OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Autotarvikkeet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 16.02.2012 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullahan on tuontiauto, josta ei löyty minkäänlaista läpivetoa lämppärin sähkösarjalle. Ja toisaalta omat kädentaidot yhdistettynä tilojen täydelliseen puutteeseen estää aika hyvin kaiken nikkaroinnin. Jos nikkaroida osaisi/olisi tilaa ja aikaa, parastahan ois asentaa tuollainen pysyvästi konepellin sisään ja sitten tosiaan vaan kausiluontoinen lataus päälle lämppärin haarasta. Omana ajatuksena/kompromissina siis tarkoitus esim. viikonloppuisin tyrkätä auto tolpan kautta lataukseen (piuhat vaan konepellin välistä akulle). Ilmeisesti ainaskin tämä taitaisi sopia aika hyvin tähän tarkoitukseen?!?
CTEK Polar
Mitä olen nyt pari päivää erinäisiä lähteitä tarkastellut, niin CTEK taitaa viedä aika ylivoimaisesti kaikki testit ( TM-testi ). Hintaakin sillä on, mutta kertakustannuksena takuineen lienee hintansa väärti.

Uutta akkua olen myös katsellut, mutta aattelin hommata sen vasta ensi talvea varten. Nykyinen on ilmeisesti alkuperäinen (edelliseltä omistajalta joka tapauksessa) ja tiedostin, että lämppärin huudatuksesta se ei varmasti liiemmin tykkää. Kerran olen kuitenkin vasta saanut tyhjäksi asti, joten ihan entinen peli se ei ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 16.02.2012 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on datsunissa käytössä ctek ja ihan ok. Pikaliittimellä ja napoihin kiinteästi tuleva johtosarja säästää 5 kallisarvoista sekuntia kotiutuessa;D.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.02.2012 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai niin enpä huomioinut että anttisn käyttää eberiä joten ei ole fiksua tuon defan hankinta. Se kommentti siitä että on kallis on vähän suhteellinen. Jos itse ajaisin vain lyhyttä ajoa, toisi tuo akuille sen verran lisää ikää että maksaisi itsensä nopeasti takas. Nuo kaks akkua jo maksaa ton laturin hinnan ja on kätevä jos tavan lohkolämmitintä käyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 17.02.2012 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Greifelt kirjoitti:
Terve! Olen tässä harkinnut autoni lastuttamista. Tai siis lähinnä optimointia.
onko muilla minkälaisia kokemuksia?

G

No nyt on ainakin vähän omaa kokemusta. Ehken kymmenen kilometrin matkalta, mutta kumminkin. Eipä ole ennen nelikko hiace lähteny poikittain jo pelkällä pintakaasulla Shocked . Olipa iso muutos vääntöön tuossa, muutoin kovin laiskahkossa moottorissa. Boxi on saksalainen RaceChip, ja siinä on ihan miedot tehdasasetukset ja säätövaraa vielä vissiin ihan reilusti. Mutta en kyllä ala tuota enää kirimään, ei se kuitenkaan auton kestävyyttä ainakaan paranna. Varauksin voin suositella jos tahtoo edullista voiman lisää commonrail-diiseliin. Tuo kun ei maksa ku alle satakolmekymppiä. Tulevaisuus näyttää polttoaineen menekin ja sen että kestääkö paikat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 17.02.2012 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jotakuta kiinnostas nii multa löytys käytetty boxi tommoseen toyotan commonrail moottoriin.... v-tech VT 101004

itseasiassa taitaa käydä pirun moneen commonrail koneeseen...
ainakin mazdoihinkin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 19.02.2012 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä olen lueskellut ni tuo v-tech Pitäis olla hyvinkin asiallinen kampe. Pitäis vaan saada selville mitkä asetukset siinä pitää olla mihinkin autoon. Ainakin tuo racechip on kaiketi ihan sama joka cr-diiseliin, niiden kahden ruuvattavan jumpperin asetukset vaan on erilaiset. Esim tuon hiacen asetukset on aika miedot verraten mitä ne esim eurooppalaisille on. Esim. passatin säädöt on niin että syöttöpaineet on 3% ja cut-off 9% kovemmat kuin toyolle säädetyssä. Joissakin tuo painekin on sen 9% kovempi. Tässä tulee se vaara että jos käytetyn boksin siirtää autosta toiseen vain johtosarjoja muuttamalla, voi seurauksena olla aika kovat railipaineet. Tältä välttyy kun ottaa valmistajalta selville mitkä ovat perus säädöt kullekin autolle. Vähän aiemmin kun olisit epe sanonut ni olisin saattanut kiinnostua. Miksi muuten myyt?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 19.02.2012 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei käy nykyiseen autoon (oli ravissa136hp ja nyt ave 116hp)

Kyllähän noissa aina kannattaa alkuun laittaa pienimmälle asetukselle ja savun/tuntuman mukaan isonnella....
Ja tuonkin boksin saisi käymään johtosarjaa muuttamalla muihinki cr vehkeisiin mutta muistelisin että juuri tuolla kolminapaisella liittimellä oleviin kävisi heittämällä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Muikkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2010
Viestejä: 213

LähetäLähetetty: 19.02.2012 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

epe kirjoitti:
ei käy nykyiseen autoon (oli ravissa136hp ja nyt ave 116hp)

Kyllähän noissa aina kannattaa alkuun laittaa pienimmälle asetukselle ja savun/tuntuman mukaan isonnella....
Ja tuonkin boksin saisi käymään johtosarjaa muuttamalla muihinki cr vehkeisiin mutta muistelisin että juuri tuolla kolminapaisella liittimellä oleviin kävisi heittämällä....


Minkälaiset oli vaikutukset ravissa tuolla boksilla? Kulutus/vaikutus käytyännön suorituskykyyn kiinnostaa. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tuollasta ravia vähän tuuminut hommata...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 19.02.2012 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kulutus hieman nousi.(0,5-1ltr) tehoa tuli reilusti lisää... varsinkin alavääntöä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 19.11.2018 09:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitkäs akut kannattaa hommata Hiaceen? Edelliset on siinä kunnossa, että 20min webaston jälkeen käynnistyy tosi nahkeasti. Ja sama homma jos on autovhf päivän päällä autossa, niin laiskasti lähtee käyntiin. Pitäisi tosiaan kestää tuota Webaston ym lisälaitteiden käyttöä talven pakkasissa kärsimättä. Ja hinnan pitäisi olla järkitasolla. Mitäs suosittelette? Sähkö- ja akkupuolen hommat on itelle hepreaa...

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1095
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 19.11.2018 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AGM akkuhan se vissiin kannattais olla webasto vehkeissä. Vaan tuntuupa nuo remonttireiskat sanovan jotta weba-autoissa se on akku kuin akku kypsä 3-4 vuoteen. Oikein julmetuilla pakkasilla oon pitäny CTEKin Polaria kiinni autossa ja tällöinhän webastoa voi käyttää ihan huoletta pitkäänkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 19.11.2018 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikaisen goolettamisen perusteella Trane on vissiin voittanut muutamia testejä. Vaan miten tuo soveltuu kuormittavaan käyttöön (Webasto ja lisälaitteet)..? Vai onko väliä mitä tonne laittaa, kun on 2 akkua?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16697
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 20.11.2018 07:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Mitkäs akut kannattaa hommata Hiaceen? Edelliset on siinä kunnossa, että 20min webaston jälkeen käynnistyy tosi nahkeasti. Ja sama homma jos on autovhf päivän päällä autossa, niin laiskasti lähtee käyntiin. Pitäisi tosiaan kestää tuota Webaston ym lisälaitteiden käyttöä talven pakkasissa kärsimättä. Ja hinnan pitäisi olla järkitasolla. Mitäs suosittelette? Sähkö- ja akkupuolen hommat on itelle hepreaa...

/Antti


Yellow top

-Maksaa mutta sen saat siirtää vielä seuraaviinkin autoihin. Omaa luokkaansa luotettavuudessa ja alkuvirran määrässä.


-Mulla on nyt 2010 lokakuu ostettu vartan sininen autossa, pitää tuota kehua kyllä, ei näillä -10 keleillä ole piiputtanu vieläkään.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4613

LähetäLähetetty: 20.11.2018 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bosch akut on hyviä kanssa, niistä on myös webasto versio olemassa.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 20.11.2018 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Yellow top

-Maksaa mutta sen saat siirtää vielä seuraaviinkin autoihin. Omaa luokkaansa luotettavuudessa ja alkuvirran määrässä.


-Mulla on nyt 2010 lokakuu ostettu vartan sininen autossa, pitää tuota kehua kyllä, ei näillä -10 keleillä ole piiputtanu vieläkään.

600€ auton akkuihin menee kyllä reilusti kipurajan yli. Sais olla ennemmin siinä 120-150€/kpl hintaluokassa, niitä kun menee tonne tuplaten.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com