OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuinka monella maastoauto ja mikä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 25.02.2012 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on nyt pari kuukautta reenailtu ajelemaan takapuoli maata hipoen ja täytyy sanoa että ei siihen !&%¤#"! totu. Viime aikoina ollut lantikkaa kovasti ikävä ja joka kerta kun sellainen vastaan tulee niin silmäkulma kostuu. Täytynee alkaa pikkuhiljaa katselemaan maastureita sillä silmällä. Rauhallisesti ajattelin ajoittaa maasturiin siirtymisen loppukesästä, jos rahat suinkin antavat mahdollisuuden.
Sen verran kuitenkin ajattelin miettiä ja kysyä palstalaisten mielipiteitä merkistä ja mallista. Kestävä sen kuitenkin pitäisi olla. Tavara tilaa reilusti ja pitkillä matkoilla hyvä ajaa. Mutta ennen kaikkea vähävikainen.
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2010
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 25.02.2012 05:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
... Viime aikoina ollut lantikkaa kovasti ikävä...

Luotettava = Land Cruiser
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M..M
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2011
Viestejä: 594
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

LähetäLähetetty: 25.02.2012 07:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

siis tojotan land cruiser.
_________________
MITÄ ET TEE TÄNÄÄN, EI SITÄ TARVITSE TEHDÄ HUOMENNAKAAN
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 25.02.2012 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä om kyllä ollut mielessä. Jostain syystä Toyota tuntuu vain niin rumalta ja vähän ajetut aika vähissä. Toki ihan uudenkarheita löytyy, mutta hinta onkin jo aika kova. Mitenkähän nuo pajerot kestää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 25.02.2012 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Tämä om kyllä ollut mielessä. Jostain syystä Toyota tuntuu vain niin rumalta ja vähän ajetut aika vähissä. Toki ihan uudenkarheita löytyy, mutta hinta onkin jo aika kova. Mitenkähän nuo pajerot kestää?

Ruiserilla rullaa puol miljoonaa kevyesti. Pajero taitaa olla toinen ääripää, eli hajoo luultavasti ennen kun saat edes pihaan(kärjistettynä, jos joku ei ymmärtänyt). Rolling Eyes

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 25.02.2012 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän Toyotakin maine "kestävänä maasturina" pohjautuu vanhoihin BJ-40 ja HJ-60/61 sarjoihin, missä mm. tekniikan suunnittelun pohjana oli paljon raskaan kaluston/kuorma-autojen periaatteet => tekniikan mitoitus erittäin massiivista => kestää paljon kilometrejä. Mutta myöhemmissä malleissa LJ-70 jne kohti tätä päivää ovat lähempänä perinteistä suunnittelua mitä on muillakin valmistajilla. Epäilempä ettei kannata odottaa ihan vastaavaa "kestävyyttä" tekniikalta ja peltien osalta/ruostumisen osalta nämä ei ole koskana olleet mitään kovin erityisiä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 25.02.2012 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ehkä noinkin, mutta silti uskallan sanoa että kestää luultavasti enemmän kuin kilpailijansa. LJ70 on vielä hyvinkin luotettava tekniikaltaan, onhan konekin 2L joka on jo monessa muussa vehkeessä todettu lähes tuhoutumattomaksi. Ja tästä uudempiin kun mennään, on niissä verraten todella paljon enemmän ns. "hienouksia", eli mahdollisia vikakohteita enemmän. Uudempien tekniikkastakaan ei ole kovin paljoa moitteita kuulunut essonpaareissa. Joku harva laatikko on porsinut 3,0:sesta, mutta eipä sekään mikään yleinen vika ole. Onhan niitä HJ60:sistäkin jo puolesta karannut viitonen johonkin ku ei se kestä puoltamiljoonaa jurrata kärriä perässä liian pienillä kierroksilla. Kun jätetään HDJ80 ja LJ70 taakse niin pellit vastustaa ruostetta varsin hyvin, ja kun taas katsotaan kilpailijoita, ei ne tee mitään siinäkään sen paremmin kun verrataan saman ikäisiä. Siis land cruiser on mielestäni joka suhteessa kilpailijoidensa edellä kun katsotaan luotettavuutta. Ainakaan yksikään ei ole parempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sabatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 425
Paikkakunta: Isokyrö

LähetäLähetetty: 25.02.2012 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
No ehkä noinkin, mutta silti uskallan sanoa että kestää luultavasti enemmän kuin kilpailijansa. LJ70 on vielä hyvinkin luotettava tekniikaltaan, onhan konekin 2L joka on jo monessa muussa vehkeessä todettu lähes tuhoutumattomaksi. Ja tästä uudempiin kun mennään, on niissä verraten todella paljon enemmän ns. "hienouksia", eli mahdollisia vikakohteita enemmän. Uudempien tekniikkastakaan ei ole kovin paljoa moitteita kuulunut essonpaareissa. Joku harva laatikko on porsinut 3,0:sesta, mutta eipä sekään mikään yleinen vika ole. Onhan niitä HJ60:sistäkin jo puolesta karannut viitonen johonkin ku ei se kestä puoltamiljoonaa jurrata kärriä perässä liian pienillä kierroksilla. Kun jätetään HDJ80 ja LJ70 taakse niin pellit vastustaa ruostetta varsin hyvin, ja kun taas katsotaan kilpailijoita, ei ne tee mitään siinäkään sen paremmin kun verrataan saman ikäisiä. Siis land cruiser on mielestäni joka suhteessa kilpailijoidensa edellä kun katsotaan luotettavuutta. Ainakaan yksikään ei ole parempi.

Lj 70 moottori on kylläkin 2LT joka ei ole läheskään niin kestävä kuin hiluksien nokalta löytyvä sukulaisensa 2L, 2LT ongelmat kampiakseleiden ja kansien kanssa ovat ihan samaa luokkaa kuin mitsun 4d56t moottoreiden kanssa ja siksi sanoisin että tojotien maine yber kestävänä diesel koneena perustuu 3B,2H ja 2HT moottoreiden maineeseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 25.02.2012 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkähän nämä hieman uudemmat kestää? Jos vuosimallia 2007/uudemmat olisi kohteena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 25.02.2012 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Jos vuosimallia 2007/uudemmat olisi kohteena.


Mikäli ollaan tuolla hintatasolla liikkeellä (yli 40000) niin katselisin myös pitkähyttisiä lava-autoja sillä silmällä ja mikäli maantieominaisuudet ovat erittäin tärkeät niin katseet kohti saksalaisiin käytettyihin kuten touareg ja bemarin x5. Se saattaa tuo luotettavuus tietenkin olla tärkeä valintakriteeri lantikan jäljiltä ja jos mielenrauhaa hakee niin varmasti toyo sitä tarjoaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 26.02.2012 00:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
Jos vuosimallia 2007/uudemmat olisi kohteena.


Mikäli ollaan tuolla hintatasolla liikkeellä (yli 40000) niin katselisin myös pitkähyttisiä lava-autoja sillä silmällä ja mikäli maantieominaisuudet ovat erittäin tärkeät niin katseet kohti saksalaisiin käytettyihin kuten touareg ja bemarin x5. Se saattaa tuo luotettavuus tietenkin olla tärkeä valintakriteeri lantikan jäljiltä ja jos mielenrauhaa hakee niin varmasti toyo sitä tarjoaa...
No kävin ajamassa VW Amarokin ja oli kyllä aikamoinen pettymys. Amarokinhan pitäisi olla tällä hetkellä lava-autojen kärkikastia ajo-ominaisuuksien suhteen. Lisäksi Lava-autojen takapenkille ei tahdo lastenistuin mahtua ainakaan selkä menosuuntaan.
Kyllä lantikka sen verran usein oli pajalla että luotettavuus on aika tärkeä kriteeri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2010
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 26.02.2012 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Kyllähän Toyotakin maine "kestävänä maasturina" pohjautuu vanhoihin BJ-40 ja HJ-60/61 sarjoihin, missä mm. tekniikan suunnittelun pohjana oli paljon raskaan kaluston/kuorma-autojen periaatteet => tekniikan mitoitus erittäin massiivista => kestää paljon kilometrejä....

Oma kokemus on koettu juurikin HJ60:n penkillä. 450 tkm mittarissa ja kone kehrää kissan lailla edelleen. Tilaa on tarpeeksi ja etenemiskykyä on metsästäjän tarpeiksi ihan riittoisasti. Hintaa oli ostaessa 2400 ekua ja pari viimeisintä katsastusta on mennyt huomautuksitta läpi kerralla. Vuosimalli on -83.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 26.02.2012 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
No kävin ajamassa VW Amarokin ja oli kyllä aikamoinen pettymys. Amarokinhan pitäisi olla tällä hetkellä lava-autojen kärkikastia ajo-ominaisuuksien suhteen.


Eihän mitään henkilöautomaista ominaisuutta ole tarjolla erillisellä rungolla, jäykällä taka-akselilla ja lehtijousilla vaikka myyntimies kuinka sellaista puhuu. Lava-autot ovat lava-autoja ja niiden hyviä puolia on tarvittava muualla kuin maantiellä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34959

LähetäLähetetty: 26.02.2012 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin,työkalu aikamiesten töihin ja jos sattuu että sillä on vielä kohtuullisen mukava ajaa maantiellä niin ei siitä haittaakaan ole,mutta se on jo lisäominaisuus.
Nykyään taitaa olla niin että monella juuri tuo lisäominaisuus olisi se tärkeämpi kriteeri autoa valitessa,kannattaa katsella silloin sen perusteella ja unohtaa lava-autot.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 26.02.2012 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vertailukohtana olikin Land Roveri ja ero tuntui silloin aivan uskomattoman isolta. Tuntui kuin Amarokissa ei olisi ollut jousia ollenkaan. Kuitenkin puhutaan uudesta autosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 18 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com