OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nuolet
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Steez
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hel 2011
Viestejä: 36
Paikkakunta: P-Karjala

LähetäLähetetty: 27.02.2011 11:52    Viestin aihe: Nuolet Vastaa lainaamalla viestiä

Sopiiko nämä nuolet majavajahtiin? http://www.arrowhouse.fi/product/86/custom-nuoli-6-kpl .Nuolet ovat spine 400 ja 2"sulituksella ja niitä tuli jousipaketin mukana.
Paunoja meinasin kylläkin nostaa 65# ennen jahtia,mutta tarvitaanko silti majavan kokoiseen eläimeen jokin erikoisnuoli joka painaa lähes 5 gpi enemmän kuin normaali metsästysnuoli?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäjussi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Tam 2009
Viestejä: 103
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 27.02.2011 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä nuo sopivat majajahtiin, kunhan vaan saat putkeen painoa lisää! Itse olen majavanuoliin laittanut metritavaran saatavaa kumiköyttä. Sopiva pätkä apunarulla venyttäen nuoliputkeen, vapautus ja paikoillaan on ja pysyy!

Hiilarinuoli on oletuksena liian kevyt, ainakin Retreiveriä käytettäessä! Painavampi nuoli lentää virheettömämmin ja läpäisee paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Steez
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hel 2011
Viestejä: 36
Paikkakunta: P-Karjala

LähetäLähetetty: 27.02.2011 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Retrieveri ja fast flight siima tuli hankittua jousipaketin mukana.Pitänee testailla nuolia ja katsoa sitten millä varustuksella lähtee jahtiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 27.02.2011 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä hiilarilla ja ilman painotuksiakin olen majavia saanut. kärki 125gr kunhan muistaa ettei ammu liian pitkältä hollilta. mutta alunuoli toimii kans ihan ok hiukan painavempia ja halvempia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 432

LähetäLähetetty: 28.02.2011 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki omat majavani (poislukien eka) olen ampunut kolmesatasilla nuolilla ja 125:lla kärjillä. Maksimi matkan olen pitänyt kymmenessä metrissä. Hyvin toimii ilman lisäpainoa. Jousena Verado 70 paunasena. Retrieveri on vielä alkuperäisellä "köydellä".

Omasta mielestä matka on se kaiken kriittisin osatekijä. Siinä kun malttaa niin kaikki ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäjussi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Tam 2009
Viestejä: 103
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 28.02.2011 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Painotetulla nuolella pystyy ampumaan helposti reiluun 10 metriin. Pisin holli meikäläisellä on ollut hiukan alta 15 metriä. Ainkin meikäläsen passi paikat on sellaisilla paikoilla, että ainakin tulvaaikana harvemmin avautuu muutaman metrin holleja. Ainakin itse näen painotetussa nuolissa selvän edun juuri ampuma matkassa ja läpäisyssä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 28.02.2011 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä haittaa siitä lisäpainosta on?
Ennemmin tai myöhemmin sattuu kuitenkin sitten tapaus, että läpäisyä ei ollutkaan riitttävästi. Esim. joutuu ampumaan siima märkänä. Silloin tarvitaan painoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 432

LähetäLähetetty: 28.02.2011 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kaikki tavallaan. Ite pidän kuitenkin siitä huolen, että ammun ainoastaan hyviä laukauksia. Viime syksynä majavat ui monena iltana hollilta, mutta kun en pystynyt hyvää osumaa varmistamaan, niin jätin ampumatta. Ei edes harmittanut. Mulla on silti sama systeemi joka metsästyksessä. Jos olen epävarma 100% tappavasta osumasta, jätän ampumatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäjussi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Tam 2009
Viestejä: 103
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 28.02.2011 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No empä ole minäkään vielä majavasta ohi ampunut ja jousella niitä tilillä kuusi kappaletta. Jokainen taplaa tyylillään, mutta yleensä ottaen painavampi nuoli on parempi ja antaa pienet virheet anteeksi! Itse kun olen noita nuoli virityksiä testaillut, niin painavamman nuolen olen paremmaksi todennut!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 28.02.2011 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akkis kirjoitti:
Joo, kaikki tavallaan. Ite pidän kuitenkin siitä huolen, että ammun ainoastaan hyviä laukauksia. Viime syksynä majavat ui monena iltana hollilta, mutta kun en pystynyt hyvää osumaa varmistamaan, niin jätin ampumatta. Ei edes harmittanut. Mulla on silti sama systeemi joka metsästyksessä. Jos olen epävarma 100% tappavasta osumasta, jätän ampumatta.


Ymmärtääkseni lähes kaikki ampuvat 'hyviä laukauksia'. Kun mukana on aina ampujastakin riippumattomia 'muuttujia', niin hyvä laukaus voi muuttua tästä syystä 'ei ihan täydelliseksi' laukaukseksi. Minusta tämä mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon ja varautua sen varalta, jos mahdollista. Ei kai mitään varmuuden maksimointia kannata hakea, mutta helpot konstit, kuten juurikin painava nuoli, kannattaa hyödyntää. Haittaa ei ole, mutta voi jossain tilanteessa pelastaa päivän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 432

LähetäLähetetty: 01.03.2011 05:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niimpä, lähes kaikki. Ampuja kuitenkin tekee sen päätöksen ampuako vai ei. Omat rajat ja taidot pitää tietää. Ite kun en ole mikään valioluokan jousiampuja, niin olen omat rajat asettanut. Omilta matkoilta en tarvi lisää läpäisyä, koska nuoli lävistää aina massen, enkä sillä lipainolla tarvi pidempää matkaa. Matkan kasvaessa se virhemarginaalikin kasvaa aika huimaa vauhtia.

27 vuotta ole metsästänyt ja ainoat haavakot yleensäkin olen ampunut nuijapoikana haulikolla sorsastamassa ollessa. Silloin olikin enemmän intoa kuin taitoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 01.03.2011 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tähystys rinki laskun varteen. Majava tehny penkkaan reijän ja aamusella käyny syömäs..

Passipaikka 5-7 metriin syönnöksestä. 50 paunaa ja normi hiilarinuoli 125 kärjellä?

Tuskin tarttee mitää lisä painoa tai muutakaan viritystä? Nyt vain kela kiinni jouseen ja pari kohdistus laukausta ja kyttyyllee ehtoosta.. Jos ei tänään niin huomenna.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Akkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 432

LähetäLähetetty: 01.03.2011 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jersu kirjoitti:
Tänään tähystys rinki laskun varteen. Majava tehny penkkaan reijän ja aamusella käyny syömäs..

Passipaikka 5-7 metriin syönnöksestä. 50 paunaa ja normi hiilarinuoli 125 kärjellä?

Tuskin tarttee mitää lisä painoa tai muutakaan viritystä? Nyt vain kela kiinni jouseen ja pari kohdistus laukausta ja kyttyyllee ehtoosta.. Jos ei tänään niin huomenna.



Noilla pärjää hyvin. Pidetään peukkuja, että masse tulee näkösälle.

Pitäis itekin tehdä kierros.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 01.03.2011 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähä tuli mutkia matkaan Very Happy täs ku virittelin jousen ja kelan ja testasin... Oli naru vissiin takus ku stoppari lähti veke ja osuma laski 30 senttiä :O ei kai sen nuon palijoa kuulu laskea ku on kohdistettu 100 grainiselle kärjelle ja 125lla ampui? vai johtuuko noin suuri heitto narusta. Nyt naru selväksi ja uutta yritystä...

Enää putos vain 5 senttiä Very Happy Vielä vähä pitää testata ja sitte passiin...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Akkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 432

LähetäLähetetty: 01.03.2011 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla löi joskus narun sykkyrään kun nuoli lähti. Insertin ja leikkurin välistä naru poikki, mutta onneks holkki pysähtyi sulkiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com