OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.11.2017 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama täällä. Meillä ei päällikköä ihan kevyin perustein hommastaan pois päästetä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Machete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 381
Paikkakunta: Kaukana ja kauempana

LähetäLähetetty: 09.11.2017 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Ei kai tuollaisissa porukoissa voi metsästää.


Uusi porukka on ollut jo pari vuotta hiljaisessa haussa, en siis mitenkään hirveän aktiivinen asian suhteen ole ollut, kun ei tuo hirvijahti niin lähellä sydäntä ole ollut. Sukulaisia on kuitenkin nykyisessä porukassa, joten olen roikkunut mukana. Johtajakin on toki vaihtunut ja homma toiminut ihan mukavasti. Sen jälkeen ihan mukavaa on ollut ja jotenkin tänä syksynä uusi kipinäkin siihen syttyi. Mutta jos joku porukka tarvii miehiä about 100km säteellä Oulusta, niin voipi olla yhteydessä vaikka yksärillä, alkaa perheelliselle tuo Oulun ja Rovaniemen välinen suhaaminen pikkuhiljaa riittämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.12.2017 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokosin itteni ja yritin ajatella hirvijahtia positiivisesti. Laskin koiran irti ja odotin. No mitään ei löydy. "Mitä sitten?" -mietin. Vaikka hirviä ei olis yhtään niin saapa koira ja mies raitista ilmaa. Koira kiersi hakulenkillä 2km päähän ja sivuutti yhden passimiehen. N. 80m passimiehen takana koira pysähtyi ja oli jonku aikaa paikallaan. Mitä haukkulaskuri vähä rapsahti.. Oli vissiin ollut koiran mielestä ihan pakko käydä pakkasaamussa höyryävässä passimiehen kakkassa pyörimässä. Passimiehen eka sääntöhän on että läjiä ei peitellä!! Saatuani koiran kiinni joka paikka, tutkaliivit pannat ja koko elukan turkki vahvassa ihmispskassa. Tulin kotio. Heitin !&%¤# koiran tarhaan ja pesin tutkat. Kerään tässä nyt itseäni että kestäisin loppupäivän jahdissa. Joka syksy kysyn hirvijahdissa itseltäni "mitä mä täällä teen? Jälleen esitin tuon kysymyksen. Vastausta en tiedä. Mutta viduttaa hirvijahdissa. Enempi kuin ei viduta.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 02.12.2017 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Joka syksy kysyn hirvijahdissa itseltäni "mitä mä täällä teen? Jälleen esitin tuon kysymyksen. Vastausta en tiedä. Mutta viduttaa hirvijahdissa. Enempi kuin ei viduta.


Nähdäkseni sinulla on aikalailla seuraavat vaihtoehdot vastauksena, mistä valita.

Mukaillen Arto Pietikäistä (Joustava mieli 2013).

1.Lopeta hirvenmetsästys kokonaan tai ainakin nykyisessä porukassa - pohdi parantuuko elämäntilanteesi kokonaisuutena, jos jätät hirvjahdit enemmän tai vähemmän pois.

- Keskityt metsästyksessä vaikka ihan karhujahtiin pienellä porukalla. Tai vaihdat porukkaa.

2.Jatka hirvenmetsästystä nykyisessä porukassa. Hyväksy tilanteesta se, mitä et voi muuttaa ja toimi sitten omien arvojesi mukaan - jos et voi muuttaa asioita, voit harjoitella ainakin hyväksyntää.

- Luulen, että omien näkemyksien ja totuuksien saattaminen muiden toiminnaksi on ihan meille kaikille jos ei mahdotonta, niin ainakin melkoisen haasteellista. Vrt. vaikka kasvatus.

3.Jatka hirvenmetsästystä nykyisessä porukassa ja muuta niitä asioita, joita voit muuttaa - omiin asenteisiin on aina vaikutusvaltaa, oli tilanne mikä tahansa

- Ehkä joku omien jätöksien peittely voisi olla asia, jonka saisi yhteisesti sopimalla tapahtumaan jatkossa? Varmasti on moni muukin asia.

4. Jää nykyiseen tilanteeseen. Luovuta ja toimi niin, että tuotat itsellesi ja ympäristöllesi lisää kärsimystä: jatkuva valittaminen, negatiivisten asioiden kierrättäminen, murehtiminen jne. eivät toisaalta paranna kenenkään tilannetta

- Tällaisia henkilöitä löytyy paitsi työpaikoilta niin myös erilaisten harrastuksien parista. Omalla kohdalla olen pyrkinyt siihen, että suhtaudun heidän valitukseensa kuin kärpäsen surinaan korvissa.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.12.2017 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En valita porukassa. Puran sen tänne. Valitus on prseestä. Tuntuu vaan että nämä jahti hommat on menny yhdeksi tervan juonniksi.

Toki paljonki olen miettinyt mitä harrastaisi. Karhujahti ei onnistu ellei muuta toisaalle. Pienpetojahti on vielä hankalampaa täällä koska pienpedot on käytännössä totaalisen loppu. Porukassamme ei ole mitään vikaa, paitsi koko. 35 ukkoa samassa motissa on paljon.

Mutta jos listataan faktat että hirviä on heikosti, miehiä paljon, koiria paljon, omat koirat ei pelaa, reenit ei onnistu, muutenkaan ei ole tuuria jne niin koiran pyöriminen pskassa saa jo hermot menemään. Niin ja tupakkilakko. Ei prkele. Ennen veti savut ja kaikki oli ok. Nyt jos aamu menee pilalle koiran pyöriessä ihmispaskassa niin koko päivän se kyrsii. Etenki ku tuntuu ettei tuo haju lähde käsistä pois. No tää on tätä. Juodaan kahvia mahahaavaan ja ootellaan jos penikka koira löytäs jotaki.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.12.2017 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vitutuksen syy ei ole passimiehissä tai missään muualla kuin minun korvien välissä. Tuntuu vaan että on loputonta vastoinkäymistä. Pidin jo lomapäivänkin mutta mieli vetää silti jahtiin.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 02.12.2017 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainoa oikea ratkaisu on tuossa: kun keräännyttä vedon jälkeen; otat koiran ja annat koiran tervehtiä, jokaikistä passimiestä -> jos koiraa ei silitetä tai tai paijjaa, niin kehoita siihen. !&%¤#örimisestä ei tarvitse mainita sanallakaan. Voisit myös kysyä kyytiä omalle autolla, siltä !&%¤# jantterilta. Jos tuon jälkeen ei tajua, niin sitten on jälkeenjäänyt...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peurariitti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2014
Viestejä: 244

LähetäLähetetty: 02.12.2017 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Joka syksy kysyn hirvijahdissa itseltäni "mitä mä täällä teen? Jälleen esitin tuon kysymyksen. Vastausta en tiedä. Mutta viduttaa hirvijahdissa.


Pidä pari kolme syksyä taukoa. Siinä ajassa kaikki vitutuksen aiheet ehtii unohtua. Porukka muuttuu ja itse muuttuu. Toimi ainakin omalla kohdalla.

Koirat tykkää kieriä kaikessa haisevassa, oman koiran suosikki oli viikon parin vanhat hirvensuolet. Hyi helvetti sitä hajua. Siinä sitten ajellaan loppupäivä ikkunat auki. Shit happens.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 02.12.2017 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peurariitti kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Joka syksy kysyn hirvijahdissa itseltäni "mitä mä täällä teen? Jälleen esitin tuon kysymyksen. Vastausta en tiedä. Mutta viduttaa hirvijahdissa.


Pidä pari kolme syksyä taukoa. Siinä ajassa kaikki vitutuksen aiheet ehtii unohtua. Porukka muuttuu ja itse muuttuu. Toimi ainakin omalla kohdalla.

Koirat tykkää kieriä kaikessa haisevassa, oman koiran suosikki oli viikon parin vanhat hirvensuolet. Hyi helvetti sitä hajua. Siinä sitten ajellaan loppupäivä ikkunat auki. Shit happens.
Kyllä ihmisen ripaskat vie minusta voiton: se on makea, kun koira tulee oikein ylpeänä esitteleen uutta tuoksunsa isännälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.12.2017 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peurariitti kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Joka syksy kysyn hirvijahdissa itseltäni "mitä mä täällä teen? Jälleen esitin tuon kysymyksen. Vastausta en tiedä. Mutta viduttaa hirvijahdissa.


Pidä pari kolme syksyä taukoa. Siinä ajassa kaikki vitutuksen aiheet ehtii unohtua. Porukka muuttuu ja itse muuttuu. Toimi ainakin omalla kohdalla.

Koirat tykkää kieriä kaikessa haisevassa, oman koiran suosikki oli viikon parin vanhat hirvensuolet. Hyi helvetti sitä hajua. Siinä sitten ajellaan loppupäivä ikkunat auki. Shit happens.

En mä porukkaa halua vaihtaa. Mukavia ukkoja. Enkä mä ketää pskasta syytä. No ehkä nuo kasat vois paremmin peitellä mut en mä tiä miten koira sen on sieltä vaikka kaivanu. En maininnu asiasta. Veikkaan että tais itekki passimies huomata. No ei tohon kuole. En tiä mikä vidun ihmispska villitys rikulla nyt on ku kolmas vkl putkeen ku se pyörii ihmisen pskas. Ei tota ongelmaa ennen oo ollu. ärsyttävää. Mutta ku kaikki on menny hirvijahdissa viduiksi parin syksyn ajan jo niin onko ihme että tuoki menee?
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peurariitti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2014
Viestejä: 244

LähetäLähetetty: 02.12.2017 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on mettäkoira, yrittää peittää oman hajunsa hirviltä. Hirvet tuntee koiraelukan hajun ja eivät tykkää siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16707
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 02.12.2017 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla vähän samaa fiilistä kuin tuholalla tuon hirvijahdin osalta, ratkaisin asian muuttamalla pakon vapaaehtoiseksi eli olen puolella osuudella mukana, hirvijahdissa vain joka toinen päivä, jos ei aamulla maita lähtiä tai on jotain muuta kivaa tekee sitä. Lihoissa pysyy ihan riittävästi ja jahdata muutakin... Joskus päivä mukava rassailla polttomoottoreita, joskus kiertää ruokinnat kuntoon viemällä isommat satsit kerralla, lämmitellä savusaunaa ihan rauhassa ja latailla panoksia vaikkapa. Olen hirvijahdilta saanut sen mitä voi täällä saada, pakkoa ei ole mihinkään. Nyt muuten jahdattu 16 päivää, vielä 8 viikonloppupäivää jäljellä....

Silti käyn hirvijahdissa talkooapuna vielä joulun välipäivinäkin muualla, ihan nauttimassa jahdista ja uusista maisemista. Peurajahtia toki välissä, sitä jo odottaa...

-Ajoikoirahommat tässä vtuttaa, lunta ei vaan tule ja sulalta kun yksin pyytää niin hiton vaikeaa, varsinkin kun koira opettelee ja ajettava voi olla mitä vaan....
-Kalustoa kuntoon, menee kytistelemään ja kuuntelemaan hiljaisuutta, muistelee edellisia jahteja ja tilanteita, kyllä se siitä, onnellinen pitää olla kun jahtiin pääsee ja terveenä, se on paljon se.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7479

LähetäLähetetty: 02.12.2017 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Do. En olisi varsin yllättynyt jos jättäisin ensi kauden väliin.... ja sitä seuraavan.. ja ja ja.....Vaan saattaa ajatukset muuttua kun lähes vuosi ehtii vieriä. Jahtipäälikön ominaisuuksiin pitäisi kuulua !&%¤# kestävä niska,mutta ei ole ehtinyt riittävästi muodostua kulutuspintaa.


https://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM Ei paljoa motokuskin työmaasta eroa nämä hommat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 02.12.2017 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puolikasosuus auttoi itsellä kummasti,jahtiin ei ole pakko lähteä jos on muuta tekemistä,surkea keli tai ei muuten vain kiinnosta eikä tunnollisena tarvitse ottaa sitä sluibailijan leimaa tai pelätä lihaosuuden katoamista.

Tänään kaatui viimeinen kameli.Onneksi.

Ens vuonna on taas jo kesäkuussa ihan täpinöissä että alkais jo Very Happy Nämä viimeiset monen viikonlopun rypistykset kun pitää löytää joku tietty hirvi ja kaikkea muuta vilisee silmissä pistää nakertamaan. Niin joo tänään ei tullut vettä ensimmäistä kertaa kun on jahdissa lauantaisin oltu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.12.2017 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö sitä asennoitumista voi muuttaa jos harmittaa? Itseäni ei nyt kylläkään varsinaisesti ole harmittanut. Porukka on mukava ja touhu harrastamista. Henki on leppoisa ja ymmärtävä. Pari viikonloppua on vaan mennyt ilman saalista. No nyt on maassa lunta. Lähdin tänään piruuttani passiin suksilla. Meni vähän talosteluksi kun jostakin syystä siteiden säädöt oli pielessä. Kiire tuli. Naureskelin radioonkin asiaa. Toista kilometriä kun olin hiihtänyt, tuli tilanteita ja heitin sukset pois ennen passipaikkaa ja jäin kuuntelemaan. Mulli piti tulla vaan oli kyllä liian iso ja pitkäturpainen ja en puristanut. Kaukana oli vaan hyvin näkyi koneuralla. Kohtapa tuli pusikosta perässä pulska vasa ja orteenhan se tuli poksautettua. Kolmas kaato tälle syksylle tällaiselle perus passiperatalostelijalle... Ei harmittanut päivällä eikä harmita nyt. Naurettiin hallilla sitten sille suksimiselle. Helppohan se on nauraa kun on lihaa orressa. Metri piti vetää kun ojaan tipahti. Hiluxilla pääsi lumesta huolimatta uraa pitkin kaadolle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 206 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com