OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Bongauksia ulkomailta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kepu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2005
Viestejä: 806
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 22.02.2014 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...

*Tulosta ASE12-lomake poliisin sivulta
*Pyydä myyjältä kaikki tarvitsemasi tiedot tuohon lomakkeeseen ja täytä se
*Leimauta ASE12 poliisilaitoksella ja lähetä se myyjälle, usein pelkkä scannattu kopio sähköpostiin riittää
*Risti kätesi kyynerpäitä myöten ettei myyjä halua lomakkeesta virallista käännöstä

* MYYJÄ TOD.NÄK. HALUAA MAKSUN ETUKÄTEEN
* OLE ÄÄRIMMÄISEN HUOLELLINEN VARSINKIN ASEEN NUMERON KANSSA
* ÄLÄ LÄHETÄ HANKKIMISLUPAA. MYYJÄN ALLEKIRJOITUS JÄÄ TYHJÄKSI.

... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan.
_________________
Die Jagd gehört dem Volke.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 22.02.2014 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuo on hyvä muistaa, ei mitään ylimääräistä tarkastukseen.

jos en muista väärin, lanketit pitäs olla vastaavat saksassakin, joten aina on kelvannu meidän,,, mutta viimesestä on hieman aikaa ja kaikki on tuntunu kiristyvän
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 22.02.2014 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua otti päähän, kun haulikko-rihlakkoa käytin tarkastuksessa ja tarkastaja taittoi aseen auki, niin eikö tämä mullikka paukauttanut sen täysillä kiinni. Ihan kuin olisi lekalla luönyt. Meinasin sanoa, että sopiiko sellainen homma, jotta hajotan itse aseeni, en tartte apua. Pidin suuni kuitenkin kiinni. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 23.02.2014 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kepu kirjoitti:
Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...

*Tulosta ASE12-lomake poliisin sivulta
*Pyydä myyjältä kaikki tarvitsemasi tiedot tuohon lomakkeeseen ja täytä se
*Leimauta ASE12 poliisilaitoksella ja lähetä se myyjälle, usein pelkkä scannattu kopio sähköpostiin riittää
*Risti kätesi kyynerpäitä myöten ettei myyjä halua lomakkeesta virallista käännöstä

* MYYJÄ TOD.NÄK. HALUAA MAKSUN ETUKÄTEEN
* OLE ÄÄRIMMÄISEN HUOLELLINEN VARSINKIN ASEEN NUMERON KANSSA
* ÄLÄ LÄHETÄ HANKKIMISLUPAA. MYYJÄN ALLEKIRJOITUS JÄÄ TYHJÄKSI.

... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan.


No eihän mulla mitään ostolupaa vielä oo. Mutta kyllä myyjä lupas ootella. Poliisilta kyselin noista esisuostumuksista, niin se sano, että ei tarvii kun aseen tyyppi ja kaliiperit merkitä siihen ja omat tiedot tietenkin. Mahtaakohan pitää paikkaansa? Miten tollanen skannattu mahtaa piisata viranomaisille?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
morgankane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2006
Viestejä: 227

LähetäLähetetty: 23.02.2014 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Andi kirjoitti:
kepu kirjoitti:
Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...

*Tulosta ASE12-lomake poliisin sivulta
*Pyydä myyjältä kaikki tarvitsemasi tiedot tuohon lomakkeeseen ja täytä se
*Leimauta ASE12 poliisilaitoksella ja lähetä se myyjälle, usein pelkkä scannattu kopio sähköpostiin riittää
*Risti kätesi kyynerpäitä myöten ettei myyjä halua lomakkeesta virallista käännöstä

* MYYJÄ TOD.NÄK. HALUAA MAKSUN ETUKÄTEEN
* OLE ÄÄRIMMÄISEN HUOLELLINEN VARSINKIN ASEEN NUMERON KANSSA
* ÄLÄ LÄHETÄ HANKKIMISLUPAA. MYYJÄN ALLEKIRJOITUS JÄÄ TYHJÄKSI.

... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan.


No eihän mulla mitään ostolupaa vielä oo. Mutta kyllä myyjä lupas ootella. Poliisilta kyselin noista esisuostumuksista, niin se sano, että ei tarvii kun aseen tyyppi ja kaliiperit merkitä siihen ja omat tiedot tietenkin. Mahtaakohan pitää paikkaansa? Miten tollanen skannattu mahtaa piisata viranomaisille?


Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
ainakin meidän seudulla lapuilla niin pitkät käsittelyajat, että saattaa myyjät alkaa perään kyseleen.(hyvähermoisimmatkin)

Vai mitä gollegat ovat mieltä

T Kane
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 23.02.2014 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, tietämättä miten pitkät toimitusajat andin nimismiespiirissä on, ja varsinkin tietämättä miten pitkiin toimitusaikoihin germaanit ovat tottuneet...
Mutta jos tuo käy sinuttelemaan asian takia, maksat satkun pari etukäteismaksua (itse tarjoaisin heti sitä) ei luulisi pahastuvan.
Liikehän tuo myyjä kuitenkin on.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 24.02.2014 00:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Njuu kyllähän ne lupasivat ootella sen aikaa et saan luvat kuntoon. Pari vuotta sitten luvat tuli aika nopeasti, nyt on kyllä neki asiat muuttunu varmaan huonompaan suuntaan.. no tiistaina kamarille käymään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 461

LähetäLähetetty: 24.02.2014 07:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
ainakin meidän seudulla lapuilla niin pitkät käsittelyajat, että saattaa myyjät alkaa perään kyseleen.(hyvähermoisimmatkin)

Vai mitä gollegat ovat mieltä

T Kane

Moro.
Ainakin täytyy sitten tietää mitä on ostamassa. Juuri pistin hakemuksen vetämään ja ainaki mulle tuli yllätyksenä että kaliiperit täyty tietää sitte justiinsa. Ei käyny enää mikään 20-12 ja 5-8mm harava niinkun ennen, saatto kyllä olla konttorirouvien "asiantuntemusta" yhtä hyvin ja muualla voi onnistua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 24.02.2014 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Latvajärvi kirjoitti:
Lainaus:
Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
ainakin meidän seudulla lapuilla niin pitkät käsittelyajat, että saattaa myyjät alkaa perään kyseleen.(hyvähermoisimmatkin)

Vai mitä gollegat ovat mieltä

T Kane

Moro.
Ainakin täytyy sitten tietää mitä on ostamassa. Juuri pistin hakemuksen vetämään ja ainaki mulle tuli yllätyksenä että kaliiperit täyty tietää sitte justiinsa. Ei käyny enää mikään 20-12 ja 5-8mm harava niinkun ennen, saatto kyllä olla konttorirouvien "asiantuntemusta" yhtä hyvin ja muualla voi onnistua.


Tossa on yksi syy miks mä en hakenu lupaa valmiiks. Ku niitä käypäsiä kaliiperivaihtoehoja on aika reilusti.. Ja kyllä mä uskon kun selvittää myyjän kanssa asiat perin pphjin että saattaa kestää lupia haettaessa niin kyllä ne ymmärtää..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2187

LähetäLähetetty: 24.02.2014 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 461

LähetäLähetetty: 24.02.2014 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maisteri kirjoitti:
Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa.


Aivan, ylempänä kirjotin siis hankkimisluvasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 24.02.2014 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maisteri kirjoitti:
Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa.


Poliisi (tai mikä lienee toimistotäti joka puhelimeen vastasi) sanoi että pelkkä toimintatapa ja kaliiperi riittää nimenomaan siihen ennakkosuostumukseen. Myyjä sitten ilmeisesTi täyttää loput tarkemmat merkit ja mallit ja aseen numerot yms. itse?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 24.02.2014 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Andi kirjoitti:
Maisteri kirjoitti:
Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa.


Poliisi (tai mikä lienee toimistotäti joka puhelimeen vastasi) sanoi että pelkkä toimintatapa ja kaliiperi riittää nimenomaan siihen ennakkosuostumukseen. Myyjä sitten ilmeisesTi täyttää loput tarkemmat merkit ja mallit ja aseen numerot yms. itse?


Katsoin nuo omat paperit mitä minulle jäi, kun omani saksasta hankin. Hakemus ja ennakkosuostumukseen olin laittanut aseen kaliperin, toimintatavan, tyypin ja tehtaan merkin niille kuuluviin paikkoihin. Tuohon minun lähettämääni hakemus ja ennakkosuostumukseen ei myyjä ole kirjoittanut mitään, vaan myyjä on merkannut aseen tiedot toiseen paperiin, joka on saksankielinen joku lupalapppu. Siinä on aseen tiedot numeroineen. Noiden papereiden kanssa sitten marssin poliisille ja poliisi teki omat merkinnät tuohon hakemus ja ennakkosuostumus lomakkeeseen, kun kävin näyttämässä aseen.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kepu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2005
Viestejä: 806
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 24.02.2014 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennakkosuostumus ASE12 jonka lähetät on EU:n sisäinen aseen "maahantuontilupa" jolla osoitat myyjälle, että sinulla on oikeus ostaa kyseinen ase ja siirtää se tässä tapauksessa Suomeen.

Alla oleva saksalainen, vastaavat tiedot sisältävä lomake on ASE12-lomakkeessa osoitetun myyjän (aseenhaltijan) tietylle aseelle "maastavientilupa". Maastavientiluvan hän hakee paikalliselta aseasioita käsittelevältä viranomaiselta ensisijaisesti niiden tietojen pohjalta jotka ovat sinun lomakkeessasi. Tällä toimenpiteellä ase poistuu Saksan aserekisteristä ja lomake tulee sinulle aseen mukana. Jos viranomainen vaatii ASE12:sta käännöksen, on se myös hänelle toimitettava.

Myyjä tai ko. viranomainen ei vuoren varmasti täytä suomalaiseen lomakkeeseen mitään, yhtä lailla kuin sinäkään et täytä saksalaiseen lomakkeeseen mitään. Yleensäkään kun mikä tahansa paperi on poliisiviranomaisen allekirjoittama ja leimaama sitä ei ole tapana enää isommin sorkkia.

En ihan ymmärrä mikä ongelma sinulle on täyttää lomake kaikilla tiedoilla, jos kerta olet myyjän kanssa jo ollut jutuissa. Ei hän varmasti pane pahakseen luovuttaa aseen tietoja / omia tietojaan kun tietää mihin tarkoitukseen ne ovat tulossa. Kehoitan edelleen täyttämään lomakkeen kaikki tiedot.

Ja mitä tulee siihen, että "myyjä kyllä ymmärtää", niin en laskisi kovinkaan paljoa sen varaan. Ei kotimaassakaan jokainen aseen myyjä ymmärrä, jos ensin sitoudut ostamaan aseen ja koitat sitten selittää asiaa parhain päin että tässä nyt meneekin aikaa. Kaikki saksalaisetkaan eivät ole luontaisesti mitään huumorimiehiä vaikka muuten mukavia ovatkin.

Olen itse pitänyt myyjään yhteyttä kerran-pari viikossa kunnes ase on ollut minulla - ja toisinaan vielä senkin jälkeenkin on jutusteltu jos on ollut asiaa. Kukaan ei ole toistaiseksi sanonut että mitä tänne yhtenään kirjoittelet, päinvastoin kommunikointi on aikaansaanut luottamusta jolla hyviä kauppoja on tehty vastakin.

Andin kohdalla kun myyjä on liike moni asia lutviutuu helpommin, yksityiset ovat ongelmallisempia. He saattavat tehdä tämmöisen kaupan vain kerran eläessään ja suhtautuvat siihen toisinaan melko vauhkosti.


_________________
Die Jagd gehört dem Volke.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 24.02.2014 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia Kepulle ja 9,3:selle hyvistä neuvoista selvityksistä jälleen kerran! Tosiaan mulla on tiedossa kaikki tarpeellinen ja kaiken tarpeellisen tulen myös tuohon hakemukseen kirjoittamaan.
Ja tosta vielä kun Kepu vähän varoitteli saksalaisten kärsivällisyydestä, niin olen tehnyt jo ennen ostopäätöstä erittäin selväksi, että luvan saannissa saattaa kestää jopa kaksi kuukautta, ja vastaus oli vain että no problem! Yhteydessä olen ollut heihin sen verran useasti, että luulen että niillä menee seuraavaksi hermot muhun Very Happy Mutta eiköhän kaikki järjestyne Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32  Seuraava
Sivu 16 Yht. 32

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com