OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Minkälaista puukkoa käytät?
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lintumies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Huh 2004
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 17.04.2004 19:36    Viestin aihe: Minkälaista puukkoa käytät? Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaista puukkoa/puukkoja porukka käyttää. Entä mitä ominaisuuksia vaaditte puukoltanne? Itellä on semmonen pikkunen Marttiinin Lapin leuku.
Ainahan siitä saa kuittia ettei tuommoista tartte. Itse oon sitä mieltä, että sopii juuri omaan käyttöön nimittäin: saa hyvin vuoltua/tehtyä nuotionaluksia isommastakin puusta/kannosta. Saa linnun helposti auki ja on hyvä kalanperkkauksessa.
Ja eihän sitä koskaan tiiä vaikka se karhu hyökkäis päälle, niin on jonkin verran sitä terää jolla iskeä ennen kuin taju menee Very Happy Very Happy
_________________
Vähän tulee kirjoitettua tälle foorumille, mutta paljon luettua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 17.04.2004 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ussein roikkuu leuku vyöllä ja repussa on näppärämpi pienempiteränen puukko. Leukulla saa hyvin nuotiopuut ja muut ronskimmat hommat tehtyä, pienempiteräsellä suolistaa linnut ym.
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5520

LähetäLähetetty: 17.04.2004 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tupla Tommi.

Sopii hyvin käteen, kelvolliset raaka-aineet(puu ja rauta), tyylikkään näkönen, Tubla puukko ja hyvän muotonen terä. Siinä muutama plussa.

Miinuksia. Kallis (vaikka en itse maksanutkaan).
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 19.04.2004 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostinpa aikoinaan Sinetänsalmen kyläsepältä käsintehdyn pikkupuukon. Eipä ole tarvinnut katua. Valto takoo myös terät itse ja viimeistely on hyvää.

Iso leuku heilui ennen myös vyöllä, mutta sen hajottua ei ole uutta tullut hommattua. Paljon leukua haukutaan mutta itse kyllä tykkäsin siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hessu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Huh 2004
Viestejä: 213
Paikkakunta: Murheen laakso

LähetäLähetetty: 22.04.2004 01:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin joskus hetken mielijohteesta Kuopion erämessuilta terän ja tein siihen koivusta kahvan. Sitten hommasin suutarilta parkkinahkaa ja tein koivupuisen lestin avulla puukon ympärille tupen. Terällä on mittaa suurinpiirtein kämmenen leveden verran. Tämä viritelmä on tähän mennessä käynyt lintujen ja kalojen siivoamiseen ja nuotiotarpeiden tekoon loistavasti. Toivottavasti se kestää vielä vuosikausia. Voin lämpimästi suositella oman puukon tekoa jokaiselle asiasta kiinnostuneelle...
_________________
Welcome to the worst nightmare of all: reality
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keklu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 23.04.2004 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mettällä Marttiinin "jätkänvuolu" ja taskunpohjalla Victorinoxin "Soldier"-linkkari. Patikalla ja muulloin kun saattaa tarvita puukkoa mutta ei viitsi pitää sitä vyöllä killumassa mukana on Buckin 112 taittoveitsi. Puukossa /veitsessä on meikäläiselle pääasia se, että pystyy vuolemaan sytykkeet tervaskannosta. Lisäksi pidän noista halvoista - Marttiineista ja Morista - koska itse saan tehtyä niillä ihan samat asiat kuin monin kerroin kalliimmallakin. Eikä tartte olla niin huolissaan Wink
_________________
Jaa mää vai? Emmää vaan tiärä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
moi
Vieras





LähetäLähetetty: 23.04.2004 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Marttiinin jätkänvuolu ja Isakki Järvenpään joku vuolupuukko. Kummatkin hyviä puukkoja, jätkänvuolua vähän itse korjailin, pyöristin kahvan muotoja, kun ne oli kovin kulmikkaita
Takaisin alkuun
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 23.04.2004 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näköjään nykyajan erämiehet eivät kanna kovin yleisesti puukkoa mukana, tämäkin aihe on luettu yli 200 kertaa ja 6 vastausta...
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 23.04.2004 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noita puukkoja löytyy kyllä niin monta että mukaan yleensä sattuu se mikä on lähimpänä.
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ap
Vieras





LähetäLähetetty: 23.04.2004 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin no kun kerran kysytään..

Veikko Hakkaraisen tekemä tuohipäinen on vyöllä.

Repussa nylkyhommia varten on F. DICK avausveitti (jossa se terä väärällä puolen).

Tuota avausveitten teränpää molikkaa olen muotoillu paremmaksi, joten sillä sujuu tuo avaaminen kuin muukin nylky hyvin(tarvittee hyvinvähän tuota oikiaa puukkoa?).

Kaverienkin keskuuessa on kyselty mistä tuommosia saa, mutta kun olen aikoinani palkisen kautta tuon hommannu, niin en tiijä mistä löytyy(jos joku tietää niin voisko heittää vähän osoitetta?).
Takaisin alkuun
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 23.04.2004 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirveellä hoidan nuotiopuut ja siviilissä vyöremmissä roikkuu Leatherman Wave. Erällä on puukkona Marttiinin "lohenpääpuukko" , jota on hyvä käyttää pappina ja tainnuttaa pienemmät kalat ja isoimmat kolkataan airolla.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Arnold
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 234
Paikkakunta: Kennelpiiri numero 11

LähetäLähetetty: 24.04.2004 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aiemmin olin hiiliteräksen vankkumaton kannattaja. Johtui ehkä siitä, kaikki että puukkoni olivat hiiliterästä. Kun hankin Pellon S.A.-puukosta rosteri puukon lyhyellä terällä, kohdalleni sattui hyvä teräinen yksilö. Jostain syystä olen mieltynyt lyhyt teräisiin puukkoihin, mielestäni jokainen sentti yli yhdeksän sentin terässä on liikaa ja vaikeuttaa puukon käsittelyä.

Itse teroitan puukkoni Dianovan timanttiliipalla, melko nopeaa ja hienommalla puolella sujuu viimeistely ja "kierteiden" poisto. Nyt kiinnostaisi tietää (aiemman kysymyksen ohella) miten te pidätte puukkonne terävinä ja mitä laitteita ja menetelmiä käytätte.


Viimeinen muokkaaja, Arnold pvm 26.04.2004 07:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manaaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 65
Paikkakunta: Rauma

LähetäLähetetty: 25.04.2004 02:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha kunnon puukahvainen mora on kulkenut mukana jo 15 vuotta, ellei jopa kauemmin. Tosin tässä yksilössä on hieman modifioitu kahva, pito-otteen parantamiseksi märkänä ja limaisena.
_________________
Manaaja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 322

LähetäLähetetty: 30.04.2004 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

..minulla on ollut jo useamman vuoden Markku Vilppolan käsin tehty Puukko. Terä on hopea terästä ja on hyvin pitänyt teränsä. Puukko istuu hyvin käteen. Suosittelen.... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 30.04.2004 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rosellin eräpuukko. (kulunut...)

Marttiini nylkypuukko, teflonpinnoitteella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 1 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com