Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 16.02.2012 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Mullahan on tuontiauto, josta ei löyty minkäänlaista läpivetoa lämppärin sähkösarjalle. Ja toisaalta omat kädentaidot yhdistettynä tilojen täydelliseen puutteeseen estää aika hyvin kaiken nikkaroinnin. Jos nikkaroida osaisi/olisi tilaa ja aikaa, parastahan ois asentaa tuollainen pysyvästi konepellin sisään ja sitten tosiaan vaan kausiluontoinen lataus päälle lämppärin haarasta. Omana ajatuksena/kompromissina siis tarkoitus esim. viikonloppuisin tyrkätä auto tolpan kautta lataukseen (piuhat vaan konepellin välistä akulle). Ilmeisesti ainaskin tämä taitaisi sopia aika hyvin tähän tarkoitukseen?!?
CTEK Polar
Mitä olen nyt pari päivää erinäisiä lähteitä tarkastellut, niin CTEK taitaa viedä aika ylivoimaisesti kaikki testit ( TM-testi ). Hintaakin sillä on, mutta kertakustannuksena takuineen lienee hintansa väärti.
Uutta akkua olen myös katsellut, mutta aattelin hommata sen vasta ensi talvea varten. Nykyinen on ilmeisesti alkuperäinen (edelliseltä omistajalta joka tapauksessa) ja tiedostin, että lämppärin huudatuksesta se ei varmasti liiemmin tykkää. Kerran olen kuitenkin vasta saanut tyhjäksi asti, joten ihan entinen peli se ei ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 696
|
Lähetetty: 16.02.2012 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on datsunissa käytössä ctek ja ihan ok. Pikaliittimellä ja napoihin kiinteästi tuleva johtosarja säästää 5 kallisarvoista sekuntia kotiutuessa;D. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 16.02.2012 20:05 Viestin aihe: |
|
|
Ai niin enpä huomioinut että anttisn käyttää eberiä joten ei ole fiksua tuon defan hankinta. Se kommentti siitä että on kallis on vähän suhteellinen. Jos itse ajaisin vain lyhyttä ajoa, toisi tuo akuille sen verran lisää ikää että maksaisi itsensä nopeasti takas. Nuo kaks akkua jo maksaa ton laturin hinnan ja on kätevä jos tavan lohkolämmitintä käyttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 17.02.2012 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Greifelt kirjoitti: | Terve! Olen tässä harkinnut autoni lastuttamista. Tai siis lähinnä optimointia.
onko muilla minkälaisia kokemuksia?
G |
No nyt on ainakin vähän omaa kokemusta. Ehken kymmenen kilometrin matkalta, mutta kumminkin. Eipä ole ennen nelikko hiace lähteny poikittain jo pelkällä pintakaasulla . Olipa iso muutos vääntöön tuossa, muutoin kovin laiskahkossa moottorissa. Boxi on saksalainen RaceChip, ja siinä on ihan miedot tehdasasetukset ja säätövaraa vielä vissiin ihan reilusti. Mutta en kyllä ala tuota enää kirimään, ei se kuitenkaan auton kestävyyttä ainakaan paranna. Varauksin voin suositella jos tahtoo edullista voiman lisää commonrail-diiseliin. Tuo kun ei maksa ku alle satakolmekymppiä. Tulevaisuus näyttää polttoaineen menekin ja sen että kestääkö paikat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
epe Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 270
|
Lähetetty: 17.02.2012 23:02 Viestin aihe: |
|
|
Jos jotakuta kiinnostas nii multa löytys käytetty boxi tommoseen toyotan commonrail moottoriin.... v-tech VT 101004
itseasiassa taitaa käydä pirun moneen commonrail koneeseen...
ainakin mazdoihinkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 19.02.2012 14:27 Viestin aihe: |
|
|
Mitä olen lueskellut ni tuo v-tech Pitäis olla hyvinkin asiallinen kampe. Pitäis vaan saada selville mitkä asetukset siinä pitää olla mihinkin autoon. Ainakin tuo racechip on kaiketi ihan sama joka cr-diiseliin, niiden kahden ruuvattavan jumpperin asetukset vaan on erilaiset. Esim tuon hiacen asetukset on aika miedot verraten mitä ne esim eurooppalaisille on. Esim. passatin säädöt on niin että syöttöpaineet on 3% ja cut-off 9% kovemmat kuin toyolle säädetyssä. Joissakin tuo painekin on sen 9% kovempi. Tässä tulee se vaara että jos käytetyn boksin siirtää autosta toiseen vain johtosarjoja muuttamalla, voi seurauksena olla aika kovat railipaineet. Tältä välttyy kun ottaa valmistajalta selville mitkä ovat perus säädöt kullekin autolle. Vähän aiemmin kun olisit epe sanonut ni olisin saattanut kiinnostua. Miksi muuten myyt? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
epe Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 270
|
Lähetetty: 19.02.2012 16:52 Viestin aihe: |
|
|
ei käy nykyiseen autoon (oli ravissa136hp ja nyt ave 116hp)
Kyllähän noissa aina kannattaa alkuun laittaa pienimmälle asetukselle ja savun/tuntuman mukaan isonnella....
Ja tuonkin boksin saisi käymään johtosarjaa muuttamalla muihinki cr vehkeisiin mutta muistelisin että juuri tuolla kolminapaisella liittimellä oleviin kävisi heittämällä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Muikkunen Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Tam 2010 Viestejä: 213
|
Lähetetty: 19.02.2012 19:04 Viestin aihe: |
|
|
epe kirjoitti: | ei käy nykyiseen autoon (oli ravissa136hp ja nyt ave 116hp)
Kyllähän noissa aina kannattaa alkuun laittaa pienimmälle asetukselle ja savun/tuntuman mukaan isonnella....
Ja tuonkin boksin saisi käymään johtosarjaa muuttamalla muihinki cr vehkeisiin mutta muistelisin että juuri tuolla kolminapaisella liittimellä oleviin kävisi heittämällä.... |
Minkälaiset oli vaikutukset ravissa tuolla boksilla? Kulutus/vaikutus käytyännön suorituskykyyn kiinnostaa. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tuollasta ravia vähän tuuminut hommata... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
epe Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 270
|
Lähetetty: 19.02.2012 19:17 Viestin aihe: |
|
|
kulutus hieman nousi.(0,5-1ltr) tehoa tuli reilusti lisää... varsinkin alavääntöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 19.11.2018 09:45 Viestin aihe: |
|
|
Mitkäs akut kannattaa hommata Hiaceen? Edelliset on siinä kunnossa, että 20min webaston jälkeen käynnistyy tosi nahkeasti. Ja sama homma jos on autovhf päivän päällä autossa, niin laiskasti lähtee käyntiin. Pitäisi tosiaan kestää tuota Webaston ym lisälaitteiden käyttöä talven pakkasissa kärsimättä. Ja hinnan pitäisi olla järkitasolla. Mitäs suosittelette? Sähkö- ja akkupuolen hommat on itelle hepreaa...
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1095 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 19.11.2018 21:53 Viestin aihe: |
|
|
AGM akkuhan se vissiin kannattais olla webasto vehkeissä. Vaan tuntuupa nuo remonttireiskat sanovan jotta weba-autoissa se on akku kuin akku kypsä 3-4 vuoteen. Oikein julmetuilla pakkasilla oon pitäny CTEKin Polaria kiinni autossa ja tällöinhän webastoa voi käyttää ihan huoletta pitkäänkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 19.11.2018 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Pikaisen goolettamisen perusteella Trane on vissiin voittanut muutamia testejä. Vaan miten tuo soveltuu kuormittavaan käyttöön (Webasto ja lisälaitteet)..? Vai onko väliä mitä tonne laittaa, kun on 2 akkua?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16697 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 20.11.2018 07:49 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Mitkäs akut kannattaa hommata Hiaceen? Edelliset on siinä kunnossa, että 20min webaston jälkeen käynnistyy tosi nahkeasti. Ja sama homma jos on autovhf päivän päällä autossa, niin laiskasti lähtee käyntiin. Pitäisi tosiaan kestää tuota Webaston ym lisälaitteiden käyttöä talven pakkasissa kärsimättä. Ja hinnan pitäisi olla järkitasolla. Mitäs suosittelette? Sähkö- ja akkupuolen hommat on itelle hepreaa...
/Antti |
Yellow top
-Maksaa mutta sen saat siirtää vielä seuraaviinkin autoihin. Omaa luokkaansa luotettavuudessa ja alkuvirran määrässä.
-Mulla on nyt 2010 lokakuu ostettu vartan sininen autossa, pitää tuota kehua kyllä, ei näillä -10 keleillä ole piiputtanu vieläkään. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4613
|
Lähetetty: 20.11.2018 08:03 Viestin aihe: |
|
|
Bosch akut on hyviä kanssa, niistä on myös webasto versio olemassa. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 20.11.2018 08:12 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Yellow top
-Maksaa mutta sen saat siirtää vielä seuraaviinkin autoihin. Omaa luokkaansa luotettavuudessa ja alkuvirran määrässä.
-Mulla on nyt 2010 lokakuu ostettu vartan sininen autossa, pitää tuota kehua kyllä, ei näillä -10 keleillä ole piiputtanu vieläkään. |
600€ auton akkuihin menee kyllä reilusti kipurajan yli. Sais olla ennemmin siinä 120-150€/kpl hintaluokassa, niitä kun menee tonne tuplaten.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|