OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Niskalaukaus
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kaatoa odotellessa
Vieras





LähetäLähetetty: 07.10.2004 16:05    Viestin aihe: Niskalaukaus Vastaa lainaamalla viestiä

Mihin kohtaa niskaa tulisi hirveä ampua, kun annetaan armon laukausta? Käytetäänkö tavallista hirviluotia vai kokovaippaistaluotia?
Takaisin alkuun
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 07.10.2004 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietysti hirviluoti, ei se sen pahempaa jälkeä tee ku kokovaippane.
Ja riippuu myös hirvestä että mihin kohtaan ammut "armonlaukauksen"
Esim. jos hirvi on sarvipää niin kannattaa ampua suunnilleen 3 nikamaa takaraivosta alemmas (n. 15 cm). Täten ei kallo hajoa jos haluat sarvet.
Eri juttu jos se on mulli tai vasa niin sinne takaraivoon vaan.

Ottaan ei kannata ampua, kyllä se kuolee vaan on sitte tympeä nylkeä ja tulee "rumaa" jälkeä kalloon ammuttaessa Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 08.10.2004 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipäs nyt aiheeseen liity mutta kumminkin, olen kuullut että yksi aloitteleva hirvimies oli saanut hirven kaadettua ja sen jälkeen oli vielä pitänyt antaa armonlaukaus niin tämäpä viisas mottas keskelle mahaa Smile
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 22.10.2004 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos on paras hirvikaliiberi eli 308win niin kannattaa ampua 10.1g sakon hirviluodilla se on niin hyvä että ei tarvitse lopettaa koko hirveä varsikin kun korvallisille sen eka paukun kollauttaa
Takaisin alkuun
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 22.10.2004 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Silloin kivikaudella, kun minä metsästyskortit suoritin, niin metsästäjänoppaassa neuvottiin ampumaan kämmenen leveys, korvien taakse. Sillä opilla olen tarvittaessa lopettanut ja hyvin on onnistunut. Mutta se oli silloin kivikaudella.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Renki
Vieras





LähetäLähetetty: 22.10.2004 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622
Silloin kivikaudella, kun minä metsästyskortit suoritin, niin metsästäjänoppaassa neuvottiin ampumaan kämmenen leveys, korvien taakse. Sillä opilla olen tarvittaessa lopettanut ja hyvin on onnistunut. Mutta se oli silloin kivikaudella.

Silloin kivikaudella Question
neuvottiin ampumaan. Oliko jo jousipyssyt.
Eikö ne ollu puusta ja kivestä tehtyjä kirveitä.
metsästäjänoppaassa neuvottiin. Olivatko niitä luolamaalauksia Question
Perk... olet vanhaks eläny. Onks siellä jossain iäisyyslähde. Voisin tulla
hakeen vähäsen maitotonkkaan.
Takaisin alkuun
Asiantuntijalääkäri
Vieras





LähetäLähetetty: 22.10.2004 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä, kun ammutaan hirvi 308 kaliberisella aseella, hirvi juoksee niin kauas ( 200 - 10 000 m), ettei armonlaukauksesta ole mitään hyötyä. Oikealla kaliberilla amuttuna hirvi kuolee 0-50 m, eikä silloinkaan ko. laukauksesta ole mitään hyötyä, mutta pistäminen sujuu paljon nopeammin. Laughing
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 22.10.2004 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puukkua se on vaan vailla...ei se siitä mihinkään enään karkaa...ja eikä sillä enään mitään tietoo tämän päivän tapahtumista...
Takaisin alkuun
st
Vieras





LähetäLähetetty: 22.10.2004 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Armonlaukaus on hyvä ampua aina kaiken varalta, ja kuka sitä kehtaa elävältä hirveltä kaulaa katkasta.
9.3x622 jo kertoikin oikean kohdan. Ammu hirviluodilla ei kimpoa niin pahasti, jos sattuu kivi kohdalle.
Takaisin alkuun
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 23.10.2004 04:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toivottavasti asiantuntijalääkärin ammatillinen tietämys on vähän parempi kun hirvenampumistietämys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 23.10.2004 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmettelen tuota kimpoamisriskiä. Edellisen hirven suolle nasautin joten "kimmoke vaaraa" ei ollut. Oikeaoppisesti jonnekin sinne hieman korvasta alaspäin. Nyljettäessä löytyi ensiksi se kaato luoti nahan alta ja nahkaa ja päätä kärryyn kiskoessa löytyi vielä se lopetus luotikin. Ei jää paljon energiaa kimmota jos kerran sisäänkin voi jäädä.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Papparainen
Vieras





LähetäLähetetty: 24.10.2004 19:27    Viestin aihe: 10,1 Vastaa lainaamalla viestiä

[Kysyppä Sakolta suosittelevatko hirvelle.Ei ole aina korvallinen näkösä'llä,ja jos isoa hirveä ämmut siihen kohti missä kylkiluut yhtyy selkärankaan. hirvi lentää nurin mutta lähtee kans liukkaasti,nimimerkki kokemusta omaava,sain kuitenkin hirven sitkeän koirani ansiosta.
Takaisin alkuun
Artsan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 25.10.2004 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lapalaakin jälkeen aivan turhaa hommaa, mutta jotkut ampuvat vissiin aivan ampumisen iloista ja kun "metsästyksenjohtaja" määrää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 26.10.2004 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se 10.1g sakon puolivaippaluoti tappaa muuten sata varmasti hirven kun sillä kollauttaa minä olen kaikki hirveni sillä ampunut ja yksikään ei edes lavoille ammuttuna ole yli sataa metriä juossut
yleensä olen kyllä ampunut korvallisille mutta jos on yli 100m matkaa niin olen lavoille voijjellut ja 308 on PARAS hirvikaliiberi sillä on ammuttu enempi hirviä kun millään muulla kaliberilla Exclamation
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 26.10.2004 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhden hirven olen tuolla suosittelemallasi luodilla ampunut se oli iso uros ja hyvin otti mukit kun lavoille ammuin luotia en saanut talteen kun oli mennyt läpi nykyisin käytän kumminkin Norman Oryxiä joka on toiminut aika HYRREESTI
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com