OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyjahti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 282, 283, 284  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lapanen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2004
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 26.07.2015 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, samoin kävi omallakin kohdalla. 4 vuotta olen ruokkinut ja kantaa kasvattanut ja tänä vuonna toinen tyyppi teki ruokintapaikan myös 150 metrin läheisyyteen. Olen näinä vuosina kantaa kasvatellut mutta tuossa paikassa siihen tuli loppu. Tyyppi tiesi, että olen siinä kyyhkyjä ruokkinut.

Tein toisen ruokinnan toiseen paikkaan, joten nyt tällä vanhalla paikalla paukutellaan tosissaan. Toki jatkan ruokkimista tulevinakin vuosina jossain määrin tässä vanhassa paikassa ja käyn ammuskelemassa, mutta antaa tuon toisen kaverin uhrata siihen enemmän ruokaa. Pidän toisen ruokinnan hiljaisempana, että linnut hakeutuvat sinne.

On se kumma juttu, että jotkut katsovat soveliaaksi kiilata kylkeen ja kysymättä. Olisi tullut edes puhumaan asiasta ensin, niin oltaisiin voitu yhdessä vaikka suunnitella ruokinnan järjestämisestä. Kuulin, että tämä tyyppi on kylillä tunnettu samansuuntaisesta toiminnastaan sorsanruokinnoillakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 26.07.2015 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lapanen kirjoitti:
Joo, samoin kävi omallakin kohdalla. 4 vuotta olen ruokkinut ja kantaa kasvattanut ja tänä vuonna toinen tyyppi teki ruokintapaikan myös 150 metrin läheisyyteen. Olen näinä vuosina kantaa kasvatellut mutta tuossa paikassa siihen tuli loppu. Tyyppi tiesi, että olen siinä kyyhkyjä ruokkinut.

Tein toisen ruokinnan toiseen paikkaan, joten nyt tällä vanhalla paikalla paukutellaan tosissaan. Toki jatkan ruokkimista tulevinakin vuosina jossain määrin tässä vanhassa paikassa ja käyn ammuskelemassa, mutta antaa tuon toisen kaverin uhrata siihen enemmän ruokaa. Pidän toisen ruokinnan hiljaisempana, että linnut hakeutuvat sinne.

On se kumma juttu, että jotkut katsovat soveliaaksi kiilata kylkeen ja kysymättä. Olisi tullut edes puhumaan asiasta ensin, niin oltaisiin voitu yhdessä vaikka suunnitella ruokinnan järjestämisestä. Kuulin, että tämä tyyppi on kylillä tunnettu samansuuntaisesta toiminnastaan sorsanruokinnoillakin.


Nyt kyllä suututtaa! Evil or Very Mad
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16676
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.07.2015 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lapanen kirjoitti:
Joo, samoin kävi omallakin kohdalla. 4 vuotta olen ruokkinut ja kantaa kasvattanut ja tänä vuonna toinen tyyppi teki ruokintapaikan myös 150 metrin läheisyyteen. Olen näinä vuosina kantaa kasvatellut mutta tuossa paikassa siihen tuli loppu. Tyyppi tiesi, että olen siinä kyyhkyjä ruokkinut.

Tein toisen ruokinnan toiseen paikkaan, joten nyt tällä vanhalla paikalla paukutellaan tosissaan. Toki jatkan ruokkimista tulevinakin vuosina jossain määrin tässä vanhassa paikassa ja käyn ammuskelemassa, mutta antaa tuon toisen kaverin uhrata siihen enemmän ruokaa. Pidän toisen ruokinnan hiljaisempana, että linnut hakeutuvat sinne.

On se kumma juttu, että jotkut katsovat soveliaaksi kiilata kylkeen ja kysymättä. Olisi tullut edes puhumaan asiasta ensin, niin oltaisiin voitu yhdessä vaikka suunnitella ruokinnan järjestämisestä. Kuulin, että tämä tyyppi on kylillä tunnettu samansuuntaisesta toiminnastaan sorsanruokinnoillakin.




Siinä käy muuten sillai ettei se toinen kaveri kovin kauaa jaksa kun sinä lopetat... laiskuus ja kateus se tuohon ajaa. Meillä onneksi on herrasmiessäännöt ja sovittu kuka ruokkii millä suunnalla ja toisen ruokinnalle ei jahtiin mennä ilman lupaa.



Nämä aukkoruokinnat luodaan nollasta eli paikka tehdään pelkästään omalla työllä. Aukkoja riittää varmasti kaikilla ja sopimalla järkevien välimatkojen päähän toisistaan homma toimii.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.07.2015 07:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä lähti aikoinaan koko kyyhkyporukka ruokinnalta, kun Katuhaukka ajoi läheisellä metsätiellä. Se riitti hätistämään kyyhkyt! Noh, olihan sillä siinä pyörässään tehoputki, että liekö se ääni sitten ajoi linnut pois. Onneksi tuon jälkeen Katuhaukkaa ei enää näkynyt, televisiossakaan...

Nyt tuossa toissapäivänä selvisi, että meidän mullokselta (joka tehtiin vasta vajaa viikko sitten) n. 350m päässä oli yhden maatilan isäntä keitellyt perjantaina hernekeittoa ja kyyhkyt oli hajun perusteella muuttaneet lentoreittiään lähemmäksi ukkelin pihaa ja tuuletuslunkkuja. Yksi oli kuulemma istunut ihan sen äijän pihapiirissä olevassa kelossakin, säätänä! Ihme touhua, olisihan tuo voinut tulla ihan avoimesti hommasta juttelemaankin ennen kuin alkaa moista hommailla. Sitä paitsi: torstai on hernaripäivä, ei perjantai!
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
topintam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: Pudis

LähetäLähetetty: 27.07.2015 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.youtube.com/watch?v=NIuM0CiUOFE

Aidon oloiset houkutuslinnut, milloinhan noita saapi ostaa suomesta
_________________
-itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timhoe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 885

LähetäLähetetty: 27.07.2015 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lapanen kirjoitti:
Joo, samoin kävi omallakin kohdalla. 4 vuotta olen ruokkinut ja kantaa kasvattanut ja tänä vuonna toinen tyyppi teki ruokintapaikan myös 150 metrin läheisyyteen. Olen näinä vuosina kantaa kasvatellut mutta tuossa paikassa siihen tuli loppu. Tyyppi tiesi, että olen siinä kyyhkyjä ruokkinut.

Tein toisen ruokinnan toiseen paikkaan, joten nyt tällä vanhalla paikalla paukutellaan tosissaan. Toki jatkan ruokkimista tulevinakin vuosina jossain määrin tässä vanhassa paikassa ja käyn ammuskelemassa, mutta antaa tuon toisen kaverin uhrata siihen enemmän ruokaa. Pidän toisen ruokinnan hiljaisempana, että linnut hakeutuvat sinne.

On se kumma juttu, että jotkut katsovat soveliaaksi kiilata kylkeen ja kysymättä. Olisi tullut edes puhumaan asiasta ensin, niin oltaisiin voitu yhdessä vaikka suunnitella ruokinnan järjestämisestä. Kuulin, että tämä tyyppi on kylillä tunnettu samansuuntaisesta toiminnastaan sorsanruokinnoillakin.



Tuo se on kyllä jännä, että tuo ei ihmisiltä onnistu. Sen tietää jokainen joka on näitä ruokinta/riistapeltoprojekteja tehnyt, että kuin käsittämättömän suolainen homma se osaa parhaassa tapauksessa olla, kun aletaan tekemään täysin nollasta jotain. Siinä kun ois selvä ja rehti peli, niin väitän että suurin osa ruokkijoista ja riistapeltojen tekijöistä ottaisi mielellään avun vastaan vaikka ruokintoja ketjuttamalla tai muulla yhteistyön muodolla. Mutta ei, mitään sanomatta ängetään vaan siihen kylkeen kiinni ja sitten pidetään paikkaa kuin omanaan - sen jälkeen kun kaveri on jo tehnyt kovan työn homman eteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.07.2015 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mahtaako ne pelkälle hakkuulle kertyä? Mulla on omaa maata jossa on hehtaarin aukko ja mietin sielläkin ruokinnan aloitusta, mutta jotenkin epäilyttää, että nokko ne sinne kannokolle tiensä löytävät...
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 27.07.2015 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus pohjanmaalla olin kyyhkyalotuksessa, veli oli tehnyt ruokinnan ja ostanut herneet ja vehnät.
Lintua oli ku maahanmuuttajia, 10.8 aamu koitti ja mentiin pelipaikoille.
Kymmenkunta autoo oli pellon vieressä parkissa, ja väkee oli ku raatteentiellä.
Yks jamppa oli löytäny paikan ja pisti sanan kiertään. toiset jampat kiitteli illalla, että olipa mukavaa kun joku ruokkii ja lintua oli ilmassa. Oli viimeset karkelot siellä päin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PieniValkoinenMetsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2012
Viestejä: 908

LähetäLähetetty: 27.07.2015 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka aikasin ootte yleensä tehny kojut ruokinnalle, aristaako kyyhkyt uutta rakennelmaa? Ja mitenkä kojun sijoittelu, vaikuttaako aurinko (ja tuuli?) kyyhkyjen lentoreitteihin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 27.07.2015 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tkmtuke kirjoitti:


Onko Karpanossa ollut lintuja tänä vuonna? Ite en ole ollenkaan ruokkinut, mutta jotenkin olen vähemmän nähnyt puluja lentelevän tänä vuonna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
waidmannsheil
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2008
Viestejä: 499
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 27.07.2015 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PieniValkoinenMetsästäjä kirjoitti:
Kuinka aikasin ootte yleensä tehny kojut ruokinnalle, aristaako kyyhkyt uutta rakennelmaa? Ja mitenkä kojun sijoittelu, vaikuttaako aurinko (ja tuuli?) kyyhkyjen lentoreitteihin?


Aikaisemmin parempi. Vierastaa uusia hökötyksiä hetken, jos siis sattuu hökötys pistämään silmään maastosta, esim. keskelle ruokintapeltoa ojaan tms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 27.07.2015 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

waidmannsheil kirjoitti:
tkmtuke kirjoitti:


Onko Karpanossa ollut lintuja tänä vuonna? Ite en ole ollenkaan ruokkinut, mutta jotenkin olen vähemmän nähnyt puluja lentelevän tänä vuonna...

Omilla paikoilla ei kyyhkysen kyyhkyä, pariviikkoo ollu herneet maassa.
Voi olla että vähä vaikuttaa toi ihan uus paikka.
Ei keväälläkään semmosia määriä ole näkynyt mitä viimevuonna.
Ookko ite lamminkoskella ruokkinut tänävuonna?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16676
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.07.2015 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainen paikka ei toimi ruokinnassa muuten, syytä en tiedä. Joku pelto vetää ja toinen ei... ruokaa on ja silminnähden ok.

Kojut jos tehdään niin 9.8 klo 20 jälkeen yleensä, seuraavana aamuna ei ne kerkee enää totuttelemaan kun paukkuu.

-yllättävän helpolla hylkäävät paikan jos häiriötä liikaa.

Huonolle näyttää tämävuosi kyyhkylle, muutama hassu käy herneillä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kyyhkystäjä



Liittynyt: 28 Hei 2014
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 27.07.2015 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään aloitettiin ruokinta. 2 kyyhkyä näkyi herneitä viedessä ja huhuilua kuului lähettyviltä. Uskoisin että löytävät vanhan paikan nopeasti. Kerran alueella pyörivät. Viime vuonna kokeiltiin erilaista paikkaa ja se ei toiminut. Pellon keskellä oli sillon vanha kiviröykkiö missä oli 2 lavaa ni ei käyny kyyhkyt. Olikohan paikka sillon liian aukea? Nyt vanhaan paikkaa mikä on todettu hyväksi aikaisempina vuosina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 27.07.2015 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdellä paikalla jumalaton varislauma tänään. Onko kokemuksia suolasta herneiden liotusvedessä, onko varisten kiinnostus vähentynyt? Vai onko ainoa ratkaisu 1.8 etninen puhdistus...
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 282, 283, 284  Seuraava
Sivu 182 Yht. 284

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com