OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

onko aamulennolta tullut sorsaa?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
taviman
Vieras





LähetäLähetetty: 20.09.2004 10:46    Viestin aihe: onko aamulennolta tullut sorsaa? Vastaa lainaamalla viestiä

millaisia kokemuksia sorsastuksesta aamulla? saalista? kuvilta vai ilman? käykö samat paikat kuin iltalennolla?

Jahteja!
Takaisin alkuun
280880
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Elo 2004
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 20.09.2004 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merellä ainakin aamulennolla yleensä paremmat saaliit, koska lintuja on silloin enemmän liikkeellä. (05.00-11.00)
Kuvia syytä olla melkoinen läjä, koska muuttoparvet on melko isoja.
Aamulla on syytä myös olla hieman "ulompana" passissa.

Illalla (19.00-21.30) sitten jahtiin vesirajaan tai jopa "kuivalle maalle". Kuvia riittä pienempikin määrä, eivätkä ole edes pakollisia. Ränkätystä kohti monesti kurvaileevat. Pikku nippuja monesti kivasti liikkeellä, jotka sitten tarjoilee tilanteita.

Oli kyse sitten illasta tai aamusta niin jokainen päivä on erillainen.
Merellä ainakin vedenkorkeus tuntuu olevan tärkeä tekijä. (vaihtelua jopa metri muutaman tunnin aikana.)
Paikallistuntemus/kokemus hyödyksi ja lisäksi onni mukana niin hieno jahtipäivä on siinä...
_________________
Kova kovaa vasten!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
taviman
Vieras





LähetäLähetetty: 20.09.2004 12:00    Viestin aihe: vedenkorkeus Vastaa lainaamalla viestiä

eilen muuten 19.9 sunnuntai oli vesi hyvn korkealla ja iltalentoa ei ollut juuri ollenkaan. eli varmaankin tuo veden korkeus vaikuttaa lintujen liikkeisiin. mutta miksi näin, se onkin jo eri asia.

aloitin keskustelun koska olen myös itse ollut "ulkona" merellä aamulennolla. nyt olen harrastanut vain iltalentoa kaislikossa mantereella (rannalla) ja nyt on herännyt ajatus myös aamulennoista. eli ulkoluodoilleen menisi, vaan harrastaisin aamulenta kuvitusta mantereen tuntumassa. saas nähämiten lentelee... Very Happy
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 27.09.2004 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kävin kaverin kanssa aamulla 26.9.04. Sorsia oli ihan mukavasti, 8 haapanaa saatiin ja muutama pummi siinä sivussa. Kuvia oli 14 kpl. Kaikki tulivat kuville. Itse olen huomannut että ulko kaislikon reunat ovat hyviä koska parvet ovat toisinaan aika isoja niin eivät kovin mielellään mene kaislikkoon.
Takaisin alkuun
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 28.09.2004 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ollaan käyty viikon verran aina aamu lennolla ja hyvin on sorsaa lentänyt.. ollaan laitettu 13-15kpl hanhen kuvia ja siihen laskeutuu kaiken merkkiset sorsat. tietty ilma vaikuttaa paljon.. täällä mitä enemmän sataa sitä paremmin lintua lentää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
browning
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 239
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 29.09.2004 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuvia on 9 ja laskeutuu.2 kertaa oon käyny sorsia aamusta kyttään ja 2 oon saanu.toisen kylläkin kyyhkyjä ootellessa Smile .suurimman osan sorsista oon ampunu iltapäivästä tai illasta.12 sorsaa tälle syksylle..
_________________
ei se kaakana oo.ossuu siihen ku ottaapi tarpeheksi ennakkoo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com