OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Benefon ESC - onko kokemuksia?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 16.09.2004 08:59    Viestin aihe: Benefon ESC - onko kokemuksia? Vastaa lainaamalla viestiä

On alkanut tuo Benefon ESC NT2002 houkuttamaan. Käytössäni on tällä hetkellä muutaman vuoden vanha Magellan 315, jonka aion vaihtaa kartalliseen gps:ään. Benefonissa tulisi mukana puhelin, joten ei tarvitsisi kantaa kahta laitetta metillä mukana.

Onko palstan lukijoilla kokemuksia ja erityisesti vertailutietoa muihin gps:iin ja kännyköihin. Mielipiteet sekä gps- että kännykkäpuolesta kiinnostavat paljon. Olen tottunut Nokian kännyköihin, joten olisi kiva tietää, miten Benefon sopii nokialaiseen tottuneelle.

Gps:stä kiinnostaa eniten kartan laatu ja luettavuus sekä tietysti tarkkuus. Lisäksi kiinnostaa gps:n herkkyys. Pysyykö kartalla, jos gps on rintataskussa päällä? Nykyinen paikantimeni tekee ns. keskimääräistystä, jos liike lakkaa. Ongelmana on se, että hitaasti liikuttaessa laite ei rekisteröi liikettä, vaan tekee keskimääräistystä koko ajan. Tämän seurauksena se saattaa olla pielessä paljonkin jonkin ajan päästä. Onko Benefonissa tätä ongelmaa?

Kännykkäpuolessakin kiinnostaa herkkyys. Täällä rajan pinnassa Suomen tukiasemat kuuluvat aika heikosti, joten puhelimelta vaaditaan herkkyyttä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuokka
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2004 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tässä tulee kokemuksia

Puhelimena:
Toiminnoiltaan vastaa jotain 6-7 vuotta vanhaa Nokiaa. No onhan siinä ennakoiva tekstinsyöttö mutta muuten valikot ovat vähän vanhentuneen oloisia ja monen mutkan takana. Näyttö on tietenkin aneeminen nykyajan värinäyttöihin verrattuna. Itse vaihdan yleensä sim-kortin jahdin jälkeen Nokia 5100-mallin sisälle..

GPS-laitteena:
Hyvän ja erinomaisen väliltä. Minulla on myös Garmin Etrex Legend mutta Benefon on kuitenkin jotenkin helpompi ja loogisempi käyttää. Legendissä on tosin paljon parempi näyttö ja selkeämi kartta mutta Benefonin maastokartta on kyllä huomattavasti tarkempi. Suurin ongelma karttojen osalta on se että muisti on pieni ja genimapin kartat vievät melko paljon tilaa. Latasin Benefoniin oman metsästysalueeni kartat yhteensä noin 20 000ha 1:100 000 Gt-karttana ja 1:20000 maastokarttana ja muistiin jäi tilaa 3% eli jos haluan lähteä vaikkapa naapurikuntaan jahtiin niin on vaihdettava kartat..Legendissä ei ole sitä ongelmaa..

Kysy lisää jos haluat kuulla kokemuksista..
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 16.09.2004 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kommenteista.

Tarkoittaako se puhelimen vanhanaikaisuus nimenomaan valikoita ja niiden monimutkaisuutta? Onko ongelmana nimenomaan siirtyminen Nokiasta Benefoniin, vai ovatko valikot oikeasti huonot? (Tätä tietysti on vaikea objektiivisesti sanoa.) Minulla oli yhdessä välissä käytössä Siemens ME45, joka on ihan hyvä puhelin. En vain kunnolla sopeutunut sen valikoihin koskaan. Lopulta vaihdoin takaisin Nokiaan, vaikka lopullinen vaihtosyy olikin Bluetooth. Värejä on kaipaa näytössä, mutta soittajaryhmistä pidän kovasti Nokialaisissa. Oletko siirtänyt dataa Benefonin ja tietokoneen välillä - siis muutakin kuin karttoja? Miten se pelittää? Entä osaatko sanoa mitään puhelimen teknisestä toimivuudesta?

Osaatko verrata Benefonin ja Garminin gps:ien herkkyyttä peitteisessä maastossa? Onko eroja?

Mites tuo karttapuoli, onko kartta aina iso neliö? Tarkoitan sitä, että voiko laitteeseen ladata kartat eri alueelta niin, että välissä on kartoittamatonta aluetta tai esimerkiksi pelkkä tie+vähän maastoa joltain reitiltä? Oliko sinulla nuo 1:100 000 ja 1:20 000 samalta alueelta niin, että laite vaihtoi zoomatessa karttaa?

Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa laitteesta, mutta jotenkin sitä löytyy nihkeämmin kuin nokialaisista. Tuntuu, että Nokia sivuillaan esittelee laitteet tarkemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuokka
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2004 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No puhelimen valikot ovat vain useamman mutkan takana kuin Nokiassa. GSM ja GPS samassa kapulassa on tietenkin melkoinen kompromissi mutta Benefon on tinkinyt enemmän puhelimesta kuin paikantimesta joka on hyvä asia.

Puhelimen tekninen laatu on kokonaisuutena parempi kuin Nokiassa mutta ongelmia on silti ollut esim.äänen kuuluvuuden kanssa eli mikrofoniongelmista on puhuttu ja omassani ääni aaltoilee joskus korvaan oudosti. Nokian puhelimissa on kyllä silti kokonaisuutena enemmän vikoja. Verkkoa benefon käyttelee mielestäni vähintään yhtä hyvin kuin nokia.

Benefonin Gps on herkempi ja täsmällisempi kuin Legendissä. Sen olen testannut monta kertaa autolla ajaessa. Sama koskee myös sankkoja kuusikoita. Ero on selvä mutta käytännön käytön kannalta merkityksetön. Laite pysyy hyvin kartalla myös rintataskussa ollessa mutta virransäästö kannattaa kyllä laittaa päälle koska jatkuva satelliittipäivitys vie aika paljon virtaa. Myös Legend imee patterit tyhjäksi yllättävän nopeasti jos sitä pitää paikannusvalmiudessa taskun pohjalla.

En ole toistaiseksi siirtänyt laitteeseen mitään muuta dataa kuin genimapin karttoja. Kartat ovat ruutuja ja niiden reunoja ei voi pyöristellä tai leikellä, ainakaan minun taidot ei siihen riitä.

Paras yhdistelmä kartoista on juuri tuo Gt ja maastokartta zoomausmahdollisuus. Genimapin maastokartta on sellaista sillisalaattia että on usein hyvä katsella sijainti ensin gt-kartasta. Gt on myös silloin hyvä kun etsit jotain kartalta vierittämällä. Maastokartan ominaisuuksia voit simuloida hyvin kun otat mustavalkoisen kopion paperikartasta ja tunget sen kännykän kuorien väliin ja katselet sitä lasin läpi.. Wink

Benefonin käyttäjillä on oma foorumi netissä mutta en nyt muista osoitetta..
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 16.09.2004 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuokka kirjoitti:
En ole toistaiseksi siirtänyt laitteeseen mitään muuta dataa kuin genimapin karttoja. Kartat ovat ruutuja ja niiden reunoja ei voi pyöristellä tai leikellä, ainakaan minun taidot ei siihen riitä.


Tarkoitin sitä, että voiko laitteeseen ladata ruutuja, jotka ovat erillään toisistaan. Eli käytännössä voinko ottaa yhden ruudun vaikka Imatran ympäristöstä ja toisen ruudun jostain lapista? Ruutujen välillä olisi sitten tyhjää

Lainaus:
Maastokartan ominaisuuksia voit simuloida hyvin kun otat mustavalkoisen kopion paperikartasta ja tunget sen kännykän kuorien väliin ja katselet sitä lasin läpi.. Wink


Olen sen verran pelannut mobiilien laitteiden kanssa, että tiedän näytön rajoitukset Very Happy Paperikarttaa tai edes tietokoneen ruutua ESC ei varmaan korvaa, mutta oma hyötynsä siitä kuitenkin olisi.

Kiitos vielä kerran kokemuksista. GPS:n ominaisuudet minulla enemmän painavat vaa'assa. Nykyinen kännykkäni sisältää hilavitkuttimia aika paljon, muttei niitä tule käytettyä. Minulle riittää se, että saan soitettua ja lähetettyä tekstiviestejä, sekä se, että saan oman soittoäänen puhelimeeni. Kalenteri on kiva olla olemassa, mutta harvoin sitäkin käytän. Kännykän tekninen toimivuus ja herkkyys ovat kyllä tärkeitä asioita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuokka
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2004 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo..se kyllä onnistuu että otat yhden ruudun vaikka Ilomantsin hattuvaarasta ja yhden ruudun ruotsista ja yhden norjasta.Väliin jää tyhjää. Puistosissi voi ladata vaikka vain kaupunkien kohdalla olevat ruudut.(laite on erittäin käyttökelpoinen vieraassa kaupungissa..) . Itselläni on joitakin paikkoja mistä on vain gt-kartta tai vain maastokartta.

Noista soittoäänistä sen verran että Benefon ESC! ei ota vastaan mitään tekstiviestillä tilattuja soittoääniä ja logoja kuten nokian puhelimet. Bebefonin soittoäänien muokkaus vaatii BebeWin-ohjelman tietokoneelle. Sillä ohjelmalla voi sitten itse säveltää soittoääniä tai siirtää puhelimeen joidenkin muiden tekemiä soittoääniä.

Kannattaa myös varautua siihen että akut yms. varusteet maksavat aika paljon Benefonin laitteisiin.
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 20.09.2004 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutaman päivän sulattelun jälkeen keksin lisää kysymyksiä. Onnistuuko trackin siirtäminen tietokoneelle ESC:stä esimerkiksi GPSUtility-ohjelmaan? Kyseinen ohjelma on edullinen netistä ladattava ohjelma, jolla reitit saa piirrettyä skannatun kartan päälle näpsäkästi. Olen käyttänyt sitä Magellanin ja Garminin gps:ien kanssa.

Toinen kysymys liittyy Pointerin koira-gps:n ja esc:n eroihin. Onko niitä? Pointerin metsästäjän laitetta saa kohtuulliseen hintaan, mutta onko kyseessä sama laite kuin Benefon ESC? Saman näköiseltä se pikaisesti vilkaistuna näyttää kuvassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jontt
Vieras





LähetäLähetetty: 20.09.2004 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi vaihtoehto tulee lisää näille markkinoille nimittäin Nokia 5140 ja siihen gps kuoret . Laitteeseen tulee gps kuorien mukana jonkunlainen karttojen lataamisoikeus.

Puhelimenahan tuollainen nokia on huom kehittyneempi kuin benefon .

Yhdestä Escistä on sivustaseuraajan kokemukset koska kaverilla on sellainen . Ainakin äkikseltään laite ei mitenkään helppokäyttöiseltä tuntunut .

Myöskin kuuluvuuden kanssa on ollut ongelmia , ei tahdo kuulua samassa pätkimättä missä nokia . Voi olla yksilö juttukin mutta hieman huono kuva on jäänyt tuosta kaverin benefonista ...
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 21.09.2004 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jontt kirjoitti:
Yksi vaihtoehto tulee lisää näille markkinoille nimittäin Nokia 5140 ja siihen gps kuoret . Laitteeseen tulee gps kuorien mukana jonkunlainen karttojen lataamisoikeus.


Minä tutustuihin siihen hieman viikonloppuna - tosin liikkeessä ei ollut vielä gps-kuoria myynnissä. Puhelimena 5140 on varmaan ihan pätevä. Gps sen sijaan ei minua vakuuttanut, tosin tietoa siitä on saatavilla aika niukasti. Sain vaikutelman, että laitteen kohderyhmänä ovat jupit, jotka saattavat joskus käydä piknikillä lähipuistossa ja haluavat lähettää kaverilleen koordinaatit ja valokuvan piknikistä. Kunnon teknisiä tietoja laitteesta en löytänyt. En ole netistä löytänyt ESC:nkään muistin kokoa mistään. Ehkä valmistajat pimittävät tietoja tarkoituksella?

Onkimieni tietojen mukaan gps-reittipisteitä ja reittejä menee laitteen muistiin niukasti. Näyttö on pieni, vaikka pikseleitä onkin riittävästi. Värinäyttö on toki plussaa. Lisäksi jo puhelimessa oleva kompassi on varmasti kätevä.

Esitteessä kerrotaan, että gps:ssä on reittiopastus. Kun tarkemmin asiaa tutkin, selvisi että kyseinen "reittiopastus" tarkoittaa vain sitä, että laite näyttää suunnan ja etäisyyden kohteeseen tai seuraa reittiä, jonka on itse muodostanut reittipisteistä. Kyseessä ei siis (käsittääkseni) ole samanlainen opastus kuin varsinaisissa navigointisovelluksissa. (HUOM! Ei ole ESC:ssäkään navigointiopastusta.)

Karttoja laitteeseen saa ladattua, mutta - ja tämä on iso mutta - lataaminen pitää tehdä puhelimella itsellään ilmeisesti gprs:llä. Näin ainakin esitteestä ymmärsin. Siinä hehkutettiin sitä, kuinka laitteessa on aina oikea kartta, koska puhelin lataa kartan aina olinpaikan mukaan. Pahoin pelkään, että käytännössä tämä merkitsee kahta asiaa: aikaa ja rahaa. Kartan lataaminen kesken käytön vie aikaa, ja yhteydestä maksetaan rahaa.

Olen siis hyvin pessimistinen tuon Nokialaisen suhteen. Siinä on selvästi lähtökohtana ollut puhelin, johon on ympätty jonkinlainen gps. Missään tapauksessa gps ei mielestäni ole täysverinen laite, jolla voisi täysin korvata tavallisen kartta-gps:n. Käsittääkseni ESC:llä sen sijaan tulee hyvin toimeen. Mielelläni kuuntelen käyttökokemuksia 5140:sta. Konsepti sinällään on minusta nerokas ja soisin sen yleistyvän. Gps:n pitäisi kuitenkin olla hyvä, jotta laitetta kannattaa tosikäyttöön ostaa.

Lainaus:
Myöskin kuuluvuuden kanssa on ollut ongelmia , ei tahdo kuulua samassa pätkimättä missä nokia . Voi olla yksilö juttukin mutta hieman huono kuva on jäänyt tuosta kaverin benefonista ...


Mikä versio kaverillasi on? Olen ymmärtänyt, että Benefon on parantanut sekä gps:n että puhelimen herkkyyttä ensimmäisistä R-malleista.

Isäni tulee tänään käymään, ja hänellä on Pointerin koira-gps, joka on ostettu tänä kesänä. Sillä pääsen kokeilemaan puhelimen herkkyyttä kotonani, jossa vaaditaan herkkä puhelin. Järjestään kaikki nokialaiset yhdistettynä Soneran liittymään pätkivät tai vaihtavat venäläiseen operaattoriin. Saa nähdä, onnistuuko Benefon yhtään paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuokka
Vieras





LähetäLähetetty: 23.09.2004 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen myös ymmärtänyt niin että tuo Nokialainen ei ole tarkoitettu varsinaiseksi navigaattoriksi vaan tuo gps-ominaisuus on yksi leikkikalu pelien ja desibelimittarien yms vimpaimien joukossa. Sillä voi siis lähettää sijaintinsa kaverille ja sitten voi varmaan tilata jotain hauskoja mobiilipalveluja mm. reitti lähimpää kaljakuppilaan yms..en siis usko että ainakaan tuo Nokia 5140 olisi lähelläkään Benefon ESC!:n tasoa navigaattorina. Lisäksi tuo karttahomma vähän epäilyttää. Tuskin näyttöön iskee ilmaiseksi maastokartta esim. kilpisjärveltä mikäli otan itselleni paikannuksen siellä..no ehkä ei kannata moittia turhaan kun ei ole kokemuksia em. laitteesta.

Muistaakseni tuon benefonin karttamuisti on vain 2Mt. Voi tosin olla että muistan väärin. ESC!:n äänenlaatua ja muitakin ominaisuuksia on parannettu huomattavasti verrattuna siihen ensimäiseen ESC:iin..
Takaisin alkuun
jontt
Vieras





LähetäLähetetty: 23.09.2004 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Leikkikaluhan se nokian gps systeemi tietysti on mutta esim se että sen avulla voi osata takaisin autolle tai kämpälle riittää jo monelle .

Tuolla voi tutustua laitteen ominaisuuksiin :


http://www.nokia.com/nokia/0,8764,58765,00.html?applicationId=274&prodSupAppID=1&productId=384&categoryId=13&languageId=2
Nokia - Nokia Xpress-on GPS Shell Support User's Guide
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 23.09.2004 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt olen sitten yhden illan ESC:ä näplännyt - tai oikeammin Pointer 2005:sta, mutta kyseessähän on pitkälti sama laite. Tein sille karkean herkkyystestin: laite taskuun ja seisomaan tiheään kuusikkoon. Näyttihän tuo satelliitit vielä kuulevan. Puhelimelle tuli myös tehtyä karkea herkkyystesti. Asun alueella, jossa oma Nokia 3650 tahtoo pätkiä ja vaimon 6250 vaihtaa Venäjän verkkoon. Pointer piti yhteyden Soneran tukiasemaan ja puhelu ei pätkinyt parin kokeilupuhelun aikana. Nuo ominaisuudet siis vakuuttivat.

Sen sijaan näyttö ei vakuuttanut. Se oli hyvin karkea. Kartasta en tahtonut saada mitään selvää, ja esimerkiksi kuljettu track oli isoista palikoista koostettu näytölle. Myös pelkkä harmaasävynäyttö oli suurempi pettymyt kuin olin aikaisemmin uskonut.

Tuon kokeilun perusteella päätin jättää ESC:n vielä hankkimatta. Noin samaan hintaan näyttää lähtevän Magellan Meridian Color, jossa näyttäisi riittävän ominaisuuksia ihan kivasti. Lisäksi siihen reitittävän ja opastavan navigointikartan (Mapsend DirectRoute), johon toivottavasti tulee koko Suomi mukaan jossain vaiheessa.

Alunperin olin kiinnostunut ESC:stä siksi, että siinä on molemmat tarvittavat laitteet samassa. Laite on kuitenkin liian suuri kompromissi - tai sitten siinä alkaa jo ikä näkyä. Päätin, että pienen kännykän kantaminen ei ole niin suuri vaiva, että sen takia pitää luopua värinäytöllisestä gps:stä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuokka
Vieras





LähetäLähetetty: 24.09.2004 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En lähde tässä nyt hurjasti puolustelemaan Benefonia mutta epäilen että Magellanin kanssa saa vielä tovin odotella kunnon karttoja. Vaikka ESC:n näyttö on huono niin kartat ovat kuitenkin tarkimpia mitä markkinoilla tällä hetkellä on..tämä koskee tietysti vain niitä jotka tarvitsevat tarkkoja karttoja..

Itselläni benefon on luonnollinen valinta siksi että voin FriendFind-toiminnolla paikantaa kaverini koiran jahdissa ollessa ja sen lisäksi minulla on kännykkä ja paikannin samassa laitteessa..
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 29.09.2004 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulla tais olla kartan zoomaus pielessä jos sanot että kartta oli epäselvä .. tai sit sulla oli GT-kartta ladattuna..

Itellä ollut nyt pointer n. 2 vuotta ja mielestäni kartta (1:20000) on melkoisen selkeä ,,, jos ei sitä itse näyttöä huomioi.. mutta kyseessähän ei ole mikään värinäyttö.
Pienen totuttelun jälkeen sekä gps että gsm on helppokäytöisiä.
Toimivuus kaikin puolin erittäin hyvä , GPS toimii mainiosti myös USASSA tosin ilman karttaa , mutta auto löytyy kuitenkin kun maastosta tulee.

Mikä parasta verrattuna esim Nokiaan.. yksikään Nokia mikä minulla on ollut (5 tai 6) ei ole selvinnyt ilman takuu korjauksia vuoden takuuaikanaan ja 3 kpl vaatinut 3 korjausta tai vaihdon , ja takuu ajan jälkeenkin totoolinen käyttökevottomuus tullut nopeasti.

Pointer ollut nyt n. 2 vuotta siis käytössä , kovassa käytössä , sekä metsällä että ihan puhelimena , koira laitteineen ja ilman ... EI MITÄÄN VIKAA ...

Suosittelen lämmöllä ,,,

Niin ja onhan se aito KOTIMAINEN tuote toisin kuin Nokia
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 29.09.2004 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulla tais olla kartan zoomaus pielessä jos sanot että kartta oli epäselvä .. tai sit sulla oli GT-kartta ladattuna..

Itellä ollut nyt pointer n. 2 vuotta ja mielestäni kartta (1:20000) on melkoisen selkeä ,,, jos ei sitä itse näyttöä huomioi.. mutta kyseessähän ei ole mikään värinäyttö.
Pienen totuttelun jälkeen sekä gps että gsm on helppokäytöisiä.
Toimivuus kaikin puolin erittäin hyvä , GPS toimii mainiosti myös USASSA tosin ilman karttaa , mutta auto löytyy kuitenkin kun maastosta tulee.

Mikä parasta verrattuna esim Nokiaan.. yksikään Nokia mikä minulla on ollut (5 tai 6) ei ole selvinnyt ilman takuu korjauksia vuoden takuuaikanaan ja 3 kpl vaatinut 3 korjausta tai vaihdon , ja takuu ajan jälkeenkin totoolinen käyttökevottomuus tullut nopeasti.

Pointer ollut nyt n. 2 vuotta siis käytössä , kovassa käytössä , sekä metsällä että ihan puhelimena , koira laitteineen ja ilman ... EI MITÄÄN VIKAA ...

Suosittelen lämmöllä ,,,

Niin ja onhan se aito KOTIMAINEN tuote toisin kuin Nokia
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com