OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sekarotuinen metsästyskoiraksi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jp78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Jou 2011
Viestejä: 207
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.09.2012 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itellä oli aikoinaan ajokoiran ja border collien sekotus (niin myyjä väitti) joka näytti aivan karjalankarhu koiralta paitti että oli kaikin puolin sirompi.
se haukku linnut ajo jänekset ja hirviäki hätyytti Very Happy
oli vain sen verran vihanen vieraille ja muille koirille jotta leikattiin kepekset pois ku sitä lääkäri suositteli,siinäpä se sitten oli seuraavana syksynä ei ennään mettään millään,jäi emännyksen kans mökkiin. tais suutua tuosta miehisyyden poistosta. eikä kertaakaan sen jälkeen enään. Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
minkkialvar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Jou 2011
Viestejä: 62

LähetäLähetetty: 09.10.2012 03:10    Viestin aihe: joko olet koiraa käyttäny metsällä Vastaa lainaamalla viestiä

timoson kirjoitti:
Tuli talouteen lapinkoiran ja pystykorvan pentu. Mitenkäs/millaiseen metsästykseen tästä olisi ja mitä ei saa tehdä?


Mulla on pystärisekotuksessa myös lapinkoiraa ja se on ruvennu haukkuun lintuja. Tälle syksylle oon ampunu sille useamman linnun, ei ole edes vuoden ikänen vielä. Älä anna sen hyppiä ollenkaan, siinä ainaki yks neuvo. Jos haukkuu puuhun jotaki, niin kehu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nikheiser
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Hel 2014
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.08.2014 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onkos kellään voorumilaisista kokemusta karjalankarhukoiran ja suomen pystärin sekotuksesta? tiedossa olisi pentu ja ensimmäinen koira olisi.. itse pyydän pääasiassa lintuja/pienpetoja mutta myös jäniksiä ja hirviporukassakin olen. emä siis karjalankarhukoira ja isä pystäri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 18.08.2014 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nikheiser kirjoitti:
onkos kellään voorumilaisista kokemusta karjalankarhukoiran ja suomen pystärin sekotuksesta? tiedossa olisi pentu ja ensimmäinen koira olisi.. itse pyydän pääasiassa lintuja/pienpetoja mutta myös jäniksiä ja hirviporukassakin olen. emä siis karjalankarhukoira ja isä pystäri.


Kokemusta ei ole, mutta kuulostaa hyvältä yhdistelmältä. Sitten vaan pennusta asti "opettamaan" mikä se mieluisin riista on. Voi tulla hyväkin kaikenviljan koira. Jäniksestä en tiedä mutta linnut, pienpedot ja hirvi kiinnostaa varmasti Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4611

LähetäLähetetty: 18.08.2014 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä näin nätin pohjan pystykorvan pennun, tai niin alkuun luulin, kyseessä kuitenkin paikkatakin ja karhukoiran, kielletyn rakkauten hetelmä..oli muite virtoo poijassa..
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapanih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2007
Viestejä: 1290
Paikkakunta: Posio

LähetäLähetetty: 22.08.2014 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli hirvikoirana rakennussarja, jossa äiti oli puhdas norjanharmi ja isä puoliksi jämti/pohjanpystykorva.
Haukku se toki hirveä erittäinkin hyvin, aivan turvan alta ja peittävästi. (Mistä syystä sitten vissiin sai koparaa ja meni pilalle.) Vaan oisko ollu pohjiksen peruja hyvät lintuveret ja aivan !&%¤#"! oravahinku.
Söi pahasti miestä, kun koira kesken puuhakkaan naakimisen vaihto ihan varman hirven oravaan.
Sain myytyä lenkkikaveriksi yksinäiselle naisihmiselle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kotkotus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Huh 2008
Viestejä: 883

LähetäLähetetty: 22.08.2014 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Emännällä on pohjanpystykorva tai laika,johon on miksattu jotain luppakorvaistakin. Kuvaa voisin jossain välissä laittaa ja voisitte veikata rotu sekoitusta. Mukavia merkkejä antanut näin parin reissun näkemyksellä vaikka ns. on sisä koira viety mettään. Kai siltä mettälinnut saa ja miksei vaikka jotain karvattejaki... Todella mukava koira muuten ja haukku kuuluva.
http://aijaa.com/4FM5xO
http://aijaa.com/eoGqpT


Viimeinen muokkaaja, Kotkotus pvm 23.08.2014 21:50, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kotkotus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Huh 2008
Viestejä: 883

LähetäLähetetty: 23.08.2014 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kotkotus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Huh 2008
Viestejä: 883

LähetäLähetetty: 23.08.2014 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä eläinsuojeluyhdistyksen huostaanottamalla rakilla voi korvat olla missä vain asennossa, pystystä luppaan tai usein luimussa, ei lainkaan vihainen vaan arka ja fiksu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nikheiser
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Hel 2014
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 08.08.2015 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NKP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2013
Viestejä: 761

LähetäLähetetty: 08.08.2015 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on samanlainen, Kotkotus. Narttu joka on pohjiksen ja jonkun muun sekoitus ja kanssa tullut eläinsuojelun kautta.
_________________
Suomen susilaumat ja -parit
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nikheiser
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Hel 2014
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 12.09.2015 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään kävin kkk/spk nartun, ikää 1v3kk lintuja etsimässä ja törmäsin 2 hirveen. Koira seurasi hetken ja tuli pois, kohta perään metso lentoon ja koira lähti perään mutta luovutti kun ei tavoittanut (vanha kuusimetsä). Koira kyllä hakee kun istun mättäälle. Luovuttaa heti kun lintu katoaa näköpiiristä, hetken ehkä hakee ja vaihtaa sitten maisemaa tai tulee luokseni.
Koira vielä suht nuori joten kärsivällisyyttä ilmeisesti tarvitaan..
Nyt koiran eka syksy menossa kun viimesyksynä oli vielä pieni, mutta metsässä ollaan kulettu pienestä pitäen. Aina on lähtenyt linnun perään täysillä laukkoon kun on lentoon lähtenyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
anki



Liittynyt: 06 Lok 2015
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 06.10.2015 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko tiedossa mielenkiintoisia pentueita vielä loppuvuodelle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MNi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2012
Viestejä: 243
Paikkakunta: ROI

LähetäLähetetty: 07.10.2015 00:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

anki kirjoitti:
Olisko tiedossa mielenkiintoisia pentueita vielä loppuvuodelle?


Tässä ainakin melko erikoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1286
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2015 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

anki kirjoitti:
Olisko tiedossa mielenkiintoisia pentueita vielä loppuvuodelle?


Minä ostin ekan suomenpystykorvan pennun kasvattajalta reppukoiraksi, eli ei rekisteriin kun on paljon valkoista rinnassa. Onneksi soitin kasvattajalle "laitetaan rekisteriin minä maksan". Tuli haukkukokeista mulle uusi harrastus. Käytiin sen reppukoiran kanssa haukkuottelussa asti. Suosittelen mieluummin rotukoiraa. Koulutan juuri kolmatta pystykorvaa metsälle ja kokeisiin. Ei se pennun hinta paina paljoa verrattuna kuluihin koiran koko ikänä. Varsinkin jos on huonoa tuuria kun tällä minun kakkos koiralla ei riitä 10k€ mitä on mennyt eläin lääkäreille vammojen vuoksi. On muuten vieläkin hyvä metsästyskoira vaikka ikää on jo yli 10v.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 21 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com