Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16697 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 20.11.2018 08:24 Viestin aihe: |
|
|
Ai niin niitä oli 2.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4613
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 2993
|
Lähetetty: 20.11.2018 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen pyöritelly webastoa vuosia aivan normaali akuillla. On ollut jos jonkin näköisiä, mutta nyt siellä on muistaakseni exide. Löytyy myös calixin ylläpitolaturi ja edellisessä oli defan vastaava. Eli roikka seinään ja akku latautuu siinä samalla. Jos ei lohkoa olisi joku edellinen omistaja noihin asentanut, niin hakisin ctechin laturin. Harvoin on tarvinnut latailla kun aika vähän tulee todella lyhyttä pätkäajoa pitkällä webaston pyörityksellä, eli yleensä se puoli tuntia vähintään tulee ajettua kerralla. Kerran on tämän auton akuissa ollut siinä ja tässä loppuuko, kun yli 30 pakkasilla huusi kolme kertaa tunnin tuo lämmitin ja ajoa tuli ehkä 20 minuuttia yhteensä, niin viimeinen käynnistys otti jo lujille. Toki nuo on kaikki olleet aivan asiallisia tunnettujen valmistajien noita isompia diesel autoihin tarkoitettuja akkuja, mutta silti noita aivan normaaleja 100-150€ akkuja. Nuo yellow topit ja vastaavat haukkuu kyllä hintansa, jos toistuvasti akut vedetään kuivaksi tai lähes kuivaksi. Kestävät sitä normaali akkuja paremmin. Kuitenkaan normaali käytössä ei minun käsittääkseni ole muutenkaan suotavaa jos akun varaus pääsee laskemaan edes lähelle tyhjää ja siksi panostaisin ennemmin aivan normaaliin peruslaadukkaaseen akkuun ja ylläpitolaturiin. Latailee sitten tarpeen mukaan siitä ajosta ja webaston käytöstä riippuen niitä akkuja. Tärkein juttu on juuri tuo, että huolehtii siitä ettei akun varaus pääse laskemaan lähelle tyhjää. Siitä ne akut ei tykkää ja joutuu aika äkkiä takaisin akkukauppaan. Kyllä nuo on yhden 5 vuotta ainakin kestäneet omassa käytössä nuo normaali akutkin. Tai ainakaan ikinä en ole yhtä kertaa enempää joutunut akkuja uusimaan yhden auton aikana. Nytkin ollut tuo nykyinen auto ajossa jo kohta 3 vuotta ja katsoin jo ostaessa, että akun saa varmaan kohta vaihtaa vaan eipä tuo ole vielä oireillut tuota yhtä kertaa enempää ja se oli ehdottomasti käytöstä ja olosuhteista johtuvaa, eli ei vielä akku antanut oireita lopun alusta. Tuokin tapahtui jo ensimmäisenä talvena, eli hyvin on pelannut senkin jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 22.11.2018 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Sznajderit piti hakea Motonetistä kun pakkanen hyydytti vanhat äkisti. 75Ah x2 ja ovatten kuulemma tarkotettu Webastolliselle autolle. Jos ei ois äkkiarvaamatta kömähtäny niin ois ehtiny vähän valikoida että mitkä sinne laittaa. Nyt joutu tyytymään siihen mitä oli hyllyssä.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|