OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

saako alle 15 vuotias metsäsästää hirveä... :D
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jone.k
Vieras





LähetäLähetetty: 25.10.2004 22:04    Viestin aihe: saako alle 15 vuotias metsäsästää hirveä... :D Vastaa lainaamalla viestiä

Saako alle 15 vuotias metsästää hirveä yli 18 valvonnassa, jos alle 15 vuotiaalla on metsästys kortti, Laughing merkki on ammuttuna ja kaikki tarvittavat maksut maksettuna Question
Takaisin alkuun
laki
Vieras





LähetäLähetetty: 25.10.2004 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saa.
Takaisin alkuun
Artsan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 26.10.2004 00:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos on metsästyskortti niin luulisi tuon tietävän. ei millään pahalla....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 26.10.2004 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lain mukaan saa mutta pitää olla metsästyksen johtajan todella HUOLETON jos antaa sen ikäisen nulikan metsästää hirveä
Takaisin alkuun
Ruutiukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 951
Paikkakunta: Suomen Demokraattinen Kansantasavalta

LähetäLähetetty: 26.10.2004 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Lain mukaan saa mutta pitää olla metsästyksen johtajan todella HUOLETON jos antaa sen ikäisen nulikan metsästää hirveä



Pakko kommentoida vaikka olikin "vierasposti".


Metsästyksen johtaja voi olla ko. tapauksessa myös huolellinen ja pitää tulokkaan "luottomiesten" valvonnassa ja ohjauksessa. Porukkamme uusin jäsen täytti muutama viikko sitten 15, poika ampui aloituspäivänä tyynesti kahdeksanpiikkisen, seuraavana päivänä viisipiikkisen ja viikkoa myöhemmin vasan. Laaki ja vainaa, oli sellaiset paikat vielä että "nulikka" joutui odottamaan ampumatilannetta melko pitkäänkin, varsinkin noiden sonnien kanssa.


Hallitut hermot, paljon yhteistä rataharjoittelua ja asenne kohdallaan eli nöyryyttä löytyy. Se harjoittelun tärkeys tulee ilmi juuri tällaisissa tapauksissa, olen itseasiassa opettanut jälleenlatauksen perusteet kyseiselle "nulikalle" ja hänen isälleen. Kiväärikin oli minun kohdistukseni jäljiltä joten se kasipiikkinen oli oikeastaan minun hirveni heh heh,poika ampui sonnin männikössä 120 metriin hitaaseen kävelyyn ja odotti juuri oikeaan paikkaan saakka ennenkuin laukaisi. 30-06 oli 150m kohdistettu.


Onhan tässä oltu vähän ihmeissään kun nuori tulokas ampuu puolet hirvistä. Mutta siinä meni ennakkoluulot meiltä "äijiltä" - taas kerran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 26.10.2004 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäki ammuin nyt ensimmäisen hirveni syyslomalla, ja oli ne ukot ihmeissään. Ja ikää vasta 17 v Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
Vieras





LähetäLähetetty: 26.10.2004 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut ekasta hirvestäsi! Itekkin ammuin syyslomalla uroshirven 3+3, oli neljäs meikäläiselle ja ikää huimat 16v. 2 ensimmäistä ammuin kun olin 14v.
Takaisin alkuun
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 26.10.2004 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kiitoksia. Oli silläki elukalla sentää 2+3 sarvet Smile
Yhellä kuulalla sydämestä läpi. Ja tietenki sillä .308:lla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sjc
***


Liittynyt: 14 Huh 2004
Viestejä: 880

LähetäLähetetty: 27.10.2004 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se meillä junnuilla hienoa. Olen minä ollut jahdissa varmaan 3-4v mukana, mutta jääkiekkoharrastuksen takia menee viikonlopusta toinen tai molemmat päivät sinnekin. No, tänä vuonna kuitenkin poissaolopäivät jäi siihen 2-3:n. Oli muuten minulla iloa.
Ja sitten, se ensimmäinenkin kaatui tuossa syksyllä. Ikää oli silloin melko tarkkaan 16v. Ajokortti ja hirvenvasa samalle viikonlopulle Very Happy
Oli se "ihan" kivaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 27.10.2004 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen juuri hirvimettällä huomaa, kun juniori ampuu hirven oli se sitte vasa tai 20 piikkinen sarvipää niin aina se pistää hymyn leveäks ja puheen nauruks. Laughing
Mutta kokeneet ukot jotka ampuu hirven niin pikkusen voi olla vaan pilke silmä kulmassa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 28.10.2004 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite ku ammuin ensimmäisen hirven niin kaikki ukot onnittelivat Smile
tänä syksynä oon saanu kolme nurin ja kukaan ei sanonu mittään.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 28.10.2004 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon 10 vuotta ja ammuin tänä vuonna ekat hirvet. 9+8 sonni, 4 vasaa ja yhen yksinäisen lehmän. Kaikki yhella laukauksella. Matkat 130-170 metriä. Osa juoksuun. Aika hyvin vai mitä. Kyllä nuoret osaa paremmi!.
Takaisin alkuun
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 28.10.2004 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai oot 10 vuotias Confused Älähän ny pelleile Smile

Vaan taidat olla sitte nuorin hirven kaataja Suomesa, ku lehessä oli juttua 11 vuotiaasta pojasta joka ampu ekan hirven elämässään Very Happy

Vaan onnittelut hienosta saaliista (myönnän että vähän oon katteelinen Embarassed )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 28.10.2004 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onse ihme kaikki yhellä laukauksella. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
Vieras





LähetäLähetetty: 28.10.2004 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tainnut käyttää 308:sia Laughing
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com