OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kumisaappaat metsästäjälle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 62, 63, 64  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.11.2018 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wata kirjoitti:
Nuo viking trophyt liekkö 4/5 syksyä ollu käytössä ja ei onkelmia. Talvelle on ne viking icefighter lämpökumpparit käytössä. Näistä talvikumppareista ei muuta valittamista ole kuin sais olla irto vuori, kuivatukseen tarvihtee saapas kuivaimen. Ja molemmista vuori kulunut kantapäästä rikki, mut nekin ollu jo useamman talven käytössä.

Kummatkaan ei mulla ole vuotaneet, ja noita trophyjä vaan muutaman kerran vuoteen silikonilla voidellu.


Icefighterin hieman eri ainetta ja kestävät kyllä vuosia. Pilkkihommissa hyvät kun pystyy ruuvaan pohjaan vaikka 2cm syvät ruuvit kun kuvio niin korkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marsipaanimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2007
Viestejä: 426
Paikkakunta: Oulunseutu

LähetäLähetetty: 01.01.2019 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.muckbootcompany.com/products/mens-fieldblazer-ii-tall-boots
Sattuuko näistä olemaan jollain kokemusta?
_________________
Musta kuolo meitä kaikkia päähän koppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 01.01.2019 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.motonet.fi/fi/tuote/5504395/JahtiJakt-Rannikko-neopreenikumisaappaat

Tuollaiset tuli syksyllä ostettua. Jalkaan istuvat hyvin ja tarkenee pikkupakkasellakin.

Valitettavasti laadukas sana ei sitten kuulu samaan yhtälöön vaikka tiedoissa niinkin sanotaan.
Ekat kesti varmaan reilun kuukauden kun alkoivat vuotamaan. Nyt toiset on tainneet olla 3kk ja alkaa ratketa sivusta liimaukset jälleen.
Mitä kun liimaus on varmaan 2mm leveälti kiinni,, Shocked Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1951
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 03.01.2019 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on nyt talvisaappaina vuorelliset muovisaappaat. Ihan ok. pelit, lämpimät, kevyet ja kestävät. Istuvuus nyt on mitä on, mutta eihän halvalla kaikkea saa. - Niiden kanssa sattui ihmejuttu, sellainen mitä ei ole ikinä sattunut kumisaappaiden kanssa.

Kävin Tapanina kiertämässä tuttua valkoista jänistä. (Jäi taas ampumatta, vaikka tunnen muutaman aarin tarkkuudella sen paikan, missä sillä on tapana maata. Pirullinen otus.) Lumen alla oli joku näretikku juuri sopivassa kulmassa ja se tuli kerralla saappaan pohjasta läpi, kun astuin sen päälle. Luunkova tikku, läpimitta noin 3 milliä. Ei sentään ihan tullut nahasta läpi. No nykäisin tikun pois saappaanpohjasta ja jatkoin jahtia. Kävi ilmi, että reikä oli mennyt uudestaan umpeen. Ei ainakaan lumi tai vesi tule siitä läpi. - Merkillinen materiaali tuo muovi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vonnegut
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2008
Viestejä: 896
Paikkakunta: Länsrannikko

LähetäLähetetty: 03.01.2019 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muovisaappaat on oma maailmansa. Kaikkiin muoveihin ei löydy pätevää liimaa, ja jotain aina käy.
Kuumamuovaus kolvilla "hitsaten" on mahdollista kokeilla nuukanmiehen ajanvietekonstina. Match-analyysin lisäainetta saa ohuena liuskana varren yläreunasta. Ja eikun turaamaan.
Tärkeintä pitää kolvi mahdollisimman kylmänä, ettei pehmentimet huku kaikkiaan, eikä ukko pökerry käryyn. Muovisortista riippuen voi onnistua kohtuu hyvinkin, toiset taas ei alkuunkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 03.01.2019 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Mulla on nyt talvisaappaina vuorelliset muovisaappaat. Ihan ok. pelit, lämpimät, kevyet ja kestävät. Istuvuus nyt on mitä on, mutta eihän halvalla kaikkea saa. - Niiden kanssa sattui ihmejuttu, sellainen mitä ei ole ikinä sattunut kumisaappaiden kanssa.

Kävin Tapanina kiertämässä tuttua valkoista jänistä. (Jäi taas ampumatta, vaikka tunnen muutaman aarin tarkkuudella sen paikan, missä sillä on tapana maata. Pirullinen otus.) Lumen alla oli joku näretikku juuri sopivassa kulmassa ja se tuli kerralla saappaan pohjasta läpi, kun astuin sen päälle. Luunkova tikku, läpimitta noin 3 milliä. Ei sentään ihan tullut nahasta läpi. No nykäisin tikun pois saappaanpohjasta ja jatkoin jahtia. Kävi ilmi, että reikä oli mennyt uudestaan umpeen. Ei ainakaan lumi tai vesi tule siitä läpi. - Merkillinen materiaali tuo muovi.


Näissä ns EVA saappaissa tulee tikut, lasit, naulat ym läpi pohjasta että hujahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 04.01.2019 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5504395/JahtiJakt-Rannikko-neopreenikumisaappaat

Tuollaiset tuli syksyllä ostettua. Jalkaan istuvat hyvin ja tarkenee pikkupakkasellakin.

Valitettavasti laadukas sana ei sitten kuulu samaan yhtälöön vaikka tiedoissa niinkin sanotaan.
Ekat kesti varmaan reilun kuukauden kun alkoivat vuotamaan. Nyt toiset on tainneet olla 3kk ja alkaa ratketa sivusta liimaukset jälleen.
Mitä kun liimaus on varmaan 2mm leveälti kiinni,, Shocked Rolling Eyes


Minulla hajosi kahdet Muckit + itsellä, siskolla ja siskon miehellä Irish Setter saappaat. Kaikki tehty samanlaisella liimaustekniikalla. Pohjat irtoaa. Uskottava se on...

Kokonaan EVA muovista tehdyt saappaat käy korkeintaan siihen kun vie pakkasella koirille ruokaa. Ei puhettakaan, että erämaahan. Ehkä pilkille kun siellä ei ole mitään lunta terävämpää.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11049

LähetäLähetetty: 04.01.2019 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Tokmannin safarit, totesin power bootsien ja muck bootsien kanssa juuri tuon kestävyysvajeen, safarin kanssa ihan sama homma, mutta 29,90 hintaan niitä ostaa joka talvelle uudet.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 04.01.2019 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EVA-muovilla vissiin tarkoitetaan Powerbootseja ja muita samanlaisia "pilkkikenkiä"? Joita saa Motonetistä parilla kympillä?

Sievin uretaanikengät ovat myös muovia, mutta niissä ei näytä olevan kestävyysongelmaa. Olleet käytössä 4 vuotta. Pohjissa lievää kulumaa, mutta muuten täysin ehjät ja vesi pysyy ulkona.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 04.01.2019 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EVA on ikäänkuin pursotettua vaahtoa. Powerbuutsien (tietääkseni) tehdas on Puolassa ja tekee niitä vaikka kenelle. Monissa kiinakengissä, irish Setter jne on EVA välipohja, saman tyylinen kuin lenkkikengissä ja nämä liimasaumat tahtoo pettää ainakin kumisaappaissa (vulkanoidun luonnonkumisaappaan kerrokset ovat kuin samaa puuta ja kestävästi kiinni vrt auton renkaiden kerrokset). Sievin polyuretaanikenkä on paljon tiiviimpää ja hyvin kestävää. En tiedä miten jos verrataan luonnonkumisaapasta kun astutaan johonkin terävään kuusenoksaan, mutta en ole kyllä kuullut ongelmista tai pohjien kulimisesta. Ilmeisesti Sievin pito ei ole aivan paras kun tulee liukasta. Pohjassa voisi olla vähän karkeampi kuvio (nythän ne on vähän kuin Nokian mustissa silestone-kontioissa tai peräti Hai-saappaissa, millä skidinä laskettiin mäkeä...). Silti hyvät kengät, keveät, edulliset ja kestävät. Väljemmät nilkasta kuin ranskalaiset saappaat, joista itse kyllä tykkään (vanhemmat mallit jotka himan matalampikantaisia kuin uusimmat).
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1951
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.05.2020 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Annetaanpas kehuja, kun on aihetta. - Mulla on saapasvalikoimassa mustat vuorettomat nokialaiset. Ikää on noin 20 vuotta ja niitä on käytetty kesäaikaan ahkerasti. Nyt pitää vissiin ostaa uudet, kun näistä on pohjat kävelty sileiksi ja varrensuut on rispaantuneet härskin näköisiksi. Mutta vettä ne pirut vaan pitää.

Kerran hajosi toinen kenkä joskus toistakymmentä vuotta sitten ja paikkasin sen Aquasurella. Tuumailin silloin, että nytköhän nämä alkaa hajoamaan, mutta eivätpä alkaneet. Ovat kumiseoksen puolesta kuosissa vieläkin. Mutta pohjien liukkaus ja varrensuiden esteettiset syyt ajaa vissiin siihen, että niistä on luovuttava.

Tuon saapasparin kestävyys on ihan maaginen, jos niitä vertaa esim. näihin norjalaisiin Vikingeihin. Mulla on sellaisetkin metsästyskäytössä ja onhan ne hienon näköiset. Mutta se on Hallelujaan paikka, jos ne kestää kaksi metsästysreissua ilman korjaustarvetta. - Mä olen joutunut sen verran kiroilemaan niiden kanssa, että en osta enää ikinä yhtään norjalaista tuotetta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 01.06.2020 07:35    Viestin aihe: Aigle Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollut Aiglen Parcours ISO saappaat vajaat 30 v. Jos kumikengät pitää laittaa metsään niin nämä ovat edelleen ykkös vaihtoehto. Kengät ovat tukevat myös huonommassakin maastossa, neopreeni suojaa pikku pakkasilla, eli nämä ovat keväällä pilkilläkin jalassa. Luonnonkumi materiaalina on luja ja pohjissa on joku iskunvaimennus.

Nyt tänä keväänä alkoivat vuotamaan, mutta paikkasin kumiliimalla. Saa nähdä kauanko kestää, mutta seuraavat ovat ihan varmasti samat, kestävätpähän sitten minun loppuelämän.

Kovalla pakkasella on sitten jotkut erillisvuorella olevat hirmuista pakkasenkestoa lupaavat kengät.

On nulla joitakin muitakin kumpareita kaapissa, mutta ovat enempi autonpesukenkinä, kun jalat solahtavat kenkään melkein itsestään. Aigle on jonkin verran napakka nilkasta, joten sen joutuu "vetämään" jalkaan ja pois ottaessa tarvitaan hieman enemmän voimaa, mutta ne on pikku juttuja. Oikean koon valinnalla on tietysti suuri merkitys. Mulla mahtuu villasukka normi sukan kanssa kenkään ja se on hyvä. Kesällä on sitten hieman väljempi kun on kuumaa, mutta kengän tukevuus pelastaa paljon väljyyden kanssa.

Katselin juuri vähänaikaa sittenn mistä noita löytäisi ja ainakin Maken pyydyksellä Kuopiossa noita näytti olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.06.2020 10:05    Viestin aihe: Re: Aigle Vastaa lainaamalla viestiä

22-250 kirjoitti:
Mulla on ollut Aiglen Parcours ISO saappaat vajaat 30 v. Jos kumikengät pitää laittaa metsään niin nämä ovat edelleen ykkös vaihtoehto. Kengät ovat tukevat myös huonommassakin maastossa, neopreeni suojaa pikku pakkasilla, eli nämä ovat keväällä pilkilläkin jalassa. Luonnonkumi materiaalina on luja ja pohjissa on joku iskunvaimennus.

Nyt tänä keväänä alkoivat vuotamaan, mutta paikkasin kumiliimalla. Saa nähdä kauanko kestää, mutta seuraavat ovat ihan varmasti samat, kestävätpähän sitten minun loppuelämän.

Kovalla pakkasella on sitten jotkut erillisvuorella olevat hirmuista pakkasenkestoa lupaavat kengät.

On nulla joitakin muitakin kumpareita kaapissa, mutta ovat enempi autonpesukenkinä, kun jalat solahtavat kenkään melkein itsestään. Aigle on jonkin verran napakka nilkasta, joten sen joutuu "vetämään" jalkaan ja pois ottaessa tarvitaan hieman enemmän voimaa, mutta ne on pikku juttuja. Oikean koon valinnalla on tietysti suuri merkitys. Mulla mahtuu villasukka normi sukan kanssa kenkään ja se on hyvä. Kesällä on sitten hieman väljempi kun on kuumaa, mutta kengän tukevuus pelastaa paljon väljyyden kanssa.

Katselin juuri vähänaikaa sittenn mistä noita löytäisi ja ainakin Maken pyydyksellä Kuopiossa noita näytti olevan.


Mulla se uudempi malli nuista. Huonoimmat kumisaappaat mitä löytyy. Yritin myydäkkin ne. Annoin sitte isälle vaan ei sekään niillä pysty kävelemään. Ainoastaan todella tasaisemma maalla, muuten muljuaa niin että hermot menee. Ovat kyllä veltot ja se älytön korko kantapään alla korostaa muljuamista.

Kannattaa kyllä koe kävellä maastossa ennen kuin ostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5211
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 01.06.2020 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Kumikenkä näyttää olevan niin yksilöllinen asia.

Minulla on nyt noita Aiglen Parcours Iso:ja kahdet noita uudempia malleja. Noilla mennään ja tyytyväinen olen ollut.

Viimeiset tilasin uittokaluston kautta keväällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 01.06.2020 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lie materiaalien muutokset aiheuttaneet kestävyysongelmia käytännössä kaikkiin. Toki Vikingit aikalailla omaa luokkaansa, harmi että yhtä hyvät käveltävät ovat todella harvassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 62, 63, 64  Seuraava
Sivu 57 Yht. 64

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com