OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vanhoihin dekoihin ei kajota
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tupella
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2007
Viestejä: 5313

LähetäLähetetty: 30.03.2010 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyydän anteeksi, etten oikein ymmärrä tätä deko- hommaa muuten kuin museaalisena, julkisena kysymyksenä.
Aseet eivät ole minusta mukavia koriste-asineitä yksityisessä kodissa. Ihmisellä pitää olla toimivat välineet, joilla tapetaan, kun on selvä tarvis, ja niitä ei roikoteta mieron silmien edessä. Jos minun ei anneta pitää isäni sodassa kantamaa kymppibrowninkia, jolla aika monta koti- ja villieläintä on päässyt köykäisestään, niin käyn mielelläni itse tiputtamassa sen uuniin enkä anna kaiken maailman kätyreille, jotka voisivat käyttää sitä vaikka itseäni vastaan.
Silloin lentävät tuleen myös ukon vapaudenristit ja muut mitalit sekä vanha siniristinen lippukin. Eikä uusi nouse koskaan meikäläisen tankoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bokmal
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Jou 2004
Viestejä: 920
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 30.03.2010 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tupella kirjoitti:
Pyydän anteeksi, etten oikein ymmärrä tätä deko- hommaa muuten kuin museaalisena, julkisena kysymyksenä.
Aseet eivät ole minusta mukavia koriste-asineitä yksityisessä kodissa. Ihmisellä pitää olla toimivat välineet, joilla tapetaan, kun on selvä tarvis, ja niitä ei roikoteta mieron silmien edessä. Jos minun ei anneta pitää isäni sodassa kantamaa kymppibrowninkia, jolla aika monta koti- ja villieläintä on päässyt köykäisestään, niin käyn mielelläni itse tiputtamassa sen uuniin enkä anna kaiken maailman kätyreille, jotka voisivat käyttää sitä vaikka itseäni vastaan.
Silloin lentävät tuleen myös ukon vapaudenristit ja muut mitalit sekä vanha siniristinen lippukin. Eikä uusi nouse koskaan meikäläisen tankoon.

Olet tietenkin oikeutettu henkilökohtaiseen mielipiteesi. Haluaisin kuitenkin tuoda esille toisenkin näkökulman:
- keräilysuuntaukseni on Suojeluskunta ja siihen kuuluvat asepuvut, kirjat, merkit, kirstut, himmelit jne. Osallistun näyttelyihin ja pidän aiheesta luentoja kouluissa ja kuissa julkisissa tiloissa. Aseet ovat osa tätä kokonaisuutta ja minulle on sopinut mainiosti että rekvisiittaaseet ovat dekottuja vanhan lain mukaan. Ei toimivina mutta oikean näköisinä eikä suinkaan Emmethaljuustoina täynnä kaliberinsuuruisilla reijilla joka 5sm!

Joten EN haluasi nähdä "aseen näköiset esineet" julkisena vallan etuoikeudena. Yhtä vähän kuin haluaisin nähdä historiantutkimus, tiedotus jne. julkisen vallan etuoikeudena!

Tee Browningillesi kuten tykkäät, mutta soisin isäsi mitaleille paremman kohtalon. Hän on niitä ansainnut puolustamalla silloista isänmaansa eikä nykyisiä vallanpitäjiä. Ole niistä ylpeä!
_________________
Kertalaakiyhdistys ei r.y.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bokmal
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Jou 2004
Viestejä: 920
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 30.03.2010 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Höh, tulipa paljon kirotusvihreitä Embarassed Toivottavasti viestini on kuitenkin ymmärrettävissä.
_________________
Kertalaakiyhdistys ei r.y.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bushmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 2591

LähetäLähetetty: 30.03.2010 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tupella kirjoitti:
Pyydän anteeksi, etten oikein ymmärrä tätä deko- hommaa muuten kuin museaalisena, julkisena kysymyksenä.
Aseet eivät ole minusta mukavia koriste-asineitä yksityisessä kodissa. Ihmisellä pitää olla toimivat välineet, joilla tapetaan, kun on selvä tarvis, ja niitä ei roikoteta mieron silmien edessä. Jos minun ei anneta pitää isäni sodassa kantamaa kymppibrowninkia, jolla aika monta koti- ja villieläintä on päässyt köykäisestään, niin käyn mielelläni itse tiputtamassa sen uuniin enkä anna kaiken maailman kätyreille, jotka voisivat käyttää sitä vaikka itseäni vastaan.
Silloin lentävät tuleen myös ukon vapaudenristit ja muut mitalit sekä vanha siniristinen lippukin. Eikä uusi nouse koskaan meikäläisen tankoon.


Dekot ovat nimenomaan periaatteessa aitoja näköisaseita. Monet ostavat niitä vain koska ne ovat kivan näköisiä ja niitä on kiva räplätä, ei minkään muun käyttöarvon takia. Monille ne ovat vaan kivoja leluja. Mitä oikeisiin aseisiin tulee niin ne ovat sitten asia ihan erikseen. Harrastusvälineitä, keräilyesineitä, työkaluja, itsepuolustusvälineitä(joskaan eivät tässä maassa), jne.

Kuten isäni sanoi, monet tämän maan itsenäisyyden puolesta kaatuneet varmasti kääntyisivät haudassaan nähdessään nykypolitiikkaa ja kuullessaan kuinka virkamiehet kansaa kyykyttävät. Itse kun seuraavaksi synttäreitä tms. henkkoht juhlia pidän, en tankoon todellakaan tämän valtion lippua vedä, vaan sen maan, josta sukumme on alkujaan peräisin.

Ei Suomen maassa mitään vikaa ole, mutta valtio on perseestä. Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tupella
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2007
Viestejä: 5313

LähetäLähetetty: 30.03.2010 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bokmal, tekstisi on hyvin selvää ja pointtisi OK. Oma isäni palveli Sihvon armeijassa Kannaksella. Siksi kaikki tämä nykyinen typeryys aseiden kanssa tympäisee, että niillä ja niiden kurinalaisella käytöllä on ollut oma roolinsa siinä, että yleensä ollaan olemassa ja vieläpä seuduilla, joihin esi-isämme asettuivat.

Olen itsekin mukana muutamissa sotahistoriallisissa kokoelmissa. Eivät ne edusta julkista VALTAA, vaan ne ovat osa kansallista kulttuuriamme joka pitää yllä kukin omaa osaansa kansamme yhteisestä muistista. Sitäkin, joka esivallan käskyllä käytännössä salattiin minun sukupolveltani viideksikymmeneksi vuodeksi.
Hallituksilla, ministereillä ja kanistereilla ei siitä syystä tarvitse olla mitään tekemistä niiden asioiden kanssa, mutta meidän kaikkien täytyy pitää niistä huolta. Eikä leikitellä aseilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com