OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia Suzuki Jimnystä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 11945

LähetäLähetetty: 14.05.2020 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JapiTre kirjoitti:
vekev kirjoitti:
JapiTre kirjoitti:
vekev kirjoitti:
AinaOhi kirjoitti:
Hello!

Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?

Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla?
Jos ei keitä niin se viisari voi mennä eri paikkoihin eri mittareissa, kun se vastuksilla toimii, lähteekö flekti pyörii kun kone lämpee. Termostaattikin voi vaikuttaa siihen jos on kuuma. Noin 88-92 astetta on sopiva

Flekti on viskolla, eli se pyörii käytännössä aina. Omaani vaihdoin viskon ja lämmöt on pysynyt sen jälkeen kurissa. Tyypillistä Jimnyissäettä visko väsyy, eikä nappaa enää kunnolla kiinni lämmön noustessa.


Saahan sen laitettuu myös sähköseksi, laittaa anturin letkuun. Näin kerran tehtiin, kun visko ei enää huvittanu lähtee lämmöstä pyörii.

Uusi visko maksoi 50€ ovelle tuotuna. Samalla vaihtoi remmit kun tuon flektin viskon. Parin tunnin homma.
Sähkö on s@@tanasta ja Jimpassa on ainakin mun lisävaloille muutenkin alitehoinen laturi...


Ei ollut jimmy, eskortti ja sit yhteen mantaan laitettiin, siinä ei ollut viskoo.
Ookko kattonu sopivaa tarvike laturii jossa on potkuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 17739
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.05.2020 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mie olen tätä suunnitellut:
https://www.bigjimny.com/index.php/forum?view=topic&catid=7&id=62582

Taikka

https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/301991-Jimny-120A-Alternatror-Upgrade
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 11945

LähetäLähetetty: 14.05.2020 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noin se tapahtuu, noissa riittää jo ruuti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puukenkä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2014
Viestejä: 235
Paikkakunta: kälviä

LähetäLähetetty: 19.05.2020 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Penkin ja kiskon väliin 50x20 profiili sahaa päät vinoon , niin nostat ja siirrät penkkiä 5cm taakse ja ylös (190cm mahtuu ajamaan.
Noin 150000km kohdalla ota jakolaatikko alas, ryhmäpyörän akseli tulee kuoren läpi ja on lukittu l mallisella kappaleella kuoreen, viilaa kolo toisellepuolelle akselia ja käännä 180 astetta.
Calmini niminen firma toimittaa puslia lukkoja (detroitlokker) viriviri palikoita.
Tietääkseni lohko 1300cc on sama kuin 12 ventiilisessä, siis kannen vaihto ja ehkä mäntien 112hv.
Hollanista (en muista Mistä siellä) sai kulmavaihtee jolla vanha virranjakaja sovitettiin.
_________________
Puukenkä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 17739
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.05.2020 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helpompi laittaa esim. Balenosta m16a moottori. Jimnyn koneesta ei viritysaihioksi ole.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
puukenkä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2014
Viestejä: 235
Paikkakunta: kälviä

LähetäLähetetty: 21.05.2020 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se 1600cc kone esim Vitarasta ei sovi 1300 Jimnyn 5 vaihteiseen laatikkoon, tarvitaan sovituslaippa ynmuuta (Calmini).
_________________
Puukenkä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 17739
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 21.05.2020 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

M16a kone menee "bolt on" paikalleen m13a:n tilalle. Tietenkin molempien pitää olla vvt:llä tai ilman. Edes ecuun tarvitse koskea.
G koneista en tiedä.
Googleen jimny m16a engine swap niin löytyy tarinaa huru mykke.

Edit: tuolta löytyy vanhempiin g koneellisiin juttua
http://auszookers.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=48487

Edit2: äh, käsi ylös virheen merkiksi.
Tuolla aiemmin puhuin balenosta, niistä en tiedä, mutta lianassa on m16a kone. Embarassed
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Sivu 51 Yht. 51

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com