OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9419

LähetäLähetetty: 08.11.2017 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:

Mutikat sulaa alle jos ajat isoa tietä, 10-15k maks. .

/Antti


Höpö-höpö... Laughing

Höpö-höpö Osa 2

"Avarammat"? Vanha AT Vs. uusi: http://www.jeepcommander.com/forums/26-wheels-tires/36913-bfgoodrich-all-terrain-t-ko2-here.html
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 08.11.2017 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Confused Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 08.11.2017 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PH kirjoitti:
Lahtis kirjoitti:
Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?

/Antti


Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen.

Minkä merkkiset ja malliset renkaat sulla?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PH
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Jou 2016
Viestejä: 37
Paikkakunta: Lappi Lapland Finland

LähetäLähetetty: 08.11.2017 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
PH kirjoitti:
Lahtis kirjoitti:
Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?

/Antti


Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen.

Minkä merkkiset ja malliset renkaat sulla?

/Antti


Ihan Nokian perus pakurenkaat. Ei tuolla maavaralla mihinkään maastoon tai syvempään lumeen kumminkaan mennä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6517

LähetäLähetetty: 08.11.2017 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan Carina E Tdi, uskomaton ikiliikkuja.


emminäkään usko..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lata
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Jou 2015
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 08.11.2017 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Confused Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.

/Antti

Hankookin rt03 kestää, päivittäisessä ajossa 100 tkm ja vielä oli pintaa viitisen milliä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 08.11.2017 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Confused Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.

/Antti
no mulla oli Yokohaman geolandar mud terrainit ja ajoin niillä yli 40 tuhatta kilometriä ja vielä olisi mennyt pitempään. Sitä en tiedä saako nuita hiaceen sopivassa koossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9419

LähetäLähetetty: 10.11.2017 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Confused Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.

/Antti


Onkohan sillä sinun kaverillasi nyt kaikki ihan ookoo (autossaan siis tokikin Rolling Eyes ).

Jotenkin oletin että puhumme kokoajan nykyisistä BFG MUD TERRAIN KM2 renkaista?

Noh, heitetäänpä pikkaisen tilastoa eikä Esson baaria tahi kaverilta kuultua;

10.10.15 - 10.11.17 (Tänään) välisenä aikana autolla ajettu19882 km joista Nokialaisilla nastoilla tuosta välissä suhattu 3840 km. Eli nämä Mutiaset
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=19461&cid=769&path=0,641,1582,666,667,769&lang= pitäisivät siis olla jo jotenkin "sulaneet" koska kilsoja 16042 km takana. Mut ei pirulainen! Kumithan on ollut käytössä jo vuodesta 2011 abaut samoilla kilsoilla kokoajan (en kämpän vesivahinkoremontin evakon takia löytänyt ajokin edellistä kirjaa tuota aijemmalta ajalta, josta olisi selvinnyt kyllä kilometrin tarkkuudella kyseisillä kumeilla ajetut kilsat...).

Mutta heitetään lonkalta että 3x16042 km olisi (koska tuona aikana talvet ja nastojen tarve ollut aika samanlainen etelässä) 48126 km. Pyöristeelläänpä reilusti alas: 40.000km

Ajosta 99% asvaltilla. Pääasiassa työmatkaa joka suuntaansa 16 km jonka varrella mennessä 30 liikennevaloa ja tullessa 32.

Ai mitenkö ne vaikuttavat asiaan? No ihan vain sen verran että kaikki eivät aina vihreällä, vaan yhtä kiihdytystä ja jarrutusta. Kumpikohan kuluttaa enemmän rengasta, edellä mainittu vaiko rullaaminen tasaseen? Eivätkä ole motarillakaan reissuilla osoittaneet mitään "sulamimisen" oireta, tahi edes lämmenneet normaalia enemmän 120 kmh alueilla vaikka olisi pidempiäkin pätkiä päästellyt. Olisi aika kummallista että 160 kmh (Q) lukitellut renkaat "sulaisivat" ihan vain pikitietä ajellessa. Luokituksissakin taitaa olla enemmän rungon kestävyydestä kiinni... Onhanne tainnut joskus savutakkin ja possua saaneet.

Niin, ja sitten se mielenkiintoisin... Pintaa on keskiarvoltaan noissa neljästä renkaasta mitattuna 10.8 mm. Vararenkaassa joka ei pyörinyt kuin lattialla sitä vaihdettaessa (juuh, pidän aina varasen samana merkiltään kuin kooltaankin kuin alla olevatkin) 15.3 mm.

Onko hapertumista? No ei ole. Paha että en saa just nippeli tilastoa joka liki vastaavat Defen Ja LC alta. Nämä siis Jimnyn alla. Juuh, kevyt kyllä, mutta tuppaapa sutimaan koko ajan takasilla jos ripeässä lähdössä asvaltti märkää.


Vaihtoon nuo menevät tuossa ajokissa ensi kesän jälkeen, mutta syy kyllä korppuuntuminen iän myöte, ei mikään vtuns sulaminen! Rolling Eyes
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 12.11.2017 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok, oon vatvonu asiaa, ja todennäkösesti otan noi allterrainit. Pääpaino isolla tiellä, eikä noista mutikoista saa Hiacella sellasta etua että kannattaisi. Eikö noilla mudterraineilla ole renkasmelu ja tärinät ihan eri tasolla allterraineihin verrattuna?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9419

LähetäLähetetty: 12.11.2017 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Ok, oon vatvonu asiaa, ja todennäkösesti otan noi allterrainit. Pääpaino isolla tiellä, eikä noista mutikoista saa Hiacella sellasta etua että kannattaisi. Eikö noilla mudterraineilla ole renkasmelu ja tärinät ihan eri tasolla allterraineihin verrattuna?

/Antti


Hitaasti rullatessa asvaltilla saattaa jonkin sortin tärinää huomata, jos sitä oikein yrittää havainnoida. Kyllähän ne jonkin verran humisee, mutta on niitä äänekkäämpiäkin Ns. katurenkaita. Tiedä sitten mitä se Hiacen äänimailmassa enään lisänä merkitsee.

Mikäli sen vähän mitä pehmeällä ajaessa tarvitsee oikeasti pitoa, on se mutiainen oikea valinta. Nuo km2:set ovat sangen "herrasmiesmäiset" vanhoihin, ja moniin vastaaviin verrattuna. Ja aika kaukana varsinaisista nuljukumeista. Nuo all terrainit eivät pehmeässä ole käytännössä pätkääkään pitävemmät kuin mitkään muutkaan katukumit. Tukossa oitis.

Miinuksena ja varoituksen sanana, että kumpaisetkin on sitten aika liukkaat märällä kestopäällysteellä...
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 12.11.2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiace on kyllä niin meluisa auto että renkailla ei hirveästi enään ole merkitystä. Ja ehottomasti normaalit renkaat jos et mud terraineja laita. Ottaa ne vähän isompana jos maavaraa haluaa lisää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 12.11.2017 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistähän johtuu että tässä meluisuus asiassa näissä on niin paljon eroja? Viimeiksi meluisassa hiacessa olen istunut vm.97 autossa. Sama kori mutta periaatteessa tuo 2L-II moottori oli vähän hiljaisempi. Muuten vaan oli meluisampi. Asia mikä paljon vaikuttaa on rattiakselin läpivienti. Jos se on riekaleina, niin kyllä on ääntä. Työkaveritkin on ihmetelly kuinka hiljainen tuo mun hiace on, ja kun sitä helposti vertaa t5 malliin axd sepelimyllyllä, niin huomattavasti hiljaisempi on. Jopa tämä uudempi 2.0 diiselillä oleva on siinä rajoilla onko meluisampi. Äänimaailma on niin erilainen että on vaikea verrata. Renkaat taas vaikuttaa huomatavasti. Jotku continentaalin vancot oli joskus hiljaiset 80 vauhdissa, mutta satasta ajaessa renkaiden jyrinä oli kauhee. Sittemmin petlakset ja nyt aeolukset on hyvinkin hiljaiset. Pääsääntöisesti nää on kuitenkin kohtalaisen hiljaisia ollu. Ja vw:t on ollu kyllä meluisia pääosin. Ihmettelen näitä auto-ohjelmia ja letiä kun ne aikoinaan näitä vertaili. Vissiin oli hyvin voideltu toimittajat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 13.11.2017 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä ainakin oli moottorin ääni häiritsevän kova kun kierrokset nousi riittävästi. Se asia helpottui merkittävästi korkeammilla renkailla. Satasen vauhdissa kierrokset tippui reilusta 3000:sta noin 2600:n ja se kuului hytissä. Sen jälkeen hiace omi jopa miellyttävä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 13.11.2017 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverilla oli Transussa vähän jyhkeemmät Generelit alla
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/general-tire/grabber-at3/

Ja riippuen tarpeesta
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/general-tire/grabber-at2/
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/general-tire/grabber-x3/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 29.11.2017 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-03 D4D Hiace on nyt pari päivää oireillu. Kuumalla koneella sammuu herkästi tyhjäkäynnillä. Missähän vika? EGR? Vetääkö ilmaa suodattimelta tai pumpulta? Suutinvika?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com