OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Garmin C60 kokemuksia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8957

LähetäLähetetty: 21.01.2005 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TriAthlon kirjoitti:
390 kirjoitti:
Mikäköhän on pielessä, kun Garmin Legend C:ssä Topo-kartan vesistökäyrät ovat jalkoina ja maastokäyrät metreinä? Haluaisin siis myös vesistökäyrät metrisiksi.

Itselläni on myös Legend C ja täysin sama ongelma eli ilmeisesti vika on laitteen ohjelmistossa.


Olin yhteydessä Garminin Euroopan tukeen ja vika on heidän mukaansa Topo-kartastossa, joka ei ole Garminin tuote. Pitäisi kysellä Topon tuottajalta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 21.01.2005 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:

Olin yhteydessä Garminin Euroopan tukeen ja vika on heidän mukaansa Topo-kartastossa, joka ei ole Garminin tuote. Pitäisi kysellä Topon tuottajalta...


Suhtautuisin varauksella tuohon. Tuntuu yleensäkin olevan tapana syytellä toisia. Mikäli kysymys on erätukun topo-kartoista, ainkin minulla 60 cs:ssä syvyyskäyrät ovat metrisinä. Siirrät siis pc:ltä kartat gepsiin? En tiedä vaikuttaako, mutta oletko laittanut Mapsourcessa yksiköt oikein ennen siirtoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TriAthlon
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Lok 2004
Viestejä: 21
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 21.01.2005 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mapsource näyttää syvyyskäyrät kyllä oikein metreissä. Legend C ei vaan ole täysin yhteensopiva topo-karttojen kanssa tai sitten toisinpäin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8957

LähetäLähetetty: 23.01.2005 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

arzi kirjoitti:
Elan kirjoitti:

Olin yhteydessä Garminin Euroopan tukeen ja vika on heidän mukaansa Topo-kartastossa, joka ei ole Garminin tuote. Pitäisi kysellä Topon tuottajalta...


Suhtautuisin varauksella tuohon. Tuntuu yleensäkin olevan tapana syytellä toisia. Mikäli kysymys on erätukun topo-kartoista, ainkin minulla 60 cs:ssä syvyyskäyrät ovat metrisinä. Siirrät siis pc:ltä kartat gepsiin? En tiedä vaikuttaako, mutta oletko laittanut Mapsourcessa yksiköt oikein ennen siirtoa?


Ainakin Garminin tuki vastaa sähköposteihin vuorokauden kuluessa ja tähän asti olen saanut asiallisia vastauksia kaikkiin kysymyksiini. Oletko Arzi tosiaan sitä meiltä, että Garimin pitäisi lähteä tutkimaan Topon lähdekoodia ongelman selvittämiseksi, koodi kun ei edes ole heidän tekemäänsä? Perstuuko väittämäsi Suhtautuisin varauksella tuohon. Tuntuu yleensäkin olevan tapana syytellä toisia omakohtaiseen kokemukseen Garimin tuotetuesta vai onko se vain yleisluonteinen toteamus?

Erätukun tuotetuesta en tiedä muuta, kuin että sitä ei ole. Eivät edes syyttele muita Crying or Very sad .

Kyllä minullakin Topokarttojen syyvydet toimivat oikein 60C:ssä, eikä minulla edes ole mitään kokemusta Legend C:stä kysäisin vain Garminilta ja he vastasivat päivän viiveellä. S

e, että metri/jalka-muunnos toimii MapSourcessa ei vielä tarkoita, että se toimii GPS-laitteessa, siellä kun on oma käyttöjärjestelmänsä. Vika voi tietysti aivan hyvin olla sielläkin. Väittäisin kuitenkin, että Garminin omissa tuotteissa tuo metri/jalka-muunnos pelaa myös Legend C:ssä.

Topon koodi on tehty aika surkeasti ja esimerkiksi zoomatessa ulospäin kaiken näköiset pienten talojen nimet jäävät isolla fontilla näyttöön ja vaikeuttavat kartan hahmottamista.

Esimerkiksi Tampereen kokoista kaupunkia on vaikea löytää mittakaavassa 1:100 000. Tampereen kohdalla on sellaisten 'kuuluisien' paikkojen nimiä kuin Kulmala, Järvelä Hynnä ja Katajala Rolling Eyes . Sen sijaan Tampereesta ei ole mitään mainintaa. Jos asia kiinostaa enemmän, niin käykää katsomassa http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/topot.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 23.01.2005 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:

Perstuuko väittämäsi Suhtautuisin varauksella tuohon. Tuntuu yleensäkin olevan tapana syytellä toisia omakohtaiseen kokemukseen Garimin tuotetuesta vai onko se vain yleisluonteinen toteamus?

Jos asia kiinostaa enemmän, niin käykää katsomassa http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/topot.html


Väittämä on yleisluontoinen ja perustuu useiden vuosien kokemukseen atk-hommissa. Yleensä jos on kaksi eri toimittajaa (esim. laitteisto, softa, pahimmassa tapauksessa kaksi eri softan toimittajaa) molemmat syyttävät toisiaan. Eli mielestäni ei kannata sokeasti luottaa keneenkään osalliseen. Ihmettelen vain, jos sama aineisto toimii 60 cs:ssä oikein, muttei Legend C.ssä. En tarkoita "mollata" Garminia sen enempää kuin muitakaan, itse olen täysin tyytyväinen Garminiin, samoin kuin käyttämiini karttoihin. Mm. topot olen muokannut juuri tulla skriptillä, mihin sinullakin oli linkki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audieurajoki



Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 1
Paikkakunta: Eurajoki

LähetäLähetetty: 12.02.2005 12:31    Viestin aihe: Topo Suomi Vastaa lainaamalla viestiä

Question Osaako joku neuvoa miten saan eMuli:n asetukset kohdalleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 12.02.2005 18:52    Viestin aihe: Re: Topo Suomi Vastaa lainaamalla viestiä

audieurajoki kirjoitti:
Question Osaako joku neuvoa miten saan eMuli:n asetukset kohdalleen.


Oma-aloitteisuus sallittua, etsippä vaikkapa täältä http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/84
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mipisila



Liittynyt: 05 Elo 2004
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 22.02.2005 11:15    Viestin aihe: jäi epäselväksi Vastaa lainaamalla viestiä

kannattaako erätukun garminia siis ostaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 22.02.2005 20:55    Viestin aihe: Re: jäi epäselväksi Vastaa lainaamalla viestiä

mipisila kirjoitti:
kannattaako erätukun garminia siis ostaa?


Makuasia, itse tilasin Jenkeistä, enkä ole katunut. Mutta ennemmin (mielestäni) erätukusta kuin navsystemsiltä, hintaero lähes 200 euroa Garminin 60cs:llä. Tai kenties jonkun mielestä asia on toisin.... tai sitten ei.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 24.02.2005 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

arzi kirjoitti:
Elan kirjoitti:

Olin yhteydessä Garminin Euroopan tukeen ja vika on heidän mukaansa Topo-kartastossa, joka ei ole Garminin tuote. Pitäisi kysellä Topon tuottajalta...


Suhtautuisin varauksella tuohon. Tuntuu yleensäkin olevan tapana syytellä toisia.


Lainaus tähän keskusteluun ryhmästä sfnet.keskustelu.paikannus, aiheena Garmin eTrex Legend C tai Vista C USAsta: "Kuulostaa vähän kummalta tuon linkin keskustelussa mainittu
syvyyskäyräongelma. Olen sen verran perehtynyt tuohon
Garminin vektoriaineistoon, että tiedän, että aineistossa
syvyystiedot ovat aina jaloissa. GPS:n softassa sitten valitaan
missä yksikössä tiedot näkyvät näytöllä. Haiskahtaisi siis
enemmänkin eTrexin softan bugilta/omninaisuudelta, 60-sarjan
laitteissa ainakin syvyystiedot näkyvät oikein."

En ota sen kummemmin tuohon kantaa, vaan kuten aiemminkin olen todennut, oman järjen käyttö on sallittua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 25.02.2005 00:13    Viestin aihe: Garmin Quest Vastaa lainaamalla viestiä

Topo -kartoissa korkeudet on kartoissa jalkoina, jotka parametrilla on IMG -tiedoissa kerrottu olevan jalkoja. Garmin Quest tulkitsee nämä korkeudet jalka tai metriasetusten mukaisesti. Muttamutta... jostakin syystä tietoelementtityyppi 0x23 Depth Contour Minor näkyy edelleen jalkoina. Tein itse hätäpaikon muuttamalla cgpsmapper- ohjelmalla ja editoinnilla elementin tyypin 0x21 Land Contour Intermediate tyypiksi. Saman tein syvyyspisteille 0x62 >> 0x63. Nyt myös syvyyskäyrät ja -pisteet näkyvät oikein metreinä. Oletuksena ilman PreProcess=F -parametria korkeustietojen pitää olla metrejä. Tämä sama virhe ilmenee myös GMS- mastoissa, joiden korkeudet näkyvät jalkoina metrien sijaan. Näissä en vaihtanut maston tyyppiä vaan muutin korkeustiedon säälittä tekstiksi masto. Samansukuista virhettä on siis Questin kanssa. Topo-kartta on luuloni mukaan tehty oikein. Toi virhe ei tule esille mulla muuten kun OSASSA SYVYYSKÄYRIÄ. Korkeuskäyrät toimivat oikein.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 25.02.2005 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TriAthlon kirjoitti:
Legend C ei vaan ole täysin yhteensopiva topo-karttojen kanssa


Nyt tuo on näköjään korjattu, Garminin sivuilla on uusi ohjelmaversio, eTrex Legend C Ver. 2.11 Beta". Eli tuo on vasta beta-versio, mutta se korjaa juuri tuon ongelman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jetset
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1485
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 25.02.2005 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kävellyt vastaan ongelma nimeltä; hullu kompassi?

Oma peli sekotti kompassinsa totaalisesti. Osasi kyllä piirtää ukkelin oikeaan paikkaan ja laskea ja näyttää oikean suunnan ja matkan annettuun reittipisteeseen.
Kompassi vaan ei lukittunut lainkaan, vaan pyöri ku pieru nahkahousuissa.

Karttasivulla ollessa pyöri sitten kartta.

LÄÄKE;

Soitin huoltoon Lohjalle ja neuvoi resetoimaan koko masiinan


Siis ; enter ja page näppylät yhtäaikaa pohjaan kun kone on sammutettuna. Niitten pohjassaollessa paina virtakytkintä, jolloin kysyy masiina jotta haluatko poistaa kaiken datan (tai jotain siihen suuntaan).

Tämän kun hyväksyi, latasi uudelleen karttapohjan ja paikansi uudelleen koko masiinan niin alkoi pelittää.

Huollon mukaan ei aivan tavaton vika.
_________________
Laavulla nukkuu parhaiten
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karmiini
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 27
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.02.2005 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jepjep, itselläni on tuo "eräjorma"-tukusta tilattu 60c, ja yllättävänkin tyytyväinen olen ollut sekä kojeeseen että karttoihinkin.
Mutta mutta, mahtaako onnistua noiden topo-karttojen lataaminen toiseen vastaavaan koneeseen? Onnistuuko "heittämällä" kaapelin kautta vai pitääkö asentaa ohjelmat uusiksi ja tuleekohan ongelmia tuon unit id:n kanssa?
Kokemuksia?


-Kaverille kans Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 06.03.2005 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nonnii pääsin paremmin keskusteluun mukaan kun ostin ittelleni 60C:n. Valitsin alkuperäisen, siis Garminin otsaleimalla varustetun kartta-aineiston koska ruutujako oli parempi minun tarpeisiini. Mapsource karttaohjelma on kyllä sikäli kökkö, että omien ammattimaisten tarpeiden täyttämiseksi olisi mukavaa saada siihen hieman lisää toimintoja. Esimerkiksi kiinteistöjen rajat erivärisillä viivoilla tms. Mielenkiintoista olisi myös ladata peruskarttaa pienempinä palasina, mutta miten sen vääntäminen Garminin kielelle onnistuisi.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 5 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com