OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

teeret.
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 16.10.2004 10:33    Viestin aihe: teeret. Vastaa lainaamalla viestiä

miksi teeret ei kukerra tai suhauttele kun aamuisin? pohtikaa.. kertokaa viisaammat? ei ainakaan siellä mistä itse yritän riistaa.. ois ihan kiva jos pääsis päivälläkin yrittämään saako niitä teeriä alas.. mutta ei koskaan! minne ne häviävät aamun jälkeen suolta ja metsäaukeilta?
Takaisin alkuun
deadline
Vieras





LähetäLähetetty: 16.10.2004 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teerellä on jonkinlainen iltalentokin olemassa, istuksivat latvuksilla juuri niiltä hetkiltä kun alkaa hämärtää. Siis viimeistään, liikehdintäähän tapahtuu jo aiemminkin. Mutta jos varaa niin että voi hyvin hämäränkähmässä marssia metästä pois, niin voi hyvinki päästä koittaan illallakin. Siinä keskipäivällä on hiljaisempaa, joskin yksittäisiä saattaa tosin olla silloinki latvoilla. Pulinaa ja suhinaa ei kyllä silloin kuule.
Takaisin alkuun
JupeX75
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 189
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 16.10.2004 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän nuo ole keskipäivään mennessä hätistelty metsien suojiin. Päivällä kannattaa koluta kuusenperseitä, sieltä ne lähtee jos lähtee. Myös muutaman vuoden vanhoilta raivauksilta löytyy päivälläkin. Hieman eri mieltä tosta kukerruksesta olen. Teeret on ainakin meilläpäin hiljaa vain muutaman tunnin, ennenkuin alkaa taas ilmoittelemaan itsestään. Eihän ne akatkaan jaksa koko päivää puhua.. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vieras






LähetäLähetetty: 17.10.2004 14:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan koskaan nähnyt teertä istuvan sähkölangalla Shocked kaveri sanoi nähneen..tuntuu vähän oudolta Rolling Eyes
Takaisin alkuun
geratherm
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 1501
Paikkakunta: Oulun lääni

LähetäLähetetty: 17.10.2004 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voe monastikkin.. Very Happy parhaillaan oon nähny kahdeksan teeren istuvan langalla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Miksu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 163

LähetäLähetetty: 17.10.2004 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monen aikaa alkaa yleensä teeren iltalento?

Kaverin kanssa menimme yhteen hyvään paikkaan iltalennolle, menimme sinne n.3-4 maissa, niin sieltä pellosta lähti teeriä, olimme siellä noin viiteen asti eikä niitä tullut eikä näkynyt yhtään.

Eli olisiko meidän pitänyt vain oottaa myöhempään vai?

Antakaapa te viisaat ja kokeeneemmat vinkkejä niin tietää ensi kerralla että mihin aikaan sinne menee ja mihin aikaan lähtee pois... Confused Smile
_________________
Kyllä mehtä palakan maksaa kun vuan työ tehtyä tulloo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 17.10.2004 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kylläpä tänään oli teeret oli liikkeellä tänään. ajelin veneellä ja katselin puihin näkyskö teerejä. niin huomasin avokallion päällä teeri kukon esittelevän ittään niin komiasti. menin maihin ja läksin kävelee sinne missä näin teeren matkaa oli noin 150metriä. laitoin aseen tuelle ja ammuin niin eikuin pyrstö heilahti meni karkeasti ohi. no teeri meni vähän matkaa seuraavalle kalliolle ja alotti saman rituaalin. no vaihoin asetta haulikkoo ja hiivin lähemmäksi. juuri kuin ammuin horjahdin ja teerit lähti lentoo silloin huomasin niitä noin 10 teertä olevan. no aikani siinä kiroillessa ja voimia keräillessä. ajattelin että lähen pois olin jo veneellä kun huomasin yhden olevan männyn latvassa noin 50 metrin päässä. silloin vaihdoin 4millisiin hauleihin ja aloin hiipiä lähemmäksi pääsin hyvälle kohalle ja rauhassa tähtäys niin johan putos kuin kivi maahan. oli komea ukkoteeri. oli osunut yksi hauli suoraan päähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 430
Paikkakunta: ympär mualimmoo...

LähetäLähetetty: 17.10.2004 21:33    Viestin aihe: . Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän nuita teeriä iltaisinkin näkyy mutta huomattavasti enemmän kun on pikkuisen lunta satanut maahan että alkaa marjat olla piilossa lumen alla sillon on teerillä pakko alkaa puiden latvoihin kivuta Smile. Itse olen sen huomannut myös iltaisin että teeret tykkäävät kukerella enemmän tai ainakin mitä minä olen kuullut niin useammin on kukertaneet kun suhiseet tai pulputaneet. Itse olen ilta kytikseen mennyt siinä klo 15.00 mutta olen mennyt suosiolla vähän keskemälle suota/aukkua sillä on nuo teeret ainakin alkusyksystä innokkaampia yli lentelemään kuin istumaan puissa ja on paremmat mahdollisuudet saada haulikolla yli lentävä teeri jos malttaa vaan olla hiljoksiin ja liikkumatta Wink.
_________________
Täähän on selevä homma....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
browning
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 239
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 19.10.2004 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite ku kävin n viikko sitte aamulla nii lensivät ja iltapäivästä 5 aikoihin lenteli vähän.seuraavana päivänä kävin iltapäivällä samaan aikaan nii ei lentäny yhtään.missä lie olivat..tai sitte välttivät sitä peltoo ku ammuin sielä edellisenä päivänä pari kertaa..en tiiä.muuten auttakaa huono muistista ja kertokaa millon kanalintu jahti loppuu.
_________________
ei se kaakana oo.ossuu siihen ku ottaapi tarpeheksi ennakkoo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vieras






LähetäLähetetty: 19.10.2004 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oulunläänissä kuun viimmeinen päivä
Takaisin alkuun
KyyhkyKiller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2004
Viestejä: 780
Paikkakunta: Pohjola

LähetäLähetetty: 19.10.2004 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

teeret tulevat aamuisin syömään koivun urpuja jotenka siksi ne lentelee ja suhautteleepi aamuisin. ja ne myös "virittelevät" soidinta. haulikko käteen ja koivun alle passiin! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miksu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 163

LähetäLähetetty: 22.10.2004 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin onko kellään tietoa, moneen aikaan ne teeret tulee aamulla?

Tuleeko ne hämärässä vähän kaheksan jälkeen, vai valosassa yhdeksän aikoihin? Confused

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä..... Laughing Smile
_________________
Kyllä mehtä palakan maksaa kun vuan työ tehtyä tulloo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 22.10.2004 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niistä jotka menevät tietylle soidinpaikalle ensimmäiset ovat liikkeellä ennen auringonnousua, joskus jo aivan hämärissä.
(niiden olen antanut mennä vaikka kohdalta lentäneet joskus - kuvalle ne ei tule eikä matkimalla koska niillä on päämäärä tiedossa)

Matkimalla teeri tulee (jos tulee) auringonnousun jälkeen, sitä seuraavan tunnin - puolentoista aikana.
Kuulaana pakkasaamuna aiemmin, huonolla kelillä myöhemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Baikal
***


Liittynyt: 06 Hei 2004
Viestejä: 599
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 22.10.2004 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo yleensä ne sinne nevalle paukahtaa siinä vaiheessa kun auringon säteet alkaa pilkahdella puitten latvojen välistä, tai ennemmin jos on pakkaasta..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 23.10.2004 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänään tuli yksi teeri. mahollisuudet oli vaikka kuinka moneen. tähän mennessä kaikki on ammuttu haulikolla. ne onjotenkin aika pöljiä välillä. kuten tänään kun ensin sato paljon ja sade lakkas niin ne nousi koivunoksille ja päästi aika lähelle hiippaillen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com