OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 06.04.2010 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jamppa86 kirjoitti:
...Tarkoitus ois kuitenkii rakennella siitä sellanen kestävä ja luotettava käyttö auto...
No tuohan sulkee jo VW:n pois kokonaan. On ihan järkyttävä ero huoltojen hinnoissa ja korjauksen tarpeessa kun näitä kahta tavara-autoa vertailee. Siitä on ihan turha volkkarimiesten inistä pönkittääkseen omia valintojaan. Valehtelevat jos väittävät muuta. Se on aina pitemmän päälle iso summa säästettyä rahaa ja hermoja kun hiacen noista valitsee. VW on mukavampi ajaa ja löytyy ehkä pirteempiä koneita mut mielummin itse morjestan vähän hitaammalla hiacella tien poskeen jääneelle volkkari kuskille kuin olisin itse kiroamassa autolleni. Hiacea sanoo monet ikiliikkujiksi mut volkkaria ei kukaan. Lappalaiset ja neekerit on hyvä esimerkki kokemuksen tuomasta valinnasta. Työn antajallani on 4x4 transportteri ja pari etuvetoa. Korjaus tarve on sitä luokkaa että ilman niitä voisivat vaikka nostaa mulle liksaa. Työkaverilla oli pitkä nokkanen hiace 9v eikä siinä ollu koskaan vikaa. Vain normi (halvat) huollot. Suosittelen vierailemaan auto merkkien omilla foorumeilla sekä muilla autoalan foorumeilla lueskelemassa näitä juttuja. Avartaa näkemystäsi eroista vähän eri tavalla.

En puhu jaskaa vaikka kiihkomielinen kirjoitus tyylini saattaa virheellisesti antaa ymmärtää että suurentelisin asioita. Se vaan on niin että hiace kestää käyttöä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mökö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 06.04.2010 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa mieltä Gerberoksen kanssa,itse olen ajanut Hiecella työni puolesta n.800000km hiaceila ja tällä viimeisellä n.500000km eikä ole murheita ollut.Se myötiin ja ostettiin Volsu niin siitäkös huolet alkoi.Ainahan se korjauksen välin kestää Very Happy .Volsu on parempi ajaa ja pienempi ruokainen.MUTTA HIACE ON LUOTU KESTÄMÄÄN Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 699

LähetäLähetetty: 07.04.2010 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä ihan pakko hieman kommentoida. Itsellä on kokemusta sekä Hiacesta, että Volkkarista ja kyllä kansanauto peittoaa kaikilla osa-alueilla riisikupin mennen tullen. Hiaceista hajosi koneesta lähtien lähes kaikki. Kytkin kesti kaikissa vajaa 50.000 km ja pellit alkoivat luhistua reilun vuoden käytön jälkeen ym. ym. ym.

Volkkareita (T-4) on aiemmin ollut kaksi ja molemmilla on ajettu yli 400.000 tekemättä, normaali huoltojen lisäksi, mitään isompaa remonttia. Tietysti jarruja yms. kulutusosa on pitänyt laittaa, mutta esim. kytkintä, tai vetoniveliä ei ole tarvinnut vaihtaa. Edellisellä ajoin 440.000 km ilman murheita.

Nykyisen Syncron mittarissa on nyt reilu 380.000 kilsaa ja siihen olen joutunut vaihtamaan (ylimääräisenä) ilmastoinnin hihnan kiristysrullan. Siinä on uudesta asti ollut ns. teholastu eli voimaa on riittänyt raskaaseenkin vetoon (1500 kg vene) ilman minkäänlaisia ongelmia esim. kytkimen, laatikon, tai takaperän kanssa. Takana on Eichbachin erikoisjouset ja etupäätä on hieman nostettu ja iskarint on ns. vahvistettua mallia, joten maasto-ominaisuudet ovat olleet vähitäänkin riittävät jahtireissuille.

Ihan heti en merkkiä vaihda!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 07.04.2010 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielipiteitähän tuo jakaa kumpi parempi on. Toki kummassakin on varmasti niitä ns. maanantaipäivä kappaleita, joissa on jo uutuuttaan kaikki mahdolliset viat. Ja mieltymyksestäkin se varmasti paljolti on kiinne.
Henkilöauto puolelta sen verran kokemusta volkkareista ja toyotoista, että toyotat kestävämpiä tekniikaltaan ja jollain tapaa yksikertaisempia korjata kun volkkarit. Bensapumpuissa, ovien kahvoissa ja lukoissa on ainakin noissa passat ja vento tyypin volkkareissa vikoja vähintäänkin riittävästi. Liekkö samoja vikoja sitten kantautunut isompiin volsuihin.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 07.04.2010 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta suolakaivoksen pari vuotta vanhasta etuveto portterista meni pari kuukautta sitten vetoakselin boorit. Siihen jäi liikennevaloihin ja siitä hinaten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 07.04.2010 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä mutta valtion leivissä olevat pojaat joilla ajossa useita wv transportereita eivät ainakaan kehu meinaan merkkihuolto ainakin on työllistetty, muistelevat vain kaiholla lantikkaa vaan sehän on maasturi joka tehty kestämään, itsellä edellisessä hiacessa 435tkm velimies 560tkm toki autot eivät uudesta olleet kumpaisellakaan molemmat 4wd ja ajoa paljolti metsäautoteillä ja talvella kinoksissa tuli möyryttyä eivät helpolla pääseet "vanhanakaan" mutta ei ongelmia tekniikan kanssa, toki huoltokustannuksetkin jotain näyttelevät esim. vaikka jakopääremmin vaihto paljokohan wv maksaa taikka hiaceen ?? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 07.04.2010 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webramin kommetti hieman kummeksuttaa. Oliko hiace nelikko ja veditkö paljon raskasta kuormaa perässä. Metsäkone miehet on joskus valitellu kytkimen olevan heikko kun on suursäiliö kyydissä Laughing . Vanhemmissa hiacessa (2L-moottorilla) on ollut tuttavan (deasel huollon mies) mukaan joitakin kansivikoja jotka on johtunut siitä, kun on ajettu ilman nesteitä.

Ajeletko juurikaan hiekkateitä vw:llä? Taksimiehet valittaa jottei ole sorateiden auto tuo volkkari. Jotai pa-linjoja tuntuu hakkautuvan puhki muistaakseni ja etu akselisto on vw:n heikkolenkki ollut aina. Pomon nelikolla ei ollut ejettu kun joku kymppi kun meni perä, ja ihan tuntemattomasta syystä. ...Hiacen perähän on auto piireissä tunnustettu jo kauan aikaa ja on suosittu silloin kun jonkun vehkeen pitää kestää.

Kumma maanantai hiace on sulla ollu, ...ja vielä kummempi volkkari. Mut ei siinä, voit olla onnellinen (vielä). Wink

Vai liekkö vw-myyjä tuo webram.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 07.04.2010 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja hiacessa se jakohihnan vaihto on mallista riippuen joku satanen ja VW:ssä ~1700€.

Pitää nyt lisätä vielä että isäukolla oli vm92 hiace ja ennen myyntiä 320tkm kohdalla oli mennyt muistaakseni laturi ja kardaanin ristikko. Laturi satasen paikkeilla ja ristikko 3,5€. Aika kalliita kilometrejä Wink . Siis ei kytkin vikaa, ei vetoakseli vikaa eikä muutakaan moottri ym vikaa. Jarruosiakin aika vähän tarvis uusia. Ja muutama vakaajan yhdystanko. Eikä ollut juurikaan ruosteinen vaikka ikää jo oli. Toki pellit tarvitsivat paljon huolen pitoa. Mutta tässä asiassa ei saman ikäiset volkkarit ole sen parempia.

Nyt on kohta 100tkm mittarissa -03 mallilla eikä tuossa ainakaan vielä ole mtn vikaa ollut. Juuri kävi kuuntelemassa katsastus miehen kehutkin.

Vähempi ruosteherkkiä uudemmat volkkarit on mut ei toyotakaan niin paha ole jos vaan siitä pitää huolen. Jos nyt lisää kustannuksia niin vie auton heti tunnolliselle tekijälle ruoste suojaukseen niin säästyy paljolta tulevaisuudessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 07.04.2010 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt luulojen sijasta puhutaan T4:n (91-02) heikoista kohdista, niin ne ovat lähinnä etupään nivelet ja 88 hv tdi koneisen vaihdelaatikko sekä ruostuvat pystysaumat ja tietysti hakkautumisen myötä ruostuvat helmat. Parhaiten ongelmat selviävät esim. FFP:n foorumilta. Siellä en turhaan merkkikiihkoiluun ole törmännyt.

Mitään kiihkouskoa ei koskaan ole ollut mitään merkkiä kohtaan sen kummemmin ja autoina on ollut niin japanialaista kuin eurooppalaistakin. Hiace on viattomammassa maineessa eikä se varmaan aivan tuulesta temmattua ole, muttei TRP suinkaan mikään vikapommi ole. Kaikissa merkeissä on vikaa kun niin sattuu, välillä taas päästään pitkään ihan ilman vikoja.

Ne pari teenelosta, joka minulla olivat eivät tehneet poikkeusta. Pientä rassattavaa vanhoissa autoissa aina on, se vaan pitää hyväksyä. Mitään ihmeellistä autosta johtuvaa syytä rikkoihin ei volkkareissa tullut. Hiaceen verrattuna vaan olivat paljon mukavampia ajaa - myös soralla.

Sitä T4 mallia SAA lukollisella perällä. Sen sijaan keskitasauspyörästö puuttuu ja taka-akselille voima välittyy viskolla. Visko välittää voimaa koko ajan taakse jonkin verran, mutta takapäähän ei koskaan välity voimaa etupäätä enemmän. Kiinnijuuttumisen kannalta tuo lukkoperä oli mainio. Kun auto jäi kiinni, niin lukko päälle ja taas oltiin irti.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Visakoivu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2005
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 07.04.2010 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksia on molemmista. Eniten kuitenkin 90-mallin 4wd Hiacesta jota pidetään kaikkien kestävimpänä mallina. Nyt on menossa toinen VW syncro T4 korimallia. Ihmettelen vähän tuota puhetta merkittävistä kestävyyseroista. Volkkareista kumpikaan ei ole jättänyt tielle koskaan. Moottori/laatikko-ongelmia ei ole ollut lainkaan. Muita pienempiä juttuja onkin sitten ollut paljonkin varsinkin sähköpuolella. Hiacesta puolestaan meni 230 000km kohdalla nelivedon laatikko ja se oli kallis remontti. Myös jäähdytin jouduttiin vaihtamaan. Hiacen pääongelma oli se että kone oli äänekäs ja laiska ja kori ruostui silmissä. Hyviä puolia olivat alennusvaihteet ja isot renkaat ja hyvä kyky edetä lumessa. Tosin jos tätä talvea ei oteta lukuun niin lunta on ollut niin vähän että VW kulkee yhtä hyvin. Ero on aika pieni maasto-ominaisuuksissa ja VW on tavallaan etuvetoisena autona mukavampi ajella kun neliveto tulee tarvittaessa mukaan ja kulutus on huomattavasti pienempi. Hiace taas on neliveto pois kytkettynä täysin avuton ja neliveto päällä kankea ja isoruokainen. Nykyisessä volkkarissa on vielä sähköllä kytkettävä lukko joka parantaa ääritilanteessa etenemiskykyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 07.04.2010 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletko Gerberos muuten monta jakohihnaa vaihdattanut D4D koneeseen kun hinnan tiedät? Wink
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 806
Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää

LähetäLähetetty: 07.04.2010 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii kumpi sitte on parempi ajaa kohtuullisessa lumessa, sitäpä en tiedä. Volkkarin olen nähnyt etuvetoisena sekä nelikkona lumisella metsätiellä ja kumpakin "möyri" aika hyvin menemään. Etuvetoinenki meni sellaseen paikkaan mihin ei normi henkilöautolla olis ollu mitään asiaa. Liekkö siinä sitten paino ja akseli väli sopiva menemiseen.
Paljon niillä on merkitystä tuollasessa ajossa. Kuten lantikka meni ihan kevyeen isoilla vaihteilla ja sieti vielä puhelimee jutella ja vaikka ois pysähtyny mäkee ni vielä ois liikkeele lähetty ni kingcapit ja pajerot ei sieltä päässeet ku kymmenkunta kertaa vauhtia hakemalla.
Samallaista suoritus kykyä en tietenkää pakulta hae, mutta varmaa hiacen ja volkkarin menemis kyvylläkin jotai eroa on.
_________________
Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
runda
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2010
Viestejä: 11

LähetäLähetetty: 07.04.2010 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lapin kansassa oli taanoin tilasto jossa transporterin katsastuksessa hylkäys prosentti oli yli 50 prosenttia, mahtaako olla joku tyyppivika onko kellään tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9432

LähetäLähetetty: 07.04.2010 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jamppa86 kirjoitti:
lantikka meni ihan kevyeen isoilla vaihteilla ja sieti vielä puhelimee jutella ja vaikka ois pysähtyny mäkee ni vielä ois liikkeele lähetty ni kingcapit ja pajerot ei sieltä päässeet ku kymmenkunta kertaa vauhtia hakemalla.


Sivuun menee... Tarkoitatko "Lantikalla" Land Cruiseria, vai sitä "oikeaa lantikkaa" eli land Roveria? HJ:iistä kun mainitsit niin mieleen tuli...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 07.04.2010 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Oletko Gerberos muuten monta jakohihnaa vaihdattanut D4D koneeseen kun hinnan tiedät? Wink
Jaa että siihen tarvitsee oman kokemuksen jotta voi asiasta sanoo? Rolling Eyes

No se noissa D4D koneissa asettuu 500-800€ väliin. Ei ole hiacesta tarkaa tietoa mut onpa niitä malleja hiacessa alkaen 1,6B (12R), 2,0B (18RM), 2,2D (L), 2,0B (1RZ/1RZ-E) 2,4D (2L/2L-II), 2,4TD (2L2-T), 2,5D4D (2KD-FTV) Ja eiköhän niistä hinta haarukkaa kerry mut tohon väliin uudemmat, jos ei sit paku oo kalliimpi mut muistelen sen olevan lähellä tota 800.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 2 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com