OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 05.04.2010 07:26    Viestin aihe: Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro. Vastaa lainaamalla viestiä

Elikkäs tilanne on sellainen, että tällä hetkellä ollaan ilman mehtä autoa. Suunnitelmissa olis kesän aikana hankkia nelikko paku ja tuossa otsakkeessa olis pari vaihtoehtoa. Volkkarista on sen verran kokemusta, että yhellä kaverilla sellanen on ja mennee ihan todella hyvin pakettiautoksi ja maa varaa on enemmän kuin miun vanhassa Land Gruiserissa oli, autoon on laitettu korotus sarja ja siihen mennee nykysin 16" renkaat.
Saapiko Hiaceen sellaista korotus sarjaa?
Kertokaahan kenellä hiace on mitenkä tyytyväisiä oletta olleet "maasto ominaisuuksista"?
Eihän pakusta toki maasturia saa, mutta korotettuna menee syksyn jahdeissa kyllä hyvin ja jonkinlaisessa lumessakin, vaikka lukkojahan noissa ei ole eikä sillätavalla maasturin veroisia.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
VKK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2004
Viestejä: 3306
Paikkakunta: "Mauser-maa"

LähetäLähetetty: 05.04.2010 07:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teknisesti pidän itse tojotaa parempana/kestävämpänä. Mikään maasturi se ei kuitenkaan ole. Sattui tässä kerran sillosella työpaikallani särkymään taka kardaani 4x4 hissusta, liikut oli sen jälkeen aika vähissä. Etupää ei vetänyt niin paljoa, että olisi hallin luiskaa päässyt ylös. Koko etupään veto toimii viskolla, vain hieman auttaen vetopuuhissa.
Transporterissa on hieman toisenlainen systeemi..
_________________
"I believe in ammunition" -Bob Leckie
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 05.04.2010 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sepä se kun ei lukkoja ole niin vetoja ei luonnollisesti ole ihan HJ:n luokkaa. Mutta eikös nuo pakutkin ole rungollisia vehkeitä? Kait niihen sais laitettua sähkövinssin keulaan jos haluaa ensiapua.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jacky
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Elo 2008
Viestejä: 84
Paikkakunta: II

LähetäLähetetty: 05.04.2010 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaksi hiacea on ollu työautona joista aikaisempi oli lyhyt ja nykyinen on pitkä. Tuota pitkää en ala suositteleen mettäautoksi kellekkään, mutta lyhyt ois itelläkin mielessä nuihin hommiin. Pitkä on melko jäykkä käännettävä ja paljon heikompi meneen lumessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 05.04.2010 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa molemmat olla ihan hyviä jahtiautoja, itse käytän hiace 4wd malli lyhyt näpsäkämpi sompailla kapeilla teillä lumipenkkojen välissä 16 tuumaiset hiluxsin vanteet talvirenkaina menee 195x75tai80x16 kesärenkaat 205x75x16, vakiona kun 15 tuuman vanteet liekö ihan uusissa palattu 16 tuumasiin ?, kulutus taitaa edelleenkin olla pienempi transporterissa ? hiacessa 4wd malleissa aina liukuovet molemmin puolin, taitaa olla makuasia kumman laittaa, talven kettujahdeissa se meno loppu täälläpäin helmikuun puolenvälinpaikkeilla vaan kyllä siinä isotkin OFFROAD maasturit möyrivät Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5451

LähetäLähetetty: 05.04.2010 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VKK kirjoitti:

...
Transporterissa on hieman toisenlainen systeemi..


Taitaa riippua (vuosi)mallista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 14895
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.04.2010 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin minkähän ikäistä autoa meinaat hommata??


hiace 4wd on -93 vuoteen asti varustettu alennusvaihteella, eli maastoauto oikeasti. siitä saa nelikon pois pelistä joten esim. kesällä selvää säästöä ajella tavanvedolla, uudemmissa hiaceissa on jatkuva neliveto viskokytkimin? varustettuna

wolkkarin nämä vanhat mallit ovat niitä takamoottorisia syncroja, niissä oli jotain lukkoja olemassa ja kiinteä neliveto siis mahdollinen. niin ja kansivikoja oli näissä paljon 1.6l dieselinä turbolla ja ilman.

uudemmissa wolkkareissa taas näitä "kun olet jo kiinni niin alkaa vetämään"-ratkaisuja. pärjää metsätie-tasolla kaikilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 05.04.2010 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

D4D kertoo ettei vanhoista hiaceista ole kyse Wink -95 taisi olla viellä viimmeisiä jakolaatikollisia hiaceja "lättänokka", autonet siellä joitakin lyhyitä nytkin myynnissä. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 05.04.2010 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo sen paremmin vuosimalliin kiinnittynyt. Varmaan kuitenkin jos hiace tulee hommattua niin sellanen pitkänokkasta mallia oleva, tai sitte näitä uudempia syncroja. Riippuu tosin käytettyjen saatavuudesta ja hinnasta ja tulevista työkuvioista, että kuinka paljon on rahaa käytettävissä. Tarkoitus ois kuitenkii rakennella siitä sellanen kestävä ja luotettava käyttö auto jolla pääsee syskyt ja alkutalvet ainakin mettäteillä möyryymään. Ja paku siinä mielessä, että siinä kulkee tavarat ja koirat kätevästi mukana.
Oottako kuka laittanu Hiaceen korotus sarjaa? Paljonko maavaraa korotussarjan kanssa?
Kaverilla tosiaan syncrossa korotussarja niin maavaraa on todella huimasti, enemmän mitä minun vanhalla HJ:ssa oli.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2898
Paikkakunta: Posio

LähetäLähetetty: 05.04.2010 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jamppa86 kirjoitti:
En oo sen paremmin vuosimalliin kiinnittynyt. Varmaan kuitenkin jos hiace tulee hommattua niin sellanen pitkänokkasta mallia oleva, tai sitte näitä uudempia syncroja. Riippuu tosin käytettyjen saatavuudesta ja hinnasta ja tulevista työkuvioista, että kuinka paljon on rahaa käytettävissä. Tarkoitus ois kuitenkii rakennella siitä sellanen kestävä ja luotettava käyttö auto jolla pääsee syskyt ja alkutalvet ainakin mettäteillä möyryymään. Ja paku siinä mielessä, että siinä kulkee tavarat ja koirat kätevästi mukana.
Oottako kuka laittanu Hiaceen korotus sarjaa? Paljonko maavaraa korotussarjan kanssa?
Kaverilla tosiaan syncrossa korotussarja niin maavaraa on todella huimasti, enemmän mitä minun vanhalla HJ:ssa oli.


Mitenkäs tuollaisen korotussarjan saanti volkkariin onnistuu, mistä ja mihin hintaan?
Vähän kiinnostais tuohon ommaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 05.04.2010 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kierre jousetko siinä vain napataan hiaceen taakse ja edestä vääntösauvat vetästään tappiin niin ja iskarit samalla uusia jos vanhat alkaa olla kaput ? vaan kyl talvikäyttöön kun hiaceenkin 195x80x16 heivaa alle pääsee aika mukavasti, rajat ne kumminkin joskus tulee vastaan sitten ei auta kuin ostaa traktori Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 05.04.2010 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii siihe volkkariin saapi sellaset vahvistetut kierrejouset, joissa taitaa olla joku pari kierrettä enemmän kun vakioissa. Ne kun lykkää alle ja kiertää tangoista koria ylöspäin sen minkä saapi ja vaiihtaa 16" renkulat alle ni maavaraa on iha kiitettävästi. Iskarit kannattaa olla kunnossa tai vaihtaa ne samalla, tai miettiä kiertääkö tangot ihan tappiin asti, vähentää lookisesti ajatellen joustoa jonkinverran, mutta sitpä ei tietysti tarvia tupakkia eriksee karistella Very Happy
Hintaa en muista nyt äkisti mitä se volkkarin korottaminen tuli kaverille maksamaan vaikka on se sen joskus sanonu. Niitä korotusjousia saa varmaan tilattua ihan varaosaliikkeiden kautte, saattaapa jostain motonetistäkin vaikka löytyä ja varmasti googleen kun laitat ni saapi netistäkii tilattua.
Vaikia kyl valita et kumpaakohan sitä alkas enempi itselleen etsiskelemään, volkkari vaiko toitsa...
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 05.04.2010 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auto Seikelillä on noihin volkkareihin eri tasoisia korotuksia

http://www.seikel.de/index.php?id=5&L=1

T5 Extremen kun pistät niin ei tarvitse pikkukiviä kierrellä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 06.04.2010 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No hiaceen menee noi 16 tuumaset heittämällä ja nuo edellä mainitut rengaskoot toimii eivät ota kiinni mistään, autonetissä oli jokusia pätkä 4wd hiaceja tarjolla juuri tuolla uudella koneella 2.5 D4D, vaan kumpasellakin toimeen tulee wolsu tai tojo. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 06.04.2010 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistelisin,että taksipirssejä esim.Carsport kun on varustellut niin tehny samalla korotuksia noihin pikkubusseihin/pakuihin.Noihin kun laiteltu noita astinlautoja ne tahtoo muuten olla aina mutkalla.Voin kyllä muistaa täysin väärinkin Rolling Eyes
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 1 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com