OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8424
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 07.09.2010 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, noinhan se menee kun ei passeja arvota. Vaan onneksi nuo vanhat jäärät ei osaa olla passissa hiljaa vaan puhuvat puhelimeen kovaan ääneen, ei oo korvanappeja, vähän yskii välillä ja kännykässäkin on äänet, niin usein ne hirvet tulee sinne takapassiinkin. Varsinkin jos ajo kestää kauan niin alkaa passeista ääniä kuulumaan. Ite olen harvoista hirvenkaadoistani useamman ampunu noista jämä- ja takapasseista, kun on vaan ollu hiljaa ja liikkumatta... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 07.09.2010 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa porukassa ei ole arvottu passeja. Jos itse vedän passiketjun, niin olen kyllä ollut itse niissä huonoimmissa passipaikoissa ja ne varmemmat paikat sitten jakanut muille. Huvittaa vieläkin, kun eräs vanhempi hirvipomo veti passiketjun ja laittoi minut sellaiseen huonoon paikkaan. No, sattui kuitenkin käymään niin, että huomasin jossain vaiheessa hirven tulevan minua kohti, välillä pysähdellen ja taas matkaa jatkaen. Ajattelin, että kun tuon närreen luokse tulet, niin saat marjan kylkeen ja näin siinä sitten kävi, että hirvi nutulleen. Parasta oli kuitenkin tämän herran ilme ja möläytys, että ei sen tähän pitänyt tulla, sillä laitoin sinut sii...., lause katkesi kesken kun huomasi, että mitä mölisee. Itse hän oli aina parhaassa paikassa ja mokasi eniten, mutta olihan hänellä tilanteitakin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8424
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 07.09.2010 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se monesti. Meillä on kans yks ajo, jossa hirvet lähes 100% todennäköisyydellä tulee yhdestä kohtaa ulos. Ja siinä on aina sama vanha herra passissa, jolla kaatoja on yli 50 vuoden uran ajalta runsaasti.

Vaan viime vuonna sattu koiran eteen isohko sonni, jolla sarvet oli sitä luokkaa ettei meidän alueella oo 80-luvun jälkeen nähty. Vaan tuo hirvi tulikin toisesta kohtaa ulos ja toinen mies ampui sen Smile

Oli tuon vanhan jäärän ilme kyllä kivan näköinen. Olis tainnu vaihtaa ne kaikki vanhat kaadot tuohon yhteen, jos se vaan olis ollu mahdollista... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 07.09.2010 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä arvotaan kortilla numerot aamulla ja siinä järjestyksessä marssitaan sitten rinkiin. Ennen jokaista "ajoa" vielä arvotaan kummin päin kyseiseen lenkkiin porukka menee.

Reilua ja tasapuolista!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 07.09.2010 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös joka porukassa pitäis olla jahtipäälikkö joka huolehtii siitä, että passit ym. jaetaan tasapuolisesti. Evil or Very Mad

Ja jahtipäälikkö vissiin valitaan porukan keskuudesta?
Vaihtakaa munaton päällikkö. Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
marvin the martian
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Huh 2010
Viestejä: 2463
Paikkakunta: Sirius C3

LähetäLähetetty: 07.09.2010 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääsin itse viime vuonna kymppikerhoon, vaikka taas kerran osoitettiin sellaiseen passipaikkaan, mistä ei kyllä ole hirvi koskaan ennen mennyt. Ei ajossa eikä omia aikojaan. Eikä ollut eka eikä kahdeskymmenes kerta kun passipaikka on täysin perseestä. Evil or Very Mad
Päätelmäni on, että kun tarpeeksi kauan "kokee vääryyttä", niin kyllä luonto sen itse tasoittaa. Very Happy Wink
_________________
Kaukana jossain on Kapakanmäki, siellä rähjää keletappiväki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.09.2010 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman "passimiesuran" aikana pyysin aina vapaaehtoiseksi takapassiin. Siellä oli yleensä koko metsätielinja vapaata ja sain valita paikkani itse. Toinen takapassin hyvä puoli on että jonkun erikoistilanteen sattuessa pomo yleensä määrää nimenomaan takapassimiehen siirtymään uuteen paikkaan. Koiran hommattuani velipoika peri tämän minun takapassiviraan. Hän toimi sitten "hovikuskinani" ja tulihan niitä kaatoja velipoijallekkin useita syksyssä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 07.09.2010 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

siru8 kirjoitti:
Eikös joka porukassa pitäis olla jahtipäälikkö joka huolehtii siitä, että passit ym. jaetaan tasapuolisesti. Evil or Very Mad

Ja jahtipäälikkö vissiin valitaan porukan keskuudesta?
Vaihtakaa munaton päällikkö. Evil or Very Mad


Tuossa olet kyllä oikeassa. Joudan varapomon paikalta vaihtoon, kun ei ole kanttia ottaa sitä parasta paikkaa, prkl. Evil or Very Mad
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8424
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 08.09.2010 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No itseäni ei oo tuo nimikkopaikkasysteemi koskaan haitannu. Ku metsä muuttuu niin passiketjutkin muuttuu ja siten se passipaikka aina välillä vaihtuu. Ja kun jokaisen äijän nimikkopaikka on jossain ajossa hyvä Rolling Eyes Niin kyllä suunnilleen kaikki saa kaatoja tasaisesti...

Omasta mielestäni on noissa vakkaripaikoissa hyviäkin puolia. Jos tulee ns. erikoistilanne, jossa passiketju täytyy muuttaa nopeasti (esim. haavakko menee ketjusta läpi) niin suunnilleen kaikki tietävät minne mennä passiin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 08.09.2010 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
No itseäni ei oo tuo nimikkopaikkasysteemi koskaan haitannu. Ku metsä muuttuu niin passiketjutkin muuttuu ja siten se passipaikka aina välillä vaihtuu. Ja kun jokaisen äijän nimikkopaikka on jossain ajossa hyvä Rolling Eyes Niin kyllä suunnilleen kaikki saa kaatoja tasaisesti...

Omasta mielestäni on noissa vakkaripaikoissa hyviäkin puolia. Jos tulee ns. erikoistilanne, jossa passiketju täytyy muuttaa nopeasti (esim. haavakko menee ketjusta läpi) niin suunnilleen kaikki tietävät minne mennä passiin... Smile


Eikä ole haitannut minuakaan ja minulle kelpaa passi kuin passi. Kaatoja olen sen verran saanut tehdä, että ei ole mitään paineita niiden suhteen. Otan savolaisittain, että jos hirvi tulloo, niin tulloo, jos ee tule, niin ee sitten tule. Mutta huvitti vain tuon jo metsästyksen lopettaneen pomon möläytys, joka paljasti, että jotain oli minua vastaan, mutta jos ei ole kanttia asiaa muuten selvitellä, niin sitten ei. Meillä tuo passiketjun veto käy näin, että jätän huonompi jalkaiset lähimpiin paikkoihin ja itse kävelen nuorempin kanssa viimeisiin paikkoihin. No, kohta tulee mielipide, että nuo vanhat ukot voisi jäädä uuninpankolle, mutta minä ainakin viihdyn heidän kanssaan ja jonain päivänä olen itse vanha ja toivottavsti nuorempikaarti ei pahana pidä, vaikka raahustan mukana. Ainakin meillä on tähän asti otettu ikävuodet huomioon, ilman kynsiä ja hampaita. Jokainen touhuaa vointinsa mukaan ja hyvin on viihdytty porukassa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 3024

LähetäLähetetty: 08.09.2010 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3+622, oikeen ajateltu toiminta jahdissa.
Jos jokainen noin ajattelisi, ei paljon riitoja olisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ÄIMÄNKÄKI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2005
Viestejä: 202

LähetäLähetetty: 08.09.2010 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se ei tuo takapassi ole yhtään höpsömpi pyyntipaikka mölyajossakaan - on nimittäin useamman kerran tullut ajomiehenä nähtyä hirven livistävän ajoketjun läpi selville vesille. Kerran olen jopa passiketjussa nähnyt kuinka selän takaa tulla tupsahti hirvi ja paineli kohti ajoketjua. Laitimmaisena suon reunaa kulkenut aseistettu ajomies sen sitten kaatoi kun hölkkäsi kopiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8424
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 08.09.2010 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komppaan kyllä 9.3x622:ta, kaikkien pitäis jahtiin mahtua. Eikä ketään pitäis syrjiä. Vaan ei se aina omassakaan porukassa onnistu ihan täysin Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 08.09.2010 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Porukka on jees,ei juuri vituta mikään. Ainut mikä pänniin on se että ukkelit alkavat heräilemään horroksestaan näin elo-syyskuussa,toissapäivänä jollain oli hätä kylvää riistapeltoon siemenet...pari kuukautta myöhässä vain Very Happy

Nooh,tuossa muutama torni pystyyn ja langat tienvarteen ja odotellaan sitä lokakuuta.
Takaisin alkuun
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 08.09.2010 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt siis mennään noin. Mutta mistäpä sen tietää, että minkälainen änkyrä se meikäläisestäkin tulee vuosien mittaan, kun minä en ole täydellinen, enkä koskaan täydelliseksi tule, valitettavasti.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 53 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com