Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KaNu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.03.2006 18:12 Viestin aihe: minkkejä |
|
|
missä mättää ku ei mee minkit loukkuun vaan kulkee vierestä. Loukut on ollu mettässä pari vuotta eli ei pitäis haista "ihmiselle" syöttinä olen käyttäny mystik mink hajustetta ja ahvenia ynnä särkiä.
Auttakaa ihmeessä ku tympäsee tämmönen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JiiPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Huh 2004 Viestejä: 317 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 20.03.2006 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Yhden minkin saat menemään loukkuun, niin se jättää sinne hajut. Kyllä minkit sitte sinne loukkuun menee. Se ensimmäinen aina vaikein saada aina loukulla... Loukulta pitää mennä ns. neitsyys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.03.2006 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Käytätkö ohjureita? Itsellä ainakin saalis rupesi aikoinaan paranemaan kun aloin käyttämään ohjureita. Toiseksi että ovatko syötit tuoreita? Minkkiä ei hapantunut sapuska pahemmin kiinnosta ja ne voivatkin käydä vain vieressä nuuhkimassa. Sitten tuosta hajusteesta. Minulla on kehnoja kokemuksia eräästä supikoiran houkutushajusteesta, joka etiketin mukaan sisälsi pesukarhun kusta. Jostain syystä supit karttoivat selvästi loukkua johon oli suihkautettu kusta, ja vasta kun hajusteesta oli yty loppunut niin loukku alkoi kiinnostamaan.
En tiedä mikä hajusteessa oli vikana, mutta sitä ne selvästi vierastivat. Myöskin minua jäi kaivelemaan se, että mitä tekemistä pesukarhun kusella on supien houkuttelussa, eiväthän elukat ole edes sukua toisilleen.
Tosin ruokahajusteet ovat toimineet supinpyynnissä ihan hyvin. Minkkiloukkuja en ole koskaan hajustanut kaupan aineilla joten paha mennä sanomaan. Jos sinulla on muu oleellinen kunnossa, niin kannattaisi ehkä jättää hajusteet seuraavalla kerralla laittamatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KaNu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.03.2006 19:16 Viestin aihe: |
|
|
paljon kiitoksia hyvistä neuvoista. Ohjureita käytän ja ne onkin mallikkaasti ohjannu minkit loukun luo. Niillä hajusteilla saatan heittää sitä joka mulle niin paljo niitä kehu että sai minut huijattua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jamson Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2006 17:15 Viestin aihe: |
|
|
tällä perällä ei paljo minkkejä ole. Yhdet ainoat jäljet on näkyny ja nekin aikasemmin talvella _________________ Ne on hyviä hommia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Navarone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.03.2006 18:57 Viestin aihe: |
|
|
yksi konsti olisi että jos sattuu olemaan lähistöllä tarha niin vieppä pyydykset hajustumaan häkkien alle niin eiköhän ala loukut napsahdella kiinni.. _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku metästäjä
|
Lähetetty: 29.01.2007 02:28 Viestin aihe: |
|
|
käytäppä ohjureita ja kunnon hajusteet että haisoo vähän pitemällekki matkalle ja hyvä naamiointi niin eiköhän se minkki mene sinne aika varmana Jos se kerta on minkki ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rautametsästäjä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.01.2007 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon laittanu lohta hankalammille minkkilöille ja hyvinhän tuo on kelevannu. Ei vain taho akka ymmärtee että lohta minkkilöille, vain eipä niille kaikkee kerrota Lohi on siitä hyvä että se haissoo aika voimakkaalle tulloo minkki etempääkin kahtommaan _________________ pienpetopyynti on rautaa!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MustaRuuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 722 Paikkakunta: Merikarvia/Pori
|
Lähetetty: 30.01.2007 01:51 Viestin aihe: |
|
|
Kelpaako suomalainen superior kirjolohi?
Mitenkäs te olette noita minkinloukkuja naamioineet?
Omissa kenttäkokeissa en ole pyytävyyden kannalta mitään eroa huomannut, enemmänkin vai utelioiden silmän välttämiseksi. _________________ Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hek-a Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Elo 2006 Viestejä: 588 Paikkakunta: Taikayön tienoo...
|
Lähetetty: 30.01.2007 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Ite heitin kerran hetken mielijohteesta savulohen perkeet loukkuun ja aamulla oli minkki satimessa. Myöhemminkin testannut hyvällä menestyksellä. Kannattaa koittaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 30.01.2007 20:59 Viestin aihe: |
|
|
hek-a kirjoitti: | Ite heitin kerran hetken mielijohteesta savulohen perkeet loukkuun ja aamulla oli minkki satimessa. Myöhemminkin testannut hyvällä menestyksellä. Kannattaa koittaa... |
Olen kuullut myös savulohen toimivuudesta, mutta itse en ole kokeillut. Varmaan minkille olisi paljon hyvin toimivia syöttejä mutta ennakkoluulot pakottaa käyttämään perinteisiä....pitäisi alkaa testata erilaisia syöttejä vaikka laittamalla niitä loukun läheisyyteen. _________________ pienpetopyynti on rautaa!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
STILH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.01.2007 22:31 Viestin aihe: |
|
|
löysin ojanpohjalta minkin kulkureitin,laitoin sitte loukun pyyntii ja parempien syöttien puutteessa kinkkumakkaraa onko muilla kokemuksia?? mutta jos ei makkaran perässä niin loukku haisee minkille ku perjantaina oli samassaloukussa puolikilometriä toisessa suunnassa yks. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 07.02.2007 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Onko tullu minkkejä itellä nyt yks pitkästä aikaa....alkavat näköjään liikkua pikku hiljaa. Syksyllä tuli omat alueet saatua sen verran puhtaaksi ettei hyvin ole jälkiä niillä näkyny, mutta kelkalla ajellessani huomasin että minkit alkaa aktivoitua...kevätkö se jo juosuttaa _________________ pienpetopyynti on rautaa!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.02.2007 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Raccoon:
Supi=pesukarhu
Supikoira=supikoira.
Eli jos pullossa on ollu pesukarhun kusta joka on tarkoitettu supin pyyntiin, niin kaikkihan on silloin niinku pitääkin.
Näin siis virallisesti. Yleensä jos Suomessa puhutaan supista niin puhutaan nimenomaan tästä supikoirasta. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.02.2007 16:23 Viestin aihe: |
|
|
Joo... No tiiät mitä tarkotin. Eli kyseessä oli tuote joka sisälsi pesukarhun kusta. Kyseistä kusta tuli etiketin mukaan käyttää supikoiran houkutteluun.
Moneltahan tuo supikoira lipsahtaa supiksi. Varmaan siksi kun monikaan ei jaksa käyttää pitkää nimeä noin jonninjoutavasta elukasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|