OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 04.11.2017 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
Tehjääkö Hiaset vielä Jaappanissa? Kun Tojota alkoi kokoamaan kiesejä Euroopassa, laatu tipahti samalle tasolle kuin muilla eurooppalaisilla kansanautoilla. Mulla oli aikoinaan Carina E Tdi, uskomaton ikiliikkuja.


Hiacen valmistus loppu päästöjen takia joku vuos sitte. Nykynen proace on sitte sisarmalli olikohan sitikan tms. kanssa. Eli ei mitään tekemistä hiacen kanssa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 04.11.2017 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkä vuoden malli oli carinasi Nuuska?

Hiacen viidettä(viimeisintä) sukupolvea on kasattu japanissa, kiinassa, taivanissa, filippiineillä, vietnamissa, portugalissa, eteläafrikassa, pakistanissa ja malesiassa nyt ainakin. Siinähän on siis edelleen tylppä nokka ja kone penkin alla. Tätä ei ole suomeen tuotu, kuten ei juuri mihinkään eurooppaan. Varpaat edellä ajamista ei meillä pidetä kovin turvallisena. Meillä viimeinen hiace tuli -95 ja sitä kasattiin japanissa ja flippiineillä. Meille tulleet kaikki japanissa. Tämän jälkeen tuotiin granvia tila-autoon perustuvaa "euro"hiacea jossa kone nokalla, ja näitäkin on tehty japanissa ja vissiin myös filippiineillä. Näistäkin meille tuodut on kaikki tehty japanissa. Tämän korvasi proace, jossa ei ole mitään muuta tojotaa ku logo. PSA:n kyhäelmä. Väittivät että päästöjen takia olis tullut niin kalliiksi uuden koneen suunnittelun ja valmistuksen, että siirryttiin psa:n kanssa yhteiseen malliin. Toiset valmistajat vastasivatkin sitten kiristyviin päästövaatimuksiin vähän erilaisella tavalla Laughing . Joidenkin huhujen mukaan myös turvatesteistä ei enää hiace olis päässyt enää läpi. Tai voiko sen reputtaa? Mutta ainakin huonoin arvosanoin.

Ei se tojotan taso nyt euroopassa kasattuna niin alas sentään pudonnut. Maalipinnan laatu heikkeni, ja boschin sähköosat on selvästi huonompia kuin denson. Myös esimerkiksi sisustan muoviosat oli huomattavan paljon lahompia kuin japanissa kasattujen. Mutta taas esim meillä ollut britti avensis oli huomattavan hiljainen sisustaltaan, eikä natissut ollenkaan. Se oli myös aisinin jarruilla ja denson sähköillä pääosin. Joten aivan kaikilta osin ei kasausmaan perusteella voi tuomita. Tämä oli ensimmäisiä 2.0vvt-i malleja, joten siihen ehkä myöhemmin tullut euro-osia enemmän?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 04.11.2017 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Minkä vuoden malli?


1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Minkä vuoden malli?


1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt.

Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Nuuska kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Minkä vuoden malli?


1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt.

Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin.

Tuon takia kysyin. Wink Tosin carinaa tuli englannista -94, ja en muista tuliko jo -93 loppuvuodesta. Tämä aina vähän riippuu mallistakin. Esim. 2002 tullut corolla e120 farmaria tuli pitkään japanista. Missähän unkarissa tai turkissa tmv niitä muuten tehtiin, mutta farmaria taidettiin sittemmin tehdä vielä englannissakin. En tuota niin hyvin muista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 04.11.2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Nuissa at:ssa on kuviota varmasti enemmän joten en ainakaan isompia laittas. Ne on monesti melkeimpä kokoa isommat halkaisijaltaan mitä normaalit renkaat vaikka merkinnät samat.

Itellä oli maasturissa aikanaan nuo ja pitoa liukkaalla ei sen enempää kuin normirenkaissakaan. Kuvio menee tukkoon lumesta ja mudasta. Mudterrainit oli huomattavasti paremmat. Asvaltilla normirenkaat paljon mukavammat toki kestävät kulutusta hyvin.

Mutikat sulaa alle jos ajat isoa tietä, 10-15k maks. Noi uudet AT KO2:t on testien mukaan avarammalla ja paljon paremmin puhdistuvalla kuviolla. Talvirenkaat sitten erikseen.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 04.11.2017 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valmistenumero on monilla merkeillä käytännössä ainoa tapa selvittää kokoonpanopaikka varmasti. Tuo saksalaismerkin maineella ratsastava kulkine näyttää olevan oikeasti Ingolstadtista peräisin, pasuuna oli Emdenistä.
Mutta viimeiset 20v laadun, as-in luotettavuuden ja toimintavarmuuden, kannalta on ollut paljon merkittävämpää mitä osatoimittajat ovat toimittaneet. Useimpia merkittäviä osia toimittaa tätä nykyä käytännössä kaikille automerkille 2 tai 3 suurta valmistajaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 04.11.2017 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Nuuska kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Minkä vuoden malli?


1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt.

Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin.

Tuon takia kysyin. Wink Tosin carinaa tuli englannista -94, ja en muista tuliko jo -93 loppuvuodesta. Tämä aina vähän riippuu mallistakin. Esim. 2002 tullut corolla e120 farmaria tuli pitkään japanista. Missähän unkarissa tai turkissa tmv niitä muuten tehtiin, mutta farmaria taidettiin sittemmin tehdä vielä englannissakin. En tuota niin hyvin muista.


Tdi Carina oli olemassa vain -96 ja -97, sitten se olikin Avensis. Olen kuvitellut että Carinan farkut tuli Japanista, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Luja peli se kyllä oli, 400 tkm ilman ongelmia.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
Nuissa at:ssa on kuviota varmasti enemmän joten en ainakaan isompia laittas. Ne on monesti melkeimpä kokoa isommat halkaisijaltaan mitä normaalit renkaat vaikka merkinnät samat.

Itellä oli maasturissa aikanaan nuo ja pitoa liukkaalla ei sen enempää kuin normirenkaissakaan. Kuvio menee tukkoon lumesta ja mudasta. Mudterrainit oli huomattavasti paremmat. Asvaltilla normirenkaat paljon mukavammat toki kestävät kulutusta hyvin.

Mutikat sulaa alle jos ajat isoa tietä, 10-15k maks. Noi uudet AT KO2:t on testien mukaan avarammalla ja paljon paremmin puhdistuvalla kuviolla. Talvirenkaat sitten erikseen.

/Antti
Mulla oli land cruiserissa Yokohaman geolandar m/t renkaat ja ne kyllä kesti mainiosti isoa tietä. Talvirenkaat oli sitte erikseen. Yokohamoilla ajoin 2 kesää ja vielä olisi kolmaskin mennyt heittämällä. Maastossa sitten ihan eriluokan pito kuin allterraneilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öö... Minusta taas carinassa ei koskaan ollut moista tdi moottoria. Eikö niissä ollut joko 2C tai 2C-T moottori. Eli se perus diiseli tai D-turbo (TD). Avensikseen tuli sitten 2C-TE. Sen jälkeen tuli 1CD-FTV eli D4D.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Juuripa noin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Öö... Minusta taas carinassa ei koskaan ollut moista tdi moottoria. Eikö niissä ollut joko 2C tai 2C-T moottori. Eli se perus diiseli tai D-turbo (TD). Avensikseen tuli sitten 2C-TE. Sen jälkeen tuli 1CD-FTV eli D4D.


Aivan totta D-turbo se oli, eli diesel turbolla, josta kai aika yleisesti käytetään tdi-lyhennettä? Hukkasin sen 7 vuotta sitten, alkaa yksityiskohdat unohtumaan.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtjh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 183
Paikkakunta: viluvirta

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Miten pahasti hankaa? Vakio etupää vai vääntösauvoja säädetty?

/Antti
vakio etupää. Täydet kun kääntää niin hiukan ottaa kulma kiinni runkoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juze86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Mar 2011
Viestejä: 172
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 05.11.2017 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?

/Antti

205/75/16 vakio alustaisessa pitkässä nelikko d4d hiasessa alla nyt nastarenkailla ja renkaat linkussa hipo sisälokasuojaa eka talvena, nyt ei niinkään, webaston pakoputkea hieman enemmän, mutta ei ongelmaa pyörimisen kans missään tilanteessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PH
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Jou 2016
Viestejä: 37
Paikkakunta: Lappi Lapland Finland

LähetäLähetetty: 08.11.2017 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?

/Antti


Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 5 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com