.2009 15:16 Viestin aihe: Benellin makasiiniputken irroitus |
|
|
Mitenkä saada Benelli Rafaello 121 (-90) makasiiniputki irti lukkorungosta? Tietääkseni putki on kierteillä lukkorungossa kiinni? _________________ Ei laukausta ilman toista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
muke Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 157 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 18.09.2009 12:47 Viestin aihe: |
|
|
kyllä se on aivan normaali kierteillä kiinni siinä rungossa. Voipi olla vain tiukassa jos ei ole ennen irroitettu. Omasta rafaellosta sain putken irti aika helposti mutta kaverilta putkea irroittaessani teloin myös perän halki . Lopulta kaverilta se piti irroittaa niin että putki ruuvipenkkiin kiinni ja parkkinahkaa lukon päälle ja pihdeillä vipuvartta peliin. Irroitus aineet varmasti auttaa asiassa. _________________ Mitäs näistä sano huora häistä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Metsästäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Huh 2004 Viestejä: 124 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 18.09.2009 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Omassa tuskin on koskaan makasiiniputkea irrotettu, joten tuntu olevan niin tiukassa, että annoin olla. Kokeilin kevyttä lämmittämistä ja CRC:tä ilman tulosta. Oli hieman ruostetta päässy putken sisään. Kuivattelin ja laitoin CRC:tä perään sekä teflonia. _________________ Ei laukausta ilman toista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17341 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 18.09.2009 20:26 Viestin aihe: |
|
|
miksi se makasiiniputki pitää irroittaa??? itsellä on niin tiukassa sbe2 että luulen ruuvilukitteen olevan käytässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 19.09.2009 17:30 Viestin aihe: |
|
|
Itseänikin hämmästyttää että mihin sitä täytyy irroittaa? Tietysti jos haluaa korroosiota estää sieltäkin.
Ei kuulu kyseiseen aiheeseen mutta onko tuo rafaello vaan uudempi malli 121 SL 80 Benellistä, vai kokonaan eri malli? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
muke Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 157 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 20.09.2009 10:49 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | miksi se makasiiniputki pitää irroittaa??? itsellä on niin tiukassa sbe2 että luulen ruuvilukitteen olevan käytässä. |
Syitä putken irroittamiseen on silloin jos haluaa vaihtaa putken jousen taikka ottaa rajoittimen pois. Ja en usko että ruuvilukitetta käytetään missään puoliautomaatti haulikon makasiinin putkessa. Sen jälkeen em. jousen vaihtaminen on kyllä melkoisen hankalaa. Eikös tuossa SBE2 ole ne erilliset lukitus nastat mitkä pitää sitä putkea paikallaan. Muistelen serkkupojan taistelleen myös kyseisen asian kanssa. Luulisi että kun aseesi on SBE ja nimenomaan mallia 2 niin putki ei olisi kerennyt ruostua ainakaan kovin pahasti kiinni. Mene ja tiedä sitten... _________________ Mitäs näistä sano huora häistä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17341 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 20.09.2009 13:21 Viestin aihe: |
|
|
ei sitä kuuleppa tarvitse ottaa irti lukkorungosta lainkaan tuon takia. siellä on semmonen tulppa päässä mistä saa jousen ja mahdollisen rajoitintapin pois. ainoa tulisi mieleen niin jokun lommo jonka takia makasiiniputki irrotetaan lukkorungosta ja vaihdetaan uuteen...
siis tongeilla tulppa pois tahikka korkki pois ensin ja paukkuja täyteen makasiini... kimpoilee jousi hetken ilmassa joten ei ulkona suoritettava toimenpide. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
muke Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 157 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 20.09.2009 19:09 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | ei sitä kuuleppa tarvitse ottaa irti lukkorungosta lainkaan tuon takia. siellä on semmonen tulppa päässä mistä saa jousen ja mahdollisen rajoitintapin pois. ainoa tulisi mieleen niin jokun lommo jonka takia makasiiniputki irrotetaan lukkorungosta ja vaihdetaan uuteen...
siis tongeilla tulppa pois tahikka korkki pois ensin ja paukkuja täyteen makasiini... kimpoilee jousi hetken ilmassa joten ei ulkona suoritettava toimenpide. |
Höpö höpö. Nytpäs et taida tietää minkälainen ase on kyseessä. Kerroppas kuinka sinä otat tongeilla tuon stanssatun tulpan pois? Rafaellossa joutuu irroittamaan sen koko putken jos meinaa vaihtaa jousen tai ottaa rajoittimen pois. Alla kuva selventämään tilannetta valmet 412s:lle.
 _________________ Mitäs näistä sano huora häistä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 20.09.2009 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Otappa muke vielä kuva sieltä putken toisesta päästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tunariz Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Mar 2008 Viestejä: 11
|
Lähetetty: 20.09.2009 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on itellä benelli super 90 ja siinä on samannäköinen makasiiniputki. Itsellä lähtee rajoitintappi tarvittaessa pois makasiiniputkesta, kun vain ottaa etutukin päässä olevan korkin pois ja kallistaa piippua alaspäin.
Makasiiniputki on varmaan aika tiukassa jos sitä ei ole koskaan irroitettu. Itse kun irroitin putken ensimmäisen kerran, niin piti pistää ase makasiiniputkesta varovasti kiinni ruuvipenkkiin ja sitten vain vääntää voimalla lukonkehyksestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36079
|
Lähetetty: 20.09.2009 22:05 Viestin aihe: |
|
|
.. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 20.09.2009 22:15 Viestin aihe: |
|
|
"piti pistää ase makasiiniputkesta varovasti kiinni ruuvipenkkiin ja sitten vain vääntää voimalla lukonkehyksestä."
Kannattaa ensi kerralla toimia päivastoin. Saattaa muuten käydä niin että BENELLIssä onkin äkkiä vähän kiero lukonkehys. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17341 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 21.09.2009 13:29 Viestin aihe: |
|
|
muke kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | ei sitä kuuleppa tarvitse ottaa irti lukkorungosta lainkaan tuon takia. siellä on semmonen tulppa päässä mistä saa jousen ja mahdollisen rajoitintapin pois. ainoa tulisi mieleen niin jokun lommo jonka takia makasiiniputki irrotetaan lukkorungosta ja vaihdetaan uuteen...
siis tongeilla tulppa pois tahikka korkki pois ensin ja paukkuja täyteen makasiini... kimpoilee jousi hetken ilmassa joten ei ulkona suoritettava toimenpide. |
Höpö höpö. Nytpäs et taida tietää minkälainen ase on kyseessä. Kerroppas kuinka sinä otat tongeilla tuon stanssatun tulpan pois? Rafaellossa joutuu irroittamaan sen koko putken jos meinaa vaihtaa jousen tai ottaa rajoittimen pois. Alla kuva selventämään tilannetta valmet 412s:lle.
 |
voi itku sentään, otetelkaa nyt ensin termit ja sitte vasta kyselette. siis rekyyliputki on kuvassa ja makasiiniputken sisään tulee patruunat. tai sitte on todella erikoinen benelli kuvissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17341 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 21.09.2009 13:29 Viestin aihe: |
|
|
tuplat kiukulla... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|