OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

asesalkun teko
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 10.01.2007 19:48    Viestin aihe: asesalkun teko Vastaa lainaamalla viestiä

Arvoisat aseveljet.Teistä varmaankin monet ovat itse tehneet aseellenne laukun,ja itse olen juuri aloittamassa revolverille laukun tekoa.Ostin juuri"ala halpahalli alumiini työkalulaukun"Nyt pitäisi laukku sisustaa joko vaahtomuovilla tai jollain vastaavalla.Ainoa joka askarruttaa vaahtomuovissa on tuo aseen upotus vaahtomuoviin koska haluaisin upottaa sen siihen mutta jälki ei kai tule siistiksi.Onko antaa vinkkiä?Onko kukaan tehnyt uretaanivaahtoon?Itse ajattelin onnistuisiko jos käärisi reukun folioon ja laittaisi vaahtoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 10.01.2007 19:58    Viestin aihe: Re: asesalkun teko Vastaa lainaamalla viestiä

astalo kirjoitti:
Arvoisat aseveljet.Teistä varmaankin monet ovat itse tehneet aseellenne laukun,ja itse olen juuri aloittamassa revolverille laukun tekoa.Ostin juuri"ala halpahalli alumiini työkalulaukun"Nyt pitäisi laukku sisustaa joko vaahtomuovilla tai jollain vastaavalla.Ainoa joka askarruttaa vaahtomuovissa on tuo aseen upotus vaahtomuoviin koska haluaisin upottaa sen siihen mutta jälki ei kai tule siistiksi.Onko antaa vinkkiä?Onko kukaan tehnyt uretaanivaahtoon?Itse ajattelin onnistuisiko jos käärisi reukun folioon ja laittaisi vaahtoon.


Viimeisessä Vapentidningen:issä 7/2006 oli hjuuva juttua aselaatikon tekemisestä.. Jos ei tuo ruotsinmurre taitu, niin kuvia voi aina katsella..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 10.01.2007 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Itse ajattelin onnistuisiko jos käärisi reukun folioon ja laittaisi vaahtoon.


Elämme jännittäviä aikoja Very Happy
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 10.01.2007 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan tuommoinen laukkukin tullut tehtyä. Saisikohan noita erilaisia solumuoveja, kennorakenteisia tai mitä ne nyt ovatkaan jostain muovialan liikkeestä??
Muottihan sille pitäisi tehdä jos haluat aivan prikulleen aseen muotoja mukailevan, mutta onkohan tarpeellista? Riittää että ase ei pääse liikkumaan, kansi puristaa sopivasti ja muoto sopiva.

Itse tein salkkuun puu rungon ja viilutetut vaneri kannet, sisälle finn foam levyyn aseen muodon mukainen kolo. Ja verhoilin plyyshillä.

valokuvasta otettu kuva...

[img][/img]

idea selvinnee tuosta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 10.01.2007 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulenpa että helpoin tapa tehdä aseen muotoinen pehmuste on rakentaa se kerroksittain. Kätevin materiaali siihen on sellainen halpa harmaa "telttapatjamuovi". Ensin pari kolme ehjää kerrosta pohjaksi ja sitten 2-3 kerrosta joihin on leikattu aseen ääriviivojen mukainen aukko. Nämä kun liimaa kontaktiliimalla yhteen ja kanteen vielä pari ehjää kerrosta suojaksi niin luulisi suojaavan asetta riittävästi.

Tuo folio-uretaani kannattaa unohtaa samantien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.01.2007 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistäpä löysit, Maalari, nuo lukot salkkuusi? Nysväilen itse kaikenlaisia rasioita ja laatikoita ja tuntuu olevan kahtelussa helat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 11.01.2007 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Class Ohlsson -ketjun luettelossa on muutamakin erilainen lukko ja sarana joka sopii laukkujen tekoon. Voit myös tilata lukkoja yms. heloja oheisen linkin yritykseltä.

http://www.alpensi.fi/html/osatvarust.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.01.2007 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Todentotta! Siellä oli muutama kiinnostava malli, vaikka pikkusievät messinkiset ovatkin mieleen... Kiitos!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 11.01.2007 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluat klassisia messinkiosia niin menee tee-se-itse -hommiksi. Valmiin lukon voi aina naamioida mutta messinkikulmat on tehtävä itse. Ohessa kuva tekemästäni laukusta. Laukun runko on, yllätys yllätys, pahvia, ulkoverhoilu puuvillakangasta ja nahkaa sekä sisäpinnat vihreää villaverkaa.
Huom ! Tuo haulikko on vain rekvisiittaa sillä laukku on tehty pienelle kipplauf-aseelle.

[img=http://img120.imageshack.us/img120/6105/asekotelo01ob9.th.jpg]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 11.01.2007 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt ei tule millään muistiin mikä firma se oli, mutta eiköhän noita ole useitakin. Helat on tosiaan tarkoitettu salkkuun ja lukittavat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.01.2007 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno on aselaukku Igorilla! Pitäisi itsekin ruveta opiskelemaan nahan käsittelyä kun meinasin holsterin tehdä kivääriä varten että saa mukavammin kantoon keskelle selkää repun kera. Neuvoakin kyselin tuolla toisessa aiheessa mutta en saanut. Kirjastoon siis. Ei tulle kovin kalliiksi kun hyvä ja halpa reppu on jo ja nahat sain ilmaiseksi. Lienee tosin liian ohutta se ruokaryhmän tuoleista riisuttu nahka mutta jos siitä vahvistelemalla jotain saisi...

Juttelin erään puusepän kanssa hela-asioista. Sanoi että kyllähän heloja on tarjolla vaikka minkälaisia mutta kun toimituksen laajuus on aina pakosti biljardi kappaletta. Niitä sitten pitäisi vuosikymmenten aikana yrittää myyskennellä ja asennella. Marketit ja rautakaupat myyvät tavaransa valmiiksi pakattuina ja pikkuhelojen kohdalla pakkauskulut tulevat helposti moninkertaisiksi itse tuotteen hintaan verrattuna. Valikoima on siis suppea. Ainoa mahdollisuus on etsiskellä puusepiltä jne. josko sattuisi löytymään juuri sitä oikeaa sorttia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 12.01.2007 03:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kiväärille meinaa kokonahkaista koteloa tehdä niin materiaalin pitäisi kyllä olla ns. vuotanahkaa jonka vahvuus 1,5-2 mm. Haljasnahka, jota nuo verhoiluun käytetyt yleisesti ovat tuppaa venymään liikaa. Kun alat koteloa askartelemaan niin laita nahka niin että venymissuunta (nahka venyy paremmin poikki- kuin pituussuuntaan vuotaan nähden) tulee kotelon poikkisuuntaan.

Paksu kosteussuojattu puuvillakangas (kyllästetty markiisikangas käy hyvin) on metsäolosuhteissa käyttöominaisuuksiltaan mielestäni parempaa kuin nahka. Vanhat safarikäyttöön tehdyt laukut olivatkin yleensä puuvillakangasta joka oli vahvistettu nahalla kulumisen kannalta kriittisistä paikoista .

Oheisista linkeistä löytyy myös laukkuheloja;

http://www.slojd-detaljer.com/Butik/default.asp
http://www.tarvikefriman.fi/index.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikkokoponen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2006
Viestejä: 304
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.01.2007 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältähän saa hyviä neuvoja ja linkkejä! Kiitos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HIRVIKUISKAAJA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2006
Viestejä: 261
Paikkakunta: ROVANIEMI

LähetäLähetetty: 12.01.2007 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

just sain valmiiksi tuomosen salkun. runko on puuta ja vaneria, joka on päällystetty keinonahalla.Sisällä muotoon leikattu finnfoam ja siihen pinnotteeksi laitettu samettia. Lukot ja muut hilpeet olen aikoinaan saanu, että en tiedä mistä on ostettu Shocked


http://img403.imageshack.us/my.php?image=asesalkku005zl4.jpg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 13.01.2007 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla haulikolla täytyy olla melkoisesti tunnearvoa kun olet sille oikein laukunkin askarrellut. Taitaa olla ikääkin melkoisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com