OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkynmettästys 2010
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89, 90  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mmasa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 01.10.2010 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsastys_hullu kirjoitti:
Missäpäin oli tälläinen tilanne mmasa? Smile
Meinaan, että vieläköhän tulee joitan muuttopartteja tänne Etleä-Karjalan kohdille..


ETELÄPOHJANMAALLA
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasonius80
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Lok 2009
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 07.10.2010 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin sorsajahdissa merellä täällä Keski-Suomessa, sorsia ei tullut reppuun, mutta kyyhkyjä kylläkin, yksi meni vielä hukkaan Smile Joten ei ne ihan kaikki oo vielä muuttanut pois...

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mmasa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 08.10.2010 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuli sitä kans käytyä vielä tiistaina, lintuja oli paljon n.250 parissa isossa parvessa, 5 alas mutta yksi tippui puskaiseen ojaan eikä löytynyt. Ampumatilanteita oli puolentoista tunnin aikana 8 tai 9, parempaankin saaliiseen olisi päässyt, paremmalla ampumataidolla Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lonkero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 434
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 15.10.2010 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko muut huomanneet että tattari maistuisi kyyhkyille erityisen hyvin? itse olin huomaavinani sen tänä syksynä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 15.10.2010 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko ollu kyyhkyhavaintoja vielä?? ite näin keskiviikkona teeripassissa kun yksinäinen kyyhky viuhto yli kovaa ja korkealla. Suuntana pohjoinen.. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2010 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kukaan OIKEASTI saanut hyviä kokemuksia kyyhkypilleistä? tein itse pillin ja kuulostaa kyllä paremmalta kun kaupan pillit mutta pillin tehokkuus arveluttaa.. mitä tuossa syssyllä kyyhkymetsällä seurailin niin KERTAAKAAN ei kyyhky reagoinut mitenkään niin kaupan, kuin itse tekemääni pilliin.

olin myös tilanteessa missä kyyhkynen tuli ennen aamuviittä niskan taakse kuusenlatvaan huhuilemaan isolle aukealle päin.. aukealla lensi kyyhkyä tuon tuosta mutta yksikään ei reagoinut mitenkään huhuiluun.. niillä oli selvä määränpää..

eli vaikka kuvat oli pellossa niin kyyhkyn oikea huhuilu ei houkutellut kuville..

olen tullut lopputulokseen että paras tapa ehdottomasti kyyhkyn loukutteluun on visuaalinen liike.. kyyhky havaitsee liikahtavan passimiehen törkeän kaukaa joten oikealla tavalla houkuttelevasti liikkuva/pyörivä esine/asia on kaikista tehokkain..

allekirjoitan tämän tuolla robokyyhkyllä.. hieno vehjes..

mutta nuo pillit.. p*ska värkkejä..
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mmasa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 18.10.2010 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mercury kirjoitti:
onko kukaan OIKEASTI saanut hyviä kokemuksia kyyhkypilleistä? tein itse pillin ja kuulostaa kyllä paremmalta kun kaupan pillit mutta pillin tehokkuus arveluttaa.. mitä tuossa syssyllä kyyhkymetsällä seurailin niin KERTAAKAAN ei kyyhky reagoinut mitenkään niin kaupan, kuin itse tekemääni pilliin.

olin myös tilanteessa missä kyyhkynen tuli ennen aamuviittä niskan taakse kuusenlatvaan huhuilemaan isolle aukealle päin.. aukealla lensi kyyhkyä tuon tuosta mutta yksikään ei reagoinut mitenkään huhuiluun.. niillä oli selvä määränpää..

eli vaikka kuvat oli pellossa niin kyyhkyn oikea huhuilu ei houkutellut kuville..

olen tullut lopputulokseen että paras tapa ehdottomasti kyyhkyn loukutteluun on visuaalinen liike.. kyyhky havaitsee liikahtavan passimiehen törkeän kaukaa joten oikealla tavalla houkuttelevasti liikkuva/pyörivä esine/asia on kaikista tehokkain..

allekirjoitan tämän tuolla robokyyhkyllä.. hieno vehjes..

mutta nuo pillit.. p*ska värkkejä..


itse olen kanssa samaa mielt', ei pillistä ole mitään apua, pelkkää rahastusta vain. Sitäkin tuli usiemman kerran kokeiltua tänäkin vuonna
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mmasa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 18.10.2010 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mc-manteli kirjoitti:
Onko ollu kyyhkyhavaintoja vielä?? ite näin keskiviikkona teeripassissa kun yksinäinen kyyhky viuhto yli kovaa ja korkealla. Suuntana pohjoinen.. Shocked


olin kans viimeviikon tiistaiaamuna teeripassissa, kyyhkysiä näkyi n.50 parvi lentävän ylitse ja korkealla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProGuide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2007
Viestejä: 473
Paikkakunta: Sievi

LähetäLähetetty: 19.10.2010 14:39    Viestin aihe: eipä Vastaa lainaamalla viestiä

menkääs poijjaat lepo/pesimäkuusikon reunaan alotuksen aikaan ilta ja aamu hämärässä ja kokeilkaa niitä pillienne tehoja sellasessa paikassa missä ne kyyhykyt normaalistikkin huhuilee... enpä oo koskaan kuullut tai nähnyt että kyyhkyt kääntyis pillille kuten sorsa... ite ammun vuosittain paljonkin kyyhkyjä pilliltä. Vielä paranee jos saat kuvan vaikka kiipeämällä korkean kuusen latvaan... tai jollain muilla konsteilla, nii kappas kummaa rupes pillin teho kaksinkertaistuun... Se on useinmiten vain siitä paikasta ja ajankohdasta kiinni.
_________________
-- SBE II--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mehtäeki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 462
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 19.10.2010 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harvoin kyllä kuulee enää elokuun puolella kyyhkyjen huhuilua, mutta joissain tilanteissa saanut kyllä pulut tulemaan pillille.
Joskus kesällä tuli puhalleltua niin 10 pulun parvi heitti 90 asteen käännöksen suoraan kohti, eli kyllä oikeaan aikaa vois olla tehokaskin.
Acmen peruspilli käytössä. Nykyisin ei kyllä tule käytettyä, kun ruokapaikat vetää kyyhkyjä omiin tarpeisiin ilman pillejäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 19.10.2010 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

omatekonen pilli ja alotuksessa oon useasti saanu semmosen parven jota on jo ammuttu ni kääntymään takasin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JoneK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 4071

LähetäLähetetty: 19.10.2010 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tukelius kirjoitti:
omatekonen pilli ja alotuksessa oon useasti saanu semmosen parven jota on jo ammuttu ni kääntymään takasin


Ihanko tuolla kevätkesän kiimahuudolla eli Hu-huu-hu hu-hu vai Ozzyn paranoidilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 19.10.2010 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hu-huu-huu-hu-huuu---hu-huu-huu-hu-huuu----hu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Benellihunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2008
Viestejä: 2687
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 19.10.2010 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuommoiset kyyhkyspillit saa tunkea hanuriin,ei semmoisolla tee mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 19.10.2010 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Benellihunter kirjoitti:
Kyllä tuommoiset kyyhkyspillit saa tunkea hanuriin,ei semmoisolla tee mitään.

tuollaset kommentit voi jättää pois jos ei tiedä mistä puhuu tai ei osaa käyttää. täällä on käytetty vuosia menestyksekkäästi, tänä vuonna ei ollu tarvis puhaltaa ollenkaa ku lintua tuli muutenki niinku liukuhihnalta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89, 90  Seuraava
Sivu 88 Yht. 90

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com