OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Asiaa linturihlakoista ja niiden varusteista

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jii-Tee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 233
Paikkakunta: Perä metsissä

LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:06    Viestin aihe: Asiaa linturihlakoista ja niiden varusteista Vastaa lainaamalla viestiä

Terve!

Ajattelin laittaa tälläisen topikin pystyyn. Itse olen lähivuosina hankkimassa lintuhommiin rihlakkoa, joten olis mukava perehtyä niihin ennen ostoa. Smile

Eli tänne vaan juttua tietysti aseista (merkeistä, kalibereista) ja varusteista ( kiikareista ja pikajaloista).

Tällä hetkellä on silmiin osunut Sabatti Forest. Näppärän näköinen ja aika edullinenkin, onko hyvä ase? Ja millainen kiikari olisi hyvä, lähinnä pystykorvan kanssa linnustukseen ja onko pikajaloissa eroja, onko kalleimmat parhaat?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän kansallisromanttiseen maisemaan kuuluu mies, pystykorva ja rihlakko!

Mulle kulkeutui vajaa vuosi sitten Tikan M66-67 12/70, .222 rem kaliiperissa. Siihen sain asevelihintaan hankittua sen uudemman rihlan M77 pikajalan kiikarille, jyrsitytin sepällä muutamalla eurolla siihen rekyylistopparille kolon. Kiikarina mulla on Leupold VX-I 2-7x33, mikä tuntuu toimivalta peliltä suurennosalueensa suhteen ja muutenkin. Osumat pysyvät paikoillaan, kun kiikaria irrottaa ja taas laittaa takasin. Kiikarin kanssa jos haulipiipulla ampuu niin pitää tähdätä pari-kolmekymmentä senttiä yli, että kuvio sattuu kohdilleen. Tuo on tietenkin testattava homma. Luotipiipun patruunatesteissää täytyy olla malttia. Lämmetessään alkaa ase tekemään pystysuuntaista kasaa. Avotähtäimillä en osannut oikein ampua, pitäisi perehtyä jos meinaisi niitä käyttää.

Sakon Range ei meinannut luotipiipussa riittävällä tarkkuudella käydä, hain Lapuan 3,6 g luodille tikkuaskikäynnin sataseen N135 ruudilla. Olen sitä nyt ulkoiluttanut, vielä ei ole tarvinnut sillä riistaa ampua. Isäukolla on vajaan vuoden vanha pystykorva, etäisyyttä tosin on vajaa 400 km sinne, mutta toiveissa on jossain vaiheessa tuo ensimmäisen lauseen maisema Itä-Lapin erämaissa. Aikomus on ladata myös pehmeämpipäistä luotia majavaa varten. Siihen tuo lienee oiva peli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites ois alkuun http://forum.eralle.net/search.php ?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com