OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hakekaa nuoret seuroihin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Newton



Liittynyt: 12 Kes 2004
Viestejä: 0
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 12.06.2004 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyään on liian paljon vanhoja ihmisiä seuroissa, jotka ei sittemmin hyväksy "räkänokkia".
_________________
Newton, lintumies.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Metsänomistaja25v
Vieras





LähetäLähetetty: 15.06.2004 22:25    Viestin aihe: En halua hirviä metsästää.. Vastaa lainaamalla viestiä

Omistan metsää tulevaisuudessa reilusti. Hirvet ei kiinnosta. Ehkä salametsästyksenä, mutta rikollinen en ole. Sellaset kaikki seuratouhut ja muut porukkapelleilyt ei tosiaan nappaa. Asun helsingissä ja sukutila on länsisuomessa ja käyn siellä zeissillä ja 243:lla paukuttamassa jänöjä ja muita pieniä nisäkkäitä ja riistalintuja. Ei tosiaan ole käyttöä isommalle kaliiberille. Kaikki kaatolupahässäkät jne. Vanhojen pappojen härskit jutut ei myöskään kiinnosta. Lisäksi ovat paikkakuntalaisia kouluttautumattomia hölmöjä(usein). Puhutaan pillusta ihan kuin se olis niukka luonnonvara ja kaikki jutut on siitä. Lisäksi viina ja 308 ei mun mielestä ole hyvä juttu edes kaadon jälkeen. Että seurailkoon itsekseen kunnes väsyvät ja seurat näivettyvät. Hirviä liikkuu alueella kyllä ihan kivasti. Itsekin olen monesti nähnyt vesakoita raivatessani. On se niin kivaa kun saa rauhassa yksin odotella hyvillä vehkeillä ja sitten ottaa lintupaisti alas. Kyniminen ja uuniin. Ei mitään hässäkkää.
Takaisin alkuun
Näin se tapahtuu
Vieras





LähetäLähetetty: 17.06.2004 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo nii me paekalliset seuraillaan ku metsääomistanut 25v painuu helsinkiin. Sitten pannaan kunnon jahit pystyyn. ei kaveri nukkuisi jos tietäisi miten sen mailla mehtästetään.
Takaisin alkuun
Siunausta!
Vieras





LähetäLähetetty: 17.06.2004 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa suviseuroihin! Evil or Very Mad Niihin seuroihin on vapaa pääsy.
Takaisin alkuun
Arnold
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 234
Paikkakunta: Kennelpiiri numero 11

LähetäLähetetty: 18.06.2004 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trollausta tai sitten ei...

Voi olla että ikäjako on vedättäjä, mutta hänen mielipiteensä ovat silti todellisia, ja niistä on hyvä keskustella. Luulenpa että lähes jokaisessa metsästysseurassa on oma "ikäjakonsa", ei tietenkään kirjaimellisesti, mutta tälläiset ikikset ovat (ikävä kyllä) liiankin yleisiä metsästysseuroissa.

Monet ikäjaon mielipiteistä ovat tosin perusteltuja. (Voi olla että tämäkin on jo sanottu mutta onhan tämä jo kymmenen sivua pitkä keskustelu) Esim. Hirvenmetsästyksellä seurat hankkivat seuratoiminnalle tarkeitä euroja ja hehtaareja, ilman niitä ei tulla toimeen. Hirviporukassa on myös useita miehiä, ja todellisten ikäjakojen mielestä, jos valtavan ukkolauman metsästystä häiritsee pienriistan metsästäjä ja kaikkien päivä menee pilalle hirvien karkottua, niin siitä he eivät todellakaan pidä.

Tiet, teistä on aina tapeltu. (miksi ihmeessä, mitä siinä kukaan voittaa?) Yleien asenne on että "minun tietä ei käytä kukaan muu, mutta minulla on oikeus käyttää muiden teitä..." Mutta ne jotka eivät ole maksaneet teistä ajattelevat että "minulla on oikeus käyttää kaikkia teitä, ja en kyllä maksa jos vahinkoa aiheutan..."

Olipa ikis todellinen tai ei, niin löytyy varmasti tuhansia todellisia ikäjäkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikka master
Vieras





LähetäLähetetty: 28.06.2004 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ikäjako kirjoitti:
Meillä tunnustetaan periaatetta että ihminen kypsyy vanhetessaan. Joten kaikki ovat samalla viivalla. Poika alkaa olla nuori mies kun täyttää 21 vuotta. Koeaika on yleensä 3 - 5 vuotta. Jos on erityisiä syitä niin voi olla lyhyempikin. Passiin pääsee aikanaan vanhempien konkareiden katsoessa perään. Jos kaikki menee hyvin pääsee seuraavana vuonna yksikseen passiin.
En ymmärrä miksi pitää olla nuin pitkä koeaika. Itse pääsin seuran jäseneksi 15 vuotiaana ja heti eka ajossa olin yksin passissa ja sain ammuttua jopa hirvenkin. Tietenkin ymmärrän ette on viisasta seurata vanhemman metsästäjän neuvoja jonkin aikaa mutta että 3 - 5 vuotta, siinä ajassa ehtii jo nuori kyllästyä ja jättää touhun kesken.
Takaisin alkuun
Mice
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2004
Viestejä: 27
Paikkakunta: Anjalankoski

LähetäLähetetty: 06.07.2004 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olipas hulvattomat 10 sivua Laughing
Vai että nuoria pitäisi saada seuroihin. Joopa joo.... Itse olen 22v mies etelestä. Olen useaan otteeseen hakenut seuroihin. Mutta ku ei oo maata eikä hirvittäviä lahjuksia eikä liiemmin suhteitakaan niin seuroihin pääsy on mahdotonta. Naapuri pitäjässä oli viime syksyn hirvijahdissa mukava tilanne ku oli 8 passimiestä ja 2 ajomiestä. Heh. saatto ketju vuotaa! Itse en tuosta hirven metästyksestä perusta mutta kyllä sitä ajomieheksi vois lähtä jos se takaisi mahdollisuuden metsästää pienriistaa. Pistäkää ihmeessä seurojen nimiä tänne ni alkaa nuorilta hakemuksia tulla....Vae mitä???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 12.07.2004 00:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo o...
mua ei otettu tähän paikalliseen seuraan koska olen jo toisessa seurassa.

yritin sanoo et metsästäisin vain pienpetoja ja maksaisin samat maksut kun muut niin eivät ottaneet silti.

no, ei kai supeista ole heille haittaa niin kauan kun ne rupeaa syömää hirviä... Twisted Evil
Takaisin alkuun
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16684

LähetäLähetetty: 15.08.2004 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään oli metsästysseuran kokous. Kaksi nuorta kaveria oli hakemassa jäseyyttä, ja molemmat pääsivät. Hirviporukan vetäjäksi valittiin myös nuorimies (23v), ja hän on ollut mukana hirvihommissa jo 10 vuotiaasta lähtien. Valittiin hirvihommaan nuoruutta ja kokemusta, samalla kertaa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 16.08.2004 06:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"mua ei otettu tähän paikalliseen seuraan koska olen jo toisessa seurassa. "

Yleinen käytäntö, mutta perusteluna jäsenhakemuksen hylkäämiselle laiton, käsittääkseni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika82
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 275
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.08.2004 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

762-39 kirjoitti:
"mua ei otettu tähän paikalliseen seuraan koska olen jo toisessa seurassa. "

Yleinen käytäntö, mutta perusteluna jäsenhakemuksen hylkäämiselle laiton, käsittääkseni.


Jäsenhakemuksen saa hylätä käyttäen syynä vaikka sitä että nimetön on pidempi kuin etusormi ja se ei ole mitenkään laitonta. Seura saa aivan vapaasti päättää ketä ottaa jäsenekseen. Ainoastaan sen jälkeen on voimassa yhdenvertaisuus kun henkilö on hyväksytty jäseneksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjalainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2004
Viestejä: 237
Paikkakunta: virttaa

LähetäLähetetty: 16.08.2004 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo eikä seuran tarvii hylkäämistään edes perustella
onhan jonkun seuran säännöissä sellanenkin pykälä et jos muuttaa seuran alueelta muualle ni joutuu eroamaan seurasta
_________________
mav
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 16.08.2004 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OK. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 16.08.2004 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mika82 kirjoitti:
Jäsenhakemuksen saa hylätä käyttäen syynä vaikka sitä että nimetön on pidempi kuin etusormi ja se ei ole mitenkään laitonta.

Kokeilkaapa hylätä ihonvärin tai sukupuolen perusteella Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Mika82
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 275
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.08.2004 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Mika82 kirjoitti:
Jäsenhakemuksen saa hylätä käyttäen syynä vaikka sitä että nimetön on pidempi kuin etusormi ja se ei ole mitenkään laitonta.

Kokeilkaapa hylätä ihonvärin tai sukupuolen perusteella Twisted Evil


No tuossa tapauksessa täytyy jättää kertomatta hylkäyksen perusteet, tai vääntää syyksi tuo minun ehdottama. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 10 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com