OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyrin kansanedustajaksi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 10.03.2010 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
Jänkäkurppa kirjoitti:
mitä jos annettais venäjälle ahvenanmaa ja vaihdettais se petsamoon. mereialue merialueeeseen. Pääsisi ahvenanmaan edustaja venäjän puhemiesneuvostoon kiintiöehdokkaana


Hyvä ajatus. Vaihtokauppa jossa emme menettäisi mitään.
Ja Astrid kuuluu kauppaan myös. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hel 2007
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 11.03.2010 00:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jouko Piho, olet kertonut kantasi uskonasioissa ja aluepalautuksissa, mutta mikä on sinun kontaktipinta ammunnan ja aseharrastuksen suhteen? Onko sinulla aseita/ harrastatko ammuntaa ja jos kyllä, niin minkätyyppistä ammuntaa ja minkälaisilla aseilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 11.03.2010 03:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

m kirjoitti:
Jouko Piho, olet kertonut kantasi uskonasioissa ja aluepalautuksissa, mutta mikä on sinun kontaktipinta ammunnan ja aseharrastuksen suhteen? Onko sinulla aseita/ harrastatko ammuntaa ja jos kyllä, niin minkätyyppistä ammuntaa ja minkälaisilla aseilla?

Minun yhteyteni ammuntaan ja aseharrastukseen on toistaiseksi vähäinen verrattuna kiinnostukseeni.
Suoritin kuitenkin hyväksyttävästi viime kesänä 2009 metsästäjäntutkinnon.

Tarkoituksenani oli ostaa haulikko syksyllä 2009 ja lähteä opettelemaan metsästystä erään asiaa harrastavan ystäväni, res.upseeri-kapteenin kanssa, jolla olisi ollut tietty paikka mökkiseudullaan, missä olisi voinut metsästää, mutta eri syistä johtuen asia ei sitten toteutunutkaan.
Odotan ja toivon, että voin tehdä nuo em. asiat tänä syksynä 2010.

Poliittisesti ajatellen olen sitä mieltä, että vapaassa maassa vapaalla miehellä pitää olla uhattuna oikeus turvata itseään ja perhettään myös voimakeinoin, koska hädän tullen ei poliisia ole heti paikalla ennen kuin on liian myöhäistä eli ruumiiden laskemisen vaiheessa.

Koska olen uskova, niin ajattelen myös niin, että lopunaikana, jolloin Ilmestyskirjan mukaan maailmaan tulee suuri nälänhätä, voi olla hyötyä siitä, että ei ole riippuvainen siitä, toimiiko maailmankauppa seuraavan maailmansodan aikana, koska se ei toimi, vaan ruokaa pitää saada muualta kuin kaupasta eli suoraan luonnosta.

Tämä on yksi syy siihen, että olen kiinnostunut metsästyksestä. Yhtä tärkeää on myös kalastus ja oma puutarhaviljely ja siihen kykenevillä myös oma maatalousyrittäminen eli kaikki omavarainen ruoantuotanto, koska Suomeen ja kaikkialle maailmaan on tulossa kriisivuosia, jolloin normaali ruokajärjestelmä ei toimi lukuisten kansainvälisten kriisien, myös soten takia.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 11.03.2010 04:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on viimeisin poliittinen ohjelmajulistukseni, siis tällä hetkellä 11.3.2010.

Teemani muuttuvat koko ajan, koska minä kehitän ja muutan niitä jatkuvasti. Ei minulla ole valmista poliittista ohjelmaa. Minä olen vasta luomassa sitä.

Mutta tässä on tämän hetken alustava ohjelmaideani 11.3.2010. Tässä ohjelmassa Karjalan palautus ei ole enää kärkiteemani vaan yksi teema muiden joukossa. Olen tullut siihen tulokseen, että ei ole viisasta eikä mahdollista pitää Karjalan palautus -teemaa pääteemana. Ajan kuitenkin Karjalan asiaa, mutta en enää vaaleissa ykkösteemana. Tällä hetkellä minulla ei ole kärkiteemaa. Katsotaan jatkossa, mikä tulee uudeksi pääteemakseni.

Jouko Pihon alustava poliittinen ohjelmajulistus 11.3.2010

1. EU-kriittisyys ja globalisaatio-kriittisyys (ei EU:n liittovaltiolle ja ehkä eroon EU:sta, kriittinen suhtautuminen YK:hon, IMF:hin ja Maailmanpankkiin ja kaikkiin vastaaviin toimijoihin).
2. Oma valuutta, jos erotaan EU:sta.
3. Talousdemokratia (rahan liikkeellelaskemisoikeus pois yksityisiltä pankeilta, mieluummin valtiolle, kunnille ja yhteisöille eli pois yksityispankkien velkaorjuudesta). Nykyinen rahasysteemi perustuu velkaan ja koronkiskontaan.
4. Ei NATOlle.
5. Vahva oma puolustus.
6. Pohjolan liitto (löyhä liitto Pohjoismaiden kesken, jos erotaan EU:sta).
7. Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palautus takaisin oikealle omistajalle eli Suomelle.
8. Sotasyyllisyystuomioiden purkaminen.
9. Hyvät suhteet Venäjään.
10. Hyvät suhteet Israeliin.
11. Ilmastonmuutoshysterian vastustaminen eli turhien ja liian kalliiden ilmastomaksujen vastustaminen, koska on epäiltävissä, että tapahtuva ilmastonmuutos ei ole sittenkään ihmisen aiheuttamaa eikä johdu varsinkaan hiilidioksidista. Ylimääräiset verot menisivät todennäköisesti suurimmalta osin kansainvälisten pankkien kuten IMF:n hyödyksi ilman mitään hyötyä ilmaston hyväksi.
12. Uuden maailmanjärjestyksen fasistisen poliisivaltion vastustaminen.
13. Maahanmuuttokriittisyys eli Suomeen ei tarvita lisää elintasopakolaisia.
14. Suomen pohjavesiä ei saa myydä monikansallisille yhtiöille.
15. Ampumaharrastusta on tuettava ja yksityinen aseomistus säilytettävä.
16. Kerjääminen kiellettävä. Köyhiä Suomessa ja muualla on autettava toisella tavalla. Kerjääminen on ihmisarvoa alentavaa ja sen takana voi olla järjestäytynyttä rikollisuutta. Eli naiset pakotetaan kerjäämään ja rikolliset ottavat rahat.
17. Työttömät velvoitettava johonkin tekemiseen pelkän vastikkeettoman rahansaamisen sijaan.
18. Valtion menojen leikkaaminen (esitys siitä, mistä valtion menoja on syytä leikata).
19. Pakko-ruotsi pois, mutta muutoin ruotsin kielen merkitystä on syytä arvostaa historiallisen menneisyytemme takia.
20. Tunnustuksellinen uskonnonopetus on syytä säilyttää, koska edelleenkin n. 80 % suomalaisista kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon. Vähemmistö ei voi olla määrääjänä, koska heille on tarjolla omaa opetusta.
21. Lakko-oikeutta on syytä miettiä. Onko lakkoilu enää sivistyneen yhteiskunnan tapa ratkoa erimielisyyksiä? Minusta kyseessä on luolamiehen aikainen anarkistinen jäänne, josta on syytä päästä eroon. Kai viisaat ihmiset voivat ratkoa erimielisyyksiään muutenkin kuin lakkoilemalla.
22. Miesten ja naisten palkkaerot. Syitä niihin ja mitä voidaan tehdä, olisi hyvä tutkia.
23. Opetuksen maksuttomuus tai maksullisuus. Varhaiskasvatuksen maksullisuus/ yliopiston maksuttomuus/ulkomaalaiset. Olisiko syytä muutokseen? Eli olisiko parempi, että varhaiskasvatus olisi maksutonta eikä maksullista kuten nykyään ja yliopisto-opetus olisi maksullista, myös ulkomaalaisille?

Jos voit kannattaa ajatuksiani, ei välttämättä ehkä ihan kaikkia, mutta ainakin useimpia ja ainakin niin monia, että voisit olla aito kannattajani, niin voisitko harkita tulemista mukaan vaalikampanjani tukiryhmään?
Jos voit, niin ota yhteyttä minuun ( jouko.piho@kolumbus.fi ) ja kerro itsestäsi, ajatuksistasi ja mahdollisuuksistasi auttaa minua pääsemään kansanedustajaksi v. 2011 vaaleissa.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 13.03.2010 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minä en äänestäis ainakaan tätä Jouko Pihoa. tälläset ihmiset kun pääsee eduskuntaan niin ei tule muutakun ongelmia kaikille. missään muussa sodassa ei ole kuollu niin paljon ihmisiä kun uskonnon takia. ihmisiä on tapettu uskonnon takia tuhansien vuosien ajan ja tapetaan edelleen. uskoa saa tottakai mutta aina pitäis muistaa että tämä on todellisuutta eikä peli uskonnon kanssa. jos kaikki maat rupeisivat perimään vanhoja maitansa takasin niin mitä siitä seuraisi varsinki jos tämä hanke olisi lähtöisin Joukon kaltaisilta ihmisiltä. Oma kohtainen mielipide on Joukon juttujen perusteella että hän ei ole todellakaan valmis mistään suomen asioista päättämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 13.03.2010 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeiles Piho ensin omien reviirillä eli kirkon omissa vaaleissa, uskon että siellä on paljon saman henkisiä tyyppejä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 13.03.2010 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sako_92 kirjoitti:
Kokeiles Piho ensin omien reviirillä eli kirkon omissa vaaleissa, uskon että siellä on paljon saman henkisiä tyyppejä.

En kuulu luterilaiseen kirkkoon.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
terva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2007
Viestejä: 1673

LähetäLähetetty: 13.03.2010 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

haha ei saakeli vanha ukko vielä vakavissaa.

Jos ei eduskuntavaaleissa tärppää nii kokeile stand uppia, siellä tollaset pellet pärjää! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 13.03.2010 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä jos eroaisit Jouko Piho täältä foorumista ja menisit muualle jo sitä epäonnistunutta kampanjaas mainostamaan. Tää on metsästysfoorumi eikä mikään tukijoukkojen keräämispaikka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 13.03.2010 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sä ärsytät mua jo ihan tarpeeks noilla sun asioillas enkä nähtävästi kyllä ole ainut joten ehdotan että Jouko Pihoa ei enää näkyis täällä jos ei oo jotain metästyksestä asiaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Firelake
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Syy 2006
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 13.03.2010 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harmaakarhun kannattaisi varmasti itse rauhoittua ja ottaa aikalisä. Nimittäin aikas erikoisen voimakkaan reaktion saa Piho sinussa (ja monissa muissakin) aikaan? Hän kuitenkin kirjoittaa rehdisti omalla nimellään ja tuo mielipiteensä ja politttisenohjelmansa selvästi esille. Asiallisempaa keskustelua toivoisi muiltakin osapuolilta.

Ja tässä Suomen poliittisessa tilanteessa ehdokkaan asemyönteisyys liittyy kyllä läheisesti foorumin aihepiiriin. Oletko muuten huomannut, että foorumilla keskustellaan kaikesta muustakin, kuten moottoripyöristä ja viskeistä... Ja kaiken lisäksi tämän aihealueen nimi on "Lainsäädäntö ja politiikka"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zepe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2009
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.03.2010 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harmaakarhu kirjoitti:
sä ärsytät mua jo ihan tarpeeks noilla sun asioillas enkä nähtävästi kyllä ole ainut joten ehdotan että Jouko Pihoa ei enää näkyis täällä jos ei oo jotain metästyksestä asiaa.


Sähän voit hypätä yli kirjoitukset jotka sua ärsyttää... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.03.2010 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kannattaa ehdottomasti viheltää tämä sättimispeli poikki. En itse usko ja olen eronnut kirkosta. Olenpa vielä sitäkin mieltä että uskonto jo maallinen valta olisi tänä päivänä erotettava mahdollisimman tarkasti toisistaan.

Silti on kertakaikkiaan pidättäydyttävä kovin agressiivisesta hyökkäyksestä omalla nimellään esiintyvää kohtaan kun itse kirjoittaa nimimerkin takaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 13.03.2010 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zepe kirjoitti:
Harmaakarhu kirjoitti:
sä ärsytät mua jo ihan tarpeeks noilla sun asioillas enkä nähtävästi kyllä ole ainut joten ehdotan että Jouko Pihoa ei enää näkyis täällä jos ei oo jotain metästyksestä asiaa.


Sähän voit hypätä yli kirjoitukset jotka sua ärsyttää... Rolling Eyes


totta Rolling Eyes se on hienoa että ihmiset ajattelevat ja puhuvat eriasioista mutta en voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka ajavat sellaisia asioita mitkä ei ole edes mahdollisia tai sitten ovat mahdollista liian suurella hinnalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 13.03.2010 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olen samaa mieltä että nyt saa riittää tää. olisi hienoa että joku ehdokas ajaisi aselakia parempaan suuntaan kun se on nyt menossa. mutta politiikka ja uskonto ei sovi yhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 6 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com