Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bushmaster Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 2591
|
Lähetetty: 18.01.2011 07:58 Viestin aihe: Re: Politiikka |
|
|
Valtiota nimenomaan ja vain ainoastaan tulee johtaa kuin liikelaitosta. Suomi on siinä asiassa erittäin rankasti epäonnistunut, mutta ilmeisesti tosiasiat ovat pakottaneet karsimaan myös menopuolta tulojen lisäämisen lisäksi, kun valtion kulut koko kansan bruttokansantuotteesta ovat huidelleet jopa 65 prosentissa. Kaikki valtion epämääräiset projektimenot, tukirahat ja muu vastaava tekohengitykseen rinnastettava toiminta on välittömästi lopetettava, ja kaikki yksityistettävissä oleva on yksityistettävä. Ainoastaan peruskoulutus, puolustus- ja oikeushallinto tulisi säilyttää julkisessa piirissä, sekä supistettu ensiapuluontoinen terveydenhuoltojärjestelmä.
Yksityiset koulut (lukio, ammattikoulu, yliopisto, korkeakoulut, jne.) maksettaisiin omasta pussista, mutta silloin opiskelumotivaatio, käyttäytyminen koulusta erottamisen uhalla sekä opetuksen taso itsessään olisivat aivan toista luokkaa. Sama pätee julkiseen terveydenhuoltoon: sinne dumpataan kaikki ammattitaidottomat tunarit, ja samoin lääkärissä käydään pienimmästäkin kurkkukivunpoikasesta.
Yksityisen sektorin kannattavuuden ei tule perustua tukiin, vaan mahdollisimman pieneen julkiseen kuormaan. Veroaste sekä kaikki muut vero- ja maksuluontoiset rasitteet ja esteet olisi saatava mahdollisimman vähäisiksi. Ympäristöidiooteille tulee iskeä välittömästi luu kurkkuun - se lienee itsestäänselvää, ettei mitään jäteöljyjä saa dumpata ojaan, mutta hiilidioksidit sun muut uskonasioihin perustuvat illuusiot ovat vain rankka rasite koko yhteiskunnan kannattavuudelle.
Politiikan mätä omena ovat puolueet. Koko puoluejärjestelmä tulisi yksioikoisesti lakkauttaa, ja kansanedustajat sanansa mukaisesti edustaisivat henkilökohtaisesti kansaa. Pellesirkusta valvomaan pitäisi asettaa perustuslakituomioistuin, sekä vahva perustuslaki, joka rajoittaisi sirkuksen valtuuksia. Tietysti poliitikoille tulisi myös säätää erillinen sanktioasteikko perustuslain ja muiden tällaisten lakien rikkomisesta, jonka minimi alkaisi 10 vuodesta vankeutta ja 250 000 eurosta korvauksia, istuttavaksi päivästä päivään.
Vankeinhoitojärjestelmästä kaksiportainen, jossa lievät ja ensikertalaisten rikoksista annetut tuomiot pyrittäisiin hoitamaan periaatteella mahdollisimman nopeasti takaisin yhteiskuntaan. Törkeitä ja vaarallisia rikoksia(väkivalta- ja henkirikosket etupäässä) sekä toistuvasti rikoksiin syyllistyville olisi sitten oma osastonsa, jossa tarkoitus olisi vain yksiselitteisesti pitää vangit pois yhteiskunnasta mahdollisimman pitkään, periaatteella ensimmäinen virhe on erehdys, toinen virhe tyhmyyttä.
Musumamuista lienee turha sinällään edes puhua. Mitään loiseläjiä tänne ei kaivata. Oleskeluluvan saisi työpaikkaa vastaan, ja jos 5 vuoden aikana tietty kiintiö ei ole täyttynyt, painukoon helvettiin täältä, olkoot vaikka mitä sotalapsia. Itse ovat soppansa keittäneet, Afrikkaan yritettiin viedä sivistystä, mutta sitten omat koirat purivat rasismin nimissä, neekerit sosialisoivat kaiken järjestäytyneen ja loppu onkin historiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
FnMag Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Huh 2010 Viestejä: 811
|
Lähetetty: 18.01.2011 13:31 Viestin aihe: Re: Politiikka |
|
|
huti-kuti kirjoitti: | FnMag kirjoitti: | Minusta pitäisi ihan oikeasti herättää keskustelua meidän ns. demokratiasta ja sen toimivuudesta.... ... Meillä on puolueissa ryhmäkuri joka haistattaa pitkät kansanedustajien mielipiteille. |
eipä se demokratia toimisi ilman ryhmäkuria, menisi vain yksittäisten ihmisten nahisteluksi ilman mitään lopputulosta. ryhmäkuri mahdollistaa puolueille saada etes jotain läpi oman mielen mukaan.
tuossa aiemmin veetee mainitseekin hyvin:
Lainaus: | Sanoisin, että puolueet koville. Se ryhmäkuri säilyy kuitenkin - kukas politrukki vallastaan irti päästäisi.
Siksi kannattaa mielestäni ennemmin sen ehdokkaan sijasta tuumia ensin puoluetta ja siitä sitten valitsemaan ehdokasta.
|
tässä demokratiassa kyllä toimisi tuo ryhmäkuri meillä aseenomistajillakin. koko porukka ilman rintamakarkuruutta vaatimaan yhtä asiaa niin saattaisi yllättävän hyvin vastakaikua poliitikoilta tulla. |
"eipä se demokratia toimisi ilman ryhmäkuria, menisi vain yksittäisten ihmisten nahisteluksi ilman mitään lopputulosta."
Minusta kansanedustaja on yksittäinen ihminen. Hän on saanut ääniä jotka moraalisesti velvoittavat kansanedustajaa toimimaan vaalilupaustensa ja aatteensa mukaan. Aselaista äänestettäessä saimme huomata ryhmäkurin karmean vaikutuksen. Kaikki kolme pääpuoluetta kansanedustajineen painoi Määääää nappia ja näin vedettiin vessasta alas kaikki se "yhteistyö" asealan järjestöjen ym. kanssa. Jokainen kansanedustaja ymmärsi tasan tarkkaan mitä on tekemässä. Sokkona ei tarvitsenut äänestää.
Demokratia on pohjimmiltaan juuri sitä, että jokaisella on yksi ääni ja mielipiteensä asioista käytettävissään. Meillä kolmen kopla (Dem, Kesk. ja Kok.) tulevat olemaan vallassa taivaan tappiin asti jos muutosta ei tule. Jos muutosta ei tule edes oman puolueen sisältä niin miten mikään voisi muuttua? Kabinetissa puolueen johtajat sopivat päätökset valmiiksi ennen ensimmäistä esittelyä ja äänestettäessä kanta on valmis. Määää nappi painuu pohjaan joka äänestyspaikassa. Tämäkö on demokratiaa?
Aitoa demokratiaa tehdään Sveitsissä. Siellä valta on oikeasti kansalla. Ryhmäkurista ei ole tietoakaan. Sveitsissä eduskunta esittää kansalle lain ja kansa äänestää.
Meidän demokratia on vuosien varrella lukkiutunut tiettyihin toimintamalleihin jossa kansalla on vain marginaalinen osuus. Minusta edustuksellisessa demokratiassa pitää kuunnella tärkeissä päätöksissä kansaa eikä juntata lakeja läpi ryhmäkurilla. Mihin me muka tarvitsemme 200 kansandeustaa jos heillä ei ole edes omaa tahtoa äänestettäessä? Eikö pieni delegaatio jokaisesta puolueesta voisi hoitaa äänestyksen puolueen tahdon mukaan? Periaatteessa yksi kansanedustaja per puolue riittää ryhmäkuripuolueissa. Yksi kansanedustaja voi yhtä hyvin painaa Määä nappia muidenkin puolesta koska lopputulos olisi jokatapauksessa sama. Todellinen valta ei Suomessa ole eduskunnalla. 200 kansanedustajaa äänestää pääosaltaan juuri niin kuin kulissien takaa sanotaan. Tämäkö on sitä demokratiaa??? _________________ Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on Kuningas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Syy 2008 Viestejä: 1334
|
Lähetetty: 18.01.2011 14:57 Viestin aihe: |
|
|
Tuo täälä mainostettu liikelaitosmainen johtaminen on valtionhallinnossa kyllä nykypäivää. Kyseisellä johtamisella kun pyritään maksimaaliseen tuottavuuteen, mikä yleensä (varsinkin nyt Suomessa toteutetulla mallilla) vetää täysin vastakkaiseen suuntaan julkisten palveluiden laadun kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRK Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2006 Viestejä: 978 Paikkakunta: Vehkalahti
|
Lähetetty: 18.01.2011 15:25 Viestin aihe: |
|
|
^Jep. Erona yksityiseen puoleen nähden vain on se, että jos ei a) "tulosta" synny ja b) asiakkaat ovat tyytymättömiä tuotettuun palveluun, pomo/vastuuhenkilö ei saa kenkää tai edes moitteita. Samalla sitten tietysti c) suoritusporras väsyy, jolloin -> b), mutta ei silläkään tietysti niin väliä ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 18.01.2011 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Niin, millä määrittää tuottavuus esim. terveydenhuollolle? Rahallista hyötyä kun on lähes mahdoton laskea - ennakolta oikein hoidetut sairauden alut, niin ei tule sairautta -> ei sairaspoissaoloja eikä hoitokuluja.
Toisaalta, kun eläkeläisiä verotetaan, verolaitoksen "tuotto" on mukamas korkea, vaikka oikeastaan valtio antaa rahaa, ja ottaa siitä osan takaisin, ja pistää väliin vaan suunnattoman määrän byrokratiaa.
Kyllä tämä valtion rahankierto ja "tuottavuus" on täysin berberistä, suoraan sanottuna. _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
FnMag Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Huh 2010 Viestejä: 811
|
Lähetetty: 18.01.2011 15:30 Viestin aihe: |
|
|
pekusti kirjoitti: | Tuo täälä mainostettu liikelaitosmainen johtaminen on valtionhallinnossa kyllä nykypäivää. Kyseisellä johtamisella kun pyritään maksimaaliseen tuottavuuteen, mikä yleensä (varsinkin nyt Suomessa toteutetulla mallilla) vetää täysin vastakkaiseen suuntaan julkisten palveluiden laadun kanssa. |
Liikelaitosmainen johtaminen on johtanut siihen, että valtion ydinalueen laitokset eivät pysty kunnolla täyttämään heille annettua tehtävää. On säästetty vääristä kohdista; eli kenttätyötä ja asiakaspalvelutyötä tekevistä henkilöistä samalla kun laitoksia on yhdistetty. Jos jonkun valtion laitoksen vastuulla on esim. maanpuolustus, sisäinen turvallisuus tai oikeudenhoito niin ei sitä voi ajatella samalla tavalla kuin bisnestä tekevän firman talous ja "tuloskehitys" on.
Kun armeijaa lähdetään "liikelaitoistamaan" niin siinä käy kuten Ruotsin on käynyt. Pikku ammattiarmeija keskittyy lähinnä "maailman poliisin" tehtäviin. Kalusto on hyvää ja lähes kaikki muu on yksityistetty paitsi itse aseellinen puolustus.
Suomessakin eräät tahot pyrkivät tähän samaan tilanteeseen. On uskottu vahvaan ulkoistamiseen mikä on vienyt rahaa pois itse päätehtävästä. Vai väittääkö joku, että esim. Millog ja Puru "projektit" ovat säästäneet rahaa? On laskettu siihen, että siviilihenkilöt maksavat vähemmän kuin oman firman miehet, mutta on unohdettu se, että yksityinen "pörssifirma" haluaa kalliita palveluita ja hintoja jotta tulos on hyvä. Veronmaksajat maksaa monopolifirmojen hyvinvoinnin. Mitään kilpailua ei ole oikeasti.
USA:n armeija on alkanut purkaa aivan järjettömiä yksityistettyjä palveluita armeijalle. Mm. taistelu- ja ajoneuvokaluston huollon hinnat varaosineet ovat olleet hämmästyttäviä. Asiasta oli uutisissa viime vuoden lopussa joten en muista yksityiskohtia.
Yksityisen pörssiyhtiön tehtävä on tuottaa tulosta. Siis rahaa. Valtion laitoksen tehtävä on tuottaa yhteiskunnan "peruspalveluita". Ei itse tarkoituksella rahan säästöjä. Jos verorahaa ei muka ole niin sitten pitää keskustella mistä luovutaan. Kustannustehokas ei ole synonyymi sanalle alasajo, mutta usein se kuitenkin tarkoittaa sitä Suomessa ja muuallakin. _________________ Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on Kuningas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tupella Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tou 2007 Viestejä: 5313
|
Lähetetty: 18.01.2011 15:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei se ole tunkenut vain valtionhallinnon läpi, jossa pyrittiin kaikki panemaan tulosohjatuiksi projekteiksi lähes huussissa käymistä myöten. Myös kuntahallinnossa heiluvat vikkelät ja dynaamiset johtajat, joille ihmishenki tuntuu olevan pikkuasia oman urakehityksen rinnalla. Ne ja niiden käsissä oleva virkaporukka jumalalta saatuine ymmärryksineen pitelee ohjaksia ja piiskaa, luottamushenkilöt ovat aisoissa ja kiskovat siihen suuntaan, minne kuolaimet vetävät. Ainoat vapaat sielut ovat tavallisen kansan joukossa ne, jotka eivät niele kaikkea tarjottua.
Esimerkkinä on Keski-Karjalan sosiaali- ja terveyspalveluja saneeraamaan perustettu HELLI, josta Rääkkylän kunta erosi kun halusi itse valvoa mihin kolme neljäsosaa heidän maksamistaan verovaroista oikein menee. Nyt ovat liikkeellä jo Kiteen rohkeat naiset jotka kasasivat kansalaisaloitteen 919 kuntalaisen allekirjoittamana muuttamaan tehottomaksi ja kalliksi takkuilijaksi koettua systeemiä. Allekirjoittajat odottavat virkamiesten kostotoimia ja yleistä väheksyntää ja muuta kunnallispoliittista temppuilua. Hallitsijan on vaikea myöntää erehtyneensä ja olleensa nenästä vedettävänä.
Kannattaa seurata, sillä se tulee kertomaan miten kansanvalta tässä maassa seisoo. Siitä voi myös päätellä, miten aseasioissa ja metsästyspoliittisissa kysymyksissä tulee käymään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aris60 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2004 Viestejä: 3295
|
Lähetetty: 18.01.2011 17:45 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän tuo terveydenhoidon tuloksen mittaus ole aika helppoa. Hoitoa saa kohtuu ajassa ja se tehoaa. Tässä hyvä esimerkki menneeltä viikolta. Sairauksistahan on niin mukava näin vanhenevana raatailla.
Jalka tuli vähän s..n kipeäksi ihan yllättäin. Eipä kuin terveyskeskukseen. Kaikki päivystysajat olivat menneet noin klo. 9 aikoihin. Aika omalääkärille 5 viikon päähän. Ei voi kuitenkaan kuulemma mitään. No hetken rakentavan keskustelun jälkeen sairaanhoitajan luo. Pikaverikoe ei tulehdusta, mutta jalka kuuma, punersi. Päivystysaika löytyi nyt parin päivän päähän. Jos pahenee niin uudelleen heti terveyskeskukseen. No seuraavana yönä alkoi kipu olla aika mukava ja jalka paisui. Kuumekkin pakkasi päälle. No eihän yöllä TK ole auki. Keskussairaalan päivystykseen. Siellä harjoitteleva lääkäri katsoi ja epäili veritulppaa 30 sekunnin jälkeen. Verikokeita ja joku arvo joka viittasi laskimotukokseen oli koholla. No sisätautilääkäri hereille ja totesi sitten, että ultrata tuo pitää. Ei vaan onnistu nyt yöllä. Liuotushoitoa ei aloiteta kun joku raja-arvo ei ylity ja ei tiedetä varmasti missä tukos on. Jatkohoito terveyskeskuksessa. Käynti omalääkärillä ja lähete ultraan. Vastaus sieltä menee omalääkärille eli aika ja käynti sinne. Lääkäri kertoi jalassa olevan laskimotulehduksen, mutta epikriisiä ei ole vielä kirjoitettu. Verikokeisiin taas, katsotaan pitääkö alkaa syömään rotanmyrkkyä. Eilen lääkärin piti soittaa tiettyy aikaan ja kertoa miten jatketaan. Eipä ole soittanut ja kun soitin niin oli talossa, mutta ei vastannut hakuun. Eli eipä tässä tiedä hymyileekö vai nauraa. No sain ajan huomiseksi yksityiselle. Yksinkertainen kun olen niin meni hakemaan epikriisiä, ultran ja verikokeiden tuloksia. Ajanvarauksen täti antoi lomakkeen, joka pitää täyttää niin lääkäri sitten kerää tarvittavat paperit ja koetulokset. Tulevat postissa kotiin. Kysyin että koska tulevat. Vastaus oli viikon, parin sisällä.
P.S Jalka alkaa parantumaan, mutta sukkaa ei viitsi pistää jalkaan vieläkään. Niin arka se on.
Yksityisellä kokeet, ultra ja lääkäri pitäisi mennä puolessa päivässä heidän arvion mukaan. Peruin kuitenkin ajan, koska kuulin, että rtg-lääkäri oli kirjoittanut tukoksen olevan pinnallisessa laskimossa. Eli odotellaan. Jos diagnoosi on osunut oikeaan niin ei tämä parane kuin odottamalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Viki Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Tam 2005 Viestejä: 118 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.01.2011 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Virkamiehistä ja yksityistämisestä:
sinänsä olen samaa mieltä siitä, että yksityiset yritykset ja vapaa kilpailu ovat hyvä ohjenuora valtiontaloudelle. Suomen kokoisessa maassa uusliberalismi ei vain mielestäni toimi kunnolla. Meillä on niin pienet sisämarkkinat, että yksityistäminen johtaa vain hintojen nousuun ja palvelujen huononemiseen (VR, sähköenergia, katsastus jne). Koko EU:n perimmäinen idea oli saada aikaan suuret sisämarkkinat samaan tapaan kuin USA:ssa on. Tästä tavoitteesta ollaan vielä kaukana, ja tavoitekin hämärtyi liittovaltiosekoilun myötä. Eikä näin pienellä maalla ole varaa olla kaikessa ensimmäisten joukossa.
Otetaan esimerkiksi tämä digi-tv sekoilu. Ruotsissa ja monessa muussa Euroopan maassa tultiin vuosia jäljessä, mutta sitten kun rakentaminen alkoi, mentiin Suomesta ohi että humahti. Muistan 90-luvun lopulla kun olin Helsingissä kuuntelemassa Elisan visionääriä, joka selitti nopeasti kasvavista markkinoista ja teknologia-avantgartismista bullshitbingon sanoin. Tuolloin ideana oli, että digiboksilla voi lotota kotoa käsin ja pelata bingoa ja tilata vaikkapa pizzat. Aivan varmasti.. Ongelma vain on siinä, että bingonpeluu vaatisi paluukanavan boksiin.. Tähän päivään mennessä en ole vielä kovin montaa MHP-boksia nähnyt, jotka oikeasti toimisivat. Ja parhaaseen Brezhnev-tyyliin asia ajettiin kaikessa hiljaisuudessa läpi jonka jälkeen vain todettiin kansalle, että nyt tehdään näin. Loppu onkin historiaa. Tänä päivänä HDTV on jo todellisuutta monessa Euroopan maassa.
Eli miksi tässä(kin) asiassa piti mennä tekemään valtavia investointeja täysin tyhjänpäiväisen asian vuoksi? Muutaman vuoden kuluttua olisi saatu Saksan, Italian ym. maiden testaamaa ja halvempaa tekniikkaa (osa tuotekehityskuluista olisi maksatettu jo tässä vaiheessa) joka olisi myös ollut yhteensopivaa (kaikki varmaan muistavat ne hassunhauskat tekstitysongelmat). Joku kabinettiryhmä vain päätti, että digi-tv on kivaa ja vähänniinku mobiilia multimediaa ja sitten vain lakia säätämään. Aivan kuin tänä päivänä tuon p*skalain kohdalla.
Tästä päästäänkin sitten jakeluverkon eli Digitan ongelmiin. Kun jakeluverkko eriytettiin omaksi yhtiöksi ja myytiin Ranskaan, alkoivat jakelumaksut yllättäen kasvaa voimakkaasti. Aivan samoin kuin on käynyt sähkön ja monen muun palvelun ja hyödykkeen kohdalla. Ihan ehdottomasti paras typeryys mitä on annettu tapahtua, on Felia-Soneran meneillään oleva urakka "vanhojen" puhelinlankojen poiskeräämiseksi. Samalla tuhoutuvat kaikki mahdollisuudet maaseudun saamiseksi huokean laajakaistan piiriin. Tänä päivänä vanhasta mökkiin jakokaapilta menevästä paukkulangasta pystytään repimään parhaimmillaan 100 Mbit/s nopeuksia molempiin suuntiin. Tottahan nopeudet putoavat peräkylillä, mutta vähintään 25 Mbit/s kulkee joka tapauksessa.
Tämän kuparilangan saatavuuteen ja kalleuteen liittyvä problematiikka kulkee ammattitermistössä "Last Mile Problem:n" nimellä. Eli operaattori voi tuoda valokaapelia tontin kulmalle, mutta ne viimeiset metrit loppukäyttäjälle ovat aina kalleimmat. Esimerkiksi Oulussa aikoinaan OPOY piti Telen poissa alueeltaan koska omisti nämä kaapelit. Telen ei kannattanut alkaa kaivelemaan sinne omiaan. Sitten, kun kilpailu kaapeleissa vapautui (eli kaapeleita piti vuokrata kilpailijoille) Ouluun alkoi saapua muitakin toimijoita. Mikä on Soneran ratkaisu kilpailun ongelmaan syrjäkylillä? Kerätään kaapelit pois niin ei ole kilpailua, ja asiakkaat joutuvat hankkimaan (huonomman) langattoman laajakaistan tilalle. Syrjäkylillä GSM-mastot ovat Soneran omistamia, ja päästäkseen näille markkinoille muut operaattorit joutuisivat tekemään tukiasemainvestointeja jotka eivät ole kannattavia ilman valtion tukia (ja sen tien päästähän löytyy valtion velkaa). Nämä piuhat on aikoinaan nostettu/kaivettu peräkylille Telen (eli siis valtion) toimesta. Me veronmaksajat olemme ne siis sinne kustantaneet, ja nyt ne kääritään rullalle langattoman autuuden tieltä. Kuka antoi tällaisen tapahtua???
Siirrytään tästä valtionyrityksiin. Jos valtio nyt esimerkiksi vetäisi valokaapelin joka peräkylälle (kun ne kuparit kerättiin juuri pois ruotsalaisten toimesta), ja perustaisi *valtionyrityksen* niitä hallinnoimaan, kuinka kävisi? Jos joku operaattori haluaisi tarjota peräkylälle vaikkapa 30 €/kk kaapeli-TV:n kanavia dataverkon ylitse, se ottaisi yhteyttä valtionfirmaan ja maksaisi X €/kk tietystä määrästä kaistaa. Ja muut kilpailijat tekisivät saman. Ja koska siirtoinfra olisi valtion omistuksessa, ei sen tarvitsisi tuottaa voittoa. Eli kulut pysyisivät aisoissa. Muttamutta.. tällainen on EU:ssa kiellettyä.. voi harmi..
Juu, ei tässä meidän edustajien toiminnassa ole mitään tolkkua millään tasolla.
Toivottavasti joku nyt sai tästä jutusta jotain selvää. Ilmaisutaitoa opetettiin aikoinaan paljon vähemmän kuin matematiikkaa _________________ Ei koske maastamuuttajia
_____________________ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Syy 2008 Viestejä: 1334
|
Lähetetty: 18.01.2011 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Tupella kirjoitti: | Ei se ole tunkenut vain valtionhallinnon läpi, jossa pyrittiin kaikki panemaan tulosohjatuiksi projekteiksi lähes huussissa käymistä myöten. |
Aivan! Nyt ollaan ytimessä. Kun ei oikeasti tuoteta mitään "käsin kosketeltavaa", niin tuottavuus on pyritty konretisoimaan turhanpäiväsillä projekteilla yms. ja näiden perusteella sitten lasketaan tietyn yksikön tuotto ja arvioidaan seuraavan vuoden rahan tarve. Aivan älytöntä pelleilyä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9465
|
Lähetetty: 18.01.2011 23:25 Viestin aihe: |
|
|
Hyvänä esimerkkinä että suolaa pitää kylvää määrä X kuiville/sulille teille, vaikka tarvetta ei olisikaan. Vain että seuraavana vuonna olisi määrärahoja jos todellista tarvetta ilmenisi. Liekö urbaani legendaa, mutta välillä kyllä tuntuu hölmöltö ajella suola-auton perässä kun sen ohitettua kuiva tie... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tupella Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tou 2007 Viestejä: 5313
|
Lähetetty: 18.01.2011 23:28 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se rahanjako laitosten sisällä silti meni entisvanhalla tavalla - suosikeille eniten, muille huusiprojekteja. Kaikki tuo koreografia tulossuunnitteluineen ja tiimiduuneineen oli vain VVM:n pakosta lanseerattu baletti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sasu Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2006 Viestejä: 3487
|
Lähetetty: 18.01.2011 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Kun palvelutuotanto yksityistetään siten, että on aidosti kilpailevia palveluntuottajia, tuottavuuden mittaaminen on helppoa: asiakkaat menevät sinne, mistä saavat rahoilleen parhaan vastineen.
Esimerkiksi autojen rekisteröinti, miksi ihmeessä sitä hoitaa vain Trafi, joka sitten pumppaa budjettirahoja kalliisiin hankkeisiinsa ja sen lisäksi vielä veloittaa käyttäjiltä palvelumaksuja? Pitäisi olla useampi paikka missä rekisteröidä autonsa, esim. vakuutusyhtiöt voisivat ottaa sen palvelupalettiinsa ja yhdeksi kilpailitekijäski. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2005 Viestejä: 13029
|
Lähetetty: 19.01.2011 00:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos kiinnostaa valtionhallinnon vastuuton rahantuhlaus niin Ylen digiradiokokeilu on loistava esimerkki. Oho paloi 20 miljoonaa veronmaksajien rahoja, noei se mitään. Korotetaan lupamaksuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtaaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Maa 2004 Viestejä: 2693 Paikkakunta: EU:n maakunta
|
Lähetetty: 19.01.2011 01:39 Viestin aihe: |
|
|
sasu kirjoitti: | Kun palvelutuotanto yksityistetään siten, että on aidosti kilpailevia palveluntuottajia, tuottavuuden mittaaminen on helppoa: asiakkaat menevät sinne, mistä saavat rahoilleen parhaan vastineen.
|
Miksikäs autojen katsastuksen osalta kilpailu ei tunnukkaan toimivan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|