Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6267 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 14.10.2010 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Saa olla pokkaa, jos uudella tai lähes uudella autolla lähtee täysin umpeenkasvaneita teitä ajelemaan. Saattaa maalista kiilto kadota. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 14.10.2010 11:07 Viestin aihe: Re: Maasturi vaihtoon: MB G vai jotakin muuta? |
|
|
Vortex kirjoitti: | Omien kokemusteni pohjalta voin lämpimästi suositella Touaregia. |
Turbo-Cayennea on tullut ajettua aika paljon ja se ei oikein ole koskaan viehättänyt. Tosin tietämättä kuinka paljon eroa Touaregiin lopulta on, käsittääkseni se on pääosin kosmeettista? Melkein metrin (82cm?) Suburbania lyhyempihän Touareg on, niinkuin Land Cruiserkin, joten ollaan oikealla suunnalla ja vain n.35cm yli pitkän G:n.
Ei sinänsä mahdoton vaihtoehto. Kiitos.
Sämpy kirjoitti: | Saa olla pokkaa, jos uudella tai lähes uudella autolla lähtee täysin umpeenkasvaneita teitä ajelemaan. Saattaa maalista kiilto kadota. |
Uudenkarhea maastoauto ja metsäajon välttely on yhdistelmänä vähän kuin selibaatti supermallin kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 14.10.2010 11:11 Viestin aihe: Re: Maasturi vaihtoon: MB G vai jotakin muuta? |
|
|
hq kirjoitti: |
Uudenkarhea maastoauto ja metsäajon välttely on yhdistelmänä vähän kuin selibaatti supermallin kanssa. |
+1
Se olis täysin munatonta touhua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 14.10.2010 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Turbo-Cayenne 35" mud-terranneilla saattaa olla hyvin ainutlaatuinen näky katukuvassa kansainvälisestikin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 14.10.2010 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Tästä: http://www.blocket.se/halland/Mercedes_Gelandewagen_300_Turbodiesel_28641293.htm?ca=11&w=3
Siihen parilla tonnilla voimaa (250hv+) ja sitten talutat sinne offivarusteeseen muutostöihin (4000-6000) ja huoletonta, mutta kovaa ajoa. Ylläpito ja jälkimarkkinat varmasti helpompaa mitä jollain GE500 mallilla....tosin eihän se niin kyrväkäs ole kuin hienosti laulava V8 on
veroista en osaa sanoa, mutta "päästöarvojen" vuoksi selvinnee paljon vähemmällä mitä vastaavalla tehokkaalla bensalla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mainio Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Huh 2005 Viestejä: 517 Paikkakunta: keskeinensuomi
|
Lähetetty: 14.10.2010 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Osta se subaru takasin,äläkä venkoile |
|
Takaisin alkuun |
|
|
overkill Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2009 Viestejä: 1482
|
Lähetetty: 14.10.2010 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Ehdottomasti g mersu vain jos vahankin haluaa nauttia ajamisesta. Minulla oli pari vuotta G500 -00 ja ei voi muuta kuin sanoa etten ole paremmalla jahtiautolla ajanut. Polttoaineen kulutus toki hiukan hirvitti ja voimaa ei ole koskaan liikaa mutta muuten on kylla paras jahtiauto milla olen ajanut. Toiden ja ajomaaran muututtua ratkaisevasti oli vaihto pakko mutta kylla mielessa pyorii aina uuden mersun laitto. Seuraava malli vain on G55 tai sitten se parjattu G400 pikku fiilauksen jalkeen...
Mutta taydellinen auto jahti hommiin minun mielestani jos ei tarvitse rahaa miettia. Ja kun koeajaa uudehkon G:n ja hummerin niin ihan naurattaa kun tulee hummerilla vastaan maantiella. No jaksaahan ne jotkut katella rumaa muijaakin niin mikapa siina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 14.10.2010 15:08 Viestin aihe: |
|
|
overkill kirjoitti: | Ehdottomasti g mersu vain jos vahankin haluaa nauttia ajamisesta. |
Millainen tuo G on ajaa maantiellä? Itselläni ei kokemusta. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
overkill Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2009 Viestejä: 1482
|
Lähetetty: 14.10.2010 15:22 Viestin aihe: |
|
|
No silla kokemuksella mita minulla noista G mersuista on sanoisin etta vanhemmat mallit eivat ole mitaan ihmeellisia ajaa. Toki pitaa suhteuttaa silloin auto muihin saman ikaisiin maastureihin.
Mutta nuo uudemmat ovat sitten ihan eri planeetalta. Ei mitaan hairitsevia ajoaania sisaan, ajoasento on ryhdikas ja autosta nakee todella hyvin ulos joten ajo kaupungissakin on todella helppoa. Hiukan on panssarivaunu fiilinkia ajettaessa kun massaakin autolla on reippaanlaisesti mutta tuolla 300hp se liikkuu ihan natisti mutta mielestani hiukan lisaakin saisi olla siis sita voimaa. Ajo tuntuma on kuitenkin hiukan hakeva niinkuin monessa muussakin mersussa ja onhan kyseessa kuitenkin oikea maasturi joten mielestani se ei ole hairitseva. Ja siis tuolla 500 koneella se kulkee sen 210km/h todella helposti jolloin valitykset loppuvat. Ja laatikon valityksesta johtuen ohitus kiihtyvyys viela 100km/h nopeudesta on riittava mika sai itseni hummerin osalta lahinna huvittuneeksi. Tuli kuitenkin ajettua tuolla mersulla +60 000km joten jollainen pers tuntuma ehti tulla.
Ainoana vikana sanoisin maantiella etta vakisin laukaisee kuskille pikkupoikamaisia ajotyyleja turhan usein... No kai sita valilla saa lapsettaa isoja poikiakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 14.10.2010 17:16 Viestin aihe: |
|
|
overkill kirjoitti: | Hiukan on panssarivaunu fiilinkia ajettaessa kun massaakin autolla on reippaanlaisesti mutta tuolla 300hp se liikkuu ihan natisti mutta mielestani hiukan lisaakin saisi olla siis sita voimaa.
[...]
ohitus kiihtyvyys viela 100km/h nopeudesta on riittava mika sai itseni hummerin osalta lahinna huvittuneeksi. |
Kiitokset näkökulmista. Tuo voima-asia on ollut vahvasti tapetilla, edes SSdieselin virisarjalla Subbe ei ollut mikään raketti ja nyt ei ainakaan halua ostaa alitehoista. Samasta syystä nopeasti ohimennyt Hummer H1 -idea rajoittui tasan Duramaxiin jota heittää Gale Banksin tehokatalogilla, kyllä järkäleenkiin saa liikkumaan kun tehoa on riittävästi. 6.2:t ja 6.5:t eivät tunnetusti siinä kategoriassa juhli.
Ajatus siis on palannut takaisin G-mersuun, se mitä kerroit ei ainakaan mielenkiintoa vähentänyt. Moottorivaihtoehto, vuosimalli ja ennenkaikkea valittava yksilö ovat tosin edelleen auki ellei jotakin fiksumpaa (?) automallia tule mieleen tähän käyttötarkoitukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 14.10.2010 18:29 Viestin aihe: |
|
|
perisofeus kirjoitti: | G55 taitaa olla AMG virittämä, joten tehoakin kai on, mutta hintaakin. |
Tuo on vanhempi malli ilman kompressoria, mallivuosi 2005 ja uudemmat reilut 120hp pirteämpiä ja ohjelmistopäivityksellä ero kasvaa lisää. Aika suuri motiivi tälle viestiketjulle on uudempien AMG-mallien hintalappu ja erityisesti hatusta vedettävä autovero kun ensimmäistäkään ei tilastojen mukaan ole vielä käytettynä Suomeen tuotu.
Ellei hyvää vaihtoehtoa tule vastaan niin kohta voi olla, ei vaan tekisi mieli lähteä tullivirkamiesten numeroarpajaisten päivän viralliseksi maalitauluksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 31.10.2010 12:32 Viestin aihe: |
|
|
No niin. Ei sille mitään mahtanut.
Tosin ilman kompressoria... toistaiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
overkill Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2009 Viestejä: 1482
|
Lähetetty: 31.10.2010 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Hieno peli... Kateutta havaittavissa... oliko 500vai 55? ilmeisesti ei 400 kun kompressoria huutaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 31.10.2010 20:24 Viestin aihe: |
|
|
overkill kirjoitti: | Hieno peli... Kateutta havaittavissa... oliko 500vai 55? |
Kiitos. Tavallinen '02 G500 eli järki (kerrankin?) voitti autonvaihdossa. Jos se katoaa auton pidossa, soitto Kleemannille riittää.
Pitää tosin ensin vaihtaa nuo silestonet rupulikumeihin ja nostaa autoa ylöspäin sen minkä laki sallii ennen turhempia muutoksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|