OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Perussuomalaiset on nyt suosituin puolue
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 343, 344, 345  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 02.02.2019 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Äänestäminen on kuitenkin laiskalle sopivin tapa yrittää vaikuttaa asioihin. Muita on omaan tai toisiin kansanedustajiin vaikuttaminen, yksityisesti tai julkisesti, puolueen kautta vaikuttaminen tai alkaminen itse poliitikoksi. Tavallaan turha vinkua sivusta, jos ei homma tunnu toimivan menee itse korjaamaan. Vähän kuin oppositiosta räksyttäminen.

Juu, ja suhteellinen vaalitapa huolehtii siitä ettei uusi edustaja kovin helpolla pääse pallille, jo vaadittttu taloudellinen panostus ehkäisee tehokkaasti soraäänien pääsyn ovien sisäpuolelle ja ryhmäkuri nitistää sen joka jotenkin sattuu siinä onnistumaan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2143
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 02.02.2019 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän äänestäminen vaaleissa kannattaa, ihan samalla tavalla kuin osallistumalla yhdistysten kokouksiin, jos haluaa yrittää vaikuttaa päätöksen tekoon ja muuttaa jotain asiaa.

Eduskuntavaalien avulla "se oma vaikuttaminen" voi tuntua kovin etäiseltä seikalta, mutta jos kaikki Suomen metsästystä harjoittavat henkilöt osaisivat valita ehdokkaakseen oikeasti metsästysmyönteisen kansanedustajan, niin aivan varmasti sillä olisi positiivinen vaikutus eräväen harrastamisen osalta.

Siis silloin, jos tuo ehdokas valitaan ja se valittu kansanedustaja kuuluu sen jälkeen vielä hallituspuolueeseen, jolloin nuo hallitukseen kuuluvat puolueet ehdokkaineen tekevät hallitusohjelman sekä lainvalmistelujen esitykset, (HE hallituksen esitykset) joilla ohjaillaan metsästykseenkin liittyviä asioita useiksi vuosiksi tai vuosikymmeniksi eteenpäin.

Joten kannattaa oikeasti miettiä tuota vaaliehdokasta, jos vaaliuurnalle aikoo mennä.
Kaikkein huonoin vaihtoehto on jättää äänestämättä, silloin antaa valtaa muille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 02.02.2019 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos antaa äänensä jollekkin toopelle, eli et löydä itseäsi miellyttävää, olet itse melkoinen toope. Hullua antaa ääniä jollekkin joka ei sinua pysty edustaa.

Olen tuota viisastelua kuunnellut +40v ääni oikeutettuna, vieläkään ei mun asioita olla ajettu, luvattu kyllä, eli missä se viisaus tuossa piilee, en ole löytänyt vielä ainakaan. Onko tosiaan että teidän asioita on ajettu. Vielä kun laitatte että mitä ne on, tuliko ne asiat toimimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 02.02.2019 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt lisätään vielä että Sipilä lupaa kuun taivaalta, eli siis se ajaisi mun asiaa. pitääkö äänestää nyt Sipilää. Kertokaa onko oikein äänestää häntä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 02.02.2019 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kellään muuten tietoa, miksi persut vastustavat kaivostoiminnan verotuksen lisäystä?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 02.02.2019 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei, sitähän pitää ilman muuta verottaa surutta ettei ihan ilman mene, meillä on kyllä suunnilleen pallon pösilöin kaivoslaki.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xyxy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 02.02.2019 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
late2 kirjoitti:
Äänestäminen on kuitenkin laiskalle sopivin tapa yrittää vaikuttaa asioihin. Muita on omaan tai toisiin kansanedustajiin vaikuttaminen, yksityisesti tai julkisesti, puolueen kautta vaikuttaminen tai alkaminen itse poliitikoksi. Tavallaan turha vinkua sivusta, jos ei homma tunnu toimivan menee itse korjaamaan. Vähän kuin oppositiosta räksyttäminen.

Juu, ja suhteellinen vaalitapa huolehtii siitä ettei uusi edustaja kovin helpolla pääse pallille, jo vaadittttu taloudellinen panostus ehkäisee tehokkaasti soraäänien pääsyn ovien sisäpuolelle ja ryhmäkuri nitistää sen joka jotenkin sattuu siinä onnistumaan.


Miten niin suhteellinen vaalitapa estää uusien läpipääsyä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 02.02.2019 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
No ei, sitähän pitää ilman muuta verottaa surutta ettei ihan ilman mene, meillä on kyllä suunnilleen pallon pösilöin kaivoslaki.


näin, mutta miksi persut vastustavat kaivoslain tiukentamista?

halla-aho
Olennaista on, että kaivos­toiminnan kokonais­maksu- ja vero­rasitusta ei tule korottaa. Suomessa esiintymien alhaiset kaivosmineraalipitoisuudet tekevät niistä erityisen riskialttiita hintojen heilahtelulle.

kenenhän suulla jussi puhuu?


ja ylen sivuilta
Vain perussuomalaiset on sitä mieltä, ettei uudelle verolle ole tarvetta. Puolue haluaa kustannusten uusjaon, mutta ilman lisämaksuja ulkomaisille kaivosyhtiöille.

– Olemassa olevia korvauksia pitäisi kohdistaa enemmän kunnille ja osin ehkä myös valtiolle, koska kyse on kansallisomaisuudesta. Mutta lisäkustannuksilla ei pidä tehdä kaivostoimintaa mahdottomaksi Suomessa, eli ei lisäveroa nykyisten korvausten päälle, puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo sanoo.


https://yle.fi/uutiset/3-10584571
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2820
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 02.02.2019 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Nyt lisätään vielä että Sipilä lupaa kuun taivaalta, eli siis se ajaisi mun asiaa. pitääkö äänestää nyt Sipilää. Kertokaa onko oikein äänestää häntä.


Äänestämällä Sipilää saa saman kusetuksen kuin edellisilläkin vaalilupauksillaan. Toki hyvä vaihtoehto varsinkin jos haluaa itselleen jatkuvan viduduksen ja kiroilun aiheen. Kovia lupauksiahan on taas tarjolla mutta... Laughing
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 02.02.2019 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Nyt lisätään vielä että Sipilä lupaa kuun taivaalta, eli siis se ajaisi mun asiaa. pitääkö äänestää nyt Sipilää. Kertokaa onko oikein äänestää häntä.


Äänestämällä Sipilää saa saman kusetuksen kuin edellisilläkin vaalilupauksillaan. Toki hyvä vaihtoehto varsinkin jos haluaa itselleen jatkuvan viduduksen ja kiroilun aiheen. Kovia lupauksiahan on taas tarjolla mutta... Laughing
Kyl tää 4v kertoi miehestä aivan kaiken, toki myös Orpon porukka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 02.02.2019 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
No ei, sitähän pitää ilman muuta verottaa surutta ettei ihan ilman mene, meillä on kyllä suunnilleen pallon pösilöin kaivoslaki.


näin, mutta miksi persut vastustavat kaivoslain tiukentamista?

halla-aho
Olennaista on, että kaivos­toiminnan kokonais­maksu- ja vero­rasitusta ei tule korottaa. Suomessa esiintymien alhaiset kaivosmineraalipitoisuudet tekevät niistä erityisen riskialttiita hintojen heilahtelulle.

kenenhän suulla jussi puhuu?


ja ylen sivuilta
Vain perussuomalaiset on sitä mieltä, ettei uudelle verolle ole tarvetta. Puolue haluaa kustannusten uusjaon, mutta ilman lisämaksuja ulkomaisille kaivosyhtiöille.

– Olemassa olevia korvauksia pitäisi kohdistaa enemmän kunnille ja osin ehkä myös valtiolle, koska kyse on kansallisomaisuudesta. Mutta lisäkustannuksilla ei pidä tehdä kaivostoimintaa mahdottomaksi Suomessa, eli ei lisäveroa nykyisten korvausten päälle, puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo sanoo.


https://yle.fi/uutiset/3-10584571

Kuten sanottua, sitä ei pirukaan ymmärrä, politiikon mieli ei avaudu normijärkisille.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 02.02.2019 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Olen tuota viisastelua kuunnellut +40v ääni oikeutettuna, vieläkään ei mun asioita olla ajettu, luvattu kyllä, eli missä se viisaus tuossa piilee, en ole löytänyt vielä ainakaan. Onko tosiaan että teidän asioita on ajettu. Vielä kun laitatte että mitä ne on, tuliko ne asiat toimimaan.

a/n > a/(n+1) posiivisilla arvoilla - Äänestämättä kannatat erityisesti kaikkea mitä itse et kannata. Toki ehdokkaan ja puolueen valinta on vähiten huonon valitsemista, vaalipiirien viimeisiä paikkoja jaetaan toisinaan kuitenkin hyvin pienillä äänieroilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2143
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 02.02.2019 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokunen vuosi sitten oli tehty kysely eri puolueiden kansanedustajilta heidän suhtautumistaan metsästykseen.
Kaikkein kielteisimmin metsästykseen silloin suhtautui vihreät ja vasemmistoliitto.

Mitä olen persujen kommentteja lukenut, heillä on monesti ollut myötämielistä suhtautumista metsästykseen. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että äänestäisin heitä.

Sitä paitsi, onhan noita aika moni metsästykseenkin myönteisesti suhtautuvia kansanedustajia ja ehdokkaita jo yleisestikin tiedossa.
Moni heistä tekee aktiivisesti töitä erilaisten metsästystä edistävien asioiden puolesta.
Olen ollut aika monen kansanedustajan kanssa yhteydessä eri tavoin metsästys- ja kalastusasioissa.
Jos aihetta on, niin olkaa vain rohkeasti heihin yhteydessä.
He kuuntelevat ja keskustelevat mielellään, jos kokevan keskustelun olevan asiallista ja mielenkiintoista.

Eduskunnalla on myös eräkerho, johon moni aktiivinen metsästävä kansanedustaja kuuluu.

Sähköpostitse tai puhelimitse voi olla yhteyksissä myös maa- ja metsätalousministeröön, jos haluaa kysellä tai keskustella jostain erityisestä aiheesta heidän kanssaan.

Yksi asia on kuitenkin varma äänestysasioissa, en äänestä ikinä ainakaan ketään vihervassaria, se on satavarmaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 02.02.2019 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"""Äänestysvelvollisuus on järjestelmä, jossa äänestysikäiset kansalaiset ovat lailla velvoitettuja äänestämään vaaleissa.

Järjestelmää puolustellaan usein sillä, että se takaa korkeat äänestysprosentit ja sitä kautta demokratian toteutumisen. Sen arvostelijoiden mielestä taas äänestysvelvollisuus ei kuulu demokratiaan, koska myös äänestämättä jättäminen voi olla kannanotto. Äänestysvelvollisuutta on esiintynyt myös diktatuureissa kuten Saddam Husseinin Irakissa ja entisissä sosialistimaissa."""

Onneksi täällä ei joudu linnaan. Nukkuvien puolue on myös olemassa.
Eipä vaikuttanut viimeiset äänestykset pätkääkää mun asioihin. Entäs teidän, sitä ei kukaan ole vielä julkaissut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5962

LähetäLähetetty: 02.02.2019 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

xyxy kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
late2 kirjoitti:
Äänestäminen on kuitenkin laiskalle sopivin tapa yrittää vaikuttaa asioihin. Muita on omaan tai toisiin kansanedustajiin vaikuttaminen, yksityisesti tai julkisesti, puolueen kautta vaikuttaminen tai alkaminen itse poliitikoksi. Tavallaan turha vinkua sivusta, jos ei homma tunnu toimivan menee itse korjaamaan. Vähän kuin oppositiosta räksyttäminen.

Juu, ja suhteellinen vaalitapa huolehtii siitä ettei uusi edustaja kovin helpolla pääse pallille, jo vaadittttu taloudellinen panostus ehkäisee tehokkaasti soraäänien pääsyn ovien sisäpuolelle ja ryhmäkuri nitistää sen joka jotenkin sattuu siinä onnistumaan.


Miten niin suhteellinen vaalitapa estää uusien läpipääsyä?


Sama ihmetyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 343, 344, 345  Seuraava
Sivu 140 Yht. 345

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com