Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.02.2009 13:03 Viestin aihe: Virrat-Ruovesi alueen järvet |
|
|
Onko kokemuksia sorsastuksesta Virrat-Ruovesialueelta, lähinnä kiinnostaa nuo isompien järvien alueet mm. Toisvesi. Vettä pitkinhän pääsee Tampereelle asti ja järvet pysyvät sulana loppukauteen.
Laskeeko noille järven selille syksyisin allia, telkkää ym? Entä heinurit? Rannathan on pitkälti ainakin mökitettyjä joten rannoilta on ainakin hankala jahdata.
Tuttu ruokki sorsia joskus toisveden rannassa ja ampui heinureita aika paljon mutta muuten en tiedä alueesta. Omat kokemukseni rajoittuvat vaan tuohon ruokintapaikkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2009 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Hiljaasta, eikö kukaan foorumiporukasta käy noissa maisemissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sahkuifk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2009 16:03 Viestin aihe: |
|
|
Hauhuu on hyvää seutua ja sinne saa halvalla lupia, en nyt muista mistä mutta voin ottaa selvää. Mulla on paikat Visuvedellä mutta sielläkin alkaa oleen rannat aika rakennettuja ja joutsenet on vallannu monta hyvää paikkaa, mutta aina sieltä muutamia lintuja löytyy. Hanhia en ole paljoa tuolla nähny enkä ole kuullut muidenkaan niitä nähneen, mutta tää koskee vaan Visuveden seutua, muuallahan niitä voi ollakkin.
Toisvesi on aika karua maisemaa esim. Hauhuuseen verrattuna, mutta lintuja sieltä kyllä löytyy, vallankin sieltä herraskosken niskalta. _________________ jos ei voi, niin se on voi voi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.05.2011 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Tietääkö joku Virtain Liedenpohjan alueen lupakäytännöistä? Saako päiväkorttia/kausikorttia? Erityisesti vesilinnustus kiinnostaa, mahtaako tuolla olla loppusyksystä hyvin muuttosorsia(telkät, kaikki käy)? _________________ live jasmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2011 13:38 Viestin aihe: |
|
|
Mun vanhoissa papereissa lukee Liedenpohjan kk:n luvanmyyntipisteeksi Teuvon Tupa, p. +358 34758130. Alueella näyttäisi olevan myös jotain pikkujärviä Toisveden lisäksi, ja onhan se Toisveden pääkin aika matalaa. Muuttoparvia on joskus liikkeellä, en sanoisi että hyvin, ja Toisvedellä ovat erittäin arkoja. Joutsenia ja kuikkia uskaltaa kyllä luvata, ja paljon.
Itse olen käynyt Vaskiveden alueella, mutta sielläkin mökit ja joutsenet vaivaavat, ja muitten ruokinnat. Hauhuulla on yleensä lintuja, mutta viime vuonna valittelivat vähyyttä, toinen suosittu paikka on Vermasjärvi Kihniön suuntaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|