OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lumi auton vanteissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 14.12.2010 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on aina peltivanteet,niissä ei tunnu tuota lumenpakkautumista juurikaan tapahtuvan.

Toisaalta,en kyllä ajakkaan talvella juuri 80-90km/h lujempaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 14.12.2010 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mpk1 kirjoitti:
Luntahan on vanteissa joka talvi. Olisiko mahdollista jos oikein ravistaa, niin ajaa hitaammin?

no kannattaako renkaita tasapainottaa ollenkaan ku voihan sitä ajaa hitaammin? taitaa kuitenkin säästää myös renkaita ja niveliä ja iskareita jne ku rengas ei hypi kokoajan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Paatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2004
Viestejä: 3041

LähetäLähetetty: 14.12.2010 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun ajaa lähes päivittäin riittävän syvässä lumessa, niin pysyy sitä lunta tasaisesti joka vanne täynnä. Ei ravista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 14.12.2010 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heilurin tapaisia kokemuksia, edellisessä autossa alu-vanteet talvirenkaissa, jatkuva raivistelu, auton vaihdon yhteydessä sanoin kiitos, ei kiitos komeille alu-vanteille, peltivalssit alla, ilman ravistuksia.

Alu-valsseihin ei käynyt edellisessä autossa rengasavain, kannattaa huomioida tämä mahdollisuus, ettei tarvitse sopivaa lähteä etsimän jostain Evil or Very Mad
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 650
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltivanteista päinvastaista kokemusta kuin Elwoodilla, keräävät lunta joka jäätyy. Muovisten pölykapseli koristeiden ja vanteen väliin myös kertyy lunta, koristeet voi sen takia heittää mäkeen.

Nyt alla ensimmäistä kertaa aluvanteet myös talvella, vieläpä kohtuu harvapuolaiset, syystä että mitä isommat aukot sitä helpompaa on lumi ja jää ravistavasta vanteesta poistaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu meitin Corollan peltivantiella oli aika lailla ongelmaa viime talvena pöllyävällä lumella. Vanteen sisäpuoli pakkautui täyteen lunta ja jumitti pyörän.

Jokaisen vähänkin pitemmän seisokin jälkeen takapyörät oli aivan jumissa. Paras oli kun emäntä ei huomannut lukkiutunutta takapyörää ja ajeli muutaman kilometrin. Sit oli renkaasta yksi sivu suorana. Vähänkö syletti!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 14.12.2010 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pekkiksen corolla kuulostaa astralta.
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 14.12.2010 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekkis kirjoitti:
Juu meitin Corollan peltivantiella oli aika lailla ongelmaa viime talvena pöllyävällä lumella. Vanteen sisäpuoli pakkautui täyteen lunta ja jumitti pyörän.

Jokaisen vähänkin pitemmän seisokin jälkeen takapyörät oli aivan jumissa. Paras oli kun emäntä ei huomannut lukkiutunutta takapyörää ja ajeli muutaman kilometrin. Sit oli renkaasta yksi sivu suorana. Vähänkö syletti!!

ei kuitenkaa käsijarru ollu mikä jumitti?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu ei ollu käsijarru. Oli se vaan melko tympeä kun jokainen liikkeelle lähtö oli melkoista rassaamista että sai pyörät pyörimään.

Vanteen ja jarrusatulan väli oli täyteen pakkautunut lunta. Käsijarrua ei käytetty juuri jäätymisvaaran vuoksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tuo lumi jollakin kelillä tukkii Mazdassakin kaiken mitä siellä tukittavissa on. Peltivanteet on ja joskus on oikein kunnon kakut lunta ja jäätä siellä. Lisäksi pari kertaa on potkaissut luistonestot ja vakaudenhallinnat pois päältä ja kojelauta on näyttänyt amerikkalaiselta joulukuuselta. Ajoa vaan ja jarrutusta niin aukeaa. Pölyävällä kelillä jos on kuski tai esp käyttänyt jarruja niitä näin kuumentaen, ei todellakaan kannata laittaa käsijarrua päälle parkissa. Ei siellä kai vaijeri jäädy, vaan itse jarru on yhtä jääkönttiä. Harmillista, sanoisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen kun muisti tehdä että parkkiin ajettaessa vähän aikaa hinkkas autoa muutaman metrin edestakaisin niin silloin ei jumittunut niin pahasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 14.12.2010 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon takajarrujen jumimiseen on syynä se, että puuttuu yksi tuiki tärkeä osa: kardaani Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuusoK
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2009
Viestejä: 67

LähetäLähetetty: 14.12.2010 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sudo kirjoitti:
EsaP kirjoitti:
Mulla on 5 puolaiset vanteet ja näyttää kaikkiin vanteisiin kerääntyvän lunta joka sitten jäätyy.


"Avonainen" 5-puolavanne on ehkä huonoimpia valintoja talvivanteeksi. Mitä enemmän isoja aukkoja, sen enemmän vanne kerää loskaa ja lunta kehälle ja puoliin.


Mun mielestä on kyllä paras mahdollinen vanne talveksi koska jos ravistaa niin ei muuta kun auto parkkiin ja käy putsaamassa vanteet vaikka lumiharjalla ja ei ravista enää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 14.12.2010 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllä vanne saa olla mahdollisimman avonainen niin onpahan helpompi putsata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10093
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 14.12.2010 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekkis kirjoitti:
Joo kyllä vanne saa olla mahdollisimman avonainen niin onpahan helpompi putsata.


+1
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com