Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Winchester 1200 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.08.2011 15:27 Viestin aihe: Bear Strike RTH taljajousi |
|
|
Olen aloittamassa taljajousiharrastusta ja tällä hetkellä lähin vaihtoehto on Bear:in Strike. Tästä jousesta löytyy aika vähän kokemuksia netistä.
Meneekö pahasti metsään, jos tämän laittaa?
Tietysti täytyy käydä ensin kokeilemassa vetopituuden ym. asiat liikkeessä, mutta onko jousi sellainen, että muutaman vuoden harrastuksen jälkeen joutuu toteamaan, että olisi kannattanut jo alussa laittaa parempi (=kalliimpi), jousi?
Aikaisempaa kokemusta taljajousista ei tosiaan ole, mutta vastakaarijousilla olen joitakin kertoja ampunut, jolloin innostuinkin aiheesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Steez Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.08.2011 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Bearin jouset on ihan laadukkaita välineitä.
Itse kokeilin tuota Bearin jousta viime viikolla ja se ei oikein vakuuttanut.Aika äänekäs jousi ja kahva ei sopinut minulle olleenkaan.
Joten päädyin tähän vaihtoehtoon http://www.arrowhouse.fi/product/222/bowtech-assassin-2011. Muutama kymmenen laukausta takana ja jousi tuntuu aina vaan paremmalta.Soldier saa jäädä kaappiin majavajouseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TmN Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2011 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ollu Bearin strike käytössä nyt reilun vuoden, enkä ainakaan vielä ole valittamista löytäny |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2011 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Noi kommentit jousen 'äänekkyydestä' voi unohtaa. Oikein setattuna kaikki jouset saa metsästyskäyttöön riittävän 'äänettömiksi'. Ensijousta hankittaessa kannattaa kiinnittää huomiota helppoon vetopituuden säätöön ja jousen antamaan rittävään 'laadun tunteeseen' kädessä pidettäessä. Uskoisin, että mainittu Bear toimii ihan hyvin, kunhan valitset jousen maltillisilla paunoilla. Se 50-60 paunaa riittää vallan hyvin kaikkeen kotimaiseen metsästykseen ja ulkomaillekin, jos ei ole takoitus puhvelia ampua. Kahvat ym. saa kyllä modattua mieleisekseen, jos tarvetta on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Winchester 1200 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.08.2011 08:59 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kommenteista. Luultavasti otan tuon striken, mutta ennen valintaa pyrin vielä koeampumaan jousen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|