OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Garmin C60 kokemuksia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kertalaakista
Vieras





LähetäLähetetty: 15.09.2004 15:25    Viestin aihe: Garmin C60 kokemuksia Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys,

olen aikeissa hankkia lähinnä erästely käyttöön, mutta myös satunnaiseen uisteluun/veneilyyn soveltuvan kartta- GPS:n. Yksi kiinnostava vaihtoehto olisi Garminin C60.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla on ko. vermeestä. Pitääkö luvatut toiminta ajat paikkansa, käytettävyys/käytännöllisyys, onko ohjelmistovirheitä, kestävyys jne. Siis ruusuja ja risuja ko. laitteesta!

Entä onko tuota laitetta testattu viime aikoina alan tehdissä? Jos on niin missä?

Paljon parjattu Question (itselläni ei kokemusta) Erätukku myynee ko. laitetta yhden Topo- kartan kera kait halvimpaan hintaan, mutta mikä on laitteen toimitusaika jos tuolta tilaan?

Tuleeko Erätukun Topo- CD:n mukana myös jokin softa, jolla karttaa voi modifioida (karttapisteet jne.) tietokoneella, vai onko se pelkästään asennus- softa?

Kiitokset kommenteista jo näin etukäteen!
Takaisin alkuun
Kertalaakista
Vieras





LähetäLähetetty: 15.09.2004 15:27    Viestin aihe: Näkyykö syvyydet/luodot? Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, unohdin kysyä tuosta Erätukun Toposta sen verran, että näkyykö kartassa vesistöjen osalta myös syvyydet, luodot jne?
Takaisin alkuun
Illu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 131
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 15.09.2004 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on ollut parikuukautta käytössä juuri tuo 60C, tosin karttana vapaa-ajankartta. Olen todennut laitteen erittäin käytännölliseksi, ja patteritkin kestää ihan kivasti.

Suosittelen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beretta 76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 51
Paikkakunta: Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 16.09.2004 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla 60 C ja 2kpl Topo-karttaa. Hyvä kone ja kartat tarkat.
Vesistöistä näkyy korkeuskäyrät ja kivet sekä laivareitit.
Erätukun toimitukseen kuuluu ohjelma jolla voi talletella reitteja ja pisteitä
kartalle. Toimituskuluineen ja muine kuluineen oli 718€ (sisälsi 2kpl topo-karttaa yms). Papan kanssa puokkiin joten ei kirpassut pahasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kertalaakista
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2004 12:18    Viestin aihe: Topo ja taajama- alueet? Vastaa lainaamalla viestiä

Ja vielä yksi kysymys tuosta Topo- kartastosta. Miten se mahtaa näyttää taajama- alueet (teiden nimet, kohteet jne.)
Takaisin alkuun
beretta 76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 51
Paikkakunta: Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 16.09.2004 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki teiden nimet näkyy sekä parkkipaikat, urheilukeskukset yms.
Mielestäni todella tarkka kartta. Gps.stä kannattaa laittaa zoomausasetekset kohdalleen muuten kartta saattaa tulla liian täyteen yksityskohtia. Valikkoja on Garmin 60C:ssä hyvin kartan yksityskohtien näyttämisen suhteen


Viimeinen muokkaaja, beretta 76 pvm 16.09.2004 13:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2004 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari kuukautta on tullut kaytettya 60C:ta ja ihan napparalta pelilta vaikuttaa. Herkempi loytamaan satelliitteja kuin Legend ja kartan vyorytys autolla ajettaessa onnistuu on-line eika pimeita hetkia tule. Minulla on Vapaa-ajan kartta, Topo-kartta ja Metroguide kaytossa. Teiden nimet nakyvat kartoissa jonkin logiikan mukaan eri zoomaustilanteissa, mutta nimen saa aina nakyviin osoittamalla pointterilla kohdetta. Vapaajan kartassa ja Topossa ei kummassakaan toimi automaattinen reititystoiminto eika niissa ole osoitehakua. MetroGuidessa kumpikin toiminto onnistuu, mutta 60C ei tue MetroGUiden reititystoimintoa. Osoitehaku toimii kuitnekin 60C:ssa jos sinne on ladattu MetroGuide. CItySelect-ohjelman kaikki reititys, osoitehaku yms. toiminnot toimivat myos 60C:ssa.

Karttojen mukana tulee aina MapSOurce ohjelma, jolla voi nimeta ja tallentaa karttasetteja, waypointteja ja reitteja ja lahettaa dataa gps:aan ja hakea dataa sielta. Ohjelmalla voi tietysti myos tehda reitteja valmiiksi.

Karttasettien nimeaminen on katevaa, koska silloin voi kerran tehtya karttasettia kayttaa jatkossa pelkan nimen perusteella. Valitaan siis kartastosta ne kartat, joita tarvitsee ja jotka mahtuvat kerralla koneeseen. Sitten ne nimetaan vaikkapa Kanalintujahti, Veislintujahti jne. ja seuraavan kerran ladataan vain nimen perusteella koko setti. Laitteen muisti on 56MB, joten se riittaa kylla aika ison alueen peittamiseen. USB-vaylan kautta tiedonsiirto toimii vikkelasti.

Patterit ja mukana tulleet akut kestavat todella mukavasti, viikonlopun reissulla ei tee yhtaan tiukkaa.

Syvyyskayrat Topossa nakyvat ilmeisesti niista vesistoista, joista on kayrat myos peruskartalla. Mitenkaan merikortin luokkaa nuo vesistojen tiedot eivat kuitenkaan ole, merimerkit ja vaylat puuttuvat. Merialueilta siihen saa BlueChart karttoja, jotka vastaavat merikortteja.

Mielestani laite on paras markkinoilla yleiskayttoon, eli metsastys, kalastus ja myos autokaytto. Tilasin laitteen Eratukusta, luvattu toimitusaika taisi olla kolme viikkoa, ja sitten se myohastyi viela viikon. Laitetta olisi ollut, mutta etupaketista teki tiukkaa... Sama syy muuten ollut usean muunkin kohdalla Wink .
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 16.09.2004 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elanille kysymys: Voiko Garmin 60 C:n vaihtaa pohjakarttaa minkä "päälle" tulee topo-kartta. Mukana tullut kartta kun oli niin huono
jokin maailmankartta kai. Kun latasin MapSourse ohjelman koneelle
niin tuli ilmoitus uudesta versiosta MapSourse 2 tai jotain.
Tässä näkyy jo Suomesta tiet kohtalaisen hyvin. mutta miten saan ver.2 pohjakartaksi?

Minulle Erätukin toimitus onnistui kyllä tod.hyvin. Soitin firmaan ja tilasi tuotteen. Ilmoitin, että pakko saada 2,5 viikon kuluessa,koska lähdemme jahtiin. Kun vajaa 2 viikkoa oli kulunut, niin soitin ko.firmaan ja tiedustelin koska laite tulossa. Sanottiin, että postissa on. Joten minulla toimitusaika alle 2 viikkoa.

Minun Garminissa näkyy kyllä laivareititkin. Zoomaisasetuksilla on suuri
vaikutus mita näkyy ja millä zoomilla. Sitten on vielä valikko missä saa valita mitä karttamerkkeja ja pisteitä näkyy ja millä fontilla.
Takaisin alkuun
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 428
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.09.2004 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua häiritsee ko.laitteessa eniten näppäinlukon puute.
Taskussa ollessa vaihtelee sivut yms, joten lukko olisi hyvä olla.

Karttaan (topo-12) olen kyllä tyytyväinen. Merialueeltakin näkyy isoimmat väylät ja karikot. Soveltuu omiin uistelutarpeisiin loistavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 17.09.2004 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin 60C.n Erätukun kautta syyskuun alussa (2 TOPO-karttaa). Ei ongelmia. Toimitusaika oli yksi viikko. Jos on kiire, niin auttaa, jos soittaa. Joidenkin kartta-alueiden saatavuudessa on ollut ongelmia ja arvioidun toimitusajan saa parhaiten puhelimella. Itse laite pelittää hyvin ja kartat ovat selkeitä. Olen kokeillut jo auto-, metsä- ja kaupunki- (lenkki yms.)-käytössä ja hyvin toimii. Virrankulutus on uskomattoman pieni. Konetta voi pitää huoletta koko ajan auki, jolloin tuo näppäinlukko olisi ihan kiva juttu. Ensi viikolla testailen vehjettä pohjoisessa. Keski-Suomessa satelliitit löytyvät todella hyvin.
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 18.09.2004 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Elanille kysymys: Voiko Garmin 60 C:n vaihtaa pohjakarttaa minkä "päälle" tulee topo-kartta. Mukana tullut kartta kun oli niin huono
jokin maailmankartta kai. Kun latasin MapSourse ohjelman koneelle
niin tuli ilmoitus uudesta versiosta MapSourse 2 tai jotain.
Tässä näkyy jo Suomesta tiet kohtalaisen hyvin. mutta miten saan ver.2 pohjakartakasi?


Mielestäni tuo puhjakartta on itse asiassa yhteydessä Topo-karttoihin ja sitä ei varsinaisesti voi ladata GPS-laitteeseen. MapSource ohjelma tarkoitettu kaikkien Garminiin ladattavien ohjelmien käsittelyyn ja jos lataat PC:hen uuden kartaston, niin se saadaan esiin MapSourcen valintaikkunasta. Eli MapSourcen alla pyörivät kaikki kartastot ja se asennetaan vain kerran.

Garminin kartoilla on tietty prioriteetti ja voit asentaa karttoja myös päällekäin ja suuremmalla prioriteetilla oleva näkyy päällimmäisenä. GPS:n karttojen valinta-asetuksista voit sitten poistaa päällimmäisen kartan ja saat näkyviin seuraavan. Erätukun toimittamassa laitteessa on jostain syystä todella kehno pohjakartta. Olen itse ladannut pohjalle Garminin maailmankartaston, joka on sentään kohtuullinen. Tuo Topon 'pohjalla' oleva Suomen kartasto olisi parempi, mutta valitettavasti en tiedä keinoa, miten sen voisi asentaa laitteeseen Embarassed . Oletan, että sitä ei voikaan asentaa, koska sitä ei voi 'valita' MapSource ohjelmassa. Mutta selvittelen asiaa ja kerron sen heti tällä, jos ratkaisu löytyy.

Erätukku muuten voisi myydä CD:llä tuota aikaisemmin Legendiin valmiiksi ladattua ohjelmistoa, sille olisi varmaan ksysyntää. Tuo Topo-ohjelmisto ei nimittäin sovellu kovin hyvin Legendin rajoitettuun muistiin, aikaisempi GT-tasoinen kartasto oli paljon parempi. Erätukku voisi vastata tähän, jotenkin tuntuu, että seuraavat tätä palstaa Wink .
Takaisin alkuun
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 28.09.2004 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipahan selvitettyä, että 60C:n pohjakarttaa ei voi vaihtaa, ellei se sitten mahdollistu käyttöjärjestelmän päivityksen yheydessä joskus tulevaisuudessa.

Tuli myös selvitettyä, että tuo Erätukun myymä malli on itse asiassa USA:n malli ja sen mukaisella pohjakartalla . Olisi ehkä voinut tuonkin mainita laitteen esittelyssä. Muissa Euroopassa myydyissä laitteissa on yleensä kunnon kartat ja maininta nimenomaan Euroopan mallista. Olisin ilman muuta tilannut laitten USAsta, jos olisin tuon tiennyt. Onkohan meitä jotenkin petetty taas Embarassed

Täältä muuten löytyy mielenkiintoinen vertailu laitteiden hinnoista. http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/GPSmap60CS.htm
Takaisin alkuun
lepex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hei 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 29.10.2004 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyselin Tullilta, mitä tulee maksamaan jos tilailee Jenkeistä Garminin (tai ihan minkävaan) GPS:n. Vastaus oli seuraavanlainen:


[quote=Tullin emäntä]EU-alueen ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä ja siitä
kannetaan maahantuontiverot, useimmiten tulli ja arvonlisävero.
Tällä hetkellä kannetaan joistain USA:sta peräisin olevista
tavaroista yleisen tulli lisäksi lisätullia.
GPS-satellittipaikannin kohdistetaan tullinimikkeeseen, jonka yleinen
tulli on 3,7 %. USA:n lisätulli ei kanneta. Tulli lasketaan
tullausarvosta = ostohinta + kuljetuskustannukset. Arvonlisävero on
22 % ostohinnan, kuljetuskustannusten ja tullin summasta.[/quote]

Eli jos laite maksaa vaikkapa 250€ siellä, niin Suomessa loppuhinta olisi n. 320€.

Eli USAssa maksaa Garmin 60C n.270€, joten täällä n.350€.

Tilaanko heti?
Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 308

LähetäLähetetty: 30.10.2004 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elain kirjoitti:
Tulipahan selvitettyä, että 60C:n pohjakarttaa ei voi vaihtaa, ellei se sitten mahdollistu käyttöjärjestelmän päivityksen yheydessä joskus tulevaisuudessa.


Tämä on nyt ihan muistinvaraista, joten kannattaa varmistaa jostakin luotettavammasta lähteestä. Jostakin luin, että se pohjakartan vaihtaminen USA-tuontilaitteisiin onnistuisi jossakin huollossa. Eihän sitä ilmaiseksi tehdä ja taas muistinvaraista, mutta taisi maksaa sen verran, että tuontilaitteen halvempi hinta alkaa olemaas sen jälkeen samalla tasolla valmiiksi euro-karttaisen kanssa. Voi olla tarkoituksellinen juttu, ettei pääsisi käyttämään hyväksi halvemman dollarin aikaansaamaa jenkkilaitteen hintaetua.

Elain kirjoitti:
Tuli myös selvitettyä, että tuo Erätukun myymä malli on itse asiassa USA:n malli ja sen mukaisella pohjakartalla . Olisi ehkä voinut tuonkin mainita laitteen esittelyssä. Muissa Euroopassa myydyissä laitteissa on yleensä kunnon kartat ja maininta nimenomaan Euroopan mallista. Olisin ilman muuta tilannut laitten USAsta, jos olisin tuon tiennyt. Onkohan meitä jotenkin petetty taas Embarassed


Jos se pitää paikkansa, niin kyllä on taidettu pissiä silmään. Kyllä tuollainen puute pitäisi mielestäni ilmoittaa reilusti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elain
Vieras





LähetäLähetetty: 15.11.2004 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla alla olevassa linkissä on mielenkiintoista juttua Erätukun toiminnasta. Kyseessä on tietysti netin ehdoton totuus, mutta saattaa siinä olla jotain perääkin.

Jotenkin härskin tuntuista toimintaa joka tapauksessa, olen itse mennyt jo kahdesti 'halpaan' näissä GPS ostoissa. Ensiksi ostin Legendin, jossa maastokarttaa ei voinut vaihtaa tai jos vaihtoi, niin menetti sinne ladatun kartan ainiaaksi. Seuraavaksi sotin sitten tuon 60C:n, joka on laitteena ihan OK, mutta pohjakartta on USAn markkinoilta. Ihan hyvä tietysti, jos sattuu käymään USAssa useinkin.

Hiukan olen kuitenkin vahingoiloinen, koska Topo-kartat ovat ilmaantuneet ennästysvauhtia nettiin imuroitaviksi Twisted Evil .



http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000022&conference=4500000000000271&posting=22000000004963165
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com