OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Paljonko aselaki tulee maksamaan maastamuuttoina?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viki kirjoitti:
Itse olen kaivamassa lähtökuoppia Sveitsin, Baden-Württembergin talousalueen tai USA:n suuntaan. Osaan kieliä riittävästi, jotta selviän niillä työelämässä, englannilla heti ja saksalla kertauksen jälkeen.

Työpaikka meni alta konkurssissa kesällä ja nyt täydennän tutkintoa työkkärin piikkiin yliopistossa, jonka jälkeen koettaa lähtö joskus ensi talvena tai alkukeväästä. Koulutukseltani olen sähkötekniikan diplomi-insinööri erikoisalueina verkkoteknologiat, tietoturva ja strategiasuunnittelu.


Eli me muut verorahoillamme rahoitamme koulutuksesi, jonka aiot hyödyntää muuttamalla pois. Melko "isänmaallista"......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:

En minä halua vaarantaa muita enkä vaadi siihen mitään laillisia tai erioikeuksia.

Minä vain odotan, että tavallisena ihmisenä ja kansalaisena saan harrastaa normaaleja asioita ilman, että virkamiehet määräilevät elämäni yksityiskohtia, sellaisia yksityiskohtia joilla ei muille kansalaisille ole edes merkitystä.


Käsittääkseni olet pitänyt "normaalina" sitä, että ihmisen pitäisi saada kantaa asettaa ainakin jo pari vuotta linnasta päästyään ja auton katsastuspakko on "riistoa".

Tarvitaanko linkkejä Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bushmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 2591

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bushmaster kirjoitti:
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Mr. Green


Niinhän siivellä eläjät ja rikolliset elämäntapaansa perustelevat Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoneK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 4071

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sudan ja etenkin Darfurin alue ovat kuulemma oikein viehättäviä tähän aikaan vuodesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 30.10.2010 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:

Muutamasta sellaisesta maastamuuttajasta olen jo kuullut, joilla aselakiuudistus on laukaiseva tekijä. Marginaalistahan se on, mutta kun otetaan huomioon muutkin poliitikkojen ja virkamiesten törkyilyt kansalaisia kohtaan niin kyllä Suomi vuotaa hyviä ihmisiä ulkomaille. Sellaisia ihmisiä joilla on varaa ja uskallusta arvostaa itseään ja vaatia asiallista kohtelua.

Ensiksikin täytyy sanoa, että minä kannustan jokaista muuttamaan maasta, joka tuntee sitä ahditusta, joka mm. sasun kirjoituksista on havaittavissa. Silloin maastamuuttaminen on oikea toimenpide. Mutta onko sitten niin, että Suomeen jäävät ovat yksinomaan köyhiä, itsetunnottomia pelkureita? Vai onko niin, että jokainen ei koe tätä yhteiskuntaa niin mädäksi tai ei koe, että yhteiskunta kohtuuttomasti normaalin ihmisen toimia rajoittaisi?

Kyllähän aselaki ottaa päähän ja moni muu yhteiskunnallinen juttu, mutta en minä koe niitä ainakaan niin raskaiksi, että lähtisin purkamaan sitä palettia ja kuvioo mikä kotimaassa on ja pakkaamaan kimpsuja. Ja ehkä johtuu osaltaan siittä, että minä en usko menettäväni yhtään asetta tulevaisuudessa ja uskon saavani jokaiseen tarvitsemaani aseeseen luvat. Ilmoitan kyllä heti jos tulen pettymään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 30.10.2010 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekusti kirjoitti:
minä en usko menettäväni yhtään asetta tulevaisuudessa ja uskon saavani jokaiseen tarvitsemaani aseeseen luvat.

Kiitos muita ja muiden oikeuksia kohtaan osoittamastasi kunnioituksesta. "Muita kiusattakoon, kunhan itselläni on kaikki hyvin." Oikein suomalainen asenne, tämä kyllä tässä maassa näkyy, ja siksi ainakin minun on tosiaan syytä lähteä muualle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 30.10.2010 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:

Kiitos muita ja muiden oikeuksia kohtaan osoittamastasi kunnioituksesta. "Muita kiusattakoon, kunhan itselläni on kaikki hyvin." Oikein suomalainen asenne, tämä kyllä tässä maassa näkyy, ja siksi ainakin minun on tosiaan syytä lähteä muualle.

No joo, minusta ei löydy niin paljon solidaarisuutta, että jos joidenkin harrastajien tilanne huononee, mutta ei minun ei juurikaan, niin en tästä syystä maasta lähde. Ei tässä ole mistään muiden kunnioitusten puutteesta kysymys. Vai pitäisikö jätevesiasetuksen vuoksi muutta, kun naapurilla ei ole kunnallistekniikkaa?

Mutta jos ei ole musta, niin se on valkoinen, on tai off.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 30.10.2010 18:38    Viestin aihe: Re: Paljonko aselaki tulee maksamaan maastamuuttoina? Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:

Puolisoni on lääkäri. No, eipä kai lääkäreitäkään Suomessa tarvita kun on varaa iskeä kansalaisia märällä rätillä naamaan.

Vai onko niin, että pelkäät uuden lain myötä tuon puolisosi ilmoittavan (kostavan) perheriidan päätteeksi sinun sopimattomuudesta aseen- / aseitten omistamiseen?
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14832

LähetäLähetetty: 30.10.2010 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen määrittänyt oman maassapysymiseni/maastamuuttoni siten, että sitten kun elämäntapani ei sovi tähän yhteiskuntaan, niin häivyn !&%¤#"! u n täältä. Eli niin kauan kuin kohtuullisesti ja asiallisesti saan hommattua tarvitsemiani välineitä ja harjoitettua metsästystä, niin homma toimii. Sitten kun heittää toimimasta, niin häivyn. Ei siitä sen enempää. Vapaus käytännössä on eri asia kuin paperilla, eli vaikka Suomi olisi kuinka kommunismin jäänne, niin minun määritelmän mukainen vapaus löytyy vielä metsästä.

Minä jättäisin sellaisen kommentoinnin kokonaan pois, jossa sanotaan kansalaisen olevan ikään kuin velkaa yhteiskunnalle koulutuksen muodossa tjsp. Tämä on meillä ns. maan tapa, eli koulutuksen saa, halusipa sitä tai ei. Meillä ei ole käytännössä valittavissa vaihtoehtojen "yleinen koulu" tai "yksityinen koulu" välillä, eli jos ei ole valinnanvapautta, niin ei ole myöskään velvollisuutta.

Isänmaallisuus on kyllä karissut jo niin alas, että kertausharjoituksissa käyn enää sen vuoksi, että "se voittaa kotiolot"... Confused ... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CeeCee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 4562
Paikkakunta: Siellä missä mooses löysi ensimäisen kiven.

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itelläni myöskin maastamuutto käynyt mielessä. Koulutus on ylempi korkeakoulututkinto ja nykyinen työnantaja aloittelee toimintaansa Virossa, eli saattaisi jopa työpaikka löytyä kohtuullisen helposti. USA voi ehkä vielä olla liian kaukana, setä on lähtenyt jo aikapäiviä täältä eteläafrikkaan ja pystyy suhteillaan varmasti hommaamaan työtä. Vaikka olen tyytymätön tämän hetkiseen Suomeen, niin kuitenkin maastamuuton luoma kulttuurishokki, kielitaito ym. vaikeudet kuitenkin ovat tänne pakottaneet jäämään. Jos olot kuitenkin tukalaksi käyvät niin onneksi uskoisin takaportin löytyvän.
_________________
Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarno.j.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenhän ulkomailla noi metsästysoikeudet Question , meillä on kuitenkin jokaisella metsästyskortin omaavalla mahdollisuus harrastukseen vieläpä "kohtuu" kustannuksin . En ulkomaiden tilannetta niin tarkkaan tiedä , mutta käsittääkseni samanlaisia jokamiehen oikeuksia mm. marjastamiseen , luonnossa liikkumiseen yms. ei kaikissa maissa ole..
Jos aselaki onkin löyhempi niin kannattaa myös ottaa selvää metsästysmahdollisuuksistakin , ei kotiSuomessakaan seurat ilman maanomistamista kirkuen ihan vierasta uutta metsästäjää riveihinsä ota , villipohjolan maille pääsee sitten maksua vastaan kuitenkin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:

Minä jättäisin sellaisen kommentoinnin kokonaan pois, jossa sanotaan kansalaisen olevan ikään kuin velkaa yhteiskunnalle koulutuksen muodossa tjsp. Tämä on meillä ns. maan tapa, eli koulutuksen saa, halusipa sitä tai ei. Meillä ei ole käytännössä valittavissa vaihtoehtojen "yleinen koulu" tai "yksityinen koulu" välillä, eli jos ei ole valinnanvapautta, niin ei ole myöskään velvollisuutta.


Minä en jättäisi ainakaan silloin, kun ollaan ns. rusinat pullasta mulle ja v----t muista -keskustelussa.

"Maan tapa" ei velvoita ketään käymään muuta kuin peruskoulun. Työttömyysturva edellyttää lisäksi ammatillista koulutusta.

Korkeakoulututkinto ja vieläpä sen päivittäminen toiseksi työttömyysturvaa nauttien ovat etuja, mitä kaikki jos mitkään maat eivät tarjoa, joten on kyllä ihan perusteltua väittää, että tällaisesta olisi syytä olla kiitollinen ja siten jotain velkaakin yhteiskunnalle.

Minusta "elvistely" sillä, että "hankin tässä hyvän tutkinnon teidän piikkiinne ja lähden sitten muualle" on ihan samaa sarjaa kuin kaikki muukin elvistely toisten siivellä elämisestä. Moraalista tai sen puutteesta se kertoo jotakin.

Jos aikoo lähteä, menköön sitten heti ja hankkikoon koulutuksensa sieltä muualta, missä aikoo elääkin.

Jos esim. aselaki seurauksineen hatuttaa, niin silloin on syytä vaikuttaa yhteiskuntaan vaikkapa vaaleissa tai etujärjestöissä, eikä ryhtyä "rintamakarkuriksi".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fields kirjoitti:
Niinhän siivellä eläjät ja rikolliset elämäntapaansa perustelevat Twisted Evil


Lue: kaikki muut kuin Fields... josta on kyllä syntynyt käsitys verovarojen tuella "loisimisesta" jossain virkapallilla. Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieras 1* kirjoitti:
Fields kirjoitti:
Niinhän siivellä eläjät ja rikolliset elämäntapaansa perustelevat Twisted Evil


Lue: kaikki muut kuin Fields... josta on kyllä syntynyt käsitys verovarojen tuella "loisimisesta" jossain virkapallilla. Twisted Evil Twisted Evil


Luulosi ei ole tiedon väärti, kuten niin tavallista Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 2 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com