OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kumisaappaat metsästäjälle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 62, 63, 64  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 06.04.2005 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on ehdoton saappaiden kuningas!

http://www.kamik.com/GenfootWeb/servlet/webProductDisplay.webProductDisplaySrv?curCatalog=WINTER2004&curWebGroup=W04MENS_WORK

Itselläni on Kamikin Goliathit (1) ja päivääkään en ole katunut. Jos tarvitsee kävellä, ottaa irtohuovan pois. Jos seisoo passissa tai on väijyssä, laittaa sen paikalleen. Yhteensä eristystä on 25mm! Ensimmäiset saappani, missä ei ole jalka palellut ja kävely on helppoa. Suosittelen kovasti!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettämies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 06.04.2005 13:11    Viestin aihe: kamikeista Vastaa lainaamalla viestiä

Joo olen kattellut esitteitä ja arvosteluja noista kamikeista....
Ei varmana olisi huono ostos, ainut ettei ole sellaista mallia Kamikilla jossa olisi toi hiihtorantti...
Hiihtelen kuiteskin mettäsuksilla aika paljon talvessa joten en viitsisi monia eri kenkiä ostaa...
Toi hiihtely rasittaa kenkää mielestäni aika paljon, edelliset Vikingit meni puhki yhdessä talvessa...sitä edelliset oli nokian Wildmarkit ne kesti sentää kaks talvea..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 06.04.2005 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä ostin tässä muutama vuosi sitten Tretorn Outlast Setterit ja minulla ei ole vielä ollut parempia saappaita. Näissähän on ideana nuo parafiinipallot kumiseoksessa. Varaavat lämpöä ja luovuttavat sitä kun tarve vaatii. Noihin kun laittaa sukiksi tuplasukat eli ohuen alussukan ja normaalin vaellussukan niin ainakin minulla päivän kävelyn jälkeen ovat jalat täysin kuivat. Eikä hierrä jalkaa. En uskonut sellaisia kumisaappaita olevankaan kun kauppias vakuutti mutta nyt tiedän. Parempiakin saattaa löytyä mutta minulle riittää nämä.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
J.A.H
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 139
Paikkakunta: Tuusula

LähetäLähetetty: 07.04.2005 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perusmallisista huopakumisaappaista mielestäni paras hinta/laatusuhde on Sulman-merkkiset kiinteällä huopavuorella olevat saappaat. Vertailukohteena vastaavat Nokialaiset sekä Viking merkkiset saappaat jotka alkoivat pykimään parin talven jälkeen. Näissä hiihtorantti ja hinta oli
huomattavasti edullisempi edellämainittuja. Ainakaan itselle ei Nokialaista saapasta tule hankittua kuin korkeintaan kesäiseen saappaanheittoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 07.04.2005 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin viime syksynä uuden malliset tretorn boret kun vanhat meni pieniksi.Olen ollut tosi tyytyväinen saappaisiin ja ovat kestäviä myös on ollu kovssa käytössä.Vähä haittaa kyllä että vuorta ei saa irti saappaasta mutta pohjallisen saa. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 07.04.2005 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä en keksi yhtään ainutta järkevää syytä pitää kumisaappaita jahdissa. En yhtään !!!!!!!!!!!
Osta perkule kunnon Gore-Tex kengät niin on kuule ilo kävellä.

PS. Jos on ruhnua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sam the Sam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2005
Viestejä: 122

LähetäLähetetty: 07.04.2005 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen Susilauman kanssa samaa mieltä. Itse käytän paksun lumen aikana Meindlin -vaelluskenkää ja syksyllä Tunturihaukkaa, joka on ainoastaan matalammalla varrella kuin tuo sus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 07.04.2005 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla nuo Nokian Kairat alkoi purkautua jalkoihin.
Käytössä viime syksystä!
Vahvikkeiden saumat aukeilee ja sisä- että ulkopuoli pottuvarpaan juuresta ja päkiän kohdalta hinkkautuu Erä-Karhu siteessä auki. Käärin jeesusteippiä siteen remmien ympäri ja lätkäisin TipToppi-paikat kulumakohtiin. Auttaa jonkin verran, muutei poista ongelmaa. Lesti on leveämpi kuin ennen, koska aiemmin ei 44 koon saapas ole moista tehnyt. Se on vaan hajonnut saumoista tai murtunut taipumakohdista. Öljyt ja bensiini pitäisi varmaan pitää noista useamman sadan metrin päässä. Vakavasta tilanteesta huolimatta tekisi mieleni kiroilla...
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 12.04.2005 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nää samikuupas vs. core- kenkä jutustelut on mukavia.

vai mitä Petteri_N?Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fc3199
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Jou 2004
Viestejä: 393

LähetäLähetetty: 15.04.2005 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,niin on.Oma suosikkini on Husgvarnan turvakumisaapas.Kestää takuulla useita vuosia kävelyä,risuja ja myöskin piikkilankoja.
Pikkusen painavathan ne ovat,mutta vastaavasti kunto nousee kohisten kun pistää välillä juoksuksi ne jalassa.
Hyvänä puolena voin myös mainita teräsvahvisteisen kärjen,niillä voi huoletta härnätä serkkupojan pystykorvaa,se kun ei oikein tykkää vieraista jaloista ruokakuppinsa vieressä.

No,tämä tästä,mutta yksi tärkeä asia saapas keskustelussa näyttää unohtuneen,nimittäin tuo pohjan pitävyys lumessa.Jotkut saappaat ovat niin liukkaat,ettei kävelystä tule mitään.Epäilen näin olevan myös näissä kalliissa vaelluskengissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 21.04.2005 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näihin " kalliisiin vaelluskenkiin " saa laitettua nastat. Eikä maksa kuin 10e.
Ja kyllä pitää. Onko se niin vaikea ymmärtää, että ihminen, joka kerralla ostaa kunnon core-tex kengät, säästää hermoja ainakin 1000e edestä joka syksy. Parhaassa tapauksessa, kun kengät vielä kestävät useita syksyjä niin säästää myös rahaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hei 2004
Viestejä: 147

LähetäLähetetty: 21.04.2005 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

santeri kirjoitti:
Ostin Erämessuilta Muck Boot-merkkiset kummisaappaat, joissa varrden yläosa on neopreeniä. Ovat tosi lämpimät, märkinäkin, hyvät kävellä ja tukevat. Kesähelteillä toki aika hiostavat, mutta ainakin minun jalkani hikoavat missä saappaissa tahansa. Kumisaappaiden kestävyydestä en mene sanomaan mitään, itse ainakin joudun ostamaan vähintään joka toinen vuosi uudet.


Aivan käsittämättömän hiostavat kengät. Ulkona 25 astetta pakkasta ja jaloista valuu hiki norona, vaikka paikoillaan istuskelee kaksikin tuntia. Sukkiin kertyy oikeasti niin paljon hikeä, että kotona voi puristaa isoimmat hiet sukista viemäriin.
Normaalikengässä jalat hikoavat hetken, sitten rupeaa paleltamaan ja hikoilu loppuu. Näissä kierre jatkuu ja jatkuu kun pirulaiset ovat märkänäkin lämpimät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 21.04.2005 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

susilauma kirjoitti:
Minä en keksi yhtään ainutta järkevää syytä pitää kumisaappaita jahdissa. En yhtään !!!!!!!!!!!
Osta perkule kunnon Gore-Tex kengät niin on kuule ilo kävellä.

PS. Jos on ruhnua.

Minä voin kertoa yhden. Lämpö!!

Itselläni ei pysy jalat lämpiminä missään muissa kengissä kuin kunnon paksuissa huopavuorellisissa saappaissa. Ei se Gore-Tex paljoa lämmitä!
Samat saappaat menevät niin hirvipassissa, kytiksellä ja pilkillä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 21.04.2005 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

susilauma kirjoitti:
Parhaassa tapauksessa, kun kengät vielä kestävät useita syksyjä niin säästää myös rahaa.


Aivan, parhaassa tapauksessa. Liian usein vain tulee vastaan tapaus missä nuo 250 euron kengät vuotavat jo toisena syksynä. Minusta siinä on jo rahansäästö aika kaukana. Hermoista puhumattakaan.

Noin 100 eurolla saa nykyään tosi laadukkaita kumisaappaita, joilla on pirun hyvä kävellä ja kestävyys huippuluokkaa. Nilkkaa eivät tietenkään tue niinkuin gore-kengät, mutta se on tottumiskysymys. Le Chameu, Aigle ja Tretorn muutamia merkkejä mainitakseni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 21.04.2005 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon Munckboot -ongelmaan tuo ratkaisun kunnollinen "tekninen hikoilusukka", joka kuljettaa hien jalkateristä varsia pitkin ylös. Kokeilein moisia männä jahtikautena ja pelasivat "kuin junan vessa" eli suosittelen. Jalka ei missään vaiheessa tuntunut märälle eikä kylmälle.

Puuvilla- ja villasukka ei toimi ko. jalkineiden kanssa lainkaan juuri tuosta hikoilusyystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 62, 63, 64  Seuraava
Sivu 2 Yht. 64

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com