OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsastuksen turvallisuus
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 21.08.2011 23:02    Viestin aihe: Sorsastuksen turvallisuus Vastaa lainaamalla viestiä

Olen alkanut miettiä, että kuinka paljon sorsastuksessa sattuu onnettomuuksia. Tämä johtuu siitä, että täälläpäin sorsastus on muuttunut aika paljon. Kapean joen molemmilla puolilla on ampujia ja olen joutunut väistelemään kun ampuvat matalallakin lentävää sorsaa silllä välin kun kaveri hakee lisää kaljaa autolta.

Kerran olen löytänyt sammuneen metsästäjän. Luulin, että oli saanut jonkin sairaus kohtauksen ja kävin herättämässä. Ammuskeli vielä puoliautomaattihaulikollaan horjuessaan järveltä kotia kohti ja seuraavna päivänä maantieltä löytyi haulikon hylsyjä. http://www.youtube.com/watch?v=MFPEXBJxx6k
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ippetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2007
Viestejä: 3598

LähetäLähetetty: 22.08.2011 01:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No Keskisen Vesalle sattu onnettomuus, johon ei liittyny asetta.. Loput onnettomuudet voit lukea kans iltapäivälehdistä.. Johan nuo keltaisen lehdistön etusivut oikein pursuaa vahingonlaukauksia ja rauhoitettujen lintujen ampumisia tältäkin vuodelta Rolling Eyes

Kattokaa ny prkl mikä viikonpäivä nytte oli alotus!!! Lauantai päivä ja se tarkoittaa sitä et n. 150 000 (ehkä enempikin) metsästäjää oli liikkeellä samanaikaisesti (saletisti tuhansia ollut päissään) ja ainut uutiskynnyksen ylittävä juttu on ollut keskisen liukastuminen veneessä..

Kyl se vaan aika on näyttäny et huonon hermokontrollin omaavat selvät aiheuttaa enempi aseella vahinkoa toisille kuin pikku jurrissa olevat.. Innolla odotan kyl linkkejä menneiltä vuosilta uutisista joissa lukee, että päihtynyt metsästäjä ampui toista. Ei vaan taida montaa löytyä.. Itse en ole mitenkään sen puolesta että humalassa ollaan aseen kanssa liikkeellä, mutta olen vahvasti sitä vastaan että kokemattomia/tilanteisiin tottumattomia kavereita päästetään ilman opastusta touhuamaan itekseen tai mikä pahinta jonku huonotapaisen porukan mukaan..
_________________
Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 22.08.2011 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä humalaisen tuurilla ei osu toiseen sorsastajaan yhtä helposti kuin heikkohermoisen. Itseäni kyllä hieman epäilyttää, että onko kaljaa maistellut vähän liiankin rohkea ampumaan kun sorsa lentää matalalla toisen metsästäjän edessä ja siitäkin pitää ampua. Itse olen yrittänyt ampua aina sellaiseen suuntaan jossa ei ole toisia metsästäjiä liian lähellä. Sammunut metsästäjä ei kyllä aiheuta kenellekkään vahinkoa se on varmaa.

Kyllähän sorsastajalla pitää olla aika hyvät hermot kun uskaltaa mennä aloitukseen joten heikkohermoisimmat karsiutuvat varmaan jo tässä vaiheessa kun jäävät suosiolla kotiin. Joku voi ottaa vähän rohkaisua uskaltaakseen lähteä sorsametsälle, näitä koheltajia tervejärkinen metsästäjä joutuu pitämään tarkasti silmällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 22.08.2011 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä päivänä kun kaikkea aseilla tapahtuvaa seurataan suurennuslasilla ei kannata edes alkaa moisesta aiheesta huutelemaan.
MEHÄN EMME KAIPAA LISÄÄ RAJOITUKSIA!!!

Jos metsästäjät kirjoittelevat foorumillan kuinka vaarallista sorsastus on niin ei ole kuin ajan kysymys kun joku luonnon suojelia tarttuu aiheeseen ja tuo tapetille. Me kaikkihan tiedämme mitä se metsästys harrastukselle tekee.

Jos joku torspoilee metällä niin henk koht palute ja sillä hyvä -> mies tekee, mies vastaa. Ei ole tarpeeen julkisesti ruveta ruotimaan.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 22.08.2011 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tuo nyt kovin vaaralliselta ja turvatttomalta tuntunut tuolla rannalla. Taitaa olla esim moottorikelkkailuun verratuna melkoisen turvallinen harrastus.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
flatazat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2011
Viestejä: 1460

LähetäLähetetty: 22.08.2011 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmasti turvallisempaa kuin kaupungilla liikkuminen viikonloppuyönä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 22.08.2011 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

flatazat kirjoitti:
Varmasti turvallisempaa kuin kaupungilla liikkuminen viikonloppuyönä.


+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 22.08.2011 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta, mutta nythän ei ole kysymys siitä mikä on oikeasti vaarallista. Esimerkkinä eräässä varuskunnassa varusmiehet eivät saa kantaa enää puukkoa vyöllä koska yksi veijari saapyi lomilta puukko vyöllä ja heitti agressivista läppää. Tämä johti siihen, että rykmentin komentaja kielsi puukon kantamisen vyöllä palvelus turvallisuuden nimissä. Eli firmassa jossa opetetaan miehiä tappamaan ei saa kantaa puukkoa vyöllä!!!
Mutta täys automaatti asetta kuitenkin pitää kannieskella mukana...
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryömijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Elo 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
flatazat kirjoitti:
Varmasti turvallisempaa kuin kaupungilla liikkuminen viikonloppuyönä.


+1


enpä menis nuinkaan sanomaan.kaupungissa minua kohti ei ole ikään ammuttu mut nyt kun olin lumijoella alotusviikon lopun niin kaks kertaa samat paikalliset kossit ampu kohti ja melko !&%¤#"! lähelt että korvissa humis Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tERÄsMIES kirjoitti:
Tänä päivänä kun kaikkea aseilla tapahtuvaa seurataan suurennuslasilla ei kannata edes alkaa moisesta aiheesta huutelemaan.
MEHÄN EMME KAIPAA LISÄÄ RAJOITUKSIA!!!

Jos metsästäjät kirjoittelevat foorumillan kuinka vaarallista sorsastus on niin ei ole kuin ajan kysymys kun joku luonnon suojelia tarttuu aiheeseen ja tuo tapetille. Me kaikkihan tiedämme mitä se metsästys harrastukselle tekee.

Jos joku torspoilee metällä niin henk koht palute ja sillä hyvä -> mies tekee, mies vastaa. Ei ole tarpeeen julkisesti ruveta ruotimaan.



Mitähän mies vastaa jos kävisi niin ikävästi, että sattuu vahinko. Jos hauli osuu silmään niin ei sitä saa takaisin. Mitähän rajoituksia tästä voisi tulla, enkä minä kaipaa rajoituksia mutta vois sitä vähän katsoa mihin ampuu ja jollei pysty niin kannattaa pitää enemmän välimatkaa toisiin metsästäjiin. Tuskin viranomaiset lähtevät järvien rannoille sorsastusaikaan valvomaan, ei metsästäjän terveys kiinnosta varmasti ketään, sorsista ne on huolissaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

täytyy sanoa että ainoastaan kerran oon ollu sellasella "oikealla" sorsajärvel alotukses ja sillon tuntu et nämähän ampuu ihan päin, mut kun ensimmäisen kerran haulit ropis taustapajukkoon ja jalkoihin ei enää pelottanu, kyl toi haulikko tehosa menettää tuohon ekaan 50 metriin ja 100 metrin pääs saa olla rauhas...puhumattakaan et sillo haulit tuli jostai 400 metrin pääst. Lippaa alaspäin jos huomaa jonkun ampuvan kohti.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtämiestenmies kirjoitti:
täytyy sanoa että ainoastaan kerran oon ollu sellasella "oikealla" sorsajärvel alotukses ja sillon tuntu et nämähän ampuu ihan päin, mut kun ensimmäisen kerran haulit ropis taustapajukkoon ja jalkoihin ei enää pelottanu, kyl toi haulikko tehosa menettää tuohon ekaan 50 metriin ja 100 metrin pääs saa olla rauhas...puhumattakaan et sillo haulit tuli jostai 400 metrin pääst. Lippaa alaspäin jos huomaa jonkun ampuvan kohti.


Tässä ei nyt ollut kysymys 400 metrin matkasta. Olen kyllä tottunut haulien ropinaan. Olen ampunut kyseisessä paikassa sorsia jo yli kymmenen vuotta ja monta sorsaa samalta etäisyydeltä jossa toiset sorsastajat olivat. Jos joku ampuu 400 metrin päässä minusta olen erittäin tyytyväinen.


Viimeinen muokkaaja, guest pvm 22.08.2011 22:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ehkä sitten pitäisi huutaa meuhkata tai vaikka ampua takaisin, jotain tarviis tehä siinä tilanteessa eikä nyt jälkikäteen!!?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guest
Banned


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 1813

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtämiestenmies kirjoitti:
ehkä sitten pitäisi huutaa meuhkata tai vaikka ampua takaisin, jotain tarviis tehä siinä tilanteessa eikä nyt jälkikäteen!!?


Mene itse huutelemään äijille jotka on huolissaan siitä, että kaljat loppuu. Nehän voi vaikka hermostua. Jos järvien rannoilla aletaan sotimaan niin se voi jo kiinnostaa viranomaisiakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 22.08.2011 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guest kirjoitti:
mehtämiestenmies kirjoitti:
ehkä sitten pitäisi huutaa meuhkata tai vaikka ampua takaisin, jotain tarviis tehä siinä tilanteessa eikä nyt jälkikäteen!!?


Mene itse huutelemään äijille jotka on huolissaan siitä, että kaljat loppuu. Nehän voi vaikka hermostua.


emt. nyt näyttää siltä että joko questista on tullut trolli tai sitten sen tunnuksen on joku viherpiipertäjä saanu käsiin...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com