OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Perussuomalaiset on nyt suosituin puolue
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 343, 344, 345  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 03.02.2019 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Ei minua vituttanut yhtään ottaa lainaa ja opiskella muutaman vuoden huikeasti köyhyysrajan alapuolella. Ajatuksena oli, että se nostaa selvästi mahdollisuuksia päästä kohtuullisen hyväpalkkaisiin sisähommiin. Ei aihettanut ainakaan henkilökohtaisesti yhtään katkeruutta, että sai muutaman vuoden kärvistelyllä ilmaisen koulutuksen ja ovet auki mielekkääseen työhön.

Kolme opintolainaa minäkin olen maksanut, töitä ne opinnot eivät sen kummemmin poikineet ja kaksi lainaa maksoin pääosin työttömänä ollessa, mutta tulölipahan koetettua.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5883

LähetäLähetetty: 03.02.2019 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Ei minua vituttanut yhtään ottaa lainaa ja opiskella muutaman vuoden huikeasti köyhyysrajan alapuolella. Ajatuksena oli, että se nostaa selvästi mahdollisuuksia päästä kohtuullisen hyväpalkkaisiin sisähommiin. Ei aihettanut ainakaan henkilökohtaisesti yhtään katkeruutta, että sai muutaman vuoden kärvistelyllä ilmaisen koulutuksen ja ovet auki mielekkääseen työhön.

Kolme opintolainaa minäkin olen maksanut, töitä ne opinnot eivät sen kummemmin poikineet ja kaksi lainaa maksoin pääosin työttömänä ollessa, mutta tulölipahan koetettua.


Ei se opiskelukaan ihmeitä tee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 03.02.2019 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
late2 kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Ei minua vituttanut yhtään ottaa lainaa ja opiskella muutaman vuoden huikeasti köyhyysrajan alapuolella. Ajatuksena oli, että se nostaa selvästi mahdollisuuksia päästä kohtuullisen hyväpalkkaisiin sisähommiin. Ei aihettanut ainakaan henkilökohtaisesti yhtään katkeruutta, että sai muutaman vuoden kärvistelyllä ilmaisen koulutuksen ja ovet auki mielekkääseen työhön.
Ei minuakaan, mutta aikuiselle perheelliselle tuo ei ole niin helppoa. Ja jatkuvasti toitotetaan että työurat muuttuvat, pitää osata vaihtaa ammattia. Jatkuva koulutus toteutuu joissain työpaikoissa, joissain ei. Olen kyttäillyt opiskelumahdollisuuksia, Aalto-yliopiston Python ja koneoppiminen -koulutus, 2550 € + alv. Ei köyhille aikuisopiskelijoille. Eikä varmaan täytä aktiivimallin ehtoja, eikä saman opiskelu oma-aloitteisesti. Ja työttömyyskorvauksin tod. näk. evätään.


Varmasti niin. Mutta kannattaisi varmaan hankkia edes se ensimmäinen koulutus ennen perhettä. Eikä se aikuisen perheellisen opiskelukaan ihan maailman ihme ole. Mutta se vaatii ponnisteluja ja tahtoa. Siis vähän vastakohta netissä elämäänsä vinkumiselle.


Aikuiset miehet on vaan huolissaan omista opiskelu mahdollisuuksista kun tää Sipilän pazkahallitus leikkas koulutuksesta oikein kunnolla ja perään aktiivimallit tuliruoskan lailla selkään uurretta antamaan niin minä olisin enemmän huolissaan jälkeläisten tulevaisuuden näkymistä kuin ikäloppujen muuttumista finniperseisiksi ikiopiskelijoiksi... (sarkasmia sunnuntaille)

Laughing

Niin, sehän tässä farssisa hiukan itkettää kun ensin luodaan nuorille opiskelupakko ja samaan syssyyn nykäistään rahoitusta pienemmäksi ja iritsanotaan 1600 opettajaa ammattikoulutuksesta, ja samaan aikaan nuorisolla on muka joku koulutustakuu, ilmeisesti pelkkä keppi ilman porkkanaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 03.02.2019 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Ei minua vituttanut yhtään ottaa lainaa ja opiskella muutaman vuoden huikeasti köyhyysrajan alapuolella. Ajatuksena oli, että se nostaa selvästi mahdollisuuksia päästä kohtuullisen hyväpalkkaisiin sisähommiin. Ei aihettanut ainakaan henkilökohtaisesti yhtään katkeruutta, että sai muutaman vuoden kärvistelyllä ilmaisen koulutuksen ja ovet auki mielekkääseen työhön.

Kolme opintolainaa minäkin olen maksanut, töitä ne opinnot eivät sen kummemmin poikineet ja kaksi lainaa maksoin pääosin työttömänä ollessa, mutta tulölipahan koetettua.


Ei se opiskelukaan ihmeitä tee.

Ei, yhteenkään hakemukseen ei koskaan vastattu joten ei se mitään muuttanut, elämä jatkui entisellään.
Tuohan se ihmetyttää, satoja hakemuksia vuodesta toiseen eikä niihin reagoida koskaan, kahdenkin konsultin mielestä ihan kelpoja hakemuksia mutta kun ei, nythän liki kuusikymppisenä sillä ei ole enää väliä mitä nyt ihmettelen samaa täysin turhaa työnhakua vuosikymmenestä toiseen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 03.02.2019 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
late2 kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Ei minua vituttanut yhtään ottaa lainaa ja opiskella muutaman vuoden huikeasti köyhyysrajan alapuolella. Ajatuksena oli, että se nostaa selvästi mahdollisuuksia päästä kohtuullisen hyväpalkkaisiin sisähommiin. Ei aihettanut ainakaan henkilökohtaisesti yhtään katkeruutta, että sai muutaman vuoden kärvistelyllä ilmaisen koulutuksen ja ovet auki mielekkääseen työhön.
Ei minuakaan, mutta aikuiselle perheelliselle tuo ei ole niin helppoa. Ja jatkuvasti toitotetaan että työurat muuttuvat, pitää osata vaihtaa ammattia. Jatkuva koulutus toteutuu joissain työpaikoissa, joissain ei. Olen kyttäillyt opiskelumahdollisuuksia, Aalto-yliopiston Python ja koneoppiminen -koulutus, 2550 € + alv. Ei köyhille aikuisopiskelijoille. Eikä varmaan täytä aktiivimallin ehtoja, eikä saman opiskelu oma-aloitteisesti. Ja työttömyyskorvauksin tod. näk. evätään.


Varmasti niin. Mutta kannattaisi varmaan hankkia edes se ensimmäinen koulutus ennen perhettä. Eikä se aikuisen perheellisen opiskelukaan ihan maailman ihme ole. Mutta se vaatii ponnisteluja ja tahtoa. Siis vähän vastakohta netissä elämäänsä vinkumiselle.


Aikuiset miehet on vaan huolissaan omista opiskelu mahdollisuuksista kun tää Sipilän pazkahallitus leikkas koulutuksesta oikein kunnolla ja perään aktiivimallit tuliruoskan lailla selkään uurretta antamaan niin minä olisin enemmän huolissaan jälkeläisten tulevaisuuden näkymistä kuin ikäloppujen muuttumista finniperseisiksi ikiopiskelijoiksi... (sarkasmia sunnuntaille)

Laughing
Lasten koulutuksessa on kuitenkin vielä reittejä joita nykyhallitus ei ole onnistunut munimaan, ja omille on valmisteltu että menee ulkomaille jos täällä hankaloituu. Nyt ei vaan itse viitsisi lähteä muualle, sillä nämä kotomaan mahdollisuudet aikusena huolettaa. Ja kai sitä jotain isänmaallisuuttakin vielä on, late saa esim. pyssylupia ihan vaan sillä että on isänmaallinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12963

LähetäLähetetty: 03.02.2019 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
late saa esim. pyssylupia ihan vaan sillä että on isänmaallinen.


Mielenkiintoista. Itse olen yleensä joutunut perustelemaan vähän muillakin asioilla aselupiani.

Suomalaisten eläkeläisten ongelma on se että lähtivät he minne tahansa niin eläke tulee Suomesta, tai sitten ei tule jos se on hassattu johonkin muuhun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xyxy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 03.02.2019 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:

Ei se opiskelukaan ihmeitä tee.
Ei, yhteenkään hakemukseen ei koskaan vastattu joten ei se mitään muuttanut, elämä jatkui entisellään.
Tuohan se ihmetyttää, satoja hakemuksia vuodesta toiseen eikä niihin reagoida koskaan, kahdenkin konsultin mielestä ihan kelpoja hakemuksia mutta kun ei, nythän liki kuusikymppisenä sillä ei ole enää väliä mitä nyt ihmettelen samaa täysin turhaa työnhakua vuosikymmenestä toiseen.


Miksi heiluri asiat on sun kohdalla noin, kerro oman näkemyksesi mukainen syy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 04.02.2019 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä, ihan normi ukko ja kohtuullisen älykäskin ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, monitaitoinenkin ja aika joustava, ahkerakin.
Huono tuurinen kyllä, siinä on tullut hiukan heikot kortit, mikä lie karma.
Muuten ole kuitenkaan isompaa valittamista mutta työpaikka on ollut aina tavattoman lujassa enkä koskaan ole saanut hakemiani paikkoja ja niissä firmoissa joihin olen rahapulassa joutunut on ollut liian usein satumaisen paksoja pomoja, muutama hyväkin on ollut mutta ne työsuhteet ovat loppuneet konkurssiin, tietenkin kun ovat tarjonneet vakipaikan.
Koulutus ei ole auttanut, uusilta aloilta ei ole saanut edes sitä ensimmäistä paikkaa, nyt ei enää tarvitse.
Nytkin teen sattumakeikkaa pikkufirmalle, ei koskaan tiedä onko huomenna tai ensiviikolla töitä, jää tlipussi ohueksi mutta muutakaan ei ole.
Reilut sata hakemusta viime vuonna ilman osumaa tai edes reaktiota, yhteenkään ei vastattu.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 04.02.2019 08:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
En tiedä, ihan normi ukko ja kohtuullisen älykäskin ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, monitaitoinenkin ja aika joustava, ahkerakin.
Huono tuurinen kyllä, siinä on tullut hiukan heikot kortit, mikä lie karma.
Muuten ole kuitenkaan isompaa valittamista mutta työpaikka on ollut aina tavattoman lujassa enkä koskaan ole saanut hakemiani paikkoja ja niissä firmoissa joihin olen rahapulassa joutunut on ollut liian usein satumaisen paksoja pomoja, muutama hyväkin on ollut mutta ne työsuhteet ovat loppuneet konkurssiin, tietenkin kun ovat tarjonneet vakipaikan.
Koulutus ei ole auttanut, uusilta aloilta ei ole saanut edes sitä ensimmäistä paikkaa, nyt ei enää tarvitse.
Nytkin teen sattumakeikkaa pikkufirmalle, ei koskaan tiedä onko huomenna tai ensiviikolla töitä, jää tlipussi ohueksi mutta muutakaan ei ole.
Reilut sata hakemusta viime vuonna ilman osumaa tai edes reaktiota, yhteenkään ei vastattu.


Kyllä noilla hyveillä varustettu mies omistaa jonkun todella pimeän puolen tietämättä itse sitä asiaa..
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 04.02.2019 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa, olen tuota pohtinut joskus mutta se ei stemmaa sen kanssa miten asiakkaat ovat tykänneet ja aika usein kehuneet, suomalaiseltahan ei ihan hevillä kehuja saa.
Toisaalta sekin miten haut Hangosta Utsjoelle ja joskus Ruotsiinkin ovat tuottaneet pelkkää hiljaisuutta, siis täysin tuntemattomienkin taholta jotka eivät takuulla ole koskaan tavanneet.
Pomot ovat kyllä usein haukkuneet ja uhkailleet mutta ne ovatkin olleet persaukisia reppanayrittäjiä joilla on pelkkä tuulenhuuhtoma bershe eikä aina edes palkkarahoja tilillä mutta sehän ei ole minun syyni.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xyxy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 04.02.2019 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet heiluri siis lähes täydellinen työntekijä, ainakin omasta mielestäsi. Vaikutelmaksi vähän jää, että oletko tullut pohtineeksi sitä, miten suhteesi työnantajiin noin yleensä toimii?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 04.02.2019 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin, kunnes jättävät palkkoja maksamatta tai "rankaisevat" muuten pitkistä päivistä ja viikonlopputöistä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xyxy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 04.02.2019 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Hyvin, kunnes jättävät palkkoja maksamatta tai "rankaisevat" muuten pitkistä päivistä ja viikonlopputöistä.


Ja kuinka monta kertaa noin on oikeasti käynyt, 10, 100, 1000 kertaa? Ja oletko koskaan hakenut esim liittoa apuun noissa tilanteissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 04.02.2019 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liian usein, viimeisimmän rähäkän jälkeen luovuin liitosta, eivät kiinnostuneet kun tapaus oli liian "mitätön" ja vastus tiedettiin ennestään hankalaksi.
Helsingissä ollessa kahta lukuunottamatta kaikki ja muistakin puolet, kaikilla on kova tarve "rangaista" jostain.
Ex ihmetteli miten jaksan kun oli kolmekin rähäkkää yhtä aikaa vireillä, yksi kehtasi vielä uhkailla "laittoman" irtisanoutumisen vuoksi käräjillä Laughing , röyhkeitä paksoja.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 453
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 05.02.2019 01:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Smile W Very Happy Smile Very Happy Smile Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 343, 344, 345  Seuraava
Sivu 142 Yht. 345

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com