OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koira gps hyvät ja huonot puolet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 11.04.2011 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuholalle. Ei todellakaan ole vaikea käyttää. Jopa 75v ajokoiramies tässä likellä oppi käyttämään varttitunnin opastuksella. Eli laitoin sillä tavalla kuten kuuluukin että pantaan ja puhelimeen virta päälle, ohjelma päälle pikanäppäimestä ja paikka alkaa tulla kartalle minuutin välein. Ei niitä karttoja tarvitse etsiä mistään..

Tuo jatkuva kartan lataus taitaa olla huntview tutkassa. Kyseinen pulju on muutenkin erittäin epämääräinen toimintatavoiltaan. Kun tutka ei toimi, ei saa viikkoon tukea mistään (kokemusta on ja tutka palautettu kauppiaalle )
_________________
IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 11.04.2011 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuhola eiköhän kaikilla tuntemillani up käyttäjillä ole kartat puhelimen muistissa. Ne voi jopa ladata langatonta verkkoa tukevien puhelinten muistiin jo valmiiksi kotona. Menee paljon nopeammin kun 3G-verkon yli. En tiedä mikä eri järjestelmien markkinaosuus. Tiedän vain että viimeisen parin vuoden aikana on meidän porukka noita tutkia hommannut lähes parikymmentä. Niistä Garmineita on kymmenkunta, up tulee perässä 6 lisenssillä ja 1 uusi trackeri. Pari kolme vanhan mallista tutkaakin on vielä hommanneet. Valinta kohdistuu samaan merkkiin joka kaverillakin on. On markkina käyttäytynyt täällä poikkeavasti yleiseen "trendiin" verrattuna jos edellä säikeessä esiintyvä luku markkinaosuuksista on oikea.

Itse olen käyttänyt sekä UP:n 2 akkuista laitetta, Nokia N8 ja E51 kanssa ja Garminia. UP:n laite on ollut luotettava. Tuohon UP:n vehkeeseen olisi kuitenkin mukava saada ainakin pari kolme käyttökelpoista ominaisuutta lisää käytettävyyden parantamiseksi. Tosin ei niitä ole myöskään kilpailijoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
METSÄJUUSO
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 53
Paikkakunta: HÄME

LähetäLähetetty: 11.04.2011 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan joku saanut selville mitä kiinan palikkaa" Huntingtracker"
käyttää ja tekeekö sillä mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2011 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo minä en tiedä sanoa up:sta koska en ole sellaista omistanut. Kysymys on vain muutamasta koekäyttökerrasta ei muuta. Itse tykkään trackerista. Tai jos nyt totta puhutaan niin garminihan on se oikea vehje ja nämä muut ovat sellaisia "varalaitteita". trackerilla ja up:illa on hyvä seurata hirven haukkua kotoa päin mutta metsästystilanteessa garmini voittaa nuo trackerit ja ultrapontit 100-0. Se vaan on tosi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Joo minä en tiedä sanoa up:sta koska en ole sellaista omistanut. Kysymys on vain muutamasta koekäyttökerrasta ei muuta. Itse tykkään trackerista. Tai jos nyt totta puhutaan niin garminihan on se oikea vehje ja nämä muut ovat sellaisia "varalaitteita". trackerilla ja up:illa on hyvä seurata hirven haukkua kotoa päin mutta metsästystilanteessa garmini voittaa nuo trackerit ja ultrapontit 100-0. Se vaan on tosi.

Perusteletko vähän. Mihin garmin pystyy ja UP ei? Toisin päin löytyy kyllä paljonkin asioita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lafa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2006
Viestejä: 171
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Joo minä en tiedä sanoa up:sta koska en ole sellaista omistanut. Kysymys on vain muutamasta koekäyttökerrasta ei muuta. Itse tykkään trackerista. Tai jos nyt totta puhutaan niin garminihan on se oikea vehje ja nämä muut ovat sellaisia "varalaitteita". trackerilla ja up:illa on hyvä seurata hirven haukkua kotoa päin mutta metsästystilanteessa garmini voittaa nuo trackerit ja ultrapontit 100-0. Se vaan on tosi.


Ja heti ollaan maukumassa,vaikkei omista edes kyseistä laitetta saatikka osaa käyttää!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

takeem kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Joo minä en tiedä sanoa up:sta koska en ole sellaista omistanut. Kysymys on vain muutamasta koekäyttökerrasta ei muuta. Itse tykkään trackerista. Tai jos nyt totta puhutaan niin garminihan on se oikea vehje ja nämä muut ovat sellaisia "varalaitteita". trackerilla ja up:illa on hyvä seurata hirven haukkua kotoa päin mutta metsästystilanteessa garmini voittaa nuo trackerit ja ultrapontit 100-0. Se vaan on tosi.

Perusteletko vähän. Mihin garmin pystyy ja UP ei? Toisin päin löytyy kyllä paljonkin asioita.

Mihin laitteen pitäisi pystyä? Mikä on laitteen tärkein ominaisuus?
Minusta todellisessa metsästystilanteessa paikkatiedon saamisen varmuus on kaikkein tärkein asia. Kaikki muu on vain lisähössötystä joiden kanssa on ihan kiva pelata kun on aikaa. Silloin kun pitäisi metsästää niin paikkatiedon saaminen aina tarvittaessa ilman viivettä on kaikkein tärkein elementti. gsm-verkkoon nojautuvat järjestelmät eivät takaa 100% toimintavarmuutta, ei tekstiviestiseurannalla eikä ainakaan reaaliseurannalla. Garminilla paikan saa aina kiiruullisissa tilanteissa eli kun koira on vaikka 3km säteellä. Kauempana olevaa koiraa voi mennä lähemmäs tai vaihtaa antennia jolloin paikkatietoa saa aina 10km saakka. Ite käytän garminia kun olen kivääri kädessä (ruotsissa tai virossa) ja trackeria kun olen kaukana koirasta autossa/kotona. Garmin on paikallaan silloin kun tapahtumat ovat "päällä".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
METSÄJUUSO
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 53
Paikkakunta: HÄME

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän on todellinen metsästys tilanne.Itse valitettavasti ole jäniksen kaulaan saanut paikanninta ja koiruus tulee joskus aika paljon jäljessä.
Etttä ei sen koiran paikkaa nyt ihan metrilleen tarvitse nähdä.
Itse ainakin mieluimmin haluan kuulla sen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voidaan puhua myös tilanteesta jossa yrität kytkeä koiraa ketulta tai hirviltä vaikkapa keskellä yötä. Nälkä ja väsy painaa päälle ja haluaisit todella kytkeä koiran jostain tienylityksestä, sillä seuraavaan kytkemismahdollisuuteen olisi tuntien aika sekä yli 50km autolla ajo. gsm-pykälät ovat alueella niin huonot että paikkatiedot laahaa jopa 30 minuuttia jäljessä trackerissa ja up:ssa. Garminilla paikka tulee kun haluat ja saat kytkettyä koiran juuri siitä mistä se tulee tielle. Tässä vasta yksi esimerkki mutta näitä löytyy vaikka kuinka. gsm-verkkoa käyttävien järjestelmien heikoin lenkki on juuri niin heikko mitä gsm-verkon kattavuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Voidaan puhua myös tilanteesta jossa yrität kytkeä koiraa ketulta tai hirviltä vaikkapa keskellä yötä. Nälkä ja väsy painaa päälle ja haluaisit todella kytkeä koiran jostain tienylityksestä, sillä seuraavaan kytkemismahdollisuuteen olisi tuntien aika sekä yli 50km autolla ajo. gsm-pykälät ovat alueella niin huonot että paikkatiedot laahaa jopa 30 minuuttia jäljessä trackerissa ja up:ssa. Garminilla paikka tulee kun haluat ja saat kytkettyä koiran juuri siitä mistä se tulee tielle. Tässä vasta yksi esimerkki mutta näitä löytyy vaikka kuinka. gsm-verkkoa käyttävien järjestelmien heikoin lenkki on juuri niin heikko mitä gsm-verkon kattavuus.

Puhutaanpas tilanteesta jossa sinulla on sitkeä hirvikoira haukkumassa etkä saa sitä kutsutuksi luokse.

No UP:n omistaja voi mennä kotiin nukkumaan ja laittaa aluehälyn päälle ja Garminin omistaja viettää yönsä metsässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuosta GSM- verkon huonoudesta.

Itse metsästän "susirajalla" ja kentät on heikot, mutta aina kun puhelimessa on yksikin tolppa, niin UP:n live toimii. Ja vaikka puhelimessa ei olisi tolppaakaan, niin palvelimelle paikkatieto kuitenkin menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16705
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 11.04.2011 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tarkkuushan kaikilla riittää mutta se varmuus ei, on se tuskaista odotella pikatien varressa vaikka minuutinkin paikkatietoa.

porukoissa up.tä, trackeria, pointteria ja vanhaa benefonia, pikkuhiljaa hommanneet carmineita tilalle väähän niinkuin kokeeksi, sittemmin vallan siirtyneet käyttämään sitä.

makuasia, metsämiehiä on nii monenlaista, nämä tuntemani ovat niitä aktiivisimpia mahdollisia lajissaan kuten itsekin pyrin ja silloin turha leikkiminen jää pois, huonot vehkeet ei kauaa mukana kulje.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2011 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

takeem kirjoitti:
No UP:n omistaja voi mennä kotiin nukkumaan ja laittaa aluehälyn päälle ja Garminin omistaja viettää yönsä metsässä.

No juurikin tästä syystä minulla on myös trackeri koiran kaulassa. Hommasin garminin varavälineeksi trackerin sivuun. Jo ensimmäisillä mettäkerroilla trackeri muuttui varavälineeksi garminin ottaessa sen ykköspaikan. No onhan tuo trackerin kartta selvempi ja trackeria käytänkin jos metsästelemme alueiden pohjoispäässä jossa kentät ovat hyvät. Ja aina minulla on tekstari/live seuranta päällä myös trackerissa vaikka garminia ykkösvälineenä käytänkin. Garmin on varma ja varmuutta kaivataan silloin kun pitäisi tehdä lihaa tai huolehtia koiran turvallisuudesta. Siksi garmin voittaa muut laitteet 100-0. Ainut miinus että suomessa sitä en voi käyttää, joten kokemukset perustuu lähinnä ulkomaan jahteihin. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 11.04.2011 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
takeem kirjoitti:
No UP:n omistaja voi mennä kotiin nukkumaan ja laittaa aluehälyn päälle ja Garminin omistaja viettää yönsä metsässä.

No juurikin tästä syystä minulla on myös trackeri koiran kaulassa. Hommasin garminin varavälineeksi trackerin sivuun. Jo ensimmäisillä mettäkerroilla trackeri muuttui varavälineeksi garminin ottaessa sen ykköspaikan. No onhan tuo trackerin kartta selvempi ja trackeria käytänkin jos metsästelemme alueiden pohjoispäässä jossa kentät ovat hyvät. Ja aina minulla on tekstari/live seuranta päällä myös trackerissa vaikka garminia ykkösvälineenä käytänkin. Garmin on varma ja varmuutta kaivataan silloin kun pitäisi tehdä lihaa tai huolehtia koiran turvallisuudesta. Siksi garmin voittaa muut laitteet 100-0. Ainut miinus että suomessa sitä en voi käyttää, joten kokemukset perustuu lähinnä ulkomaan jahteihin. Very Happy

Ai 100-0. pyhh.

Näätkö Garminista milloin koira haukkuu tai edes koiran nopeuden. Taitaa pikemminkin hävitä 100-0.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 11.04.2011 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja ne kartat on kyllä kuraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 2 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com