OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähettävä riistakamera + liittymän valinta...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Piedro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2008
Viestejä: 620
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 02.04.2012 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuuPPa kirjoitti:
Mie laiton dna liittymän hinta oli muistaakseni n.3e kuussa sisälsi 1gb etuoikeutettua dataa.
en muista millä nopeudella, mutta riittää tähän hommaan.. oli joku tarjous.. vuoden kytky...

Tuo on tosi hyvä paketti, ei varmaan tule kovin helposti 1Gt kuukaudessa kuvia kameralla Smile
Mun kameralla 5MP kuvien koko pyörii 900kt - 1.2mb per. kuva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 02.04.2012 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piedro kirjoitti:
JuuPPa kirjoitti:
Mie laiton dna liittymän hinta oli muistaakseni n.3e kuussa sisälsi 1gb etuoikeutettua dataa.
en muista millä nopeudella, mutta riittää tähän hommaan.. oli joku tarjous.. vuoden kytky...

Tuo on tosi hyvä paketti, ei varmaan tule kovin helposti 1Gt kuukaudessa kuvia kameralla Smile
Mun kameralla 5MP kuvien koko pyörii 900kt - 1.2mb per. kuva.


Nopeudella ei ole minusta oikein mitään merkitystä. On melko epäolennaista, tuleeko kuva puolessa, vai puolessatoista minuutissa. Turha maksaa nopeasta liittymästä, kun yleensä ne nopeat liittymät ovat nopeita vain vastaanottonopeudeltaan. Ainakaan Saunalahdelta ei saa symmetritsiä liittymiä.

Eikö Piedron kamera pienennä noita lähetettyjä kuvia? Minulla testeissä olleet Scout Guardit lähetti raakasti kuvan laatua heikennetyn version. Kuvan fyysinen koko oli alkuperäinen, mutta vei vain noin 40-50 kilotavua. Tämä edelleen vähentää huippunopean liittymän tarvetta. Alkuperäisotos säilyi toki kamerassa.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Piedro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2008
Viestejä: 620
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 02.04.2012 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korjataan sen verran että mulla ei ole vielä lähettävää kameraa itsellä.
Mulla on pelkästään tavallinen 5MP Scout Guard kamera ja siksi
seuraan mielenkiinnolla näitä lähettävien kameroiden keskusteluja
koska aion keväällä hankkia lähettävän kameran.
Tutulla on lähettävä Scout Guard Soneran liittymällä mutta en ole sillä
leikkinyt muutakun sen verran että kävin laittamassa asetuset siihen
valmiiksi että saivat lähetyksen toimimaan MMS:nä jollain Soneran MMS pakettu liittymällä.
Itelle meinasin hommata data kameran kuhan saan iskostettua päähän
minkälaisen haluan Smile
Itse asiassa haluasin kameraan Dailyraport toiminnan mutta sitä taida olla
kun Scout Guard:n kameroissa eli se rajaa merkin yhteen kun taas haluaisin
myös mustat ledit mutta niitä ei taas taida olla Scoutin lähettävissä kameroissa
joten siksi tässä vähän ollaan ns. odottavalla kannalla tällä hetkellä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 20.07.2012 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on sitten ollut jonkun aikaa käytössä Uovisionin UM565 lähettävä kamera.

Kameraan otin erikseen liittymän (Saunalahti) datasiirtoa varten ja ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin. Kiitokset vaan vinkeistä. Kameraankin olen ollut tyytyväinen ja kuvaa on tullut. Ainoastaan asetuksien laittoon meni aikansa kun valikot eivät näyttäneet ihan samalta kuin ohjekirjassa.

Liittymään laittelin kaikki mahdolliset estot päälle, siltä varalta jos joku epämääräinen marjanpoimija eksyisi paikalle ja vielä huomaisi kameran. Epätodennäköistä, mutta mahdollista.

Katsellaan nyt talven yli, niin sitten osaa muodostaa paremmin mielipiteen itse laitteesta.

edit: myyjä muuten suositteli juurikin Saunalahtea kyseiseen kameramalliin. Kertoi, että kyseinen yhdistelmä olisi aina toiminut. Onkohan sitten eroja eri merkkien ja mallien sekä sim-korttien välisessä yhteensopivuudessa?


Viimeinen muokkaaja, Unforgiven pvm 21.07.2012 09:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piedro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2008
Viestejä: 620
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 21.07.2012 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä tilasin eilen Uovision Panda kameran sen takia kun lupailevat
että siitä pystyy tilaamaan kuvia myös txt viestillä.
Liittymäksi meinasin laittaa Saunalahti Prepaid + 6kk data paketin
katotaan minkalainen härdelli taas tulee että saa sim:n toimimaan
kamerassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 21.07.2012 09:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piedro kirjoitti:
Minä tilasin eilen Uovision Panda kameran sen takia kun lupailevat
että siitä pystyy tilaamaan kuvia myös txt viestillä.
Liittymäksi meinasin laittaa Saunalahti Prepaid + 6kk data paketin
katotaan minkalainen härdelli taas tulee että saa sim:n toimimaan
kamerassa.


Ne sim-asetukset juurikin tuottivat ongelmaa tuossa omassa Uovisionissa, mutta lopulta kamera suostui toimimaan. Sekä manuaalin, että netissä olleet ohjeet erosivat kameran näyttöruudusta jonkin verran. Logiikan avulla homma kuitenkin onnistui.

Tuossa Pandassa on tosiaankin hieno juttu jos etäohjelmointi toimii. Ihme vaan kun eivät saa tukea isommille kuin 8GB:n korteille...

Laitahan sitten käyttökokemuksia palstalle, niin jos tulee hankittua lisää kameroita, niin on jotain kokemuspohjaista tietoa hankinnan tukena?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tammakko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Elo 2011
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 21.07.2012 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on kamerana Scout Guard SG550M-8M ja liittymänä olisi telefinland, mutta en ole saanut kuvia toistaiseksi tulemaan spostiin. Osaako joku kertoa saako tuolla telefinlandin sim-kortilla kuvia tulemaan mitenkään spostiin? Jos ei saa, niin minkä operaattorin ja minkälainen sim-kortti olisi paras tuohon kameraan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 21.07.2012 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tammakko kirjoitti:
Minulla on kamerana Scout Guard SG550M-8M ja liittymänä olisi telefinland, mutta en ole saanut kuvia toistaiseksi tulemaan spostiin. Osaako joku kertoa saako tuolla telefinlandin sim-kortilla kuvia tulemaan mitenkään spostiin? Jos ei saa, niin minkä operaattorin ja minkälainen sim-kortti olisi paras tuohon kameraan?


Mikä saa epäilemään, ettei TeleFinland pelittäisi? Onhan jonkinlainen datapaketti olemassa? Jos on, niin sitten asetukset on pielessä. Tämä ilman mitään kokemusta TeleFinlandista Smile
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 22.07.2012 08:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapmar kirjoitti:
Tammakko kirjoitti:
Minulla on kamerana Scout Guard SG550M-8M ja liittymänä olisi telefinland, mutta en ole saanut kuvia toistaiseksi tulemaan spostiin. Osaako joku kertoa saako tuolla telefinlandin sim-kortilla kuvia tulemaan mitenkään spostiin? Jos ei saa, niin minkä operaattorin ja minkälainen sim-kortti olisi paras tuohon kameraan?


Mikä saa epäilemään, ettei TeleFinland pelittäisi? Onhan jonkinlainen datapaketti olemassa? Jos on, niin sitten asetukset on pielessä. Tämä ilman mitään kokemusta TeleFinlandista Smile


En muista varmaksi, mutta Uovisionin liittymää kun valitsin, niin minulle suositeltiin joko Saunalahtea tai Soneraa? Telefinlandin kanssa olisi ollut ongelmia juuri s-postiin lähettämisen kanssa, mutta että (kalliimmat) multimediaviestit onnistuisivat silläkin.

Eri kamera siis, mutta voisiko olla samaa Kiinan pojan tilpehööriä ja softaa sisällä ja sitä kautta saman tyyppistä ongelmaa.

Löytyykö ohjekirjasta erikseen juuri Telefinlandille asetukset ja vielä s-postille ja MMS:lle kummallekin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piedro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2008
Viestejä: 620
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 24.07.2012 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli yks kaks mieleen että miten lähettävä kamera reagoi videoon?
Eli jos laitan loukulle kameran kuvaamaan 15s videon pätkiä
niin mitä se kamera lähettää s-postiin, stil-kuvan videosta vai ei mitään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 24.07.2012 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unforgiven kirjoitti:

En muista varmaksi, mutta Uovisionin liittymää kun valitsin, niin minulle suositeltiin joko Saunalahtea tai Soneraa? Telefinlandin kanssa olisi ollut ongelmia juuri s-postiin lähettämisen kanssa, mutta että (kalliimmat) multimediaviestit onnistuisivat silläkin.

Eri kamera siis, mutta voisiko olla samaa Kiinan pojan tilpehööriä ja softaa sisällä ja sitä kautta saman tyyppistä ongelmaa.


Voihan se olla noinkin. Ennemmin veikkasin noiden operaattorikohtaisten ongelmien johtuvan kuitenkin paikkakohtaisista yhteysongelmista - että ei ole dataliikennekelvollista kenttää alueella.

Unforgiven kirjoitti:

Löytyykö ohjekirjasta erikseen juuri Telefinlandille asetukset ja vielä s-postille ja MMS:lle kummallekin?


En tiedä - eipä minulle tullut mitään asetuksia valmiina. Blogissani on Saunalahden norppaan toimivat asetukset. Minulla kesti eniten löytää oikea sähköpostipalvelin Server-parametriin. Tämä siksi, kun olin saanut sopimuksen mukana väärän tiedon. Mutta tuokin löytyi kyllä netistä pienellä googlettamisella. http://www.tapiolantakamailla.com/2012/01/ensitutustuminen-scout-guard-mg582-8m.html (asetukset löytyy viestin kommenteista)
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 24.07.2012 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piedro kirjoitti:
Tuli yks kaks mieleen että miten lähettävä kamera reagoi videoon?
Eli jos laitan loukulle kameran kuvaamaan 15s videon pätkiä
niin mitä se kamera lähettää s-postiin, stil-kuvan videosta vai ei mitään?


Ainakin minun Scout Guard MG582-8M lähettää daily report-toiminnolla vain tiedon siitä, kuinka monta videota on vuorokauden aikana otettu. Raportin mukana tuli still-kuva ensimmäisestä videosta.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tammakko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Elo 2011
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 24.07.2012 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vastauksia: Ohjekirjassa ei ollu gprs asetuksista tarkemmin, käskettiin hommata operaattoreilta. Olen hommanu datapaketin telef liittymääni. Mitä liittymää suosittelette sg 550m-8m kameraan datalähetykseen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puskasika
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Kes 2010
Viestejä: 86
Paikkakunta: länsi

LähetäLähetetty: 24.07.2012 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on 2kpl scout guard 550-8m lähettävää mallia ja hommasin molempiin dna:n dataprepaidit. sisältää 10gigaa ja on voimassa puolisen vuotta.ja hinta jotain parin kympin luokkaa. kyllä luulis piisaavan hetken ennen ku pitää ladata lisää puheaikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Knish
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Lok 2011
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 24.07.2012 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puskasika kirjoitti:
mulla on 2kpl scout guard 550-8m lähettävää mallia ja hommasin molempiin dna:n dataprepaidit. sisältää 10gigaa ja on voimassa puolisen vuotta.ja hinta jotain parin kympin luokkaa. kyllä luulis piisaavan hetken ennen ku pitää ladata lisää puheaikaa.


Pari kymppii kappale vai yhteensä?

Mites on kamerat pelannu mulle tuli samanlainen mut tilttas jotenki jumiin ennen kun sain edes metsään..
Sähläilin asetustes ja muistikorttien kanssa kyl aikani et ehkä käyttäjästä johtuvaa.

Mulla liittymänä saunalahden norppa jossa datapaketti 4,9e kuussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 2 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com